[인벤] 비전작렬에 감속효과가!? 직업별 변경점 - 빌드 12604

팽수형 기자 | 댓글: 146개 |
23일 대격변 테스트 서버에 빌드12604가 적용되어 큰 변화가 생겼습니다.
특히 각 직업별 특성의 변경이 많다는 점이 흥미를 끌고 있습니다.

이번 패치를 통해 적용된 각 직업별 변경사항을 한번 살펴보시죠.


■ 죽음의 기사     ■ 드루이드     ■ 사냥꾼     ■ 마법사     ■ 성기사

■ 사제        ■ 도적       ■ 주술사     ■ 흑마법사    ■ 전사


※ 해외 사이트의 자료를 번역한 내용이기 때문에 스킬명에 차이가 있거나 오역이 있을 수 있습니다.
 잘못된 부분을 말씀해주시면 빠르게 수정하겠습니다.





죽음의 기사




◆ 냉기

Festering Strike *New* - An instant attack that deals 150% weapon damage plus 840.54 and increases the duration of your Blood Plague, Frost Fever, and Chains of Ice effects on the target by up to 6 sec. / 5 yd range, Instant

곪아가는 일격 (신규스킬)
즉시 시전 공격으로 무기 공격력의 150%에 840.54이 추가된 피해를 줍니다.
또한 상대방에게 걸려있는 피의 역병, 얼음 결계, 서리 열병의 지속 시간을 6초 상승시킵니다.


Runic Empowerment *New* is now baseline - When you use your Death Coil, Frost Strike, or Rune Strike ability, you have a 45% chance to activate a random fully depleted rune.


룬의 힘 부여 (신규)
데스코일, 냉기의 일격, 룬의 일격을 사용할 때, 완전히 소모된 룬을 활성화 시킬 확률을 45% 가집니다.


Chains of Ice now reduces movement speed by 60% for 8 sec. (Down from 95% + 10% movement each sec over 10 seconds)

얼음 결계는 이제 이동속도를 8초간 60% 저하시킵니다. (10초간 이동속도 95% +10%저하 에서 하향)



Chill of the Grave now has a chance to generate 5/10 Runic Power. (Up from 2.5/5)

무덤의 한기는 이제 5/10의 룬 마력을 생성합니다.


Nerves of Cold Steel is now a Tier 1 talent, down from Tier 2.

차가운 강철 신경은 이제 1단계 특성으로 변경됩니다. (기존 2단계 특성)


Improved Icy Touch now increases the damage of Icy Touch by 10/20/30%. (Up from 5/10/15%)

얼음 손길 연마는 이제 엄음 손길의 데미지를 10/20/30% 증가시킵니다.


On a Pale Horse is back as a Tier 2 talent.

창백한 말은 2단계 특성으로 돌아갑니다.





◆ 부정

Anti-Magic Shell no longer costs Runic Power.

대마법보호막은 더 이상 룬마력을 소모하지 않습니다.



Ebon Plaguebringer is now a 2 ranks talent (Down from 3) and now increases damage taken from Disease by 15/30%. (Old - 10/20/30%)

칠흑의 역병인도자는 이제 2포인트 특성으로 변경됩니다.(기존 3포인트)
그리고 질병에 의한 피해를 15/30%만큼 증가시킵니다.



Dirge now has a chance to generate 5/10 Runic Power. (Up from 2.5/5)

진혼곡은 이제 5/10의 룬 마력을 생성할 찬스를 가집니다.



Virulence now increases your chance to hit with spells by 2/4/6%. (Up from 1/2/3%)

발병력은 이제 주문 적중력을 2/4/6%만큼 증가합니다. (1/2/3% 에서 증가)






◆ 혈기

Crimson Scourge is now a 2 rank talent. Increases damage dealt by Blood Boil by 20/40% (Down from 15/30/45%) and 50%/100% chance to proc. (Up from 33/67/100%)

진홍빛 스컬지가 2포인트 특성으로 바뀌었습니다.
피의 소용돌이의 피해량이 20/40%만큼 증가하고, 피의 역병에 감염된 상태에서 역병의 일격을 사용할 경우
50/100%확률로 다음 피의 소용돌이는 룬 소모 없이 사용됩니다.



Improved Blood Presence is now a Tier 4 talent, down from Tier 5.

혈기의 형상 연마는 4단계 특성으로 변경되었습니다.(기존 5단계 특성)



Blood Parasite is now a 2 rank talent with a 5/10% chance to proc. (Up from 3/6/9%)

피의 기생충이 5/10%의 확률을 갖는 2포인트 특성으로 변경됩니다.



Toughness is now a Tier 3 talent. Down from Tier 4.

강인함이 3단계 특성으로 변경됩니다.(기존 4단계 특성)



Sanguine Fortitude is now a Tier 4 talent, down from Tier 3. 2 ranks instead of 3.

생귄의 인내가 4단계 특성으로 변경되며 2포인트로 변경됩니다. (기존 3단계 3포인트 특성)



Hand of Doom *New* - Reduces the cooldown of your Strangulate ability by 60 sec.

파멸의 손길(신규)
질식시키기의 재사용 대기시간이 60초만큼 감소됩니다.









드루이드




◆ 조화

Starsurge is now a baseline spell.

발생력은 이제 조화계열의 주문입니다.



Owlkin Frenzy is now a Tier 4 talent. Down from Tier 5.

올빼미야수의 광기는 이제 4단계 특성입니다.(기존 5단계)



Lunar Guidance is now a Tier 3 talent. Down from Tier 4.

달의 인도는 이제 3단계 특성입니다. (기존 4단계)


Planetary Alignment is gone.

일식과 월식 연마 특성이 없어졌습니다.


Balance of Power is now a Tier 2 talent. Down from Tier 3.

힘의 균형은 이제 2 단계 특성입니다.(기존 3단계)


Lunar Justice is gone.

달의 심판 특성이 없어졌습니다.


Moonkin Form is now a Tier 3 talent.

달빛 야수 변신은 3단계 특성이 되었습니다.


Typhoon is now a Tier 3 talent.

태풍은 3단계 특성이 되었습니다.


Earth and Moon - Your Wrath and Starfire spells have a 100% chance to apply the Earth and Moon effect, which increases spell damage taken by 2/5% for 12 sec. Also increases your spell damage by 2/4%.

지구와 달
격분과 별똥별 주문을 사용했을 때 100%의 확률로 지구와 달 효과를 갖게 됩니다.
지구의 달 효과는 받는 주문 피해를 2/5%만큼 증가시키는 대신, 주문 공격력을 2/4%만큼 증가시킵니다.



Nature's Majesty - Increases the critical strike chance of your Wrath, Starfire, Starfall, Nourish and Healing Touch spells by 2/4%.

자연의 장엄함
천벌, 별빛 섬광, 별똥별, 육성, 치유의 손길 주문이 극대화로 적용될 확률이 2/4%만큼 증가합니다.







◆ 야성

Ferocity is gone.

야수의 본성 특성이 삭제되었습니다.






◆ 회복

Wild Growth is now a Tier 5 talent. Down from Tier 6.

급속 성장은 이제 5단계 특성이 되었습니다.(기존 6단계 특성)



Swiftmend is now a primary skill.

신속한 치유가 이제 특성 전문화 스킬로 바뀌었습니다.



Empowered Touch is now a Tier 4 talent. Down from Tier 5.

치유의 손길 강화는 이제 4단계 특성이 되엇습니다.(기존 5단계 특성)



Natural Perfection is now a Tier 6 talent. Up from Tier 5.

자연의 완전무결함은 이제 6단계 특성이 되었습니다.(기존 5단계 특성)



Fury of Stormrage is now a Tier 5 talent. Up from Tier 4.

스톰레이지의 분노는 이제 5단계 특성이 되었습니다.(기존 4단계 특성)



Master Shapeshifter - Grants an effect which lasts while the Druid is within the respective shapeshift form. Bear Form - Increases physical damage by 2%. Cat Form - Increases critical strike chance by 2%. Moonkin Form - Increases spell damage by 2%. Tree of Life/Caster Form - Increases healing by 2%.

변신의 달인

드루이드가 변신중일 때 몇가지 효과가 나타납니다.

곰 변신 - 물리 데미지가 2% 증가합니다.
표범 변신 - 치명타 공격 확률이 2% 증가합니다.
달빛야수 변신 - 주문 공격력이 2% 증가합니다.
생명의 나무 - 회복량이 2% 증가합니다.








사냥꾼




◆ 야수

Cobra Shot now increases the duration of Serpent Sting on the target by 6 sec. (Up from 3 sec)

코브라의 일격은 이제 대상에게 걸려있는 독사쐐기의 지속시간을 6초만큼 증가시킵니다.


Bestial Wrath no longer costs focus.

야수의 격노는 더 이상 집중력을 소비하지 않습니다.









마법사



◆ 비전

Spellsteal now has a 40 yards range. Up from 35 yards.

마법 훔치기의 사정거리가 40미터로 변경되었습니다.(기존 35미터)



Arcane Barrage now has a 40 yards range. Up from 35 yards.

비전 탄막의 사정거리가 40미터로 변경되었습니다.(기존 35미터)



Polymorph now has a 40 yards range. Up from 35 yards.

변이의 사정거리가 40미터로 변경되었습니다.(기존 35미터)



Mana Shield now has a 10 sec cooldown.

마나 보호막은 이제 10초의 재사용 대기시간을 가집니다.



Arcane Blast now has a 40 yards range. Up from 35 yards.

비전 작렬의 사정거리가 40미터로 변경되었습니다.(기존 35미터)



Slow Fall now has a 40 yards range. Up from 30 yards.

저속 낙하의 사정거리가 40미터로 변경되었습니다.(기존 35미터)



Counterspell now has a 40 yards range. Up from 35 yards.

마법 차단의 사정거리가 40미터로 변경되었습니다.(기존 35미터)



Arcane Missiles now has a 40 yards range. Up from 35 yards.

신비한 화살의 사정거리가 40미터로 변경되었습니다.(기존 35미터)


Focus Magic now is a Tier 4 talent. Down from Tier 6.

마법 집중은 이제 4단계 특성이 되었습니다.(기존 6단계 특성)


Incanter's Absorption now is a Tier 4 Talent. Down from Tier 5. Additional effect - In addition, when your Mana Shield is destroyed, all enemies within 6 yards are knocked back 12 yards.

주문술사의 흡수력은 이제 4단계 특성이 되었습니다. (기존 5단계 특성)
추가 효과로 마나 보호막이 파괴되면 6미터 내의 모든 적이 12미터만큼 넉백됩니다.



Slow now has a 35 yards range. Up from 30 yards.

감속의 사정거리가 40미터로 변경되었습니다.(기존 35미터)



Arcane Flows now is a Tier 3 talent. Down from Tier 5.

신비한 순환이 3단계 특성이 되었습니다. (기존 5단계 특성)



Invocation now is a Tier 2 Talent. Down from Tier 4.

기도가 2단계 특성이 되었습니다.(기존 4단계 특성)



Improved Counterspell now is a Tier 1 talent. Down from Tier 3.

마법 차단 연마가 1단계 특성이 되었습니다.(기존 3단계 특성)



Arcane Repulsion is gone.

비전 반발 특성이 삭제되었습니다.



Arcane Concentration is now a 3-rank talents (Up from 2) and now has a 3/6/10% chance to proc.

신비한 정신집중은 이제 3포인트 특성이 되었습니다.(기존 2포인트)
이제 3/6/10%의 확률로 정신 집중 상태를 취합니다.



Torment the Weak is now a Tier 5 talent. Up from Tier 1. Now only boosts the damage of Arcane damage spells.

약점 고문이 5단계 특성이 되었습니다.(기존 1단계)
이제는 비전 주문 공격에만 추가 데미지를 받습니다.



Nether Vortex *New* - Gives your Arcane Blast spell a 50/100% chance to apply the Slow spell to any target it damages if no target is currently affected by Slow.

황천의 소용돌이(신규)
감속의 효과가 적용된 대상이 없을 때, 비전 작렬을 사용할 경우 50/100%의 확률로 피해를 준 대상에게 감속 효과가 적용됩니다.






◆ 화염

Flamestrike now has a 40 yards range. Up from 35 yards.

불기둥의 사정거리가 40미터로 변경되었습니다.(기존 35미터)



Scorch now has a 40 yards range. Up from 35 yards.

불태우기의 사정거리가 40미터로 변경되었습니다.(기존 35미터)


Pyroblast now has a 40 yards range. Up from 35 yards.

불덩이 작렬의 사정거리가 40미터로 변경되었습니다.(기존 35미터)


Fire Blast now has a 30 yards range. Up from 20 yards.

화염 작렬의 사정거리가 30미터로 변경되었습니다.(기존 20미터)


Fireball now has a 40 yards range. Up from 35 yards.

화염구의 사정거리가 40미터로 변경되었습니다.(기존 35미터)


Living Bomb now has a 40 yards range. Up from 35 yards.

살아있는 폭탄의 사정거리가 40미터로 변경되었습니다.(기존 35미터)


Blazing Speed now is a Tier 2 Talent. Down from Tier 3.

타오르는 속도가 2단계 특성이 되었습니다.(기존 3단계 특성)


Burning Soul now is a Tier 1 talent. Down from Tier 2.

불타는 영혼이 1단계 특성이 되었습니다.(기존 2단계 특성)


Impact now is a Tier 3 Talent. Up from Tier 2.

충돌이 3단게 특성이 되었습니다.(기존 2단계 특성)


Improved Fire Blast now is a Tier 2 Talent. Up from Tier 1.

화염 작렬 연마가 2단계 특성이 되었습니다.(기존 1단계 특성)


Incineration now increases damage instead of critical strike chance.

소각은 주문 극대화 확률 대신 주문 공격력을 높여줍니다.(1/2/3%)






◆ 냉기

Ice Lance now has a 35 yards range. Up from 30 yards.

얼음창의 사정거리가 40미터로 변경되었습니다.(기존 35미터)


Blizzard now has a 35 yards range. up from 30 yards.

눈보라의 사정거리가 40미터로 변경되었습니다.(기존 35미터)


Frostbolt now has a 35 yards range. Up from 30 yards.

얼음 화살의 사정거리가 35미터로 변경되었습니다.(기존 30미터)


Frostfire Orb has an additional effect - Targets damaged by the Frostfire Orb are slowed by 40% for 2 sec.

얼음불꽃 오브가 추가적인 효과를 가집니다.
대상이 얼음불꽃 오브에 피해를 입으면 2초간 40%만큼 느려집니다.


Cold as Ice is gone.

얼음 한기 특성이 삭제되었습니다.


Ice Floes now also affects Cold Snap and Ice Barrier.

빙하 특성의 효과에 매서운 한파와 얼음 보호막이 추가 적용됩니다.


Piercing Chill is now a Tier 2 Talent. Down from Tier 4.

날카로운 한기가 2단계 특성이 되었습니다.(기존 4단계)


Brain Freeze is now a Tier 3 talent. Down from Tier 4.

두뇌 빙결이 3단계 특성이 되었습니다.(기존 4단계)


Fingers of Frost is now a Tier 4 talent. Up from Tier 3.

서리의 손가락이 4단계 특성이 되었습니다.(기존 3단계)


Piercing Ice is now a Tier 1 Talent. Down from Tier 2.

날카로운 얼음이 1단계 특성이 되었습니다.(기존 2단계 특성)


Frostbite is gone.

동상 특성이 삭제되었습니다.

Improved Freeze *New* - Gives your Water Elemental's Freeze spell a 50/100% chance to cause Fingers of Frost to activate.

얼리기 연마(신규)
물의 정령의 동결 주문에 50/100%의 확률로 서리의 손가락 효과가 적용됩니다.


Improved Cone of Cold *New* - Your Cone of Cold also freezes targets for 2/4 secs.

냉기 돌풍 연마
냉기 돌풍도 대상을 2/4초간 얼립니다.







성기사



◆ 신성

Divine Plea is now trained at level 44, down from 58. Now reduces the amount healed by all your healing spells.

신성한 기도를 44레벨에 배울 수 있습니다.(기존 58레벨)
이제는 성스러운 기도를 사용한 상태에서 사용된 모든 치유 주문의 치료양이 감소됩니다.


Concentration Aura is now trained at level 42, down from 54.

집중의 오라를 42레벨에 배울 수 있습니다.(기존 54레벨)


Holy Wrath is now trained at level 28, down from 50.

신의 격노를 28레벨에 배울 수 있습니다.(기존 50레벨)



Lay on Hands is now trained at level 16좀 down from 38.

신의 축복은 이제 16레벨에 배울 수 있습니다.(기존 38레벨)


Seal of the Pure is now named Seal of Insight.

빛의 문장은 통찰의 문장으로 이름이 변경됩니다.


Tower of Radiance - Directly healing the target of your Beacon of Light has a 33/66/100% chance to generate Holy Power.

광휘의 탑
빛의 봉화가 걸려있는 대상에게 직접 힐을 하면 33/66/100%의 확률로 성스러운 힘을 생성합니다.


Healing Light - Increases the amount healed by your Word of Glory and the damage and healing of your Holy Shock by 10/20/30%.

치유의 빛
영광의 말씀의 치유량과 신성 충격의 치유량 / 피해량을 10/20/30%만큼 증가시킵니다.






◆ 보호

Hand of Protection is now trained at level 18. Down from 42.

보호의 손길은 이제 18레벨에 배울 수 있습니다.(기존 42레벨)


Divine Protection now reduces all damage taken by 20% for 10 sec. (Down from 50% for 12 sec) Cooldown lowered from 5 min to 1 min. Spells restrictions (Divine Shield/Divine Protection/Hand of Protection/Avenging Wrath) removed.

신의 가호를 사용하면 10초간 받는 피해의 20%를 감소시킵니다.(기존 12초간 50%감소)
재사용 대시기간이 5분에서 1분으로 감소됩니다.
주문 사용 제한이 사라집니다.(천상의 보호막/신의 가호/보호의 손길/응징의 격노)


Devotion Aura is now trained at level 18, down from level 22.

기원의 오라를 18레벨에 배울 수 있습니다.(기존 22레벨)


Blessing of Kings is now trained at level 22, up from 18.

왕의 축복을 22레벨에 배울 수 있습니다.(기존 18레벨)


Hammer of the Righteous now causes 160% weapon damage as holy damage. (Old - 3 times your main hand damage per second as Holy damage.)

정의의 망치는 이제 무기 공격력의 160%에 해당하는 신성 피해를 입힙니다.(기존 - 주무기의 초당 공격력만큼의 신성 피해가 3회 적용)


Shield of the Templar has been revamped - Reduces the cooldown of Avenger's Shield by 2/4 sec, Guardian of Ancient Kings by 10/20 min, and increases the amount absorbed by your Sacred Shield by 10/20%.

기사단의 방패 특성이 조정되었습니다.
응징의 방패의 재사용 대기시간이 2/4초만큼 감소하고, 고대 왕의 수호자의 재사용대기시간이 10/20분만큼 감소합니다.
또한 성스러운 방패로 흡수되는 양이 10/20%만큼 증가합니다.


Holy Shield now Holy Shield - Consumes Holy Power to grant 5% block per stack of Holy Power and deals 97.8 Holy damage for every attack blocked. Lasts 15 sec. / 10% of base mana, Instant cast

신성한 방패
즉시 시전 기술로, 성스러운 힘을 소비하여 중첩당 5%만큼 방패막기 확률이 증가하고, 방어시마다 공격자에게 97.8의 신성 피해를 입힙니다. 15초간 지속되며 10% 기본 마나를 소모합니다.


Sacred Duty has been revamped - Increases the critical strike chance of your Hammer of the Righteous by 5/10%. In addition, your Hammer of the Righteous critical strikes have a 50/100% chance of making your next Judgement a critical strike.

성스러운 임무 특성이 조정되었습니다.
정의의 망치가 치명타로 적중될 확률이 5/10%만큼 증가됩니다. 추가로 정의의 망치가 치명타로 적중되면 50/100%확률로 다음에 시전되는 심판 주문이 치명타로 적중됩니다.


Grand Crusader - When your Crusader Strike deals damage, it has a 10/20% chance of refreshing the cooldown on your next Holy Wrath.

위대한 성전사
성전사의 일격으로 피해를 입히면 10/20%의 확률로 신의 격노의 재사용 대기시간이 초기화됩니다.


Ardent Defender is now a Tier 7 talent (Up from Tier 4). Cooldown increased from 2 to 3 min.

헌신적인 수호자가 7단계 특성이 되었습니다.(기존 4단계) 재사용 대기시간이 2분에서 3분으로 변경되었습니다.


Judgements of the Wise is now a primary skill.

지혜의 심판이 기본 주문으로 변경됩니다.






◆ 징벌

Inquisition is now Exclusive with Holy Shield.

심문과 신성한 방패를 동시에 사용할 수 없게 됩니다.


Seal of Vengeance is now named Seal of Truth and its Holy Vengeance renamed to Censure.

복수의 문장이 진실의 문장으로 이름이 변경되고, 성스러운 복수가 질책으로 이름이 변경됩니다.


Zealotry now has a 2 min cooldown, down from 30 min. Now lasts 15 sec. (Down from 30 sec)

열성은 이제 15초간 지속되며 2분의 재사용 대기시간을 갖습니다.(기존 지속시간 30초, 재사용 대기시간 30분)


Wrath of the Lightbringer gone.

라이트브링거의 분노가 삭제되었습니다.


Acts of Sacrifice *New* - Decreases the cooldown by 10/20/% and mana cost by 10/20% of your Hand of Freedom and Hand of Salvation.

희생적인 행동(신규)
자유의 손길과 구원의 손길의 재사용 대기시간과 마나 소모량이 10/20%만큼 감소합니다.


Righteous Vengeance is now Inquiry of Faith - Increases the periodic damage done by your Seal of Truth by 20/40/60%.

정의의 복수의 이름이 믿음의 탐구로 변경됩니다.
진실의 문장으로 입히는 지속적인 피해량이 20/40/60%만큼 증가합니다.


Swift Retribution now also increases damage by 3%. Moved from Tier 6 to Tier 5.

신속한 응보에 추가로 피해량 3% 증가 옵션이 추가됩니다. 6단계 특성에서 5단계 특성이 되었습니다.


Sanctified Retribution is gone.

축성의 응보가 삭제되었습니다.


Improved Crusader Strike is gone.

성전사의 일격 연마가 삭제되었습니다.


Heart of the Crusader is gone.

성전사의 심장이 삭제되었습니다.


Sanctity of Battle no longer reduces the cooldown of Exorcism.

전쟁의 기술이 더 이상 퇴마술의 재사용 대기시간을 감소시켜주지 않습니다.


Templar's Verdict is now a primary skill of Retribution.

기사단의 판결은 징벌 특성 전문화 스킬이 되었습니다.


Communion *New* - Your Judgement grants the Replenishment effect to up to 10 party or raid members mana regeneration equal to 1% of their maximum mana per 5 sec for 15 sec.

성찬식(신규)

심판 주문을 사용하면 주변의 파티원 혹은 공격대원 10명에게 15초간 매 4초마다 최대 마나의 1%만큼의 마나를 회복시켜주는 효과가 나타납니다.


Improved Judgement no longer decreases the cooldown of Judgement.

심판 연마는 더 이상 심판 주문의 재사용 대기시간을 감소시키지 않습니다.


Judgements of the Wise is now a primary skill.

지혜의 심판은 징벌 특성 전문화 스킬이 됩니다.


Selfless Healer (Tier 5) - Increases the healing of your Word of Glory by 30/60% when used to heal others.

이타적인 치유자(5단계 특성)
타인에게 영광된 말씀을 시전할 경우 치유량이 30/60%만큼 증가합니다.


Divine Purpose is now a Tier 4 talent - Your Templar's Verdict, Divine Storm and Inquisition have a 40% chance to generate Holy Power.

천상의 목적은 4단계 특성이 되었습니다.
기사단의 판결, 천상의 폭풍과 심문은 40%의 확률로 신성한 힘을 생성합니다.


Divine Storm is now a Tier 3 talent.

천상의 폭풍은 3단계 특성이 되었습니다.








사제



◆ 수양

Power Infusion is now a Tier 3 talent. Down from Tier 4.
마력 주입은 3단계 특성이 되었습니다.(기존 4단계)








도적



◆ 전투

Backstab now causes 175% weapon damage. Up from 150%.

기습은 무기 공격력의 175%만큼의 피해를 입힙니다.(기존 150%)






◆ 잠행

Shadowstep now causes 30% additional damage (up from 20%) but no longer reduces threat.

그립자밟기는 이제 30%의 추가 피해를 입히지만(기존 20%), 위협 수준을 감소시키지 않습니다.


Initiative is now a 2 points talent, down from 3. Now has a 50%/100% chance to proc. (Up from 33/66/100%)

선제공격이 2포인트 특성이 되었습니다.(기존 3포인트) 50/100%의 확률을 가집니다.








주술사



◆ 정기

Shamanism is now a primary skill.

주술의 힘은 이제 특성 전문화 스킬이 되었습니다.


Elemental Mastery no longer shares a cooldown with Nature's Swiftness and now also increases your Fire, Frost, and Nature damage by 15% for the duration of the spell.

정기의 깨달음 더 이상 자연의 신속함과 재사용 대기시간을 공유하지 않으며, 주문의 지속시간동안 화염, 냉기, 자연 피해를 15%만큼 증가시킵니다.






◆ 고양

Shamanistic Rage reduces the mana cost of your skills, totems, and offensive spells by 90 for 15 sec.

주술의 분노는 15초간 토템, 기술, 공격 주문의 마나소모량을 90만큼 감소시킵니다.


Ancestral Swiftness is back as a Tier 2 talent.

늑대 정령 연마가 2단계 특성으로 돌아왔습니다.








흑마법사



◆ 고통

Dark Intent *New* - You link yourself with the targeted friendly target, increasing both of your haste by 3%. When you or the linked target gains a critical periodic damage or healing effect, the other gains an increased 3% increased periodic damage and healing lasting for 7 sec. Stacks up to 3 times. Dark Intent lasts for 30 min. / 6% of base mana, 30 yd range, Instant cast

어둠의 의도(신규)

우호적인 대상과 자신을 연결하여 가속도를 3%만큼 증가시킵니다. 자신이나 연결된 우호적인 대상의 주기적인 피해나 주기적인 치유 효과가 치명타로 적용되면 상대방에게 7초간 주기적인 데미지나 주기적인 치유량을 3%만큼 증가시킵니다. 이 효과는 3번까지 중첩됩니다. 즉시 시전 기술로 6%의 기본 마나를 소모합니다. 30분간 지속되며 45초의 재사용 대기시간을 갖습니다.



Soul Swap *New* - You instantly deal 167.45 damage, and removing your damage-over-time effects from the target. For 20 sec afterword, the next target you cast Soul Swap on will be afflicted by the damage-over-time effects and suffer 167.45 damage. You cannot Soul Swap to the same target. / 6% of base mana, 30 yd range, Instant cast, 45 sec cooldown

영혼 바꾸기(신규)
대상에게 즉시 167.45의 피해를 주고 자신이 대상에게 건 지속 피해 효과를 제거합니다. 20초 뒤다른 대상에게 영혼 바꾸기를 시전하면 167.45의 피해를 입고 지속 피해 효과를 받게 됩니다. 동일한 대상에게는 영혼 바꾸기를 사용할 수 없습니다. 기본 마나의 6%를 사용하며 30미터의 사정거리를 갖습니다. 즉시 시전 기술이며 45초의 재사용 대기시간을 갖습니다.






◆ 악마

Summon Doomguard and Summon Infernal no longer require reagents.

파멸의 수호병과 지옥불 정령을 소환할 때 더 이상 재료가 필요하지 않습니다.




◆ 파괴

Fel Flame now increases the duration of Immolate or Unstable by 6 sec instead of refreshing it.

마의 불꽃은 제물과 불안정한 고통의 지속시간을 6초 증가시킵니다.(기존 지속시간 초기화)



Aftermath now gives your Conflagrate a 50/100% chance to daze the target. (Up from 6/12%)

재앙의 여파는 점화 주문 사용시 50/100%의 확률로 대상을 멍해지게 만듭니다.(기존 6/12%)








전사




◆ 무기

Wrecking Crew now procs from your Mortal Strike critical hits instead of all melee critical hits. 33/66/100% chance to Enrage you.

파괴자는 죽음의 일격이 치명타로 적중되었을 때에만 발동되며, 33/66/100%의 확률로 격노하게 합니다.



Lambs to the Slaughter has been revamped - After dealing a Mortal Strike, your next Execute, Overpower or Mortal Stike will cause 10/20/30% more damage.

도살장의 양 특성이 조정되었습니다. 죽음의 일격으로 피해를 준 다음에 사용되는 마무리 일격, 제압, 죽음의 일격의 피해가 10/20/30%만큼 증가합니다.



Impale now affects Overpower instead of Execute.

꿰뚫기는 마무리일격 대신 제압에 영향을 줍니다.



Deadly Calm *New* - For the next 10 sec seconds, none of your abilities cost rage, but you continue to generate rage. / Instant, 2 min cooldown

죽음의 고요함(신규)
스킬 사용 후 10초 동안은 스킬 사용시 분노를 소모하지 않지만, 분노는 계속 생성됩니다. 즉시 시전되며 2분의 재사용 대기시간을 갖습니다.



Endless Rage is now a primary skill.

끝없는 분노가 특성 전문화 스킬이 되었습니다.






◆ 분노

Bloodsurge now affects Raging Blow instead of Whirlwind.

피의 쇄도는 소용돌이 대신 맹렬한 강타에 영향을 줍니다.



Meat Cleaver got an additional bonus - Increases the damage done by your Cleave and Whirlwind abilities by 20%, and your Cleaves and Whirlwinds have a 60% chance to increase the damage of your next Cleave or Whirlwind by an additional 10/20%.

고기 쪼개기가 추가 효과를 받습니다.
회전 베기와 소용돌이의 공격력을 20%만큼 증가시키고, 회전 베기와 소용돌이 사용 시 60%의 확률로 다음 회전 베기와 소용돌이가 10/20%만큼 추가 피해를 줍니다.



Intensify Rage is now a 2 ranks talent Reducing the cooldown of your Bloodrage, Berserker Rage, Recklessness and Death Wish abilities by 10/20%. (Down from 3 Ranks, 11/22/33% Reduction)

강력한 분노가 2포인트 특성이 되었습니다. 피의 분노, 광전사의 격노, 무모한 희생, 죽음의 소원의 재사용 대기시간을 10/20%만큼 감소시킵니다.(기존 3포인트, 11/22/33% 만큼 감소)



Unbridled Wrath has been replaced by Battle Trance - Your Bloodthirst, Mortal Strike and Shield Slam hits have a 5/10/15% chance to make your next special attack consume no rage.

분노 해방이 전투의 무아지경으로 교체되었습니다.
피의 갈증, 죽음의 일격, 방패 밀쳐내기 사용 시 5/10/15%의 확률로 다음에 사용하는 특수 기술이 분노를 소모하지 않습니다.






◆ 방어

Damage Shield is now a Tier 4 talent, down from Tier 6. Now causes damage equal to 20/40% of your Strength. (Old - 10/20% of your attack power)

피해 보호막은 4단계 특성이 되었습니다.(기존 6단계)
힘의 20/40%에 해당하는 피해를 입힙니다.(기존에는 전투력의 10/20%에 해당하는 피해)



Improved Defensive Stance is now named Bastion of Defense.

방어태세 연마가 방어의 수호자로 이름이 변경되었습니다.



Safeguard is now a Tier 6 talent. Up from Tier 4.

강력한 수호는 6단계 특성이 되었습니다.(기존 4단계)



Blood and Thunder is now a Tier 2 talent. Down from Tier 3.

피와 천둥은 2단계 특성이 되었습니다.(기존 3단계)



Gag Order now Also lowers the cooldown on your Heroic Throw by 15/30 sec.

입막음에 영웅의 투척 재사용 대기시간 15/30초 감소 효과가 추가되었습니다.



Improved Revenge is now a Tier 3 talent. Up from Tier 2.

분노 연마가 3단계 특성이 되었습니다.(기존 2단계)














Inven Voder
(Voder@inven.co.kr)

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