[인벤] 마법사의 화염 특성 강화?! 직업별 변경점 - 빌드 12984

조보경 기자 | 댓글: 160개 |
85레벨의 최종 스킬 공개와 그 사용에 대한 다양한 영상과 활용법이 등장하는 가운데
각 직업의 전체적 조율과 특성 조정이 빌드 12984를 통해 공개되었습니다.

이번 빌드 12984는 각 직업간의 균형을 고려함과 동시에
해당 특성들의 실제 활용에 대해 부분적으로 조정했음을 알 수 있었습니다.


출처: www.mmo-champion.com

■ 죽음의 기사     ■ 드루이드     ■ 사냥꾼     ■ 마법사     ■ 성기사

■ 사제        ■ 도적       ■ 주술사     ■ 흑마법사    ■ 전사


※ 해외 사이트의 자료를 번역한 내용이기 때문에 스킬명에 차이가 있거나 오역이 있을 수 있습니다.
 잘못된 부분을 말씀해주시면 빠르게 수정하겠습니다.





죽음의 기사




◆ 혈기

Blood Presence - assuming a new Presence will consume any stored Runic Power. No longer has a cooldown.


혈기의 형상은 새로운 형상을 취할 때, 축적된 룬마력을 사용하게 됩니다. 재사용 대기시간은 사라집니다.

Death Strike now heals for a minimum of at least 10% of your maximum health, up from 5%.

죽음의 일격은 이제 최소 치유량이 최대 체력의 10%만큼 치유합니다.




◆ 냉기

Mastery: Frozen Heart now increases frost damage done by 20% (down from 25%). Each point of Mastery increases frost damage by an additional 2%. (Down from 2.5%)

얼어붙은 심장 연마는 이제 냉기 피해량을 20%만큼(기존 25%) 증가시킵니다. 연마 포인트가 1포인트씩 증가할때마다 추가로 2%씩 냉기피해가 증가합니다. (기존 2.5%)

Frost Presence - assuming a new Presence will consume any stored Runic Power. No longer has a cooldown.

냉기의 형상은 새로운 형상을 취할 때, 축적된 룬마력을 사용하게 됩니다. 재사용 대기시간은 사라집니다.

Icy Touch ranged and melee attack speed duration changed to 21 sec, down from 30 sec.

얼음 손길은 근거리 및 원거리 공격 속도 감소시간이 21초로 변경됩니다.(기존 30초)

Killing Machine no longer affects Howling Blast, now affecs Obliterate.

도살기는 더이상 작렬하는 분노에 영향을 미치지 않고, 이제 절멸에 영향을 미칩니다.

Annihilation now increases damage dealt by Obliterate by 15/30/45%. (Up from 10/20/30%)

파멸은 이제 절멸의 피해량을 15/30/45%만큼 증가시킵니다. (기존 10/20/30%)

Frost Fever now lasts 21 sec, down from 30 sec.

서리열병의 지속시간이 21초로 변경됩니다. (기존 30초)




◆ 부정

Unholy Presence - assuming a new Presence will consume any stored Runic Power. No longer has a cooldown.

부정의 형상은 새로운 형상을 취할 때, 축적된 룬마력을 사용하게 됩니다. 재사용 대기시간은 사라집니다.

Necrotic Strike now deals 100% weapon damage (up from 80%) and absorbs the next [ 75% of AP ] healing received by the target (Up from 40%). Additional Effect - For 15 sec, or until the full amount of healing is absorbed, the target's casting time is increased by 30%.

Necrotic Strike는 이제 무기 공격력의 100%에 해당하는 피해를 입히고 대상이 다음에 받는 치유량 중 전투력의 75%만큼을 흡수합니다.

Blood Plague now lasts 21 sec, down from 30 sec.
피의 역병의 지속시간이 21초로 변경되었습니다. (기존 30초)

Necrosis gone and replaced with Runic Corruption - Reduces the cost of your Death Coil by 3/6, and causes your Runic Empowerment ability to no longer refresh a depleted rune, but instead to increase your rune regeneration rate by 50/100% for 3 sec.

괴사가 사라지고 대신 Runic Corruption가 생겼습니다. 죽음의 고리에 소비되는 룬마력이 3/6만큼 감소하고, 룬 강화가 발동되면 소모된 룬을 더이상 회복하지 않는 대신, 룬 회복력이 3초간 50/100%만큼 증가합니다.

Unholy Frenzy now causes the target to lose health equal to 2% of their maximum health every 3 sec. (Down from 3% every 2 sec)

부정의 광기는 이제 매 3초마다 최대 체력의 2%만큼 잃게 됩니다.

Epidemic now increases the duration of Blood Plague and Frost Fever by 4/8/12 sec. (Down from 6/12/18 sec)

유행성 병균은 이제 피의 역병과 서리 열병의 지속시간을 4/8/12초 만큼 증가시켜줍니다.









드루이드




◆ 조화

Wild Mushroom now becomes visible after 6 sec, up from 4 sec. Base damage increased by 400% (from 269-304 to 1300-1573 damage)

야생버섯은 이제 투명화 되기까지 6초의 시간이 걸립니다. (기존 4초) 기본 피해량이 400%만큼 증가합니다. (피해량이 269-304 에서 1300-1573로 변경)

Wild Mushroom: Detonate no longer costs mana, now has a 10 sec cooldown, and affects target within 10 yards, down from 15 yards.

야생버섯: 폭파는 더이상 마나를 소모하지 않으며 이제 10초의 재사용 대기시간을 갖습니다. 대상의 10미터 안에 있는 적들에게 피해를 입힙니다.

Starsurge now generates 15 Solar or Lunar Energy, up from 10.

Starsurge은 이제 15의 태양 에너지 또는 달 에너지를 발생합니다.

Euphoria first effect revamped - While not in an Eclipse state, you have a 12/24% chance to double the Solar or Lunar energy generated by your Wrath or Starfire when they deal damage. When you reach a Solar or Lunar eclipse, you instantly are restored 6/12% of your total mana.

Euphoria의 효과가 변경되어, 일식 및 월식 상태가 아닐 경우 천벌과 별빛 섬광으로 공격할 시, 12/24%의 확률로 태양 또는 달 에너지가 두배로 발생하게 됩니다. 월식 또는 일식상태에 이르면 그 즉시 6/12%의 마나를 회복합니다.

Earth and Moon now increases spell damage taken by 8%, down from 13%.

Earth and Moon은 받는 주문 피해량이 8% 만큼 증가시킵니다. (기존 13%)

Lunar Guidance is gone.

Lunar Guidance 는 이제 삭제되었습니다.

Genesis no longer increases the damage done by your periodic spells and increases the duration of your Moonfire and Insect Swarm by 6 sec instead.

발생력은 이제 더이상 주문의 주기적 피해량을 증가시켜주지 않는 대신에, 달빛섬광과 곤충떼의 지속시간을 6초만큼 증가시켜줍니다.

Nature's Grace revamped - You gain 5/10/15% spell haste after you cast Moonfire or Insect Swarm, lasting 15 sec. This effect has 1 minute cooldown. When you gain Lunar or Solar Eclipse, the cooldown of Nature's Torment is instantly reset.

자연의 은총은 이제 달빛섬광이나 곤충떼를 사용한 후에 5/10/15%의 확률로 주문 시전 속도가 향상됩니다. 15초간 지속되며 1분의 재사용 대기시간이 있습니다. 월식 또는 일식 효과를 갖게 되면, 자연의 은총 주문의 재사용 대기시간을 즉시 초기화시킵니다.

Dreamstate (Tier 5) *New* - When you cast your Innervate on yourself, you regain an additional 10/30% of your total mana over its duration.

Dreamstate(신규특성 - 특성 5번째 줄)
정신자극을 자신에게 시전하면 지속시간동안 총 마나량의 10/30%만큼을 추가적으로 회복합니다.

Sunfire (Tier 5) *New* - While in Solar Eclipse, your Moonfire spell will morph into Sunfire - Burns the enemy for 196.24 to 239.85 Nature damage and then an additional [ 374.92 * ( Genesis : 100%/102%/104%/106% ) ] Nature damage over 12 sec.

Sunfire(신규특성 - 특성 5번째 줄)
월식상태에 이르면 달빛섬광이 Sunfire로 변경됩니다. Sunfire는 대상을 불태워 196.24 ~ 239.85의 자연 피해를 입히고 12초 동안 추가적으로 374.92 * ( 발생력 : 100%/102%/104%/106%)의 자연 피해를 입힙니다.

Shooting Stars (Tier 3) *New* - You have a 2/4% chance when you deal damage with your Moonfire or Insect Swarm to instantly reset the cooldown of your Starsurge and reduce its cast time by 100%. Lasts 8 sec.

Shooting Stars(신규특성 - 특성 5번째 줄)
달빛 섬광이나 곤충떼로 피해를 입히게 될 때마다 2/4%의 확률로 Starsurge의 재사용 대기시간을 즉시 초기화 시키고 아울러 즉시 시전하게 도비니다. 8초간의 지속시간을 갖습니다.

Overgrowth (Tier 2) *New* - Your Entangling Roots and Nature's Grasp have a 50/100% chance to also root all enemies within 8 yards of the target.

Overgrowth(신규특성 - 특성 2번째 줄)
휘감는 뿌리와 자연의 손아귀 주문이 50/100%확률로 대상 주변 8미터 안의 모든 적들을 묶어놓습니다.




◆ 야성

Lacerate base damage increased by 200%, DoT damage reduced by 200%.

가르기의 기본 피해량이 200%만큼 증가하고 지속 피해량이 200%만큼 감소합니다.

Flight Form now costs 8% of base mana, down from 13% of base mana.

폭풍 까마귀가 기본마나의 8%만큼 사용됩니다.

Swipe (Bear) now costs 30 Rage, up from 15 Rage.

휘둘러치기(곰)은 30의 분노를 소모합니다. (기존 15의 분노 소모)

Skull Bash now has a 13 yards range, down from 18 yards.

해골 강타의 사정거리가 13미터로 변경됩니다. (기존 18미터)

Aquatic Form now costs 8% of base mana, down from 13% of base mana.

바다표범 변신의 마나 소비량이 기본마나의 8%로 변경됩니다. (기존 13%)

Travel Form now costs 8% of base mana, down from 13% of base mana.

치타 변신의 마나 소비량이 기본 마나의 8%로 변경됩니다. (기존 13%)

Mangle (Bear) now deals 230% normal damage, up from 115%. additional damage increased by 100% (eg. from 333 to 667)

짖이기기(곰)의 피해량은 이제 기본 피해량의 230%로 변경됩니다.(기존 115%) 추가 피해량도 100%만큼 증가합니다.

Berserk now causes your Mangle (Bear) to have no cooldown and has an additional effect - Your Lacerate periodic damage has a 30% chance to refresh the cooldown of your Mangle (Bear) ability and make it cost no rage.

광폭화는 이제 발동 시 짖이기기(곰)의 재사용 대기시간을 없애줍니다. 추가로 가르기로 주기적 피해를 입힐 시 30%의 확률로 짖이기기(곰)의 재사용 대기시간을 없애고 분노 또한 소비하지 않게 됩니다.

Feast of Flesh is now named Blood in the Water.

Feast of Flesh의 이름이 Blood in the Water로 변경됩니다.

Shapeshifter is gone.

Shapeshifter는 이제 삭제되었습니다.




◆ 회복

Nourish now costs 10% of base mana, up from 7% of base mana. Base healing reduced by 25%.

육성은 이제 기본 마나의 10%를 소비합니다. 기본 치유량이 25%만큼 감소합니다.

Nature's Focus (Passive) *New* - Reduces the pushback suffered from damaging attacks while casting Healing Touch, Regrowth, Tranquility, Rebirth and Nourish.

Nature's Focus (지속효과) - 신규 특성
자연의 손길, 재생, 평온, 환생, 육성의 시전 중 피해를 입을 시 해당 피해를 감소시켜줍니다.

Nature's Ward revamped - Whenever you take an attack while at or below 50% health, you have a 50/100% chance to automatically cast Rejuvenation on yourself with no mana cost.

자연의 수호는 생명력이 50% 이하일 때 공격을 받으면 50/100%의 확률로 회복을 마나 소모 없이 자동으로 즉시 자신에게 시전됩니다.

Fury of Stormrage no longer procs from healing spells and now affects Starfire - Reduces the mana cost of your Wrath spell by 100%, and when you deal damage with your Wrath spell you have a 15/30% chance to cause your next Starfire to be instant cast within 8 sec.

스톰레이지의 분노는 더이상 치유 주문 에 발동하지 않고 별빛섬광에 영향을 미칩니다. 천벌의 마나 소모량이 100% 감소되고 천벌로 피해를 입힐 시 15/30%의 확률로 다음 별빛 섬광이 즉시 시전됩니다. 8초간 지속됩다.

Revitalize now causes you to grant Replenishment when you cast or Refresh Lifebloom - Replenishment - Grants up to 10 party or raid members mana regeneration equal to 1% of the maximum mana per 10 sec. Lasts for 15 sec.

Revitalize는 이제 마법 시전 또는 피어나는 생명이 새롭게 공급될 때 Replenishment 효과를 갖게 됩니다. Replenishment 는 10인 또는 그 이상의 공격대원들의 마나 회복을 최대 마나의 1%에 해당하는 양만큼 10초마다 회복시킵니다. 15초간 지속됩니다.

Malfurion's Gift (Tier 4) *New* - Whenever you heal with your Lifebloom spell, you have a 3/6% chance to cause Omen of Clarity.

Malfurion's Gift(신규특성 - 특성 4번째 줄)
피어나는 생명으로 생명력을 치유할 때마다, 3/6%의 확률로 청명의 전조 효과가 발동됩니다.









사냥꾼




◆ 야수

Widow Venom now costs 15 Focus, down from 30 Focus.

과부거미의 독은 이제 15의 집중을 소모합니다. (기존 30 소모)

Aspect of the Hawk ranged attack power bonus increased by 100%.

매의 상은 이제 매의 상으로 생겨나는 추가적 전투력을 100%만큼 증가시킵니다.

Intimidation no longer costs Focus.

위협은 더이상 집중을 소모하지 않습니다.

Kill Command now deals [ 21% of RAP + 772.27 ], down from [ 53% of RAP + 839.42 ].

살상명령의 피해량은 이제 [원거리 전투력의 21% + 772.27]로 변경됩니다.

Killing Streak now deals 10/20% more damage with your third Kill Command. Down from 15/30%.

Killing Streak은 이제 세 번째 살상 명령의 피해량을 10/20%만큼 추가시킵니다. (기존 15/30%)

Focus Fire now restores 4 Focus to your pet, down from 10 Focus.

화력 집중은 소환된 야수의 집중을 4만큼 회복합니다. (기존 집중10 회복)

Sic 'Em! now also has a chance to proc from Kill Command, now affects your Pet's next 2 basic attacks instead of just 1.

Sic 'Em!은 이제 살상명령을 통해서도 발동시킬 수 있으며 이제 야수의 공격 중 1번이 아닌 두 번에 걸쳐 영향을 미칩니다.






◆ 생존

Camouflage now causes you to be untargetable by ranged attacks (Old - Just untargetable). Now also reduces the range at which enemy creatures can detect you.

위장술은 이제 원거리 공격으로부터 대상 지정이 불가능으로 변경됩니다. 또한 이제 적이 감지할 수 있는 사거리도 감소 됩니다.

Readiness seems to affect Beastial Wrath once again.

만반의 준비는 이제 야수의 격노에 다시 영향을 주는것으로 보입니다.

Black Arrow now costs 35 Focus, down from 45 Focus.

검은화살은 이제 35의 집중을 소모합니다. (기존 45의 집중 소모)

Hunting Party revamped and no longer triggers Replenishment. Now Increases your total Agility by an additional 20%, and increases the Ranged and Melee Attack Speed of all party and raid members by 20%.

무리 사냥은 더이상 재충전 효과를 유발시키지 못합니다. 이제 총 민첩성을 추가적으로 20%만큼 증가시키고 파티 혹은 공격대의 근접 및 원거리 공격 속도를 20%만큼 증가시킵니다.











마법사



◆ 비전

Arcane Blast base damage increased by 25%.

비전 작렬의 기본 피해량이 25%만큼 증가합니다.

Arcane Barrage base damage reduced by 8%.

비전 탄막의 기본 피해량이 8%만큼 감소합니다.

Arcane Missiles base damage reduced by 14%.

신비한 화살의 기본 피해량이 14%만큼 감소합니다.

Arcane Power now increases spell cost by 10%, down from 20%.

신비의 마법 강화는 이제 마나 소모 증가량이 10%로 변경됩니다. (기존 20%)

Arcane Flows now reduces the cooldown of your Presence of Mind, Arcane Power and Invisibility spells by 12/25%. (Down from 15/30%)

신비한 순환은 이제 냉정, 신비의 마법 강화, 투명화의 재사용 대기시간을 12/25%만큼 감소시킵니다. (기존 15/30%)





◆ 화염

Living Bomb base damage increased by 4%.

살아있는 폭탄의 기본 피해량이 4%만큼 증가합니다.

Scorch base damage increased by 10%.

불태우기의 기본 피해량이 10%만큼 증가합니다.

Pyroblast base damage increased by 4%.

불덩이 작렬의 기본 피해량이 4%만큼 증가합니다.

Fireball base damage increased by 4%.

화염구의 기본 피해량이 4%만큼 증가합니다.

Critical Mass now also increases the damage of Living Bomb and Flame Orb spells by 5/10/15%.

임계 질량은 이제 살아있는 폭탄과 화염 구슬의 주문 피해량을 5/10/15%만큼 증가시킵니다.

Combustion now deals critical strike Fire damage.

발화는 이제 화염 피해를 치명타로 적중시킵니다.

Improved Hot Streak now also has a chance to proc from Pyroblast.

몰아치는 열기 연마는 이제 불덩이 작렬에도 발동합니다.

Hot Streak now also has a chance to proc from Pyroblast.

몰아치는 열기는 불덩이 작렬에도 발동합니다.

Impact now also resets the cooldown on Fire Blast when it procs.

충돌은 발동 시 화염 작렬의 재사용 대기시간을 초기화시킵니다.






◆ 냉기

Curtain of Frost now slow movement speed by 60%, down from 70%.

서리의 장막은 이제 이동 속도를 60%만큼 감소 시킵니다. (기존 70%)

Cone of Cold now slows movement speed by 60%, up from 50%.

냉기 돌풍은 이제 이동속도를 60%만큼 감소시킵니다. (기존 50%)

Enduring Winter now regenerates 1% of maximum mana over 10 sec. Down from 3% over 15 sec.

인내의 겨울은 이제 최대 마나의 1%만큼을 10초간 회복합니다. (기존 15초간 3% 회복)

Brain Freeze - Brain Freeze cannot be triggered by Frostfire Bolt.

두뇌 빙결은 더이상 얼음불꽃 화살로 발동하지 않습니다.









성기사


◆ 신성

Holy Light base healing has been reduced by 25%. Mana costs changed to 9% of base mana, up from 6% of base mana.

성스러운 빛은 기본 치유량이 25%만큼 감소합니다. 마나 소비량은 기본 마나의 9%로 변경됩니다. (기존 6%)

Light of Dawn base healing has been increased by 10%. Can no longer consume Holy Power to increase healing.

서광의 기본 치유량이 10%만큼 증가합니다. 더이상 신성한 힘을 소모해 치유량을 상승시킬 수 없습니다.

Improved Concentration Aura is gone.

집중의 오라 연마는 이제 삭제되었습니다.

Daybreak now has a 10/20% chance to make your next Holy Shock not trigger a cooldown if used within 12 sec. (Old - 15/30% chance to reset Holy Shock's cooldown)

Daybreak은 이제 다음 12초 안에 사용하는 신성충격이 10/20%의 확률로 재사용 대기시간을 갖지 않게 됩니다.

Spiritual Focus (Tier 5) *New* - Grants hit rating equal to 50/100% of any Spirit gained from items or effects.

Spiritual Focus(신규특성 - 특성 5번째 줄)
아이템 또는 효과로 얻는 모든 정신력의 50/100%만큼의 적중도를 획득합니다.






◆ 보호

Wrath of the Lightbringer slightly revamped - now increases the damage of your Crusader Strike and Judgement by 30/60% and increases the critical strike chance of your Holy Wrath and Hammer of Wrath by 15/30%.

Wrath of the Lightbringer는 이제 성전사의 일격과 심판의 피해량을 30/60%만큼 증가시켜주고 신의 격노와 천벌의 망치의 치명타 적중률을 15/30%만큼 증가시켜줍니다.

Guardian's Favor is now a Tier 2 Retribution talent.

Guardian's Favor는 이제 징벌 특성의 2번째 줄로 이동합니다.

Improved Hammer of Justice is now a Tier 2 talent, up from Tier 1.

심판의 망치는 이제 특성 2번째 줄로 이동합니다. (기존 1번째 줄)





◆ 징벌

Divine Purpose now has a 20% chance to generate holy power, down from 40%.

신성한 목적은 이제 신성한 힘을 20%의 확률로 획득하게 합니다.

Eternal Glory is now a Tier 1 Protection talent.

영원한 영광은 이제 보호 특성의 1번째 줄로 이동합니다.

Templar's Verdict no longer costs mana.

기사단의 선고는 더이상 마나를 소모하지 않습니다.









사제



◆ 수양

Focused Will no longer procs from critical hits and no longer healing effects on you - Whenever you are victim of an attack equal to damage greater than 10% of your total health, you gain Focused Will reducing all damage taken by 4/6% lasting for 8 sec. Stacks up to 2 times.

의지 집중은 더이상 치명타에 발동되지 않으면 치유 효과도 주지 않습니다. 총 체력의 10% 이상의 피해를 입게 되면 의지 집중 효과를 얻게되여 모든 공격으로부터 입는 피해를 4/6%만큼 8초간 감소시킵니다. 2번 중첩됩니다.

Grace now stacks up to 3 times, up from 2 times.

은총은 이제 3중첩으로 변경됩니다. (기존 2중첩)

Atonement now heals for 40/80/120% of the damage dealt. (Up from 15/30/45%).

Atonement는 이제 피해량의 40/80/120%의 치유를 합니다.

Archangel (Evangelism) Lasts for 18 sec and has a 15 sec cooldown. (Tooltip clarification)

Archangel (Evangelism)은 18초간 유지되며 15초의 재사용 대기시간을 갖습니다.

Archangel (Dark Evangelism) now restores 5% of your total mana (Up from 3%) and increases damage done by your your Mind Flay, Mind Spike, Mind Blast and Shadow Word: Death 4% (Old - all shadow and frost damage by 3%). Lasts for 18 sec. 90 sec cooldown.

Archangel (Dark Evangelism)은 이제 총 마나량의 5%를 회복하고 정신의 채찍, 정신의 쐐기, 정신 분열, 그리고 어둠의 권능: 죽음의 피해량을 4%만큼 증가시킵니다. 18초간 유지되고 90초의 재사용 대기시간을 갖습니다.

Inner Sanctum now reduces spell damage taken by 2/4/6%, down from 5/10/15%.

Inner Sanctum은 이제 주문으로 받는 피해를 2/4/6%만큼 감소시켜줍니다. (기존 5/10/15%)






◆ 신성

Leap of Faith now costs 13% of base mana, down from 32%. Now has a 40 yards range, up from 30 yards.

Leap of Faith는 이제 기본 마나량의 13%만큼을 소비합니다. 사거리가 40미터로 변경되었습니다.

Holy Nova now affects friendly targets (Old - all party and raid members). Base healing increased by 33% but the healing is now divided among the number of targets healed.

신성한 폭발은 이제 아군 대상에게 영향을 줍니다. 기본 치유량이 33%만큼 증가하지만 치유를 받는 숫자만큼 그 치유량이 나눠집니다.

Heal base healing value reduced by 25%.

치유의 기본 치유량이 25%만큼 감소합니다.


Holy Focus (Passive) *New* - Reduces the pushback suffered from damaging attacks while casting any Holy or Discipline spell by 70%.

Holy Focus (지속효과) - 신규특성
신성 및 수양 주문 사용중에 받는 공격을 70%로 감소되어 받습니다.


Revelations (Holy Word: Aspire (Renew)) base healing value reduced by 5%.

Revelations (Holy Word: Aspire (Renew)) 의 기본 치유량이 5%만큼 감소합니다.

Blessed Resilience revamped - Whenever you are victim of an attack equal to damage greater than 10% of your total health, you gain Blessed Resilience increasing all healing received by 5/10% lasting for 10 sec.

축복받은 탄력성은 자신의 총 생명력의 10%이상의 피해를 받으면 효과를 얻게되고 10초간 받는 모든 치유 주문의 효과가 5/10%만큼 증가합니다.

Twirling Light is now a Rank 3 talent, down from Rank 4 and is now named Surge of Light and revamped - You have a 3/6% chance when you Smite or Heal to cause your next Flash Heal to be instant cast and cost no mana but incapable of a critical hit.

Twirling Light 은 이제 3포인트의 특성이 되고 Surge of Light 로 이름이 변경됩니다. 성스러운 일격이나 치유 사용 시 3/6%의 확률로 다음 순간 치유가 마나소모 없이 즉시시전 됩니다. 하지만 극대화 효과를 발휘할 순 없습니다.

Lightwell now restores {((2878.1+(SpellPower*.308))*3)*1.25} health over 6 sec.

빛샘은 이제 {((2878.1+(주문력*.308))*3)*1.25}으로 6초간 체력을 회복합니다.

Improved Healing is gone.

치유 연마는 삭제되었습니다.

Trinity (Tier 2) *New* - When you Smite three times in a row, your spell haste will be increased by 5/10% for 12 sec.

Trinity(신규특성 - 특성 2번째 줄)

성스러운 일격을 세번 사용하면, 주문 시전 속도가 12초간 5/10%만큼 증가합니다.







◆ 암흑

Pain and Suffering now reduces the damage from Shadow Word: Death by 20/40%, up from 10/20%.

Pain and Suffering은 이제 어둠의 권능: 죽음으로 자기자신이 받는 피해량을 20/40%만큼 감소시킵니다. (기존 10/20%)

Vampiric Touch mana regeneration now lasts 10 sec, up from 5 sec

흡혈의 손길의 마나 회복은 10초간 지속됩니다.









도적



◆ 암살

Poisons (Passive) *New* - You have learned how to apply deadly toxins to your weapons, dealing additional damage or inflicting other maladies upon your foes.

Poisons (지속효과) - 신규특성
무기에 발라진 독이 어떻게 죽음에 이르게 하는지를 배운다면, 추가적으로 피해나 다른 질병들을 적에게 입힐 수 있을 것입니다.







주술사



◆ 고양

Windfury Weapon now deals damage equal to two extra attacks with 4430 extra attack power. (Up from 1395 Attack Power)

질풍의 무기는 이제 전투력이 4430만큼 증가된 두 번의 추가적 공격과 동일한 만큼의 공격을 가합니다.

Flametongue Weapon now increases total spell damage by 750, up from 235.

불꽃의 무기는 이제 총 주문 피해량이 750만큼 증가합니다.

Primal Wisdom (Talent) is gone.

선인의 지혜(특성)는 삭제되었습니다.

Primal Wisdom (Passive) *New* - Your melee attacks have a 40% chance to immediately restore 5% of your base mana.

선인의 지혜(지속효과) - 신규
근접공격시 40%의 확률로 기본 마나의 5%에 해당하는 마나를 즉시 회복할 수 있게 됩니다.

Unleashed Rage is now a 2 Ranks talent, down from 3 Ranks. Now increases Expertise by 4/8 (up from 3/6/9), increases all party and raid members' attack power by 5/10% (up from 4/7/10%)

해방된 분노는 이제 2포인트 특성으로 변경됩니다. 이제 숙련을 4/8만큼 증가시키고 파티 및 공대원들의 공격력을 5/10%만큼 증가 시킵니다.





◆ 복원

Earthliving Weapon now increases healing done by 531, up from 167.

대지생명의 무기는 이제 치유량이 531 만큼 증가합니다.

Healing Wave base healing value reduced by 25%. Mana cost changed to 9% of base mana, up from 6% of base mana.

치유의 물결의 치유량이 기본 치유량에서 25%만큼 감소합니다. 마나 소비량은 기본 마나량에서 9% 만큼을 소비하게 됩니다.

Mana Tide Totem no longer restores mana, now increases the spirit of party members within 40 yards by 200%.

마나 해일 토템은 더이상 마나를 회복하지 않습니다. 이제 40미터 안에 있는 파티원들의 정신력을 200%만큼 증가시켜줍니다.











흑마법사



◆ 고통

Life Tap now costs 15% of your total health, down from 20%. Converts 120% of that into mana, up from 75%.

생명력 전환은 이제 총 체력의 15%만큼을 소모하게 되고 해당 체력의 120%만큼을 마나로 변경합니다.

Soul Harvest now regenerates 15% of your health every 3 sec for 9 sec, up from 5%.

영혼 거두기는 이제 9초동안 매 3초마다 총 생명력의 15%만큼 회복합니다.

Create Healthstone now restores health equal to 45% of the creator's base health, down from 60%.

생명석은 이제 생명석 창조자의 기본 체력에 45%에 달하는 양과 같은 양을 회복하게 됩니다.

Death's Embrace now heals you for an additional 1% of your health while at or below 25% health. (Old - Increased the amount drained by 10/20/30%).

Death's Embrace는 이제 체력이 25% 이하일 때 총 체력의 1%에 해당하는 만큼을 추가적으로 치유합니다.

Siphon Life now has a chance to heal for 2% of your total health, up from 1%.

생명력 착취는 이제 총 체력의 2%에 해당하는 양을 치유하게 됩니다.






◆ 악마

Mana Feed now causes you to instantly gain 2/4% total mana. (Up from 1%) Your summoned demon now gains 30/60% of the mana from Drain Mana and Life Tap, down from 60/120%.

마나섭취는 이제 즉시 총 마나량의 2/4%에 해당하는 양을 획득합니다. 소환된 악마는 이제 마나 흡수와 생명력 전환으로 부터 30/60%만큼의 마나를 획득하게 됩니다.




◆ 파괴

Soul Fire now has a 4 sec cast time, down from 6 sec.

영혼의 불꽃은 이제 4초의 시전시간을 갖습니다.

Conflagrate now deals fire damage equal to 100% of your Immolate's periodic damage on the target. Range changed to 40 yards, up from 30 yards.

점화는 이제 제물이 대상에게 주기적으로 입히는 피해의 100%에 달하는 화염 피해를 입힙니다. 사정거리가 40미터로 변경되었습니다.

Empowered Imp no longer increases the damage done by your Imp by 10/20%.

임프강화는 이제 더이상 임프의 공격력을 증가시키지 않습니다.

Nether Protection now lasts 12 sec, up from 8 sec.

황천의 보호는 이제 12초간 지속됩니다.

Soul Leech now instantly restores 5/10% of your total health and mana, up from 1/2%. Replenishment effect now grants 1% mana per 10 sec, down from 1% per 5 sec.

영혼 갈취는 이제 즉시 총 체력과 마나의 5/10%에 해당하는 양을 즉시 회복합니다. 재충정 효과는 이제 10초당 1%의 마나를 획득하는 것으로 변경됩니다.









전사


◆ 무기

Mortal Strike now has a 4.5 sec cooldown, down from 5 sec.

죽음의 일격의 재사용 대기시간이 4.5초로 변경되었습니다.

Blood Frenzy no longer improves your melee attack speed, gives your autoattacks a 5/10% chance to generate 20 additional rage instead.

피의 광란은 이제 더이상 근접 공격 속도를 향상시켜주지 않고, 자동 공격으로 5/10%의 확률로 20의 분노를 추가적으로 획득할 수 있게 됩니다.

Mastery: Strikes of Opportunity additional melee attacks now deals 75% normal damage, up from 50%.

Mastery: Strikes of Opportunity는 추가 근접 공격의 피해량이 일반 피해량의 75%만큼 피해를 입힙니다.






◆ 분노

Inner Rage has been slightly revamped - Usable when you have over 75 Rage to increase all damage you deal by 15% but increase the rage cost of all abilities by 50%. Lasts 15 sec. / Instant

내면의 분노는 분노가 75 이상일 때 사용 가능하며 모든 피해를 15%만큼 증가시키지만 모든 능력에 소비되는 분노량이 50%만큼 증가하게 됩니다. 15초간 지속됩니다.

Titan's Grip no longer reduces your physical damage done by 10% when a 2H Weapon is equipped in one hand.

티탄의 손길은 더이상 양손 무기를 한 손에 사용할 때 물리적 피해량이 감소되지 않습니다.

Single-Minded Fury now lets you deal 15% additional damage (down from 20%) and Slam hits with both weapons.

Single-Minded Fury는 이제 15%의 추가적 피해를 입히게 되고 격돌은 양쪽 무기로 공격하게 됩니다.

Meat Cleaver revamped - Dealing damage with Cleave or Whirlwind increases the damage of Cleave and Whirlwind by % for 10 sec. This effect stacks up to 3 times.

Meat Cleaver는 회전베기나 소용돌이로 피해를 입힐 경우 소용돌이와 회전베기의 공격력이 10초간 증가하게 됩니다.

Enrage now has a 4/8/12% chance to proc, up from 3/6/9%.

격노의 발동확률이 4/8/12%로 변경됩니다.

Dual Wield Specialization now also increases your damage by 10% while dual-wielding.

쌍수 무기 전문화는 이제 쌍수무기 착용시 피해량이 10%만큼 증가하게 됩니다.

Intimidating Shout now has a 8 yards range, down from 18 yards.

위협의 외침의 사정거리가 8미터로 변경됩니다.





◆ 방어

Shield Slam base damage has been lowered by 25%.

방패 밀쳐내기의 기본 피해량이 25%만큼 감소합니다.

Devastate now causes 150% of weapon damage (up from 120%), base damage reduced by 25%.

압도는 이제 무기피해량의 150%만큼 피해를 입히게 되고 기본 피해량은 25%만큼 감소합니다.

















Inven Roke
(Roke@inven.co.kr)

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