일부 데이터 센터는 이 문제의 영향을 더 많이 받고, 다양한 서버 구성에서 문제가 나타나며, 같은 머신에서 구동되는 여러 서버 인스턴스에서 동시에 문제가 일어나는 것 같지는 않습니다. 다시 말해 머신의 과부하 때문에 그 머신에서의 구동이 전부 느려지는 것이 아니라, 같은 머신의 인스턴스 하나가 다른 인스턴스보다 더 많은 일을 하는 것으로 보입니다. 근본적인 원인 파악을 위해 해당 작업을 파악하고 역추적을 하는 중입니다. 이는 우선 순위가 매우 높은 문제이며, 진행되는 대로 상황을 업데이트해 드리겠습니다.
지금까지 신고된 많은 문제들을 해결할 몇 가지 잠재적 방안들을 테스트하고 있습니다.
치터 문제 해결을 위해 많은 물밑 작업이 이루어지고 있습니다. 저희의 계획을 치터가 알아내는 것을 방지하기 위해 이런 작업은 언제나 비밀스럽게 진행할 것이지만, 다음 주에는 지금까지 진행한 것들의 정보를 일부 공유해 드릴 예정입니다.
플레이 테스트에서 잘못된 타격 판정을 추적해 보고하는 엔진 기능을 추가하고 있습니다. 이를 통해 버그를 강제 발생시켜 문제를 일관되게 재현할 수 있을 것입니다. 내부에서 일부 문제들을 수정했지만, 문제의 근원을 해결하기 위해서는 더 많은 작업이 필요합니다.
각 시즌의 시작은 새로운 배틀 패스와 새로운 레전드, 새로운 메타 등 많은 변화를 동반합니다.
출시 이후로 그랬던 것처럼, 시스템 남용 문제 해결과 필요한 밸런스 조정, 버그 수정 및 작은 기능 업데이트들을 시즌 전반에 걸쳐 진행할 계획입니다. 명확히 짚고 넘어가자면, 저희의 목표는 결코 콘텐츠 패치나 업데이트를 매주 제공하는 것이 아닙니다. 저희는 지속적인 영향을 줄 수 있는 의미 있는 변화가 중요함을 믿기에, 출시 때 정해둔 시즌 출시 주기에 집중하려고 합니다. 앞으로도 이 주기를 유지해 나갈 것입니다.
앞으로의 전망과 진행 중인 작업에 관해 더 많은 정보를 드려야 한다고 생각합니다. 여러분이 알고 싶은 것을 알고 싶을 때 모두 알려드릴 수 있다는 의미는 아니지만, 향후 업데이트 정보는 좀 더 투명하게 제공하고 갑작스러운 소식 발표는 줄이려고 합니다.
So far, we know that it affects some datacenters more than others, it happens on many different server configurations, and it doesn't seem to hit multiple server instances running on the same machine. In other words, it's not that a machine is overloaded and everything on it is running too slow – it's that one instance on the same machine seems to be doing more work than the others, and we're trying to nail down what work it's doing and work backwards to understand the root cause. This is extremely high priority for us, and we'll keep you updated on our progress.
Currently testing some potential fixes that will hopefully address many of the performance issues we’ve seen reported.
We’ve been doing a lot of work behind the scenes. This is something we will always be more secretive about to avoid telegraphing our moves to cheaters, but we’ll be sharing more on the progress made next week.
We are adding engine features to help track down and report instances of incorrect hit registration in playtests so we can force the bug and reproduce the issue consistently. While we have made some progress with some fixes locally, more work needs to be done to address the root of the problem.
The beginning of each season will start big with a new Battle Pass, a new Legend, something new for the meta, and more.
Just as we've done since launch, we will continue to address exploits, necessary balance changes, bug fixes, and small features throughout the course of a season. For complete transparency, our goal isn't, and never has been, to patch or update content on a weekly basis. We believe strongly in the importance of large, meaningful changes to the game that have lasting impact, thus our focus on a seasonal release cadence we laid out at launch. We will continue to follow this cadence in the future.
We need to provide more visibility into the future, and what we’re working on. That doesn’t mean we’re going to start telling folks everything they want to know when they want to know it, but you can expect more transparency on future updates and fewer surprise drops.
Mythie