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[포럼] 2월 2일 플레이 단상 댓글들

아이콘 Mid소라카
댓글: 25 개
조회: 16072
추천: 1
2018-02-05 15:12:53
제가 밑에 올린 2월 2일 게임 플레이 단상에 달린 댓글들입니다. Meddler가 답변을 남긴 글 위주로 번역했습니다. 
오역 의역이 있을 수 있으니 언제든지 지적해주시면 감사하겠습니다.
분류를 뭘로 해야하는지 모르겠네요. 알려주시면 감사하겠습니다.

https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/Zuwx8vlW-quick-gameplay-thoughts-february-2?show=rundown
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SPIDERAXE
Meddler, 브루저용 키스톤(핵심룬)도 8.4에 들어가?
Hey Meddler can I ask about the Bruiser keystone also in 8.4

Meddler 
아쉽게도, 우리가 현재 작업중인 핵심룬(여러 브루저에게 좋은 선택이 되는건 맞지만 브루저만을 위한 룬은 아냐) 은 8.4까지 준비되지 않을꺼야. 그러고 싶지만, 아직 생각한 만큼 작업이 안됬어. 8.6 까지 끝내는걸 목표로 하고 있고, 8.5때 피드백을 받기 위해 PBE에 적용할거야.
The new keystone we're working on (which should be a good choice on a lot of fighters, but isn't a fighter specific keystone) won't be ready for 8.4 unfortunately. We'd hoped it would, but it hasn't been working as hoped. Aiming for 8.6 as a result, hopefully PBEing during the 8.5 cycle to get additional feedback.




Ereldra
AP 아이템 변경에 대해 좀더 알려줄수 있어? 얼마나 큰 변경인지, 새 아이템이나 새 고유지속효과가 있는지, 혹은 그냥 수치적 변경(주문력, 가격 등)인지.
Can you give us some specifics about the changes to AP-Items?
How big are the changes, is there maybe a new item/changes Passives or is it just tweaking numbers (AP, Gold Cost etc.).

Meddler
다음주 초쯤에 그에 관한 큰 포스팅을 할거야. 현재 우리가 실험중인것은(바뀔수도 있지만) 12개의 아이템중 반은 큰 변경이 있을거야(새로운 이펙트 혹은 바뀐 하위아이템), 아마 완전히 새로운 아이템이 하나 생길거고, 나머지 반은 수치 변경이 있을거고.
We should have a big context post on them early next week. What we're currently testing (could still change) is meaningful modifications to around half a dozen items (different effects and/or build paths), probably completely one new item, number tweaks to another half a dozen or so. Something around that ballpark anyway should be what hits PBE on Tuesday




Illâoi Evê Siôn
새 아이템이란게 쌍둥이 그림자(서리여왕의 지배 고유 효과) 말하는거야? 아니면 그거 말고 새로운거?
Is the new item Spooky Ghosts or is it Spooky Ghosts and a new item?

Meddler
음, 내가 이 글을 쓸땐 완전히 새 아이템(아마도, 아직 정해진건 아니야) 을 말한거였어. 아마 쌍둥이 그림자는 8.4에 돌아올 것 같고, 혹은 최소한 다른 AP 아이템 변경과 같이 PBE에서 실험할꺼야.
Oh, yeah, I was thinking a completely new item (likely, not guaranteed) when I wrote that. Likely Spooky Ghosts makes a return in some form in 8.4, or at least hits PBE for testing with the other AP stuff too.




Altarious10
안녕 Meddler, 현재 PBE에 적용된 루시안 변경점이 8.3 패치에 적용될지 알고 싶어. surrenderat20 에도 아직 변경점이 나와잇지 않아서.
Hi Meddler, wanted to know if the changes currently live on the pbe to lucian will go to live servers with patch 8.3? since not even in surrenderat20 the changes seem to be listed.

Meddler 
그건 8.3에 적용될거야. surrenderat20에 없는건 좀 이상하네. 아마 그 내용이 잘 적용되지 않은것 같아 (패시브는 가끔 다른 스킬들보다 이상하게 적용돼)
They should be in 8.3, yeah. Odd that S@20 doesn't have them, probably means the way they're implemented makes them hard to data mine as easily (passives are sometimes done in weirder ways than other abilities).




Cinquino Show
말자하 너프된 건 어떻다고 생각해? 다른 계획이 있어?
How did the Malzahar nerfs impact him? Is there plan for more?

Meddler
아직은 아무것도 없어. AP 챔프들에 대한 대부분의 것들은 8.4 변경까지 기다렸다가 어떤지 확인할거야.
Nothing immediately planned. For AP users in general we're also going to wait until after the 8.4 changes generally and then reassess where they've landed.




beany
Meddler. 정밀 스탯을 나눌거라고 햇는데, 그건  다른 챔프들에게 정밀을 보조룬으로 드는게 매력적이지 않게 하지 않을까?  만약 사람들이 더 많은 ad/ap 를 얻기 위해 승전보랑 최후의 일격 룬을 드는걸 선택했다면, 그 두 룬을 너프할 필요는 없었던 것 같은데..
Hey meddler, regarding precision stats being split, won't it make taking precision as a splash unattractive for many champs? I feel as though the coup de grace and triumph nerfs might not need to have happened if people determined they wanted more ad/ap over taking those two runes.

Meddler
이 변경이 몇몇 챔프들에게 정밀 룬을 덜 매력적이게 하는건 맞아. 아마 지배/마법 + 정밀 룬을 들면 70% 의 주문력/공격력과 30%의 공격속도를 줄거야. 물론 우리는 룬 빌드로 주는 스탯들이 괜찮은지 계속 검토하고 있어. 그건 꽤 많은 작업이야. 그리고 다룬 룬들(특히 키스톤들)이 더 변경이 필요해. 그래서 이 변경이 해결책이 못되더라도, 우리는 이게 낫다고 생각해.
It will make Precision secondary less attractive to some, yeah. We'll probably be going with a 70% AP or AD/30% attack speed split for Precision secondary from Domination/Sorcery as a result, reduce that exclusion somewhat. At some point we should also look at stats from Rune trees in general, particularly whether the current tree based system is doing more harm or more good. That's a larger task, and other Runes work (keystones generally) is higher priority right now though, hence this split change which we believe is better, even if it doesn't fix everything.




XIII Vanitas
보너스 스탯이 나눠지는게 정밀이 핵심룬일때만이야, 아니면 보조룬일때도야?
Are the bonus stats going to be split between the two trees only when Precision is the primary one or also when it's the secondary one?

Meddler
둘다. 정밀이랑 결의가 핵심룬일때는 50/50 이고, 마법이나 지배가 핵심이면 70/30 이야.
Both. 50/50 with Precision primary/Resolve Primary, 70/30 if Sorcery or Domination Primary.




Gnart Even Close
나르에 대해서 어떤 방향으로 될지 말해줄수 있어? 예를 들어, Q쿨을 줄인다던가, 기본 스탯을 줄인다던가, 이런거.

혹시 Q 재사용대기 시간 감소율을 줄일 생각은 없어? 예를들면 45/50/55/60% 에서 30/40/50/60%로 바꾼다던가.  난 나르 Q에 대한 불평을 하는걸 많이 봤고, 내 나르가 주챔인 친구들은 이게 좋은 변경이 될거라고 해.
Anything you can say about likely direction? I.e. are we talking nerfs to Q CD, hitting base stats, something else?

If you're still exploring, would you consider hitting the Q CD refund (change to something like 30/40/50/60% from 45/50/55/60%)? I see a lot of complaints about his Q, and all of my fellow Gnar mains that I've talked to think that would be a good change to start.




Meddler
아직 잘 모르겠어. 하지만 미니나르의 Q와 기본공격의 강력함은 우리가 지금까지 가장 논의하고 있는 점이야.
Not sure yet, though Q and mini Gnar AA power are the things that have come up in discussion the most so far.

Gnart Even Close
답변 고마워! 기본공격에 관한 너프라면 기본 공격력같은거야? 아니면 콩콩이에 관한것도 논의중이야?
Thank you for answering! Would AA power be hit through nerfs to something like base AD? Is Aery being brought up in discussion at all either?

Meddler 
기본 사거리도 우리가 논의중이야. 현재 나르는 파밍이나 견제를 상대의 대부분의 스킬 바깥에서 하고있고, 이건 나르가 너무 안전하게 만들어. 

아직 콩콩이는 논의하고 있지 않아.
Early AA range is one we'll look at at least, given at present he's often able to farm/harass just slightly out of threat range of a number of abilities which makes him pretty safe.

Not currently looking at Aery.




BadPiriPiri
케틀은 더 버프할꺼야?
Is Caitlyn still going to be buffed?


Meddler
8.3에 버프할 예정이 있었지만 취소했어. 왜냐하면 고대유물 방패 변경이 얼마나 영향을 미치는지 확인해야 했거든. 케이틀린은 만약 상대가 라인에서 잘버티는 챔피언이면 힘들거든(자기의 약점을 보완할 만큼 상대를 충분히 견제하지 못하니까). 우리는 그녀가 다시 쓸만 해질지 아니면 견제가 어려운지에대해 좀더 살펴볼거야.
We pulled back on buffing her in 8.3 because we wanted to give it a bit of time to see how Relic Shield changes especially impacted her. Caitlyn struggles when lanes are higher sustain/safe (can't bully effectively enough to justify her other weaknesses). Will take another look at her shortly, see if that didn't matter enough or if she's able to succeed again in a bot lane where more damage sticks.




Jango Mage
삭제된 소환사 주문을 봉인풀린 주문서로 사용할수 있게 하는 건 어떻게 되고 있어?
How did the testing go with enabling removed summoner spells for unsealed spellbook?

Meddler
우리는 봉인풀린 주문서를 단지 스펠쿨감용으로만 드는게 아니게 하기 위한 변경점과 함께 아마 하나나 두개 정도를 되돌릴거야. 예를 들어 소환사 주문을 교체하면 재사용 대기시간을 줄여준다던가.
Concept looks solid, expect we'll add at least one or two back in, along with some changes to Unsealed Spellbook so it's less about just getting CDR for the spells you're already using. Some form of giving lower CDs on the stuff you're swapping to or something like that.


Lv71 Mid소라카

(구)모데님 그립읍니다...

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