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[소식] 새로운 장인 기지 약탈 시스템 제안

아이콘 Yozoh
댓글: 4 개
조회: 3574
추천: 4
2017-05-23 18:36:44
Hey, all!

Well... what a controversial update.. amiright.

First I just want to say thanks for the continued feedback regarding the update. Those in contact with SC are certainly passing it on, and Supercell themselves are reading loads and loads of comments. I have been thinking a lot about the main issue people have with the update (the loot cap) and trying to find a way better solution. Before I go into my suggestion, I want to give a little backstory into the loot cap from my POV.

Some of you eagle-eyed people noticed in a few YouTuber videos - that we only had a loot cap cooldown of 8 hours in the dev build (unlike the 24-hour cooldown in the live game). What many of you don't know, is that we played totally F2P for around 2 weeks. And in that time, people were getting to BH5 (the current max level). What this tells me, is that removing the loot cap would totally destroy the new game mode. We would see everyone maxing out super quickly.

So, my proposition is to change the loot cap to cater to more people. And as such, I recommend a much smaller loot bonus - but for many more battles (20 battles to be precise). 




As you can see, there are 3 glowing icons. This is where you will get bigger loot bonuses. Below is an image of my proposed changes (Obviously needs to be scaled down per league). The current loot bonus where I am is 95k for a win, and 125k for a 3 win bonus. If you do the maths you will see that by completing all 20 battles, you will receive more resources than the current system (and so you should!). 



Version 2:
Does this feel a little better? 
Have removed the 20 win bonus (though you can still get loot for up to 20 wins) 
The 100k from 20 wins was split 50/50 into the 5 win and 10 win bonus.


I'll chuck a poll up to see if this is the sort of solution you guys are looking for, and if it's not, I will quite happily go back to the drawing board! One thing is for certain - the loot system needs change!

 
(요약 및 번역)

아주 논란이 많은 업데이트야.. 
데이트에 대한 지속적인 피드백에 대해 고마워. 

몇몇 열정적인 사람들은 일부 유튜버들의 영상에서 개발자 버젼의 약탈 쿨타임이 8시간인 것을 보았어.(현재 라이버 서버에서 24시간인 것과 달리) 우리는 약 2주간 플레이를 했고, 그 시간 동안에 사람들은 현재의 최고 레벨인 장인 기지 5홀을 만들었어. 이말은 즉 약탈 제한을 없애면 새로운 게임 모드는 완전히 망할거라는거야. 모두가 매우 빠르게 풀업이 되는걸 보겠지.

그래서 내 제안은 약탈 보너스를 줄이는 대신 더 많은 전투를 하도록 하는거야.(20회 정도?)



사진에 보이듯이 3번의 큰 보너스를 얻을 수 있는 지점이 있어.
아래 그림은 제안된 변화 수치야. (당연히 낮은 리그에서는 더 낮은 양) 내 점수에서 현재의 약탈 보너스는 1승당 95000, 3승당 125000이야. 20판을 모두 진행하는 것을 계산해보면, 현재 시스템보다 더 많은 자원을 얻을 수 있다는걸 알 수 있을거야.



버젼2:
이건 어떨까? 20승 보너스를 없애고 20승 보너스를 5승 보너스와 10승 보너스에 반반으로 나누었어.
물론 여전히 20승까지는 보상을 얻을 수 있어.



설문도 진행하고 있으니 참여해줘.

+


유저의 질문: 이것(버젼2)가 조금 더 낫네. 20승 이후에도 원래 보너스의 1/10이라도 주는게 어때?
Lach 답변: 안됨. 몇 승이든 제한은 있어야함. 특히 업그레이드 시간이 짧은 초반 구간은 더욱.


+ 버젼3
총 10승까지 약탈 보너스를 얻을 수 있으며, 5승 보너스와 10승 보너스는 큼.
10승 이후로는 1000/1000의 소량의 보너스를 계속 얻을 수 있음.






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