한국의 유저들은 대격변을 경험하기 힘든 상황에서 새로운 직업 변경사항이 알려졌습니다.
이번 내용 역시 블리자드의 공식적인 발표 내용이 아닌 mmo-champion을 통해 공개되었기 때문에,
알려진 것과 똑같이 적용되지 않을 수도 있으니 참고하시기 바랍니다.
※ 해외 사이트의 자료를 번역한 내용이기 때문에 스킬명에 차이가 있거나 오역이 있을 수 있습니다.
잘못된 부분을 말씀해주시면 빠르게 수정하겠습니다.
죽음의 기사
◆ 부정
▶ Dirge now affects Festering Strike instead of Death Strike.
진혼곡은 죽음의 일격 대신 곪아가는 일격에 영향을 줍니다.
▶ Corrupting Strikes now also affects Festering Strike.
부패의 일격 역시 곪아가는 일격에 영향을 줍니다.
진혼곡은 죽음의 일격 대신 곪아가는 일격에 영향을 줍니다.
▶ Corrupting Strikes now also affects Festering Strike.
부패의 일격 역시 곪아가는 일격에 영향을 줍니다.
드루이드
◆ 야성
▶ Shred now costs 40 Energy. Down from 50 Energy.
칼날발톱은 이제 40의 기력을 소모합니다.(기존 50)
▶ Swipe (Bear) now costs 15 Rage. Down from 20 Rage. Now has a 6 sec cooldown.
휘둘러치기(곰)은 15의 분노를 소모합니다.(기존 20) 또한 6초의 재사용 대기시간을 갖습니다.
▶ Swipe (Cat) now costs 45 Energy. Down from 50 Energy. (Yes, the cooldown is only on the bear version)
휘둘러치기(표범)은 45의 기력을 소모합니다.(기존 50) 재사용 대기시간이 없습니다.
▶ Maul now costs 30 Rage. Down from 35 Rage.
후려치기는 30의 분노를 소모합니다.(기존 35)
▶ Mangle (Cat) now costs 35 Energy. Down from 45 Energy.
짓이기기(표범)은 35의 기력을 소모합니다.(기존 45)
▶ Mangle (Bear) now costs 15 Rage. Down from 20 Rage.
짓이기기(곰)은 15의 분노를 소모합니다.(기존 20)
▶ Claw now costs 40 Energy. Down from 45 Energy.
할퀴기는 40의 기력을 소모합니다.(기존 45)
▶ Rake now costs 35 Energy. Down from 40 Energy.
갈퀴발톱은 35의 기력을 소모합니다.(기존 40)
칼날발톱은 이제 40의 기력을 소모합니다.(기존 50)
▶ Swipe (Bear) now costs 15 Rage. Down from 20 Rage. Now has a 6 sec cooldown.
휘둘러치기(곰)은 15의 분노를 소모합니다.(기존 20) 또한 6초의 재사용 대기시간을 갖습니다.
▶ Swipe (Cat) now costs 45 Energy. Down from 50 Energy. (Yes, the cooldown is only on the bear version)
휘둘러치기(표범)은 45의 기력을 소모합니다.(기존 50) 재사용 대기시간이 없습니다.
▶ Maul now costs 30 Rage. Down from 35 Rage.
후려치기는 30의 분노를 소모합니다.(기존 35)
▶ Mangle (Cat) now costs 35 Energy. Down from 45 Energy.
짓이기기(표범)은 35의 기력을 소모합니다.(기존 45)
▶ Mangle (Bear) now costs 15 Rage. Down from 20 Rage.
짓이기기(곰)은 15의 분노를 소모합니다.(기존 20)
▶ Claw now costs 40 Energy. Down from 45 Energy.
할퀴기는 40의 기력을 소모합니다.(기존 45)
▶ Rake now costs 35 Energy. Down from 40 Energy.
갈퀴발톱은 35의 기력을 소모합니다.(기존 40)
사냥꾼
◆ 야수
▶ Ferocious Inspiration is now a 1 Rank talent, down from 3 Ranks.
야성의 감응은 1포인트 특성으로 변경되었습니다.(기존 3포인트)
▶ Improved Kill Command now Reduces the cooldown of your Kill Command by 3/6 sec instead of reducing its focus cost.
살상명령 연마는 더이상 집중 소모량을 감소시키지 않는 대신, 살상명령의 재사용 대기시간을 3/6초 감소시킵니다.
야성의 감응은 1포인트 특성으로 변경되었습니다.(기존 3포인트)
▶ Improved Kill Command now Reduces the cooldown of your Kill Command by 3/6 sec instead of reducing its focus cost.
살상명령 연마는 더이상 집중 소모량을 감소시키지 않는 대신, 살상명령의 재사용 대기시간을 3/6초 감소시킵니다.
◆ 사격
▶ Arcane Shot now causes [ 17% of Ranged AP + 603 ] damage. Down from [ 33% of RAP + 603 ]
신비한 사격의 피해량이 [원거리 전투력 17% + 603]으로 변경되었습니다.(기존 [원거리 전투력 33% + 603])
▶ Termination no longer requires Aspect of the Hawk to grant additional focus.
Termination은 더이상 추가적인 집중을 얻기 위해 매의 상을 필요로 하지 않습니다.
신비한 사격의 피해량이 [원거리 전투력 17% + 603]으로 변경되었습니다.(기존 [원거리 전투력 33% + 603])
▶ Termination no longer requires Aspect of the Hawk to grant additional focus.
Termination은 더이상 추가적인 집중을 얻기 위해 매의 상을 필요로 하지 않습니다.
◆ 생존
▶ Misdirection no longer has a focus cost.
눈속임은 더 이상 집중을 소모하지 않습니다.
▶ Resourcefulness is now a Tier 3 talent. Down from Tier 4.
뛰어난 계략은 3단계 특성이 되었습니다.(기존 4단계)
▶ T.N.T. is now a 2 Ranks talent. Down from 3 Ranks.
T.N.T.는 2포인트 특성으로 변경되었습니다.(기존 3포인트)
▶ Point of No Escape is now a Tier 4 talent. Up from Tier 3.
죽음의 함정은 4단계 특성이 되었습니다.(기존 3단계)
▶ Lock and Load is now a 2 Ranks talent. Down from 3 Ranks.
실탄 장전은 2포인트 특성으로 변경되었습니다.(기존 3단계)
▶ Survival Tactics is now a Tier 2 talent. Down from Tier 3.
생존술은 2단계 특성이 되었습니다.(기존 3단계)
▶ Hunter vs. Wild now is a Tier 1 talent. Down from Tier 2. Now increases your total Stamina by 3/7/10%.
사냥꾼과 야성은 1단계 특성이 되었습니다.(기존 2단계) 체력을 3/7/10%만큼 증가시킵니다.
▶ Entrapment now is a 2 Ranks talent. Down from 3 Ranks.
올가미는 2포인트 특성으로 변경되었습니다.(기존 3포인트)
눈속임은 더 이상 집중을 소모하지 않습니다.
▶ Resourcefulness is now a Tier 3 talent. Down from Tier 4.
뛰어난 계략은 3단계 특성이 되었습니다.(기존 4단계)
▶ T.N.T. is now a 2 Ranks talent. Down from 3 Ranks.
T.N.T.는 2포인트 특성으로 변경되었습니다.(기존 3포인트)
▶ Point of No Escape is now a Tier 4 talent. Up from Tier 3.
죽음의 함정은 4단계 특성이 되었습니다.(기존 3단계)
▶ Lock and Load is now a 2 Ranks talent. Down from 3 Ranks.
실탄 장전은 2포인트 특성으로 변경되었습니다.(기존 3단계)
▶ Survival Tactics is now a Tier 2 talent. Down from Tier 3.
생존술은 2단계 특성이 되었습니다.(기존 3단계)
▶ Hunter vs. Wild now is a Tier 1 talent. Down from Tier 2. Now increases your total Stamina by 3/7/10%.
사냥꾼과 야성은 1단계 특성이 되었습니다.(기존 2단계) 체력을 3/7/10%만큼 증가시킵니다.
▶ Entrapment now is a 2 Ranks talent. Down from 3 Ranks.
올가미는 2포인트 특성으로 변경되었습니다.(기존 3포인트)
마법사
◆ 비전
▶ Time Warp no longer increases the Mage's movement speed.
Time Warp는 더이상 마법사의 이동속도를 증가시키지 않습니다.
▶ Arcane Barrage now has a 5 sec cooldown, down from 6 sec.
비전 탄막은 5초의 재사용 대기시간을 갖습니다.(기존 6초)
Time Warp는 더이상 마법사의 이동속도를 증가시키지 않습니다.
▶ Arcane Barrage now has a 5 sec cooldown, down from 6 sec.
비전 탄막은 5초의 재사용 대기시간을 갖습니다.(기존 6초)
◆ 화염
▶ Critical Mass - Your Pyroblast and Scorch spells have a 33/66/100% chance to cause your target to be vulnerable to spell damage, increasing spell critical strike chance against that target by 5% and lasts 30 sec.
Critical Mass - 불덩이 작렬과 불태우기는 33/66/100%의 확률로 대상을 주문에 취약하게 만들어, 30초간 주문이 극대화로 적중될 확률을 5%만큼 증가시킵니다.
▶ Improved Flamestrike now increases the effect radius of Flamestrike by 1/2 yards instead of increasing its damage.
불기둥 연마는 더이상 불기둥의 데미지를 증가시키지 않는 대신, 불기둥의 효과 범위를 1/2미터만큼 증가시킵니다.
▶ Hot Streak now procs when you score 2 non-periodic critical strikes in a row with your Fireball, Frostfire Bolt, Scorch, Fire Blast or Pyroblast spells.
몰아치는 열기는 화염구, 얼음불꽃 화살, 불태우기, 화염 작렬, 불덩이 작렬이 치명타로 2회 적중시에 발동됩니다.
▶ Fire Power is now a Tier 2 talent. Down from Tier 3. Increases the damage of your Fire spells by 1/2/3% and gives your Flame Orb a 33/66/100% chance to explode at the end of its duration.
화염마법 강화는 2단계 특성이 되었습니다.(기존 3단계) 화염 마법 주문의 데미지를 1/2/3%만큼 증가시키고 화염 오브의 지속시간이 종료될 때 33/66/100%의 확률로 화염 오브가 폭발합니다.
▶ Firestarter *New* - Your Molten Armor allows you to cast the Scorch spell while moving instead of reducing the chance you are critically hit.
Firestarter(신규)
타오르는 갑옷이 활성화 되어 있을 때 치명타로 적중될 확률이 5% 감소하지 않는 대신, 불태우기 주문을 이동하며 사용할 수 있습니다.
▶ Cauterize - You have a 50/100% chance that an attack which would otherwise kill you will instead bring you to 40% of your maximum health. However, you will burn for 12% of your maximum health every 1 sec for the next 4 sec. This effect cannot occur more than once per minute.
Cauterize
죽음에 이르는 공격을 받았을 때, 50/100%의 확률로 최대 체력의 40%만큼을 회복합니다. 하지만 4초간 불타올라 1초당 최대 체력의 12%만큼의 피해를 받습니다. 이 효과는 1분에 1번만 발동합니다.
Critical Mass - 불덩이 작렬과 불태우기는 33/66/100%의 확률로 대상을 주문에 취약하게 만들어, 30초간 주문이 극대화로 적중될 확률을 5%만큼 증가시킵니다.
▶ Improved Flamestrike now increases the effect radius of Flamestrike by 1/2 yards instead of increasing its damage.
불기둥 연마는 더이상 불기둥의 데미지를 증가시키지 않는 대신, 불기둥의 효과 범위를 1/2미터만큼 증가시킵니다.
▶ Hot Streak now procs when you score 2 non-periodic critical strikes in a row with your Fireball, Frostfire Bolt, Scorch, Fire Blast or Pyroblast spells.
몰아치는 열기는 화염구, 얼음불꽃 화살, 불태우기, 화염 작렬, 불덩이 작렬이 치명타로 2회 적중시에 발동됩니다.
▶ Fire Power is now a Tier 2 talent. Down from Tier 3. Increases the damage of your Fire spells by 1/2/3% and gives your Flame Orb a 33/66/100% chance to explode at the end of its duration.
화염마법 강화는 2단계 특성이 되었습니다.(기존 3단계) 화염 마법 주문의 데미지를 1/2/3%만큼 증가시키고 화염 오브의 지속시간이 종료될 때 33/66/100%의 확률로 화염 오브가 폭발합니다.
▶ Firestarter *New* - Your Molten Armor allows you to cast the Scorch spell while moving instead of reducing the chance you are critically hit.
Firestarter(신규)
타오르는 갑옷이 활성화 되어 있을 때 치명타로 적중될 확률이 5% 감소하지 않는 대신, 불태우기 주문을 이동하며 사용할 수 있습니다.
▶ Cauterize - You have a 50/100% chance that an attack which would otherwise kill you will instead bring you to 40% of your maximum health. However, you will burn for 12% of your maximum health every 1 sec for the next 4 sec. This effect cannot occur more than once per minute.
Cauterize
죽음에 이르는 공격을 받았을 때, 50/100%의 확률로 최대 체력의 40%만큼을 회복합니다. 하지만 4초간 불타올라 1초당 최대 체력의 12%만큼의 피해를 받습니다. 이 효과는 1분에 1번만 발동합니다.
◆ 냉기
▶ Curtain of Frost now lasts 15 sec, up from 10 sec. Cooldown increased from 30 sec to 2 min. Now slows the movement speed for 4 sec, down from 8 sec.
Curtain of Frost는 15초간 지속됩니다.(기존 10초) 재사용 대기시간이 2분으로 증가했으며(기존 30초), 이동속도 감소효과는 4초간 유지됩니다.(기존 8초)
▶ Summon Water Elemental now has a 3 min cooldown, up from 2 min. Cooldown now starts to decrease when the mage summons the Water Elemental. (Old - Triggered on Elemental's death)
물의 정령 소환은 3분의 재사용 대기시간을 갖습니다.(기존 2분) 물의 정령을 소환하는 순간부터 재사용 대기시간이 적용됩니다.(기존 - 물의 정령이 소멸된 후 적용)
▶ Shattered Barrier freeze duration lowered to 3/6 sec. (Down from 4/8 sec)
부서지는 보호막의 이동 불가 지속시간이 3/6초로 감소했습니다.(기존 4/8초)
Curtain of Frost는 15초간 지속됩니다.(기존 10초) 재사용 대기시간이 2분으로 증가했으며(기존 30초), 이동속도 감소효과는 4초간 유지됩니다.(기존 8초)
▶ Summon Water Elemental now has a 3 min cooldown, up from 2 min. Cooldown now starts to decrease when the mage summons the Water Elemental. (Old - Triggered on Elemental's death)
물의 정령 소환은 3분의 재사용 대기시간을 갖습니다.(기존 2분) 물의 정령을 소환하는 순간부터 재사용 대기시간이 적용됩니다.(기존 - 물의 정령이 소멸된 후 적용)
▶ Shattered Barrier freeze duration lowered to 3/6 sec. (Down from 4/8 sec)
부서지는 보호막의 이동 불가 지속시간이 3/6초로 감소했습니다.(기존 4/8초)
성기사
◆ 신성
▶ Consecration now lasts 10 sec (down from 15 sec) and has a 30 sec cooldown.
신성화는 10초간 지속되며(기존 15초) 30초의 재사용 대기시간을 갖습니다.
신성화는 10초간 지속되며(기존 15초) 30초의 재사용 대기시간을 갖습니다.
◆ 보호
▶ Devotion Aura is now trained at level 5. Down from level 6.
기원의 오라는 5레벨에 배울 수 있습니다.(기존 6레벨)
▶ Shield of the Templar now reduces the cooldown of Avenger's Shield by 2/4/6 sec. (Down from 3/7/10 sec)
기사단의 방패는 응징의 방패의 재사용 대기시간을 2/4/6초만큼 감소시킵니다.(기존 3/7/10초)
▶ Holy Shield is now a Tier 4 talent, down from Tier 5. No longer deals damage for every attack blocked.
신성한 방패는 4단계 특성이 되었습니다.(기존 5단계) 더 이상 방어하는 모든 공격에 대해서 피해를 주지 않습니다.
▶ Hammer of the Righteous now deals 398% weapon damage (up from 300%). Still jumps to 2 additional nearby targets, each jump reduces the damage by 50%.
정의의 망치는 무기 공격력의 398%에 해당하는 피해를 줍니다.(기존 300%) 여전히 인접한 2 대상을 추가적으로 공격하지만, 각 대상에게 적용되는 피해량은 50%씩 감소됩니다.
▶ Shield of the Righteous is back - Slam the target with your shield, causing 3198 plus 100% of your attack power per stack of Holy Power as Holy damage and refreshing the duration of your Holy Shield.
정의의 방패가 돌아왔습니다. 대상을 방패로 가격할 시, 신성한 힘 1중첩당 전투력 + 3198에 해당하는 신성 피해를 줄 수 있으며, 성스러운 보호막의 지속시간이 초기화됩니다.
기원의 오라는 5레벨에 배울 수 있습니다.(기존 6레벨)
▶ Shield of the Templar now reduces the cooldown of Avenger's Shield by 2/4/6 sec. (Down from 3/7/10 sec)
기사단의 방패는 응징의 방패의 재사용 대기시간을 2/4/6초만큼 감소시킵니다.(기존 3/7/10초)
▶ Holy Shield is now a Tier 4 talent, down from Tier 5. No longer deals damage for every attack blocked.
신성한 방패는 4단계 특성이 되었습니다.(기존 5단계) 더 이상 방어하는 모든 공격에 대해서 피해를 주지 않습니다.
▶ Hammer of the Righteous now deals 398% weapon damage (up from 300%). Still jumps to 2 additional nearby targets, each jump reduces the damage by 50%.
정의의 망치는 무기 공격력의 398%에 해당하는 피해를 줍니다.(기존 300%) 여전히 인접한 2 대상을 추가적으로 공격하지만, 각 대상에게 적용되는 피해량은 50%씩 감소됩니다.
▶ Shield of the Righteous is back - Slam the target with your shield, causing 3198 plus 100% of your attack power per stack of Holy Power as Holy damage and refreshing the duration of your Holy Shield.
정의의 방패가 돌아왔습니다. 대상을 방패로 가격할 시, 신성한 힘 1중첩당 전투력 + 3198에 해당하는 신성 피해를 줄 수 있으며, 성스러운 보호막의 지속시간이 초기화됩니다.
◆ 징벌
▶ Swift Retribution is gone.
신속한 응보는 삭제되었습니다.
▶ The Art of War is now a Tier 3 talent, down from Tier 4. Now increases the damage by 20/40/60% and critical strike damage by 30/60/100% of your Exorcism. Now has a 5/10/15% chance to proc from melee attacks.
전쟁의 기술은 3단계 특성이 되었습니다.(기존 4단계) 퇴마술의 피해량을 20/40/60%만큼, 치명타 피해량을 30/60/100%만큼 증가시킵니다. 물리 공격시 5/10/15%의 확률로 발동됩니다.
▶ Communion additional effect - Your auras increase your party and raid's damage dealt by 3% and your damage by an additional 2%.
현자의 심판은 추가적인 효과를 갖습니다. 오라의 영향을 받는 파티원이나 공격대원의 피해량이 3%만큼 증가하고, 자신은 추가적으로 피해량이 2%만큼 증가합니다.
▶ Sanctity of Battle is gone.
Sanctity of Battle은 삭제되었습니다.
▶ Rule of Law is now a 2 rank talents. Down from 3.
Rule of Law는 2포인트 특성으로 변경되었습니다.(기존 3포인트)
신속한 응보는 삭제되었습니다.
▶ The Art of War is now a Tier 3 talent, down from Tier 4. Now increases the damage by 20/40/60% and critical strike damage by 30/60/100% of your Exorcism. Now has a 5/10/15% chance to proc from melee attacks.
전쟁의 기술은 3단계 특성이 되었습니다.(기존 4단계) 퇴마술의 피해량을 20/40/60%만큼, 치명타 피해량을 30/60/100%만큼 증가시킵니다. 물리 공격시 5/10/15%의 확률로 발동됩니다.
▶ Communion additional effect - Your auras increase your party and raid's damage dealt by 3% and your damage by an additional 2%.
현자의 심판은 추가적인 효과를 갖습니다. 오라의 영향을 받는 파티원이나 공격대원의 피해량이 3%만큼 증가하고, 자신은 추가적으로 피해량이 2%만큼 증가합니다.
▶ Sanctity of Battle is gone.
Sanctity of Battle은 삭제되었습니다.
▶ Rule of Law is now a 2 rank talents. Down from 3.
Rule of Law는 2포인트 특성으로 변경되었습니다.(기존 3포인트)
사제
◆ 수양
▶ Soul Warding now is a Tier 2 talent. Down from Tier 6. No longer reduces the mana cost of Power Word: Shield.
영혼의 수호는 2단계 특성이 되었습니다.(기존 6단계) 더 이상 신의 권능:보호막의 마나 소모를 줄여주지 않습니다.
▶ Focused Will now is a Tier 6 talent. Up from Tier 5.
의지 집중은 6단계 특성이 되었습니다.(기존 5단계)
▶ Evangelism revamped - You have a 100% chance when you Smite and a 40% chance when you Mind Flay to gain Evangelism. Stacks up to 5 times. Lasts for 15 sec. Evangelism (Smite) - Increasing the damage done by your Smite, Holy Fire, and Penance spells by 2/4% and reduces the mana cost of those spells by 3/6%. Dark Evangelism (Mind Flay) - Increases the damage done by your Periodic Shadow spells by 1/2%.
복음 전도가 변경되었습니다. 성스러운 일격 시전시 100%의 확률로, 정신의 채찍 시전시 40%의 확률로 복음 전도 효과를 얻습니다. 총 5번까지 중첩되며, 15초간 유지됩니다.
복음 전도(성스러운 일격) - 성스러운 일격, 신성한 불꽃, 회개의 피해량이 2/4%만큼 증가하며, 각 주문에 소모되는 마나의 양이 3/6%만큼 감소합니다.
어둠의 복음 전도(정신의 채찍) - 암흑 주문으로 인한 주기적인 피해량이 1/2%만큼 증가합니다.
▶ Archangel revamped - Consumes your Evangelism effects, causing an effect depending what form you are in. Archangel (Caster) - Instantly restores 3% of your total mana and increases your healing done by 3% for each stack. Dark Archangel (Shadowform) - Instantly restores 3% of your total mana and increases your shadow damage done by 3% for each stack.
대천사가 변경되었습니다. 복음 전도 효과를 소모하여, 취하고 있는 상태에 따라 다른 효과를 얻습니다.
대천사(캐스터) - 1중첩당 총 마나의 3%를 즉시 회복하고, 치유량이 3%씩 증가합니다.
어둠의 대천사(어둠의 형상) - 1중첩당 총 마나의 3%를 즉시 회복하고, 어둠 피해가 3%씩 증가합니다.
▶ Improved Mana Burn is gone.
마나 연소 연마는 삭제되었습니다.
▶ Borrowed Time is back as a Tier 4 talent. Borrowed Time - Grants 5/10/15% spell haste for your next spell after casting Power Word: Shield, and increases the amount absorbed by your Power Word: Shield equal to 4/8/12% of your spell power.
시간 벌기가 다시 4단계 특성으로 돌아왔습니다.
신의 권능 : 보호막을 시전하면 다음 주문 시전시 주문 가속도가 5/10/15%만큼 증가합니다. 또한, 신의 권능 : 보호막이 흡수하는 피해량이 주문력의 4/8/12%만큼 증가합니다.
영혼의 수호는 2단계 특성이 되었습니다.(기존 6단계) 더 이상 신의 권능:보호막의 마나 소모를 줄여주지 않습니다.
▶ Focused Will now is a Tier 6 talent. Up from Tier 5.
의지 집중은 6단계 특성이 되었습니다.(기존 5단계)
▶ Evangelism revamped - You have a 100% chance when you Smite and a 40% chance when you Mind Flay to gain Evangelism. Stacks up to 5 times. Lasts for 15 sec. Evangelism (Smite) - Increasing the damage done by your Smite, Holy Fire, and Penance spells by 2/4% and reduces the mana cost of those spells by 3/6%. Dark Evangelism (Mind Flay) - Increases the damage done by your Periodic Shadow spells by 1/2%.
복음 전도가 변경되었습니다. 성스러운 일격 시전시 100%의 확률로, 정신의 채찍 시전시 40%의 확률로 복음 전도 효과를 얻습니다. 총 5번까지 중첩되며, 15초간 유지됩니다.
복음 전도(성스러운 일격) - 성스러운 일격, 신성한 불꽃, 회개의 피해량이 2/4%만큼 증가하며, 각 주문에 소모되는 마나의 양이 3/6%만큼 감소합니다.
어둠의 복음 전도(정신의 채찍) - 암흑 주문으로 인한 주기적인 피해량이 1/2%만큼 증가합니다.
▶ Archangel revamped - Consumes your Evangelism effects, causing an effect depending what form you are in. Archangel (Caster) - Instantly restores 3% of your total mana and increases your healing done by 3% for each stack. Dark Archangel (Shadowform) - Instantly restores 3% of your total mana and increases your shadow damage done by 3% for each stack.
대천사가 변경되었습니다. 복음 전도 효과를 소모하여, 취하고 있는 상태에 따라 다른 효과를 얻습니다.
대천사(캐스터) - 1중첩당 총 마나의 3%를 즉시 회복하고, 치유량이 3%씩 증가합니다.
어둠의 대천사(어둠의 형상) - 1중첩당 총 마나의 3%를 즉시 회복하고, 어둠 피해가 3%씩 증가합니다.
▶ Improved Mana Burn is gone.
마나 연소 연마는 삭제되었습니다.
▶ Borrowed Time is back as a Tier 4 talent. Borrowed Time - Grants 5/10/15% spell haste for your next spell after casting Power Word: Shield, and increases the amount absorbed by your Power Word: Shield equal to 4/8/12% of your spell power.
시간 벌기가 다시 4단계 특성으로 돌아왔습니다.
신의 권능 : 보호막을 시전하면 다음 주문 시전시 주문 가속도가 5/10/15%만큼 증가합니다. 또한, 신의 권능 : 보호막이 흡수하는 피해량이 주문력의 4/8/12%만큼 증가합니다.
◆ 암흑
▶ Mind Flay now deals damage over 5 sec. (Up from 3 sec)
정신의 채찍은 5초에 걸쳐 데미지를 줍니다.(기존 3초)
▶ Twisted Faith is now a Tier 5 talent. Down from Tier 6.
뒤틀린 믿음은 5단계 특성이 되었습니다.(기존 6단계)
▶ Pain and Suffering is now a Tier 5 talent. Down from Tier 6. Now 2-Ranks instead of 3.
고통과 고뇌는 5단계 2포인트 특성이 되었습니다.(기존 6단계 3포인트)
▶ Empowered Shadow Orbs now is a Tier 3 talent. Down from Tier 5. Now gives you a 50/100% chance to gain a Shadow Orb when critically hit by any attack. (Up from 33/66%)
암흑 구체 강화는 3단계 특성이 되었습니다.(기존 5단계) 자신의 공격이 치명타로 적중될 때 50/100%의 확률로 암흑구체를 생성합니다.(기존 33/66%)
▶ Shadowy Apparition is now a Tier 6 talent. Down from Tier 5.
어둠의 망령은 6단계 특성이 되었습니다.(기존 5단계)
▶ Shadow Power is gone.
어둠의 힘은 삭제되었습니다.
▶ Shadowform now increases all nearby friendly targets spell haste by 5%.
어둠의 형상은 인접한 모든 우호적인 대상의 주문 가속을 5%만큼 증가시킵니다.
▶ Improved Shadowform is now called Phantasm and no longer increases spell crit while in Shadowform.
어둠의 형상 연마는 환영으로 이름이 변경되었습니다. 더이상 어둠의 형상을 취했을 때 주문 극대화 확률을 높여주지 않습니다.
▶ Improved Devouring Plague is now a Tier 2 talent. Down from Tier 3.
파멸의 역병 연마는 2단계 특성이 되었습니다.(기존 3단계)
▶ Veiled Shadows is now a Tier 1 Talent. Down from Tier 2.
어두운 그림자는 1단계 특성이 되었습니다.(기존 2단계)
▶ Spirit Tap is gone.
정신력 누출은 삭제되었습니다.
▶ Sin and Punishment *New* - When your Vampiric Touch is dispelled, the dispeller and all nearby enemy targets within 6 yards have a 50/100% chance to be instantly feared in horror for 3 sec.
죄와 벌(신규 특성)
협혈의 손길이 무효화되었을 때, 무효화한 대상과 6미터 내의 인접한 대상은 50/100%의 확률로 3초간 공포에 걸립니다.
정신의 채찍은 5초에 걸쳐 데미지를 줍니다.(기존 3초)
▶ Twisted Faith is now a Tier 5 talent. Down from Tier 6.
뒤틀린 믿음은 5단계 특성이 되었습니다.(기존 6단계)
▶ Pain and Suffering is now a Tier 5 talent. Down from Tier 6. Now 2-Ranks instead of 3.
고통과 고뇌는 5단계 2포인트 특성이 되었습니다.(기존 6단계 3포인트)
▶ Empowered Shadow Orbs now is a Tier 3 talent. Down from Tier 5. Now gives you a 50/100% chance to gain a Shadow Orb when critically hit by any attack. (Up from 33/66%)
암흑 구체 강화는 3단계 특성이 되었습니다.(기존 5단계) 자신의 공격이 치명타로 적중될 때 50/100%의 확률로 암흑구체를 생성합니다.(기존 33/66%)
▶ Shadowy Apparition is now a Tier 6 talent. Down from Tier 5.
어둠의 망령은 6단계 특성이 되었습니다.(기존 5단계)
▶ Shadow Power is gone.
어둠의 힘은 삭제되었습니다.
▶ Shadowform now increases all nearby friendly targets spell haste by 5%.
어둠의 형상은 인접한 모든 우호적인 대상의 주문 가속을 5%만큼 증가시킵니다.
▶ Improved Shadowform is now called Phantasm and no longer increases spell crit while in Shadowform.
어둠의 형상 연마는 환영으로 이름이 변경되었습니다. 더이상 어둠의 형상을 취했을 때 주문 극대화 확률을 높여주지 않습니다.
▶ Improved Devouring Plague is now a Tier 2 talent. Down from Tier 3.
파멸의 역병 연마는 2단계 특성이 되었습니다.(기존 3단계)
▶ Veiled Shadows is now a Tier 1 Talent. Down from Tier 2.
어두운 그림자는 1단계 특성이 되었습니다.(기존 2단계)
▶ Spirit Tap is gone.
정신력 누출은 삭제되었습니다.
▶ Sin and Punishment *New* - When your Vampiric Touch is dispelled, the dispeller and all nearby enemy targets within 6 yards have a 50/100% chance to be instantly feared in horror for 3 sec.
죄와 벌(신규 특성)
협혈의 손길이 무효화되었을 때, 무효화한 대상과 6미터 내의 인접한 대상은 50/100%의 확률로 3초간 공포에 걸립니다.
도적
◆ 암살
▶ Cheap Shot now costs 40 Energy. Down from 60 Energy.
비열한 습격은 40의 기력을 소모합니다.(기존 60)
▶ Murderous Intent now is a 2 Ranks talent. Down from 3 Ranks.
살의는 2단계 특성이 되었습니다.(기존 3단계)
▶ Seal Fate is now a 2 Ranks talent. Down from 3 Ranks.
운명의 낙인은 2포인트 특성으로 변경되었습니다.(기존 3포인트)
▶ Vile Poisons no longer affects Envenom.
치명적인 독은 더 이상 독살에 영향을 주지 않습니다.
▶ Improved Expose Armor is now a Tier 5 Talent. Up from Tier 3.
약점 노출 연마는 5단계 특성이 되었습니다.(기존 3단계)
▶ Improved Eviscerate is now named Coup de Grace and affects Envenom.
절개 연마는 결정적인 일격으로 이름이 변경되며, 독살에 영향을 줍니다.
▶ Lethality now increases the critical strike damage bonus of your Sinister Strike, Backstab, Mutilate and Hemorrhage abilities by 10/20/30%. (Old - All combo point generating abilities)
치명상은 사악한 일격, 기습, 절단, 과다출혈의 치명타 보너스 피해를 10/20/30%만큼 증가시킵니다.(기존 연계 점수가 주어지는 모든 기술)
비열한 습격은 40의 기력을 소모합니다.(기존 60)
▶ Murderous Intent now is a 2 Ranks talent. Down from 3 Ranks.
살의는 2단계 특성이 되었습니다.(기존 3단계)
▶ Seal Fate is now a 2 Ranks talent. Down from 3 Ranks.
운명의 낙인은 2포인트 특성으로 변경되었습니다.(기존 3포인트)
▶ Vile Poisons no longer affects Envenom.
치명적인 독은 더 이상 독살에 영향을 주지 않습니다.
▶ Improved Expose Armor is now a Tier 5 Talent. Up from Tier 3.
약점 노출 연마는 5단계 특성이 되었습니다.(기존 3단계)
▶ Improved Eviscerate is now named Coup de Grace and affects Envenom.
절개 연마는 결정적인 일격으로 이름이 변경되며, 독살에 영향을 줍니다.
▶ Lethality now increases the critical strike damage bonus of your Sinister Strike, Backstab, Mutilate and Hemorrhage abilities by 10/20/30%. (Old - All combo point generating abilities)
치명상은 사악한 일격, 기습, 절단, 과다출혈의 치명타 보너스 피해를 10/20/30%만큼 증가시킵니다.(기존 연계 점수가 주어지는 모든 기술)
◆ 전투
▶ Gouge is now trained at level 16. Up from level 14.
후려치기는 16레벨에 배울 수 있습니다.(기존 14레벨)
▶ Blade Twisting now reduces movement speed by 70%.
칼날 비틀기는 이동속도를 70%만큼 감소시킵니다.
▶ Improved Kick now has a 100% chance to silence the target for 1.5/3 sec.
발차기 연마는 대상을 1.5/3초동안 100%확률로 침묵시킵니다.
후려치기는 16레벨에 배울 수 있습니다.(기존 14레벨)
▶ Blade Twisting now reduces movement speed by 70%.
칼날 비틀기는 이동속도를 70%만큼 감소시킵니다.
▶ Improved Kick now has a 100% chance to silence the target for 1.5/3 sec.
발차기 연마는 대상을 1.5/3초동안 100%확률로 침묵시킵니다.
◆ 잠행
▶ Dirty Tricks now is a Tier 2 talent. Down from Tier 3.
비열한 속임수는 2단계 특성이 되었습니다.(기존 3단계)
비열한 속임수는 2단계 특성이 되었습니다.(기존 3단계)
주술사
◆ 정기
▶ Hex now lasts 1 min. Up from 30 sec.
주술은 1분의 지속시간을 갖습니다.(기존 30초)
▶ Searing Totem now prefer to target enemies that are afflicted by your Flame Shock or Stormstrike effects.
불타는 토템은 자신이 시전한 화염 충격 혹은 폭풍의 일격 효과가 걸려있는 대상을 공격합니다.
▶ Reverberation is now a Tier 2 talent. Down from Tier 3.
산울림은 2단계 특성이 되었습니다.(기존 3단계)
▶ Improved Fire Nova is now a Tier 3 talent. Up from Tier 2.
불꽃 회오리 연마는 3단계 특성이 되었습니다.(기존 2단계)
▶ Elemental Warding now reduces magical damage instead of all damage.
정기의 수호는 마법 피해를 감소시킵니다.(기존 모든 피해 감소)
▶ Ancestral Knowledge is now named Acuity and Increases your critical strike chance with all spells and attacks by 1/2/3%.
선인의 지혜는 예리함으로 이름이 변경됩니다. 모든 주문과 공격을 치명타로 적중시킬 확률이 1/2/3%만큼 증가합니다.
▶ Convection now Reduces the mana cost of your damaging offensive spells.
정기의 흐름은 공격 주문에 사용되는 마나 소모량을 감소시킵니다.
주술은 1분의 지속시간을 갖습니다.(기존 30초)
▶ Searing Totem now prefer to target enemies that are afflicted by your Flame Shock or Stormstrike effects.
불타는 토템은 자신이 시전한 화염 충격 혹은 폭풍의 일격 효과가 걸려있는 대상을 공격합니다.
▶ Reverberation is now a Tier 2 talent. Down from Tier 3.
산울림은 2단계 특성이 되었습니다.(기존 3단계)
▶ Improved Fire Nova is now a Tier 3 talent. Up from Tier 2.
불꽃 회오리 연마는 3단계 특성이 되었습니다.(기존 2단계)
▶ Elemental Warding now reduces magical damage instead of all damage.
정기의 수호는 마법 피해를 감소시킵니다.(기존 모든 피해 감소)
▶ Ancestral Knowledge is now named Acuity and Increases your critical strike chance with all spells and attacks by 1/2/3%.
선인의 지혜는 예리함으로 이름이 변경됩니다. 모든 주문과 공격을 치명타로 적중시킬 확률이 1/2/3%만큼 증가합니다.
▶ Convection now Reduces the mana cost of your damaging offensive spells.
정기의 흐름은 공격 주문에 사용되는 마나 소모량을 감소시킵니다.
◆ 고양
▶ Heroism's "Exhausted" debuff now also affects Time Warp (Mage)
영웅심/피의 욕망의 소진 /만족함 효과가 마법사의 Time Warp에도 영향을 줍니다.
▶ Static Shock now procs from Primal Strike, Stormstrike, or Lava Lash (Old - All melee attacks and abilities). Chance to proc increased from 2/4/6% to 15/30/45%.
전하 충격은 원시의 일격, 폭풍의 일격, 용암 채찍 사용시 15/30/45%의 확률로 발동됩니다.(기존 모든 물리 공격시 2/4/6%의 확률로 발동)
▶ Totemic Reach *New* - Increases the radius of your totems' effects by 15/30%.
Totemic Reach(신규)
토템의 효과 범위가 15/30%만큼 증가합니다.
영웅심/피의 욕망의 소진 /만족함 효과가 마법사의 Time Warp에도 영향을 줍니다.
▶ Static Shock now procs from Primal Strike, Stormstrike, or Lava Lash (Old - All melee attacks and abilities). Chance to proc increased from 2/4/6% to 15/30/45%.
전하 충격은 원시의 일격, 폭풍의 일격, 용암 채찍 사용시 15/30/45%의 확률로 발동됩니다.(기존 모든 물리 공격시 2/4/6%의 확률로 발동)
▶ Totemic Reach *New* - Increases the radius of your totems' effects by 15/30%.
Totemic Reach(신규)
토템의 효과 범위가 15/30%만큼 증가합니다.
◆ 복원
▶ Totemic Focus is now a 2-Ranks talent, down from 3-Ranks. Now also increases the duration of your totems by 20/40%.
토템 집중은 2포인트 특성으로 변경되었습니다.(기존 3포인트) 토템의 지속시간을 20/40%만큼 증가시킵니다.
▶ Cleansing Waters *New* - When your Cleanse Spirit successfully removes a harmful effect, you also heal the target for [ 1093 to 1164 ]/[ 2187 to 2330 ].
Cleansing Waters(신규)
영혼 정화를 사용하여 해로운 효과를 성공적으로 제거했을 때, 대상은 [1093~1164] / [2187~2330]만큼 회복됩니다.
토템 집중은 2포인트 특성으로 변경되었습니다.(기존 3포인트) 토템의 지속시간을 20/40%만큼 증가시킵니다.
▶ Cleansing Waters *New* - When your Cleanse Spirit successfully removes a harmful effect, you also heal the target for [ 1093 to 1164 ]/[ 2187 to 2330 ].
Cleansing Waters(신규)
영혼 정화를 사용하여 해로운 효과를 성공적으로 제거했을 때, 대상은 [1093~1164] / [2187~2330]만큼 회복됩니다.
흑마법사
흑마법사는 변경되는 사항이 없습니다.
전사
◆ 분노
▶ Bloodsurge no longer procs from Heroic Strike.
더 이상 영웅의 일격으로 발동되지 않습니다.
▶ Booming Voice now reduces the cooldown on your Battle Shout and Commanding Shout by 15/30 sec.
우렁찬 음성은 전투의 외침과 지휘의 외침의 재사용 대기시간을 15/30초만큼 감소시킵니다.
▶ Rampage additional effect - In addition, improves your critical strike chance by an additional 2%.
광란의 효과가 추가되었습니다. 자신의 치명타 적중률이 추가적으로 2%만큼 증가합니다.
▶ Enrage now lasts 4 sec. Down from 12 sec.
격노는 4초간 지속됩니다.(기존 12초)
▶ Rude Interruption now lasts 15/30 sec. Down from 30 sec/1 min.
Rude Interruption은 15/30초동안 지속됩니다.(기존 30초/1분)
더 이상 영웅의 일격으로 발동되지 않습니다.
▶ Booming Voice now reduces the cooldown on your Battle Shout and Commanding Shout by 15/30 sec.
우렁찬 음성은 전투의 외침과 지휘의 외침의 재사용 대기시간을 15/30초만큼 감소시킵니다.
▶ Rampage additional effect - In addition, improves your critical strike chance by an additional 2%.
광란의 효과가 추가되었습니다. 자신의 치명타 적중률이 추가적으로 2%만큼 증가합니다.
▶ Enrage now lasts 4 sec. Down from 12 sec.
격노는 4초간 지속됩니다.(기존 12초)
▶ Rude Interruption now lasts 15/30 sec. Down from 30 sec/1 min.
Rude Interruption은 15/30초동안 지속됩니다.(기존 30초/1분)
◆ 방어
▶ Impending Victory is now a Tier 4 talent. Down from Tier 5.
Impending Victory는 4단계 특성이 되었습니다.(기존 5단계)
▶ Warbringer is now a Tier 3 talent. Down from Tier 5.
돌격대장은 3단계 특성이 되었습니다.(기존 5단계)
▶ Bastion of Defense is now a Tier 3 talent. Down from Tier 4.
Bastion of Defense는 3단계 특성이 되었습니다.(기존 4단계)
▶ Damage Shield is gone.
피해 보호막은 삭제되었습니다.
▶ Thunderstruck is now a Tier 5 talent. Up from Tier 3. Revamped - Improves the damage of your Cleave and Thunder Clap by 3/6%. In addition, your Thunder Clap improves the damage of your next Shockwave by 5/10%. Stacks up to 3 times.
Thunderstruck은 5단계 특성이 되었습니다.(기존 3단계)
회전베기와 천둥벼략의 피해가 3/6%만큼 증가합니다. 또한 천둥벼락은 다음에 시전되는 충격파의 데미지를 5/10%만큼 증가시킵니다. 최대 3번까지 중첩됩니다.
▶ Gag Order is now a Tier 4 talent. Up from Tier 3.
입막음은 4단계 특성이 되었습니다.(기존 3단계)
▶ Shield Specialization now allows you to generate 20/40/60 extra rage when you Spell Reflect a magic attack.
방패전문화는 마법 공격을 주문반사로 반사했을 때, 추가적으로 20/40/60의 분노를 획득합니다.
▶ Heavy Repercussions *New* - While your Shield Block is active, your Shield Slams hit for an additional 50/100% damage.
Heavy Repercussions(신규)
방패막기가 활성화 되어있는 동안, 방패 밀쳐내기의 피해량이 추가적으로 50/100%만큼 증가합니다.
Impending Victory는 4단계 특성이 되었습니다.(기존 5단계)
▶ Warbringer is now a Tier 3 talent. Down from Tier 5.
돌격대장은 3단계 특성이 되었습니다.(기존 5단계)
▶ Bastion of Defense is now a Tier 3 talent. Down from Tier 4.
Bastion of Defense는 3단계 특성이 되었습니다.(기존 4단계)
▶ Damage Shield is gone.
피해 보호막은 삭제되었습니다.
▶ Thunderstruck is now a Tier 5 talent. Up from Tier 3. Revamped - Improves the damage of your Cleave and Thunder Clap by 3/6%. In addition, your Thunder Clap improves the damage of your next Shockwave by 5/10%. Stacks up to 3 times.
Thunderstruck은 5단계 특성이 되었습니다.(기존 3단계)
회전베기와 천둥벼략의 피해가 3/6%만큼 증가합니다. 또한 천둥벼락은 다음에 시전되는 충격파의 데미지를 5/10%만큼 증가시킵니다. 최대 3번까지 중첩됩니다.
▶ Gag Order is now a Tier 4 talent. Up from Tier 3.
입막음은 4단계 특성이 되었습니다.(기존 3단계)
▶ Shield Specialization now allows you to generate 20/40/60 extra rage when you Spell Reflect a magic attack.
방패전문화는 마법 공격을 주문반사로 반사했을 때, 추가적으로 20/40/60의 분노를 획득합니다.
▶ Heavy Repercussions *New* - While your Shield Block is active, your Shield Slams hit for an additional 50/100% damage.
Heavy Repercussions(신규)
방패막기가 활성화 되어있는 동안, 방패 밀쳐내기의 피해량이 추가적으로 50/100%만큼 증가합니다.
Inven Voder
(Voder@inven.co.kr)