이들 변경의 목적은 뭔가요? 이들 변경이 어떤 종류의 챔피언을 목표로 하고 있나요? 얼마나 실험적인 것이고 본섭에 적용될 가능성은 어떤가요?
감사합니다 ;)
Meddler (북미)
삼위일체 변경은 다소 실험적이며, 스킬과 평타를 적절히 균등하게 섞어 쓰지만 치명타를 많이 좋아하진 않는(예를 들면 무한의 대검이나 정수 약탈자를 올리지 않는) 챔피언들을 위해 이 아이템을 전반적으로 버프하기 위한 것입니다.
반면에 마법사의 최후 변경은 단순한 버프입니다. 이 아이템은 가장 잘 맞아야 할 챔피언들에게조차도 성능이 떨어지고 있기에, 약간의 위력을 더해도 되겠다고 확신하고 있습니다. 부가적인 목표도 있는데, 마법 무효화의 망토 대신 음전자 망토를 재료로 사용함으로서, 몇몇 챔피언들이 필요한 경우 더 많은 마법 저항력을 가지는 아이템을아이템을 완성시키는 것을 미루지 않고서도 빠르게 올릴 수 있도록 해 주는 것입니다.
@Meddler: context on Trinity/Witt's End change?
DeathBurs7 (EUW) submitted in Gameplay
What's the goal of these changes?
What kind of champions are they aimed at?
How experimental and likely to get to live?
Thanks ;)
Meddler (NA)
The TF changes are somewhat experimental and are aimed at generally buffing the item for champions who use a moderately even mix of abilities and auto attacks but don't like crit as much (don't build IE or ER for example).
The Wit's End changes by contrast are just a straight buff. It's underperforming, even on the champions it should be best on, so we're pretty confident we can add a bit of power to it. There's also a sub goal there, by using a Negatron Cloak in the recipe instead of a Null Magic Mantle, of allowing certain champs to go for a heavier MR item early if they need to without having to delay finishing an item as much.