클래식 게시판

전체보기

모바일 상단 메뉴

본문 페이지

[잡담] 개발자 인터뷰

아이콘 musket
댓글: 24 개
조회: 3405
추천: 6
2024-05-17 08:37:29

Dungeons & Raids

  • Blizzard is happy with the decision to release the Cataclysm raids in their post-nerf state. They say that the challenge level they have landed on is a better fit for more players compared to the pre-nerf difficulty.
  • The devs still want feedback on raid difficulty and are open to making future raids (namely the Firelands raid) more difficult if that is what players want.
  • There are still no plans to implement Looking For Raid during Cataclysm Classic.
  • There are currently no plans for Dungeon modes similar to M+ in Cataclysm Classic, but they are considering difficulties similar to Alpha/Beta/Gamma Dungeons from Wrath Classic in later Phases.

Class Tuning & Gear Acquisition

  • While there are no plans to change Class Tuning from Patch 4.3.2, the developers are willing to balance any outliers in case they crop up.
  • There is currently no official announcement regarding increased loot drops or Valor gain, but we can expect more communication on this topic soon.
  • Similarly, there might be changes to PvP Gear acquisition, but no word on what that would entail.

Archeology

  • With the hot topic of the Archeology grind, the developers are considering how a "Bad Luck Protection" mechanic might impact players. There will be nothing implemented before launch, and maybe not even before Raids open, but they are considering it.

Phase Cadence & Communication

  • The plan for Phase lengths is to keep each Phase at a similar pace, but they want to ensure that players have adequate time to enjoy each Phase. They are willing to adjust the cadence as needed based on player feedback.
  • Because players have enough experience to "race through" Classic content, Blizzard decided to go with a faster pace compared to previous Classic expansions.
  • Blizzard hopes to bring more, and earlier communication regarding Cataclysm Classic in the future.

던전 및 공격대

  • 블리자드는 너프 이후 대격변 공격대를 출시하기로 한 결정에 만족하고 있습니다. 그들은 그들이 도달한 챌린지 레벨이 너프 이전 난이도에 비해 더 많은 플레이어에게 더 적합하다고 말합니다.
  • 개발자들은 여전히 ​​레이드 난이도에 대한 피드백을 원하며 플레이어가 원하는 경우 향후 레이드(즉, 불의 땅 레이드)를 더 어렵게 만드는 데 열려 있습니다.
  • Cataclysm Classic에서는 Looking For Raid를 구현할 계획이 아직 없습니다.
  • 현재 Cataclysm Classic의 M+와 유사한 던전 모드에 대한 계획은 없지만 이후 단계에서는 Wrath Classic의 알파/ 베타/ 감마 던전과 유사한 난이도를 고려하고 있습니다.

클래스 튜닝 및 장비 획득

  • 패치 4.3.2에서 클래스 조정을 변경할 계획은 없지만, 개발자는 이상치가 발생할 경우를 대비하여 균형을 맞추려고 합니다.
  • 현재 전리품 획득량 증가 또는 용맹 획득에 관한 공식적인 발표는 없지만, 이 주제에 대해 곧 더 많은 커뮤니케이션이 이루어질 것으로 예상됩니다.
  • 마찬가지로, PvP 장비 획득에도 변화가 있을 수 있지만, 그에 따른 결과에 대해서는 언급이 없습니다.

고고학

  • 고고학 연구라는 뜨거운 주제와 함께 개발자들은 "불운 보호" 메커니즘이 플레이어에게 어떤 영향을 미칠 수 있는지 고려하고 있습니다. 출시 전에는 아무것도 구현되지 않을 것이며 Raids가 시작되기 전에도 구현되지 않을 수도 있지만 고려 중입니다.

위상 케이던스 및 통신

  • 단계 길이에 대한 계획은 각 단계를 비슷한 속도로 유지하는 것이지만 플레이어가 각 단계를 즐길 수 있는 적절한 시간을 갖기를 원합니다. 그들은 플레이어 피드백을 기반으로 필요에 따라 케이던스를 조정할 의향이 있습니다.
  • 플레이어는 클래식 콘텐츠를 "경쟁"할 수 있는 충분한 경험을 갖고 있기 때문에 블리자드는 이전 클래식 확장팩에 비해 더 빠른 속도로 진행하기로 결정했습니다.
  • 블리자드는 앞으로 대격변 클래식에 관해 더 많은, 더 빠른 커뮤니케이션을 제공하기를 희망합니다.


고고학 불운 보정 고려중

Lv73 musket

모바일 게시판 하단버튼

댓글

새로고침
새로고침

모바일 게시판 하단버튼

지금 뜨는 인벤

더보기+

모바일 게시판 리스트

모바일 게시판 하단버튼

글쓰기

모바일 게시판 페이징

최근 HOT한 콘텐츠

  • 와우
  • 게임
  • IT
  • 유머
  • 연예