[인벤] 광역 부패를 걸 수 있다고!? 직업별 변경점 - 빌드 12644

팽수형 기자 | 댓글: 79개 |
대격변 테스트 서버에 빌드12644가 적용되어 새로운 변화가 생겼습니다.
지난 빌드 12604가 패치된지 1주일밖에 지나지 않았음에도 불구하고,
이번 패치를 통해 각 직업별 변경사항이 많아 흥미를 끌고 있습니다.


아직 블리자드의 공식 패치 노트는 알려지지 않았지만
MMO-Champion을 통해 각 직업별 변경 사항이 공개되었습니다.


이번 패치를 통해 적용된 각 직업별 변경사항을 한번 살펴보시죠.


■ 죽음의 기사     ■ 드루이드     ■ 사냥꾼     ■ 마법사     ■ 성기사

■ 사제        ■ 도적       ■ 주술사     ■ 흑마법사    ■ 전사


※ 해외 사이트의 자료를 번역한 내용이기 때문에 스킬명에 차이가 있거나 오역이 있을 수 있습니다.
 잘못된 부분을 말씀해주시면 빠르게 수정하겠습니다.





죽음의 기사




죽음의 기사는 변경된 사항이 없습니다.










드루이드




◆ 조화

Starsurge now also generates 10 Lunar or Solar energy.

Starsurge는 추가로 10만큼의 월식에너지 혹은 일식에너지를 생성합니다.


Wrath of Cenarius is now named Lunar Shower.

세나리우스의 분노는 이제 달의 소나기로 이름이 바뀌었습니다.


Lunar Guidance now generates an additional 2/4/6 Lunar or Solar Energy. (Down from 5/10/15)

달의 인도는 2/4/6만큼의 월식 에너지 혹은 일식 에너지를 추가로 생성합니다.(기존 5/10/15)


Moonkin Form now increases spell haste by 5%. (Old Spell crit)

달빛야수 변신은 주문 가속도를 5% 증가시킵니다.(기존 주문 극대화 적중률)


Genesis now increases the damage and healing done by your periodic spell damage and healing effects and by Swiftmend by 2/4/6%. (Up from 1/2/3%)

발생력은 주기적인 피해량 및 치유량과 신속한 치유의 치유량을 2/4/6%만큼 증가시킵니다.


Nature`s Grace now has a 100% proc rate for all ranks. increasing your spell casting speed by 5/10/15% for 3 sec.

자연의 은혜는 모든 단계에서 100%의 확률을 가지며, 3초간 주문 시전 속도를 5/10/15%만큼 증가시킵니다.







◆ 야성

Rend and Tear now increases damage done by your Maul and Shred attacks on bleeding targets by 7/13/20%. (Up from 4/8/12%) and increases the critical strike chance of your Ferocious Bite ability on bleeding targets by 8/17/25%. (5/10/15%)

상처 찢기는 출혈 효과가 걸려있는 대상에게 가해지는 후려치기와 칼날발톱의 피해량을 7/13/20% 만큼 증가시키며(기존 4/8/12%), 출혈 효과가 걸려있는 대상에게 흉포한 이빨이 치명타로 적중할 확률을 8/17/25%만큼 증가시킵니다.(기존 5/10/15%)


Leader of the Pack additional effect - In addition, your melee critical strikes in Cat Form and Bear Form cause you to heal for 8% of your total health and gain 8% of your maximum mana. This effect cannot occur more than once every 6 sec.

무리의 우두머리는 기존 효과에 추가로 표범 변신과 곰 변신 상태에서 물리 치명타 공격을 적중시키면 최대 생명력과 최대 마나의 8%만큼 회복됩니다. 이 효과는 6초에 한번만 발동됩니다.


Thick Hide now also increases armor while in Bear Form by an additional 11/22/33%, and reduces the chance you'll be critically hit by melee attacks by 2/4/6%

두꺼운 가죽은 곰 변신 상태에서 방어도를 11/22/33%만큼 추가로 상승시키고, 근접 공격에 치명타로 적중당할 확률을 2/4/6%만큼 감소시킵니다.


Heart of the Wild now Increases your Intellect by 2/4/6%. (Down from 4/8/12%) In addition, while in Bear Form your Stamina is increased by 3/7/10% (Up from 2/4/6%) and while in Cat Form your attack power is increased by 3/7/10%. (Down from 2/4/6%)

야생의 정수는 지능을 2/4/6%만큼 증가시킵니다(기존 4/8/12%). 추가로 곰 변신 상태에서 3/7/10%만큼 체력이 증가하며(기존 2/4/6%), 표범 변신 상태에서는 3/7/10%만큼 전투력이 증가합니다.(기존 2/4/6%)








사냥꾼




◆ 야수

Cobra Shot now generates 9 focus. Up from 1 focus.

코브라의 일격은 9의 집중을 생성합니다.(기존 1)


Mend Pet no longer costs Focus.

동물 치료는 더 이상 집중을 소모하지 않습니다.


The Beast Within is now a Tier 6 talent. up from Tier 5.

내면의 야수는 6단계 특성이 되었습니다.(기존 5단계)


Animal Handler is gone.

동물 조련사는 삭제되었습니다.


Improved Mend Pet is now a Tier 2 talent. Down from Tier 4.

동물 치료 연마는 2단계 특성이 되었습니다.(기존 4단계)


Envenomation is now a Tier 4 talent. Down from Tier 3.

Envenomation은 4단계 특성이 되었습니다.(기존 3단계 특성)


Improved Kill Command is now a Tier 1 talent. Down from Tier 2.

살상 명령 연마는 1단계 특성이 되었습니다.(기존 2단계 특성)


One with Nature now increases the AP bonus of Aspect of the Hawk by 10/20/30% (Up from 5/10/15%) and increases the amount of focus restored by Aspect of the Fox by 5/10/15%. (Up from 2/4/6%)

자연과의 동화는 매의 상을 취했을 때 10/20/30%만큼 전투력이 증가하고(기존 5/10/15%), 여우의 상을 취했을 때 재생되는 집중의 양이 5/10/15%만큼 증가합니다.(기존 2/4/6%)


Bestial Discipline is now a 3 ranks talent (Down from 4 Ranks). Increases the Focus regeneration of your pets by 10/20/30%. (Up from 6/12/18/24%)

야수 훈련이 3포인트 특성이 되었습니다.(기존 4포인트)야수의 집중 회복량이 10/20/30%만큼 증가합니다.(기존 6/12/18/24%)






◆ 사격

Concussive Shot no longer costs Focus. Now has a 5 sec cooldown.

충격포는 더 이상 집중을 소모하지 않습니다. 5초의 재사용 대기시간을 갖습니다.


Steady Shot now generates 9 Focus. (Tooltip fix)

고정 사격은 9의 집중을 생성합니다.(툴팁 수정)


Arcane Shot now costs 25 focus, down from 50 focus. Additional damage halved, AP scaling remains the same.

신비한 사격은 25의 집중을 소비합니다.(기존 50) 추가 피해량이 절반으로 줄었지만, 전투력 척도는 그대로 유지됩니다.


Resistance is Futile now gives you a chance that your next Kill Command will refund its focus cost. (Old - Gives a chance to critically hit)

무의미한 저항을 통해 살상 명령에 사용된 집중을 되돌려 받을 수 있습니다.(기존 치명타 적중 확률 증가)


Careful Aim - Increases the critical strike chance of your Steady Shot, Cobra Shot and Aimed Shot by 20/60% on targets at or above 60% health.

신중한 조준은 대상의 생명력이 60%이상일 때, 고정 사격과 코브라의 일격, 조준 사격의 치명타 적중 확률을 20/60%만큼 증가시킵니다.


Efficiency now only reduces the cost of your Arcane Shot by 1/2/3 (Down from 2/4/6). Reduction on Explosive Shot and Chimera Shot remains unchanged.

사격술은 이제 신비한 사격의 집중 소모량만 1/2/3%만큼 감소시킵니다.(기존 2/4/6%) 폭발 사격과 키메라의 사격은 변경되지 않았습니다.






◆ 생존

Serpent Sting now costs 25 Focus. Down from 45.

독사 쐐기는 25의 집중을 소모합니다.( 기존 45)


Aspect of the Monkey (Talent) is gone.

원숭이의 상은 삭제되었습니다.


Expose Weakness is gone.

결점 노출은 삭제되었습니다.


Hunting Party is now a Tier 5 1-Rank talent. Down from Tier 6 2-Ranks.

무리 사냥은 5단계 1포인트 특성이 되었습니다.(기존 6단계 2포인트)


Sniper Training is now a Tier 6 talent. Up from Tier 5.

저격 훈련은 6단계 특성이 되었습니다.(기존 5단계)









마법사



◆ 비전

Arcane Explosion is now trained at level 12. Down from 58.

신비한 폭발은 12레벨에 배울 수 있습니다.(기존 58레벨)


Arcane Intellect is now trained at level 58. Up from 52.

신비한 지능은 58레벨에 배울 수 있습니다.(기존 52레벨)


Evocation is now trained at level 22. Up from 12.

환기는 22레벨에 배울 수 있습니다.(기존 12레벨)


Remove Curse is now trained at level 30. Up from 24.

저주 해제는 30레벨에 배울 수 있습니다.(기존 24레벨)


Teleport: Darnassus, Teleport: Exodar, Teleport: Ironforge, Teleport: Silvermoon, Teleport: Stormwind, Teleport: Theramore, Teleport: Thunder Bluff, Teleport: Undercity are now trained at level 24. Up from 22.

순간이동 : 다르나서스, 엑소다르, 아이언포지, 실버문, 스톰윈드, 테라모어, 선더블러프, 언더시티는 이제 24레벨에 배울 수 있습니다.(기존 22레벨)


Teleport: Stonard is now trained at level 52. Up from 22.

순간이동 : 스토나드는 52레벨에 배울 수 있습니다.(기존 22레벨)


Torment the Weak is now a Tier 2 talent. Down from Tier 5.

약점고문은 2단계 특성이 되었습니다.(기존 5단계)


Arcane Potency is now a Tier 5 talent. Up from Tier 2.

신비한 잠재력은 5단계 특성이 되었습니다.(기존 2단계)






◆ 화염

Frostfire Bolt now slows the target by 20%. (Down from 40%)

얼음불꽃화살은 대상의 이동 속도를 20%만큼 감소시킵니다.*기존 40%)


Critical Mass - Compelling talent that adds utility for all playstyles, but not dps! Sweet!

화염 결집은 모든 플레이 스타일에 유용한 특성으로 변경됩니다. 하지만 DPS에는 영향을 주지 않습니다.


Impact now "also gives you some useful but non-dps (aka not mandatory) raid utility."

충돌 역시 약간의 유용함이 더해지며, DPS에는 영향을 주지 않는 공격대 유틸리티가 될 예정입니다.


Improved Scorch now gives your Scorch spells a 50/100% chance to cause the target to be vulnerable to spell damage. (Up from 33/66%)

불태우기 연마는 50/100%의 확률로 대상을 주문에 취약하게 만듭니다.(기존 33/66%)


Molten Shields has been changed to : Redesign! (Yes, that's the entire description)

타오르는 보호막은 새롭게 디자인되는 형태로 변경되었습니다.






◆ 냉기

Summon Water Elemental is now trained at level 10. Down from 50. 2 min cooldown, down from 3 min.

물의 정령 소환은 10레벨에 배울 수 있습니다.(기존 50레벨) 2분의 재사용대기시간을 갖습니다.(기존 3분)


Ice Lance is now trained at level 28. Down from 30.

얼음창은 28레벨에 배울 수 있습니다.(기존 30레벨)


Cone of Cold is now trained at level 18. Down from 28.

냉기 돌풍은 18레벨에 배울 수 있습니다.(기존 28레벨)


Blizzard is now trained at level 52. Up from 18.

눈보라는 52레벨에 배울 수 있습니다.(기존 18레벨)


Frostfire Orb now is a 2 ranks talent. Down from 3 ranks.

얼음불꽃 오브는 2포인트 특성이 되었습니다.(기존 3포인트)


Improved Freeze is now a Tier 3 talent. Down from Tier 5. Now gives your Freeze spell a 66/33% chance to cause Fingers of Frost. (Down from 100/50%)

얼리기 연마는 3단계 특성이 되었습니다.(기존 5단계) 얼리기 주문 시전시 33/66%의 확률로 서리의 손가락 효과가 발동됩니다.(기존 50/100%)


Enduring Winter now reduces the cost of all spells by 3%. Now has a 33% chance to grant up to 10 party of raid members mana regeneration equal to 3% of their maximum mana over 15 sec. (Old - 100% Proc Rate, 1% mana)

인내의 겨울은 모든 주문의 마나 소모량을 3%만큼 감소시킵니다. 33%의 확률로 15초간 10명의 파티원 혹은 공격대원에게 최대 마나의 3%에 해당하는 양의 마나를 회복하게 합니다.


Fingers of Frost is now a Tier 4 talent. Down from Tier 3.

서리의 손가락은 4단계 특성이 되었습니다.(기존 3단계 특성)


Ice Shards no longer increases the damage of Ice Lance. Now increases its range by 2/5 yards.

얼음 파편은 얼음 창의 데미지를 증가시키지 않고, 사정거리를 2/5미터만큼 증가시킵니다.


Improved Cone of Cold is now a Tier 2 talent. Down from Tier 3.

냉기 돌풍 연마는 2단계 특성이 되었습니다.(기존 3단계)


Brain Freeze is now a Tier 4 talent. Up from Tier 3.

두뇌 빙결은 4단계 특성이 되었습니다.(기존 3단계)


Ice Floes is now a 3 ranks (Down from 2 Ranks) talent and now reduces cooldowns by 7/15/25%. (Old - 10/20%)

빙하는 3포인트 특성이 되었습니다.(기존 2포인트) 또한 매서운 한파, 얼음 보호막, 얼음 회오리, 냉기 돌풍, 얼음 방패, 얼음 핏줄의 재사용 대기시간이 7/15/25%만큼 감소합니다. (기존 10/20%)


Permafrost no longer increases the duration of your Chill effects. Now also heals your Water Elemental for 15% of the damage dealt by you.

영구 결빙은 더 이상 빙결 효과의 지속시간을 증가시켜주지 않습니다. 이제 적에게 준 피해량의 15%만큼 물의 정령을 치유합니다.


Early Frost is now a Tier 1 talent. Down from Tier 2.

태초의 서리는 1단계 특성이 되었습니다.(기존 2단계)


Frost Channeling is gone.

냉기계 정신집중은 삭제되었습니다.


Reactive Barrier (Tier 5) *New* - Gives the caster a 50/100% chance for the Ice Barrier spell to automatically cast with no mana cost upon taking damage that lowers the caster's life below 50%. This effect obeys Ice Barrier's cooldown, and will trigger the cooldown when activated.

재활성화된 보호막(신규 특성)
5단계 특성으로, 생명력이 50%보다 적어지는 공격을 받을 경우 50/100%의 확률로 마나소모 없이 얼음 보호막을 시전합니다. 이 효과는 얼음 보호막의 재사용 대기시간을 공유하기 때문에 얼음 보호막을 사용할 수 있을 때에만 발동됩니다.







성기사



◆ 신성

Speed of Light now increases your movement speed for 4 sec. Down from 10 sec.

빛의 속도는 4초간 이동속도를 증가시킵니다.(기존 10초)


Improved Lay on Hands is gone.

신의 축복 연마는 삭제되었습니다.


Last Word (Tier 2) *New* - Gives your Word of Glory a 30/60% increased critical chance when used on targets with 35% or less health.

최후의 말씀(신규 특성)
2단계 특성으로, 생명력이 35% 미만인 대상에게 영광의 말씀 시전시 주문 극대화 확률이 30/60% 증가합니다.


Sanctified Light is now named Arbiter of the Light - Increases the critical effect chance of your Judgement, Holy Light and Templar's Verdict by 6/12%.

정화의 빛은 빛의 화신으로 이름이 변경되었습니다. 심판과 성스러운 빛, 기사단의 선고가 치명타로 적중될 확률을 6/12%만큼 증가시킵니다.






◆ 보호

Hand of Sacrifice is now trained at level 80. Up from 78.

희생의 손길을 80레벨에 배울 수 있습니다.(기존 78레벨)


Seal of Justice no longer stuns the target but limit it's maximum run speed instead.

응징의 문장은 더 이상 대상을 기절시키지 못하는 대신 대상의 최대 이동 속도를 제한합니다.


Avenger's Shield no longer dazes the targets, but silences them for 3 secs.

응징의 방패는 더 이상 대상에게 멍해짐 효과를 주지 못하지만, 3초간 대상을 침묵시킵니다.


Vindication now gives your Holy Wrath a chance to reduce physical damage done by the target by 10% for 30 sec. (Old - Proc from all damaging attacks, 10 sec duration)

비호는 신의 격노 사용 시 30초간 대상에 의한 물리 피해량을 10% 감소시킵니다.


Devotion Aura is now trained at level 9. Down from 18.

기원의 오라는 9레벨에 배울 수 있습니다.(기존 18레벨)


Hand of Protection no longer seems to have the Avenging Wrath restriction.

보호의 손길은 더 이상 응징의 격노 사용을 제한하지 않습니다.


Righteous Fury now increases all threat.

정의의 격노는 모든 위협 수준을 증가시킵니다.


Ardent Defender - Activate to reduce damage taken by 20% for 10 sec. While Ardent Defender is active, the next attack that would otherwise kill you will instead cause you to be healed for 15% of your maximum health.

헌신적인 수호자는 10초간 받는 피해의 20%만큼 감소시킵니다. 헌신적인 수호자가 활성화되어 있는 동안에는 죽음에 이를 수 있는 공격을 받았을 때 죽지 않고 최대 생명력의 15% 만큼을 회복합니다.


Shield of the Templar now reduces the cooldown of Avenger's Shield by 3/7/10 sec (Up from 2/4/6 sec), Guardian of Ancient Kings by 1/2/3 min (Down from 10/20/30 min). No longer increases the amount absorbed by your Sacred Shield, now reduces the cooldown fo Avenging Wrath by 20/40/60 sec.
Holy Shield now Lasts 20 sec. Up from 15 sec.


기사단의 방패는 응징의 방패의 재사용 대기시간을 3/7/10초만큼(기존 2/4/6초), 고대왕의 수호자의 재사용 대기시간을 1/2/3분만큼 감소시킵니다.(기존 10/20/30분) 더 이상 성스러운 보호막의 흡수량을 증가시키지 않으며, 응징의 격노의 재사용 대기시간을 20/40/60초만큼 감소시킵니다.


Holy Shield now Lasts 20 sec. Up from 15 sec.

신성한 방패는 20초간 유지됩니다.(기존 15초)


Guarded by the Light has been revamped - Increases your Word of Glory by 20/40% when used to heal yourself. Any overhealing will create a protective shield equal to the amount of overhealing that lasts for 6 sec (last part NYI).

빛의 수호가 변경되었습니다. 자신에게 사용할 경우 영광된 말씀의 효과가 20/40%만큼 상승합니다. 초과된 치유량만큼의 피해를 흡수하는 보호의 방패가 생성되어 6초간 유지됩니다.


Grand Crusader now has a chance to reduce the cooldown of your next Avenger's Shield instead of Holy Wrath.

Grand Crusader는 신의 격노 대신 응징의 방패의 재사용 대기시간을 초기화할 수 있는 확률을 가집니다.


Hallowed Ground now increases the duration of Consecration by 15 sec (Down from 15/30) and decreases it's mana cost by 25% instead of increasing its damage.

Hallowed Ground는 신성화의 지속시간을 15초 증가시키고(기존 15/30초) 피해량 증가 대신 마나 소모량을 25%만큼 감소시킵니다.


Protector of the Innocent is now a Tier 1 Talent. Down from Tier 2. Now Increases your healing by 1/2/3% on allies affected by Devotion Aura and increases the damage of your Retribution Aura by 20/40/60%.

Protector of the Innocent는 1단계 특성이 되었습니다.(기존 2단계) 기원의 오라 효과를 받는 대상에게 시전되는 치유 주문의 치유량이 1/2/3%만큼 증가하고, 응보의 오라의 피해량이 20/40/60%만큼 증가합니다.


Toughness is now a Tier 2 talent. Up from Tier 1.

강인함은 2단계 특성이 되었습니다.(기존 1단계)






◆ 징벌

The Art of War now has a 7/15% chance to proc. (Down from 15/30%)

전쟁의 기술은 7/15%의 발동 확률을 갖습니다.(기존 15/30%)


Sanctity of Battle - Increases the damage by 10/20% and critical strike damage by 50/100% of your Exorcism. In addition, increases the chance you will hit with spells by 3/6%.

신성한 전투는 퇴마술의 피해량을 10/20%만큼 증가시키고 치명타로 적중될 확률을 50/100%만큼 증가시킵니다. 추가로 주문 적중도가 3/6%만큼 증가합니다.


Seals of Command is now a Tier 4 talent. Up from Tier 3.)

지휘의 문장은 4단계 특성이 되었습니다.(기존 3단계)


Rule of Law now Increases the critical effect chance of your Crusader Strike, Holy Shock and Word of Glory by 5/10/15%. (Old - Crusader Strike and Holy Light)

Rule of Law는 성전사의 일격, 신성 충격과 영광의 말씀이 극대화될 확률을 5/10/15%만큼 증가시킵니다.(기존에는 성전사의 일격과 성스러운 빛만 적용되었음)


Improved Crusader Strike is back as a Tier 3 2-Ranks talent. Reduces the cooldown of your Crusader Strike by 0.5/1 sec.

성전사의 일격 연마는 3단계 2포인트 특성으로 돌아왔습니다. 성전사의 일격 재사용 대기시간을 0.5/1초만큼 감소시킵니다.








사제



◆ 신성

Desperate Prayer no longer costs mana.

구원의 기도는 더 이상 마나를 소비하지 않습니다.


Test of Faith is now a Tier 5 talent. Down from Tier 6.

믿음의 시험은 5단계 특성이 되었습니다.(기존 6단계)


Heavenly Voice is gone.

Heavenly Voice는 삭제되었습니다.


Empowered Renew is now named Divine Touch - Your Renew will instantly heal the target for 5/10/15% of the total periodic effect.

소생 강화는 Divine Touch로 이름이 변경되었습니다. 소생의 지속적인 치유 효과의 5/10/15%에 해당하는 양만큼 대상을 즉시 치유합니다.


Empowered Healing has been revamped - Increases the healing done by your Flash Heal, Heal, Binding Heal and Greater Heal by 5/10/15%.

치유 강화가 변경되었습니다. 순간 치유, 치유, 결속의 치유, 상급 치유의 치유량이 5/10/15%만큼 증가합니다.








도적



◆ 잠행

Elusiveness is now a Tier 2 talent. Down from Tier 3.

약삭빠름은 2단계 특성이 되었습니다.(기존 3단계)


Dirty Tricks is now a Tier 3 talent. Down from Tier 2.

비열한 속임수는 3단계 특성이 되었습니다.(기존 2단계)








주술사



◆ 고양

Shamanistic Rage now causes your skills, totems, and offensive spells to consume no mana for 15 sec.

주술의 분노 사용시 15초간 스킬, 토템, 공격 주문을 마나 소모 없이 사용할 수 있습니다.






◆ 복원

Nature's Swiftness no longer shares a cooldown with Elemental Mastery

자연의 신속함은 더 이상 정기의 깨달음과 재사용 대기시간을 공유하지 않습니다.








흑마법사



◆ 고통

Life Tap now seems to scale from 100% of Spell Power, up from 50%.

생명력 전환은 주문력을 100% 반영합니다.(기존 50%)


Everlasting Affliction now Increases the critical effect chance of your Corruption, Seed of Corruption and Unstable Affliction by 5/10/15%. (Old - Increased bonus spell damage by 1/2/3%). Now gives Drain Life, Drain Soul, and Haunt a 33/66/100% chance to reset the duration of your Corruption spell on the target. (No longer procs from Shadow Bolt, Proc Rate increased from 20/40/60%)

영원한 고통은 부패, 부패의 씨앗, 불안정한 고통의 극대화 적중도를 5/10/15%만큼 증가시킵니다.(기존 1/2/3%의 추가 데미지) 생명력 흡수, 영혼 흡수, 유령 출몰 시전 시 33/66/100%의 확률로 대상에게 걸려있는 부패의 지속시간을 초기화합니다.(기존에는 어둠의 화살로 발동되었으며 20/40/60%의 확률)


Death's Embrace now affects target below 25% health. (Up from 20%)

죽음의 은총은 대상의 체력이 25% 미만일 경우에 적용됩니다.(기존 20%)


Shadow Embrace is now a Tier 4 talent. Down from Tier 5. No longer has a cooldown.

어둠의 선물은 4단계 특성이 되었습니다.(기존 5단계) 더 이상 재사용 대기시간을 갖지 않습니다.


Eradication now is a Tier 3 talent. Down from Tier 4.

박멸은 3단계 특성이 되었습니다.(기존 4단계 특성)


Siphon Life is now a Tier 2 talent. Down from tier 4.

생명력 착취는 2단계 특성이 되었습니다.(기존 4단계)


Nightfall is now a Tier 5 talent. Down from Tier 3.

일몰은 5단계 특성이 되었습니다.(기존 3단계)


Improved Drain Soul is gone.

영혼 흡수 연마는 삭제되었습니다.


Improved Bane of Agony is now Doom and Gloom - Increases the damage done by your Bane of Agony and Bane of Doom by 5/10%.

고통의 저주 연마는 Doom and Gloom으로 이름이 변경되었습니다. 고통의 저주와 파멸의 저주의 데미지가 5/10%만큼 증가합니다.


Soulburn: Seed of Corruption (Tier 5) *New* - Grants the Soulburn empowerment to your Seed of Corruption spell.
Your Seed of Corruption detonation effect will afflict Corruption on all enemy targets. The Soul Shard will be refunded if the detonation is successful.


영혼 불사르기 : 부패의 씨앗 (신규 특성)
5단계 특성으로, 영혼 불사르기를 사용해 부패의 씨앗을 강화합니다. 부패의 씨앗이 폭발할 때 모든 대상에게 부패를 겁니다. 폭발에 성공하면 영혼의 조각을 되돌려 받습니다.


Siphon Life (Tier 2) is back - When you deal damage with your Corruption spell, you are instantly healed for ( Glyph of Siphon Life : 60/75 )% of the damage done.

생명력 착취는 2단계 특성으로 돌아왔습니다. 부패 주문으로 피해를 입혔을 때, 피해를 준 양의 60/75%만큼 자신을 즉시 치유합니다.






◆ 악마

Demonic Aegis now Increases the effectiveness of your Demon Armor and Fel Armor spells by 15/30%. (Up from 10/20%)

악마의 보호는 악마의 갑옷과 마의 갑옷의 효과를 15/30%만큼 증가시킵니다.(기존 10/20%)


Empowered Imp now gives your Imp's Firebolt a 12% chance to cause your next Soulfire spell to be instant cast within 8 sec.

임프 강화는 임프가 불화살을 시전할 때 12%의 확률로 다음에 시전하는 영혼의 불꽃을 즉시 시전할 수 있습니다.








전사




◆ 무기

Overpower now has a 1 sec cooldown. Down from 5 sec.

제압은 이제 1초의 재사용 대기시간을 갖습니다.(기존 5초)


Thunder Clap damage has been increased by ~25%

천둥벼락의 데미지가 25% 증가되었습니다.


Strikes of Opportunity *New* - Grants a 16% chance for your melee attacks to instantly trigger an additional melee attack for 50% normal damage. Chance increased further by mastery rating.

행운의 일격 (신규스킬)
근접 공격시 16%의 확률로 일반 공격 데미지의 50%에 해당하는 추가공격을 할 수 있는 기회를 갖게 됩니다. 제어력(mastery rating)에 따라 확률이 증가됩니다.


Colossus Smash *New* Battle / Berserker Stance - Smashes a target for weapon damage plus 120 and weakens their defenses, allowing your Mortal Strike, Heroic Strike, Bloodthirst and Overpower
to bypass their armor for 6 sec sec. / 30 Rage, 5 yd range, Instant, 20 sec cooldown


거대 석상의 분쇄(신규스킬)
전투/광폭태세 필요.
대상을 가격하여 무기 공격력에 추가로 120 데미지를 입히며, 대상의 방어력을 약화시켜 6초간 죽음의 일격, 영웅의 일격, 피의 갈증과 제압이 대상의 방어력을 무시하고 피해를 줍니다. 분노 30, 사정거리 5미터, 즉시시전. 재사용 대기시간 20초.


Second Wind now is a Tier 2 talent. Down from Tier 6.

재기의 바람은 2단계 특성이 되었습니다.(기존 6단계 특성)


Blood Frenzy now is a Tier 4 talent. Down from Tier 5.

피의 광란은 4단계 특성이 되었습니다.(기존 5단계 특성)


Sudden Death is now a Tier 5 talent (Down from Tier 4), 2 points (Down from 3 Points) and now is - Your melee hits have a 5/10% chance of resetting the cooldown on your Colossus Smash, and you keep 5/10 rage after using Execute.

급살은 5단계 2포인트 특성이 되었습니다.(기존 4단계 3포인트)
물리 공격시 5/10%의 확률로 거대 석상의 분쇄 스킬의 재사용 대기시간을 초기화시키며, 마무리 일격 사용 후 5/10의 분노를 유지합니다.


Improved Slam now also increases Slam's damage by 10/20%.

격돌 연마는 격돌의 데미지도 10/20% 증가시킵니다.


Taste for Blood now also increases your Overpower critical strike chance by 20/40/60%.

피의 맛은 제압의 치명타 적중 확률도 20/40/60% 증가시킵니다.


Improved Overpower is gone.

제압 연마는 삭제되었습니다.


Drums of War (Tier 2) *New* - Reduces the rage cost of your Hamstring, Shield Bash, Pummel, and any shouts which cost rage by 25/50%.

전쟁의 북소리(신규 특성)
2단계 특성이며, 무력화, 방패 가격, 자루치기, 외침류 스킬의 분노 소모량을 25/50% 감소시킵니다.


Blitz is now a Tier 1 talent. Down from Tier 2.

기습은 1단계 특성이 되었습니다.(기존 2단계 특성)


Impale is now a Tier 3 talent. Up from Tier 2.

꿰뚫기는 3단계 특성이 되었습니다.(기존 2단계 특성)


Improved Hamstring is back as a Tier 3 talent - Your Hamstring ability immobilizes the target for 5 sec. This effect cannot occur more than once every 30/60 sec.

무력화 연마가 다시 3단계 특성이 되었습니다.
무력화 효과는 대상을 5초간 이동불가 상태로 만듭니다. 이 효과는 60/30초에 한 번만 발동됩니다.


Tactical Mastery is back as a Tier 2 Talent - You retain up to an additional 25/50 rage when you change stances.

전술 숙련은 다시 2단계 특성이 되었습니다.
태세 변경 시 추가로 25/50의 분노를 유지할 수 있습니다.






◆ 분노

Bloodthirst now has a 3 sec cooldown. Down from 4 sec.

피의 갈증은 3초의 재사용 대기시간을 가집니다.(기존 4초)


Victory Rush no longer has a stance requirement. (Be careful with that one, tooltip bugs happened with warrior stances)

승리의 돌진은 더 이상 태세 제한을 갖지 않습니다. (전사 태세에 관련된 툴팁 오류가 있으니 주의하시기 바랍니다.)


Unshackled Fury *New* - Increases the benefit of abilities that cause you to be enraged or consume an enrage effect by 80%.

해방된 분노 (신규 스킬)
격노 상태가 되거나, 격노 효과를 소모하는 능력의 효과가 80% 강화됩니다.


Flurry is now a Tier 3 talent. Down from Tier 5.

질풍은 3단계 특성이 되었습니다.(기존 5단계)


Heroic Fury is now a Tier 5 talent. Down from Tier 4.

영웅의 격노는 5단계 특성이 되었습니다.(기존 4단계)


Raging Blow now has a 6 sec cooldown. Up from 3 sec.

분노의 일격은 6초의 재사용 대기시간을 갖습니다.(기존 4초)


Booming Voice now is a Tier 5 talent. Up from Tier 4.

우렁찬 음성은 5단계 특성이 되었습니다.(기존 4단계)


Fury in the Blood is gone.

피의 분노는 삭제되었습니다.


Die by the Sword (Tier 5) *New* - Increases your parry chance by 100% for 4/8 sec whenver you are brought to 20% health or less. This effect cannot occur more often than once every 2 min.

검으로 인한 죽음 (신규특성)
5단계 특성으로, 체력이 20% 혹은 그 이하롤 떨어졌을 때 4/8초간 무기막기 확률이 100% 증가합니다. 이 효과는 2분에 한번만 발동됩니다.


Enrage is now a Tier 2 talent. Down from Tier 3. Changed to - Your melee hits have a 3/6/9% chance to Enrage you, giving you a 3/7/10% damage bonus for 12 sec.

격노는 이제 2단계 특성이 되었습니다.(기존 3단계)
물리 공격시 3/6/9%의 확률로 격노 효과를 얻으며, 12초간 3/7/10%만큼의 추가 피해를 받습니다.


Blood Craze is now a Tier 1 talent. Down from Tier 2.

피의 광기는 1단계 특성이 되었습니다.(기존 2단계)


Improved Execute is now a Tier 3 talent. Up from Tier 2.

마무리 일격 연마는 3단계 특성이 되었습니다.(기존 2단계)


Armored to the Teeth is gone.

완전 무장은 삭제되었습니다.


Rude Interruption (Tier 2) *New* - Successfully interrupting a spell with Shield Bash or Pummel increases your damage by 5% for 30 sec/1 min.

무례한 방해 (신규 특성)
2단계 특성으로, 방패 가격 혹은 자루치기로 주문방해에 성공하면 30초/1분간 공격력이 5% 증가합니다.






◆ 방어

Shield Block now has a 1 min cooldown. Up from 30 sec.

방패 막기는 이제 1분의 재사용 대기시간을 갖습니다.(기존 30초)


Critical Block *New* - Increases your chance to block by 10% and your chance to critically block by 10%. Chances increased further by mastery rating.

결정적 방어(신규 스킬)
방어 확률과 치명타 방어 확률을 10%만큼 증가시킵니다. 확률은 제어도 수치에 따라 증가될 수 있습니다.


Shockwave now deals [ 75% of AP ] damage. (Up from 38% of AP)

충격파는 전투력의 75%만큼의 피해를 줍니다.(기존 38%)


Warbringer now is a Tier 5 talent. Down from Tier 6.

돌격대장은 5단계 특성이 되었습니다.(기존 6단계)


Devastate additional damage has been increased by 66%.

압도의 추가 피해량이 66%만큼 증가되었습니다.


Damage Shield now deals 10/20% of your attack power. (Old - 20/40% of your Strength)

피해 보호막은 공격력의 10/20%만큼 피해를 줍니다. (기존 힘의 20/40%)


Improved Revenge is now a Tier 2 talent. Down from Tier 3.

복수 연마는 2단계 특성이 되었습니다.(기존 3단계)


Incite no longer affects Thunder Clap or Cleave. Additional effect - your Heroic Strike critical strikes have a 33/66/100% chance to make you next Heroic Strike also a critical strike. This effect cannot occur more than once every 6 seconds.

촉발은 더 이상 천둥벼락과 회전베기에 영향을 주지 않습니다. 추가로 영웅의 일격이 치명타로 적중하면 33/66/100%의 확률로 다음 영웅의 일격도 치명타로 적중합니다. 이 효과는 6초에 한번만 발동됩니다.














Inven Voder
(Voder@inven.co.kr)

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