각 직업의 전체적 조율과 특성 조정이 빌드 12984를 통해 공개되었습니다.
이번 빌드 12984는 각 직업간의 균형을 고려함과 동시에
해당 특성들의 실제 활용에 대해 부분적으로 조정했음을 알 수 있었습니다.
출처: www.mmo-champion.com
※ 해외 사이트의 자료를 번역한 내용이기 때문에 스킬명에 차이가 있거나 오역이 있을 수 있습니다.
잘못된 부분을 말씀해주시면 빠르게 수정하겠습니다.
죽음의 기사
◆ 혈기
▶ Blood Presence - assuming a new Presence will consume any stored Runic Power. No longer has a cooldown.
혈기의 형상은 새로운 형상을 취할 때, 축적된 룬마력을 사용하게 됩니다. 재사용 대기시간은 사라집니다.
▶ Death Strike now heals for a minimum of at least 10% of your maximum health, up from 5%.
죽음의 일격은 이제 최소 치유량이 최대 체력의 10%만큼 치유합니다.
혈기의 형상은 새로운 형상을 취할 때, 축적된 룬마력을 사용하게 됩니다. 재사용 대기시간은 사라집니다.
▶ Death Strike now heals for a minimum of at least 10% of your maximum health, up from 5%.
죽음의 일격은 이제 최소 치유량이 최대 체력의 10%만큼 치유합니다.
◆ 냉기
▶ Mastery: Frozen Heart now increases frost damage done by 20% (down from 25%). Each point of Mastery increases frost damage by an additional 2%. (Down from 2.5%)
얼어붙은 심장 연마는 이제 냉기 피해량을 20%만큼(기존 25%) 증가시킵니다. 연마 포인트가 1포인트씩 증가할때마다 추가로 2%씩 냉기피해가 증가합니다. (기존 2.5%)
▶ Frost Presence - assuming a new Presence will consume any stored Runic Power. No longer has a cooldown.
냉기의 형상은 새로운 형상을 취할 때, 축적된 룬마력을 사용하게 됩니다. 재사용 대기시간은 사라집니다.
▶ Icy Touch ranged and melee attack speed duration changed to 21 sec, down from 30 sec.
얼음 손길은 근거리 및 원거리 공격 속도 감소시간이 21초로 변경됩니다.(기존 30초)
▶ Killing Machine no longer affects Howling Blast, now affecs Obliterate.
도살기는 더이상 작렬하는 분노에 영향을 미치지 않고, 이제 절멸에 영향을 미칩니다.
▶ Annihilation now increases damage dealt by Obliterate by 15/30/45%. (Up from 10/20/30%)
파멸은 이제 절멸의 피해량을 15/30/45%만큼 증가시킵니다. (기존 10/20/30%)
▶ Frost Fever now lasts 21 sec, down from 30 sec.
서리열병의 지속시간이 21초로 변경됩니다. (기존 30초)
얼어붙은 심장 연마는 이제 냉기 피해량을 20%만큼(기존 25%) 증가시킵니다. 연마 포인트가 1포인트씩 증가할때마다 추가로 2%씩 냉기피해가 증가합니다. (기존 2.5%)
▶ Frost Presence - assuming a new Presence will consume any stored Runic Power. No longer has a cooldown.
냉기의 형상은 새로운 형상을 취할 때, 축적된 룬마력을 사용하게 됩니다. 재사용 대기시간은 사라집니다.
▶ Icy Touch ranged and melee attack speed duration changed to 21 sec, down from 30 sec.
얼음 손길은 근거리 및 원거리 공격 속도 감소시간이 21초로 변경됩니다.(기존 30초)
▶ Killing Machine no longer affects Howling Blast, now affecs Obliterate.
도살기는 더이상 작렬하는 분노에 영향을 미치지 않고, 이제 절멸에 영향을 미칩니다.
▶ Annihilation now increases damage dealt by Obliterate by 15/30/45%. (Up from 10/20/30%)
파멸은 이제 절멸의 피해량을 15/30/45%만큼 증가시킵니다. (기존 10/20/30%)
▶ Frost Fever now lasts 21 sec, down from 30 sec.
서리열병의 지속시간이 21초로 변경됩니다. (기존 30초)
◆ 부정
▶ Unholy Presence - assuming a new Presence will consume any stored Runic Power. No longer has a cooldown.
부정의 형상은 새로운 형상을 취할 때, 축적된 룬마력을 사용하게 됩니다. 재사용 대기시간은 사라집니다.
▶ Necrotic Strike now deals 100% weapon damage (up from 80%) and absorbs the next [ 75% of AP ] healing received by the target (Up from 40%). Additional Effect - For 15 sec, or until the full amount of healing is absorbed, the target's casting time is increased by 30%.
Necrotic Strike는 이제 무기 공격력의 100%에 해당하는 피해를 입히고 대상이 다음에 받는 치유량 중 전투력의 75%만큼을 흡수합니다.
▶ Blood Plague now lasts 21 sec, down from 30 sec.
피의 역병의 지속시간이 21초로 변경되었습니다. (기존 30초)
▶ Necrosis gone and replaced with Runic Corruption - Reduces the cost of your Death Coil by 3/6, and causes your Runic Empowerment ability to no longer refresh a depleted rune, but instead to increase your rune regeneration rate by 50/100% for 3 sec.
괴사가 사라지고 대신 Runic Corruption가 생겼습니다. 죽음의 고리에 소비되는 룬마력이 3/6만큼 감소하고, 룬 강화가 발동되면 소모된 룬을 더이상 회복하지 않는 대신, 룬 회복력이 3초간 50/100%만큼 증가합니다.
▶ Unholy Frenzy now causes the target to lose health equal to 2% of their maximum health every 3 sec. (Down from 3% every 2 sec)
부정의 광기는 이제 매 3초마다 최대 체력의 2%만큼 잃게 됩니다.
▶ Epidemic now increases the duration of Blood Plague and Frost Fever by 4/8/12 sec. (Down from 6/12/18 sec)
유행성 병균은 이제 피의 역병과 서리 열병의 지속시간을 4/8/12초 만큼 증가시켜줍니다.
부정의 형상은 새로운 형상을 취할 때, 축적된 룬마력을 사용하게 됩니다. 재사용 대기시간은 사라집니다.
▶ Necrotic Strike now deals 100% weapon damage (up from 80%) and absorbs the next [ 75% of AP ] healing received by the target (Up from 40%). Additional Effect - For 15 sec, or until the full amount of healing is absorbed, the target's casting time is increased by 30%.
Necrotic Strike는 이제 무기 공격력의 100%에 해당하는 피해를 입히고 대상이 다음에 받는 치유량 중 전투력의 75%만큼을 흡수합니다.
▶ Blood Plague now lasts 21 sec, down from 30 sec.
피의 역병의 지속시간이 21초로 변경되었습니다. (기존 30초)
▶ Necrosis gone and replaced with Runic Corruption - Reduces the cost of your Death Coil by 3/6, and causes your Runic Empowerment ability to no longer refresh a depleted rune, but instead to increase your rune regeneration rate by 50/100% for 3 sec.
괴사가 사라지고 대신 Runic Corruption가 생겼습니다. 죽음의 고리에 소비되는 룬마력이 3/6만큼 감소하고, 룬 강화가 발동되면 소모된 룬을 더이상 회복하지 않는 대신, 룬 회복력이 3초간 50/100%만큼 증가합니다.
▶ Unholy Frenzy now causes the target to lose health equal to 2% of their maximum health every 3 sec. (Down from 3% every 2 sec)
부정의 광기는 이제 매 3초마다 최대 체력의 2%만큼 잃게 됩니다.
▶ Epidemic now increases the duration of Blood Plague and Frost Fever by 4/8/12 sec. (Down from 6/12/18 sec)
유행성 병균은 이제 피의 역병과 서리 열병의 지속시간을 4/8/12초 만큼 증가시켜줍니다.
드루이드
◆ 조화
▶ Wild Mushroom now becomes visible after 6 sec, up from 4 sec. Base damage increased by 400% (from 269-304 to 1300-1573 damage)
야생버섯은 이제 투명화 되기까지 6초의 시간이 걸립니다. (기존 4초) 기본 피해량이 400%만큼 증가합니다. (피해량이 269-304 에서 1300-1573로 변경)
▶ Wild Mushroom: Detonate no longer costs mana, now has a 10 sec cooldown, and affects target within 10 yards, down from 15 yards.
야생버섯: 폭파는 더이상 마나를 소모하지 않으며 이제 10초의 재사용 대기시간을 갖습니다. 대상의 10미터 안에 있는 적들에게 피해를 입힙니다.
▶ Starsurge now generates 15 Solar or Lunar Energy, up from 10.
Starsurge은 이제 15의 태양 에너지 또는 달 에너지를 발생합니다.
▶ Euphoria first effect revamped - While not in an Eclipse state, you have a 12/24% chance to double the Solar or Lunar energy generated by your Wrath or Starfire when they deal damage. When you reach a Solar or Lunar eclipse, you instantly are restored 6/12% of your total mana.
Euphoria의 효과가 변경되어, 일식 및 월식 상태가 아닐 경우 천벌과 별빛 섬광으로 공격할 시, 12/24%의 확률로 태양 또는 달 에너지가 두배로 발생하게 됩니다. 월식 또는 일식상태에 이르면 그 즉시 6/12%의 마나를 회복합니다.
▶ Earth and Moon now increases spell damage taken by 8%, down from 13%.
Earth and Moon은 받는 주문 피해량이 8% 만큼 증가시킵니다. (기존 13%)
▶ Lunar Guidance is gone.
Lunar Guidance 는 이제 삭제되었습니다.
▶ Genesis no longer increases the damage done by your periodic spells and increases the duration of your Moonfire and Insect Swarm by 6 sec instead.
발생력은 이제 더이상 주문의 주기적 피해량을 증가시켜주지 않는 대신에, 달빛섬광과 곤충떼의 지속시간을 6초만큼 증가시켜줍니다.
▶ Nature's Grace revamped - You gain 5/10/15% spell haste after you cast Moonfire or Insect Swarm, lasting 15 sec. This effect has 1 minute cooldown. When you gain Lunar or Solar Eclipse, the cooldown of Nature's Torment is instantly reset.
자연의 은총은 이제 달빛섬광이나 곤충떼를 사용한 후에 5/10/15%의 확률로 주문 시전 속도가 향상됩니다. 15초간 지속되며 1분의 재사용 대기시간이 있습니다. 월식 또는 일식 효과를 갖게 되면, 자연의 은총 주문의 재사용 대기시간을 즉시 초기화시킵니다.
▶ Dreamstate (Tier 5) *New* - When you cast your Innervate on yourself, you regain an additional 10/30% of your total mana over its duration.
Dreamstate(신규특성 - 특성 5번째 줄)
정신자극을 자신에게 시전하면 지속시간동안 총 마나량의 10/30%만큼을 추가적으로 회복합니다.
▶ Sunfire (Tier 5) *New* - While in Solar Eclipse, your Moonfire spell will morph into Sunfire - Burns the enemy for 196.24 to 239.85 Nature damage and then an additional [ 374.92 * ( Genesis : 100%/102%/104%/106% ) ] Nature damage over 12 sec.
Sunfire(신규특성 - 특성 5번째 줄)
월식상태에 이르면 달빛섬광이 Sunfire로 변경됩니다. Sunfire는 대상을 불태워 196.24 ~ 239.85의 자연 피해를 입히고 12초 동안 추가적으로 374.92 * ( 발생력 : 100%/102%/104%/106%)의 자연 피해를 입힙니다.
▶ Shooting Stars (Tier 3) *New* - You have a 2/4% chance when you deal damage with your Moonfire or Insect Swarm to instantly reset the cooldown of your Starsurge and reduce its cast time by 100%. Lasts 8 sec.
Shooting Stars(신규특성 - 특성 5번째 줄)
달빛 섬광이나 곤충떼로 피해를 입히게 될 때마다 2/4%의 확률로 Starsurge의 재사용 대기시간을 즉시 초기화 시키고 아울러 즉시 시전하게 도비니다. 8초간의 지속시간을 갖습니다.
▶ Overgrowth (Tier 2) *New* - Your Entangling Roots and Nature's Grasp have a 50/100% chance to also root all enemies within 8 yards of the target.
Overgrowth(신규특성 - 특성 2번째 줄)
휘감는 뿌리와 자연의 손아귀 주문이 50/100%확률로 대상 주변 8미터 안의 모든 적들을 묶어놓습니다.
야생버섯은 이제 투명화 되기까지 6초의 시간이 걸립니다. (기존 4초) 기본 피해량이 400%만큼 증가합니다. (피해량이 269-304 에서 1300-1573로 변경)
▶ Wild Mushroom: Detonate no longer costs mana, now has a 10 sec cooldown, and affects target within 10 yards, down from 15 yards.
야생버섯: 폭파는 더이상 마나를 소모하지 않으며 이제 10초의 재사용 대기시간을 갖습니다. 대상의 10미터 안에 있는 적들에게 피해를 입힙니다.
▶ Starsurge now generates 15 Solar or Lunar Energy, up from 10.
Starsurge은 이제 15의 태양 에너지 또는 달 에너지를 발생합니다.
▶ Euphoria first effect revamped - While not in an Eclipse state, you have a 12/24% chance to double the Solar or Lunar energy generated by your Wrath or Starfire when they deal damage. When you reach a Solar or Lunar eclipse, you instantly are restored 6/12% of your total mana.
Euphoria의 효과가 변경되어, 일식 및 월식 상태가 아닐 경우 천벌과 별빛 섬광으로 공격할 시, 12/24%의 확률로 태양 또는 달 에너지가 두배로 발생하게 됩니다. 월식 또는 일식상태에 이르면 그 즉시 6/12%의 마나를 회복합니다.
▶ Earth and Moon now increases spell damage taken by 8%, down from 13%.
Earth and Moon은 받는 주문 피해량이 8% 만큼 증가시킵니다. (기존 13%)
▶ Lunar Guidance is gone.
Lunar Guidance 는 이제 삭제되었습니다.
▶ Genesis no longer increases the damage done by your periodic spells and increases the duration of your Moonfire and Insect Swarm by 6 sec instead.
발생력은 이제 더이상 주문의 주기적 피해량을 증가시켜주지 않는 대신에, 달빛섬광과 곤충떼의 지속시간을 6초만큼 증가시켜줍니다.
▶ Nature's Grace revamped - You gain 5/10/15% spell haste after you cast Moonfire or Insect Swarm, lasting 15 sec. This effect has 1 minute cooldown. When you gain Lunar or Solar Eclipse, the cooldown of Nature's Torment is instantly reset.
자연의 은총은 이제 달빛섬광이나 곤충떼를 사용한 후에 5/10/15%의 확률로 주문 시전 속도가 향상됩니다. 15초간 지속되며 1분의 재사용 대기시간이 있습니다. 월식 또는 일식 효과를 갖게 되면, 자연의 은총 주문의 재사용 대기시간을 즉시 초기화시킵니다.
▶ Dreamstate (Tier 5) *New* - When you cast your Innervate on yourself, you regain an additional 10/30% of your total mana over its duration.
Dreamstate(신규특성 - 특성 5번째 줄)
정신자극을 자신에게 시전하면 지속시간동안 총 마나량의 10/30%만큼을 추가적으로 회복합니다.
▶ Sunfire (Tier 5) *New* - While in Solar Eclipse, your Moonfire spell will morph into Sunfire - Burns the enemy for 196.24 to 239.85 Nature damage and then an additional [ 374.92 * ( Genesis : 100%/102%/104%/106% ) ] Nature damage over 12 sec.
Sunfire(신규특성 - 특성 5번째 줄)
월식상태에 이르면 달빛섬광이 Sunfire로 변경됩니다. Sunfire는 대상을 불태워 196.24 ~ 239.85의 자연 피해를 입히고 12초 동안 추가적으로 374.92 * ( 발생력 : 100%/102%/104%/106%)의 자연 피해를 입힙니다.
▶ Shooting Stars (Tier 3) *New* - You have a 2/4% chance when you deal damage with your Moonfire or Insect Swarm to instantly reset the cooldown of your Starsurge and reduce its cast time by 100%. Lasts 8 sec.
Shooting Stars(신규특성 - 특성 5번째 줄)
달빛 섬광이나 곤충떼로 피해를 입히게 될 때마다 2/4%의 확률로 Starsurge의 재사용 대기시간을 즉시 초기화 시키고 아울러 즉시 시전하게 도비니다. 8초간의 지속시간을 갖습니다.
▶ Overgrowth (Tier 2) *New* - Your Entangling Roots and Nature's Grasp have a 50/100% chance to also root all enemies within 8 yards of the target.
Overgrowth(신규특성 - 특성 2번째 줄)
휘감는 뿌리와 자연의 손아귀 주문이 50/100%확률로 대상 주변 8미터 안의 모든 적들을 묶어놓습니다.
◆ 야성
▶ Lacerate base damage increased by 200%, DoT damage reduced by 200%.
가르기의 기본 피해량이 200%만큼 증가하고 지속 피해량이 200%만큼 감소합니다.
▶ Flight Form now costs 8% of base mana, down from 13% of base mana.
폭풍 까마귀가 기본마나의 8%만큼 사용됩니다.
▶ Swipe (Bear) now costs 30 Rage, up from 15 Rage.
휘둘러치기(곰)은 30의 분노를 소모합니다. (기존 15의 분노 소모)
▶ Skull Bash now has a 13 yards range, down from 18 yards.
해골 강타의 사정거리가 13미터로 변경됩니다. (기존 18미터)
▶ Aquatic Form now costs 8% of base mana, down from 13% of base mana.
바다표범 변신의 마나 소비량이 기본마나의 8%로 변경됩니다. (기존 13%)
▶ Travel Form now costs 8% of base mana, down from 13% of base mana.
치타 변신의 마나 소비량이 기본 마나의 8%로 변경됩니다. (기존 13%)
▶ Mangle (Bear) now deals 230% normal damage, up from 115%. additional damage increased by 100% (eg. from 333 to 667)
짖이기기(곰)의 피해량은 이제 기본 피해량의 230%로 변경됩니다.(기존 115%) 추가 피해량도 100%만큼 증가합니다.
▶ Berserk now causes your Mangle (Bear) to have no cooldown and has an additional effect - Your Lacerate periodic damage has a 30% chance to refresh the cooldown of your Mangle (Bear) ability and make it cost no rage.
광폭화는 이제 발동 시 짖이기기(곰)의 재사용 대기시간을 없애줍니다. 추가로 가르기로 주기적 피해를 입힐 시 30%의 확률로 짖이기기(곰)의 재사용 대기시간을 없애고 분노 또한 소비하지 않게 됩니다.
▶ Feast of Flesh is now named Blood in the Water.
Feast of Flesh의 이름이 Blood in the Water로 변경됩니다.
▶ Shapeshifter is gone.
Shapeshifter는 이제 삭제되었습니다.
가르기의 기본 피해량이 200%만큼 증가하고 지속 피해량이 200%만큼 감소합니다.
▶ Flight Form now costs 8% of base mana, down from 13% of base mana.
폭풍 까마귀가 기본마나의 8%만큼 사용됩니다.
▶ Swipe (Bear) now costs 30 Rage, up from 15 Rage.
휘둘러치기(곰)은 30의 분노를 소모합니다. (기존 15의 분노 소모)
▶ Skull Bash now has a 13 yards range, down from 18 yards.
해골 강타의 사정거리가 13미터로 변경됩니다. (기존 18미터)
▶ Aquatic Form now costs 8% of base mana, down from 13% of base mana.
바다표범 변신의 마나 소비량이 기본마나의 8%로 변경됩니다. (기존 13%)
▶ Travel Form now costs 8% of base mana, down from 13% of base mana.
치타 변신의 마나 소비량이 기본 마나의 8%로 변경됩니다. (기존 13%)
▶ Mangle (Bear) now deals 230% normal damage, up from 115%. additional damage increased by 100% (eg. from 333 to 667)
짖이기기(곰)의 피해량은 이제 기본 피해량의 230%로 변경됩니다.(기존 115%) 추가 피해량도 100%만큼 증가합니다.
▶ Berserk now causes your Mangle (Bear) to have no cooldown and has an additional effect - Your Lacerate periodic damage has a 30% chance to refresh the cooldown of your Mangle (Bear) ability and make it cost no rage.
광폭화는 이제 발동 시 짖이기기(곰)의 재사용 대기시간을 없애줍니다. 추가로 가르기로 주기적 피해를 입힐 시 30%의 확률로 짖이기기(곰)의 재사용 대기시간을 없애고 분노 또한 소비하지 않게 됩니다.
▶ Feast of Flesh is now named Blood in the Water.
Feast of Flesh의 이름이 Blood in the Water로 변경됩니다.
▶ Shapeshifter is gone.
Shapeshifter는 이제 삭제되었습니다.
◆ 회복
▶ Nourish now costs 10% of base mana, up from 7% of base mana. Base healing reduced by 25%.
육성은 이제 기본 마나의 10%를 소비합니다. 기본 치유량이 25%만큼 감소합니다.
▶ Nature's Focus (Passive) *New* - Reduces the pushback suffered from damaging attacks while casting Healing Touch, Regrowth, Tranquility, Rebirth and Nourish.
Nature's Focus (지속효과) - 신규 특성
자연의 손길, 재생, 평온, 환생, 육성의 시전 중 피해를 입을 시 해당 피해를 감소시켜줍니다.
▶ Nature's Ward revamped - Whenever you take an attack while at or below 50% health, you have a 50/100% chance to automatically cast Rejuvenation on yourself with no mana cost.
자연의 수호는 생명력이 50% 이하일 때 공격을 받으면 50/100%의 확률로 회복을 마나 소모 없이 자동으로 즉시 자신에게 시전됩니다.
▶ Fury of Stormrage no longer procs from healing spells and now affects Starfire - Reduces the mana cost of your Wrath spell by 100%, and when you deal damage with your Wrath spell you have a 15/30% chance to cause your next Starfire to be instant cast within 8 sec.
스톰레이지의 분노는 더이상 치유 주문 에 발동하지 않고 별빛섬광에 영향을 미칩니다. 천벌의 마나 소모량이 100% 감소되고 천벌로 피해를 입힐 시 15/30%의 확률로 다음 별빛 섬광이 즉시 시전됩니다. 8초간 지속됩다.
▶ Revitalize now causes you to grant Replenishment when you cast or Refresh Lifebloom - Replenishment - Grants up to 10 party or raid members mana regeneration equal to 1% of the maximum mana per 10 sec. Lasts for 15 sec.
Revitalize는 이제 마법 시전 또는 피어나는 생명이 새롭게 공급될 때 Replenishment 효과를 갖게 됩니다. Replenishment 는 10인 또는 그 이상의 공격대원들의 마나 회복을 최대 마나의 1%에 해당하는 양만큼 10초마다 회복시킵니다. 15초간 지속됩니다.
▶ Malfurion's Gift (Tier 4) *New* - Whenever you heal with your Lifebloom spell, you have a 3/6% chance to cause Omen of Clarity.
Malfurion's Gift(신규특성 - 특성 4번째 줄)
피어나는 생명으로 생명력을 치유할 때마다, 3/6%의 확률로 청명의 전조 효과가 발동됩니다.
육성은 이제 기본 마나의 10%를 소비합니다. 기본 치유량이 25%만큼 감소합니다.
▶ Nature's Focus (Passive) *New* - Reduces the pushback suffered from damaging attacks while casting Healing Touch, Regrowth, Tranquility, Rebirth and Nourish.
Nature's Focus (지속효과) - 신규 특성
자연의 손길, 재생, 평온, 환생, 육성의 시전 중 피해를 입을 시 해당 피해를 감소시켜줍니다.
▶ Nature's Ward revamped - Whenever you take an attack while at or below 50% health, you have a 50/100% chance to automatically cast Rejuvenation on yourself with no mana cost.
자연의 수호는 생명력이 50% 이하일 때 공격을 받으면 50/100%의 확률로 회복을 마나 소모 없이 자동으로 즉시 자신에게 시전됩니다.
▶ Fury of Stormrage no longer procs from healing spells and now affects Starfire - Reduces the mana cost of your Wrath spell by 100%, and when you deal damage with your Wrath spell you have a 15/30% chance to cause your next Starfire to be instant cast within 8 sec.
스톰레이지의 분노는 더이상 치유 주문 에 발동하지 않고 별빛섬광에 영향을 미칩니다. 천벌의 마나 소모량이 100% 감소되고 천벌로 피해를 입힐 시 15/30%의 확률로 다음 별빛 섬광이 즉시 시전됩니다. 8초간 지속됩다.
▶ Revitalize now causes you to grant Replenishment when you cast or Refresh Lifebloom - Replenishment - Grants up to 10 party or raid members mana regeneration equal to 1% of the maximum mana per 10 sec. Lasts for 15 sec.
Revitalize는 이제 마법 시전 또는 피어나는 생명이 새롭게 공급될 때 Replenishment 효과를 갖게 됩니다. Replenishment 는 10인 또는 그 이상의 공격대원들의 마나 회복을 최대 마나의 1%에 해당하는 양만큼 10초마다 회복시킵니다. 15초간 지속됩니다.
▶ Malfurion's Gift (Tier 4) *New* - Whenever you heal with your Lifebloom spell, you have a 3/6% chance to cause Omen of Clarity.
Malfurion's Gift(신규특성 - 특성 4번째 줄)
피어나는 생명으로 생명력을 치유할 때마다, 3/6%의 확률로 청명의 전조 효과가 발동됩니다.
사냥꾼
◆ 야수
▶ Widow Venom now costs 15 Focus, down from 30 Focus.
과부거미의 독은 이제 15의 집중을 소모합니다. (기존 30 소모)
▶ Aspect of the Hawk ranged attack power bonus increased by 100%.
매의 상은 이제 매의 상으로 생겨나는 추가적 전투력을 100%만큼 증가시킵니다.
▶ Intimidation no longer costs Focus.
위협은 더이상 집중을 소모하지 않습니다.
▶ Kill Command now deals [ 21% of RAP + 772.27 ], down from [ 53% of RAP + 839.42 ].
살상명령의 피해량은 이제 [원거리 전투력의 21% + 772.27]로 변경됩니다.
▶ Killing Streak now deals 10/20% more damage with your third Kill Command. Down from 15/30%.
Killing Streak은 이제 세 번째 살상 명령의 피해량을 10/20%만큼 추가시킵니다. (기존 15/30%)
▶ Focus Fire now restores 4 Focus to your pet, down from 10 Focus.
화력 집중은 소환된 야수의 집중을 4만큼 회복합니다. (기존 집중10 회복)
▶ Sic 'Em! now also has a chance to proc from Kill Command, now affects your Pet's next 2 basic attacks instead of just 1.
Sic 'Em!은 이제 살상명령을 통해서도 발동시킬 수 있으며 이제 야수의 공격 중 1번이 아닌 두 번에 걸쳐 영향을 미칩니다.
과부거미의 독은 이제 15의 집중을 소모합니다. (기존 30 소모)
▶ Aspect of the Hawk ranged attack power bonus increased by 100%.
매의 상은 이제 매의 상으로 생겨나는 추가적 전투력을 100%만큼 증가시킵니다.
▶ Intimidation no longer costs Focus.
위협은 더이상 집중을 소모하지 않습니다.
▶ Kill Command now deals [ 21% of RAP + 772.27 ], down from [ 53% of RAP + 839.42 ].
살상명령의 피해량은 이제 [원거리 전투력의 21% + 772.27]로 변경됩니다.
▶ Killing Streak now deals 10/20% more damage with your third Kill Command. Down from 15/30%.
Killing Streak은 이제 세 번째 살상 명령의 피해량을 10/20%만큼 추가시킵니다. (기존 15/30%)
▶ Focus Fire now restores 4 Focus to your pet, down from 10 Focus.
화력 집중은 소환된 야수의 집중을 4만큼 회복합니다. (기존 집중10 회복)
▶ Sic 'Em! now also has a chance to proc from Kill Command, now affects your Pet's next 2 basic attacks instead of just 1.
Sic 'Em!은 이제 살상명령을 통해서도 발동시킬 수 있으며 이제 야수의 공격 중 1번이 아닌 두 번에 걸쳐 영향을 미칩니다.
◆ 생존
▶ Camouflage now causes you to be untargetable by ranged attacks (Old - Just untargetable). Now also reduces the range at which enemy creatures can detect you.
위장술은 이제 원거리 공격으로부터 대상 지정이 불가능으로 변경됩니다. 또한 이제 적이 감지할 수 있는 사거리도 감소 됩니다.
▶ Readiness seems to affect Beastial Wrath once again.
만반의 준비는 이제 야수의 격노에 다시 영향을 주는것으로 보입니다.
▶ Black Arrow now costs 35 Focus, down from 45 Focus.
검은화살은 이제 35의 집중을 소모합니다. (기존 45의 집중 소모)
▶ Hunting Party revamped and no longer triggers Replenishment. Now Increases your total Agility by an additional 20%, and increases the Ranged and Melee Attack Speed of all party and raid members by 20%.
무리 사냥은 더이상 재충전 효과를 유발시키지 못합니다. 이제 총 민첩성을 추가적으로 20%만큼 증가시키고 파티 혹은 공격대의 근접 및 원거리 공격 속도를 20%만큼 증가시킵니다.
위장술은 이제 원거리 공격으로부터 대상 지정이 불가능으로 변경됩니다. 또한 이제 적이 감지할 수 있는 사거리도 감소 됩니다.
▶ Readiness seems to affect Beastial Wrath once again.
만반의 준비는 이제 야수의 격노에 다시 영향을 주는것으로 보입니다.
▶ Black Arrow now costs 35 Focus, down from 45 Focus.
검은화살은 이제 35의 집중을 소모합니다. (기존 45의 집중 소모)
▶ Hunting Party revamped and no longer triggers Replenishment. Now Increases your total Agility by an additional 20%, and increases the Ranged and Melee Attack Speed of all party and raid members by 20%.
무리 사냥은 더이상 재충전 효과를 유발시키지 못합니다. 이제 총 민첩성을 추가적으로 20%만큼 증가시키고 파티 혹은 공격대의 근접 및 원거리 공격 속도를 20%만큼 증가시킵니다.
마법사
◆ 비전
▶ Arcane Blast base damage increased by 25%.
비전 작렬의 기본 피해량이 25%만큼 증가합니다.
▶ Arcane Barrage base damage reduced by 8%.
비전 탄막의 기본 피해량이 8%만큼 감소합니다.
▶ Arcane Missiles base damage reduced by 14%.
신비한 화살의 기본 피해량이 14%만큼 감소합니다.
▶ Arcane Power now increases spell cost by 10%, down from 20%.
신비의 마법 강화는 이제 마나 소모 증가량이 10%로 변경됩니다. (기존 20%)
▶ Arcane Flows now reduces the cooldown of your Presence of Mind, Arcane Power and Invisibility spells by 12/25%. (Down from 15/30%)
신비한 순환은 이제 냉정, 신비의 마법 강화, 투명화의 재사용 대기시간을 12/25%만큼 감소시킵니다. (기존 15/30%)
비전 작렬의 기본 피해량이 25%만큼 증가합니다.
▶ Arcane Barrage base damage reduced by 8%.
비전 탄막의 기본 피해량이 8%만큼 감소합니다.
▶ Arcane Missiles base damage reduced by 14%.
신비한 화살의 기본 피해량이 14%만큼 감소합니다.
▶ Arcane Power now increases spell cost by 10%, down from 20%.
신비의 마법 강화는 이제 마나 소모 증가량이 10%로 변경됩니다. (기존 20%)
▶ Arcane Flows now reduces the cooldown of your Presence of Mind, Arcane Power and Invisibility spells by 12/25%. (Down from 15/30%)
신비한 순환은 이제 냉정, 신비의 마법 강화, 투명화의 재사용 대기시간을 12/25%만큼 감소시킵니다. (기존 15/30%)
◆ 화염
▶ Living Bomb base damage increased by 4%.
살아있는 폭탄의 기본 피해량이 4%만큼 증가합니다.
▶ Scorch base damage increased by 10%.
불태우기의 기본 피해량이 10%만큼 증가합니다.
▶ Pyroblast base damage increased by 4%.
불덩이 작렬의 기본 피해량이 4%만큼 증가합니다.
▶ Fireball base damage increased by 4%.
화염구의 기본 피해량이 4%만큼 증가합니다.
▶ Critical Mass now also increases the damage of Living Bomb and Flame Orb spells by 5/10/15%.
임계 질량은 이제 살아있는 폭탄과 화염 구슬의 주문 피해량을 5/10/15%만큼 증가시킵니다.
▶ Combustion now deals critical strike Fire damage.
발화는 이제 화염 피해를 치명타로 적중시킵니다.
▶ Improved Hot Streak now also has a chance to proc from Pyroblast.
몰아치는 열기 연마는 이제 불덩이 작렬에도 발동합니다.
▶ Hot Streak now also has a chance to proc from Pyroblast.
몰아치는 열기는 불덩이 작렬에도 발동합니다.
▶ Impact now also resets the cooldown on Fire Blast when it procs.
충돌은 발동 시 화염 작렬의 재사용 대기시간을 초기화시킵니다.
살아있는 폭탄의 기본 피해량이 4%만큼 증가합니다.
▶ Scorch base damage increased by 10%.
불태우기의 기본 피해량이 10%만큼 증가합니다.
▶ Pyroblast base damage increased by 4%.
불덩이 작렬의 기본 피해량이 4%만큼 증가합니다.
▶ Fireball base damage increased by 4%.
화염구의 기본 피해량이 4%만큼 증가합니다.
▶ Critical Mass now also increases the damage of Living Bomb and Flame Orb spells by 5/10/15%.
임계 질량은 이제 살아있는 폭탄과 화염 구슬의 주문 피해량을 5/10/15%만큼 증가시킵니다.
▶ Combustion now deals critical strike Fire damage.
발화는 이제 화염 피해를 치명타로 적중시킵니다.
▶ Improved Hot Streak now also has a chance to proc from Pyroblast.
몰아치는 열기 연마는 이제 불덩이 작렬에도 발동합니다.
▶ Hot Streak now also has a chance to proc from Pyroblast.
몰아치는 열기는 불덩이 작렬에도 발동합니다.
▶ Impact now also resets the cooldown on Fire Blast when it procs.
충돌은 발동 시 화염 작렬의 재사용 대기시간을 초기화시킵니다.
◆ 냉기
▶ Curtain of Frost now slow movement speed by 60%, down from 70%.
서리의 장막은 이제 이동 속도를 60%만큼 감소 시킵니다. (기존 70%)
▶ Cone of Cold now slows movement speed by 60%, up from 50%.
냉기 돌풍은 이제 이동속도를 60%만큼 감소시킵니다. (기존 50%)
▶ Enduring Winter now regenerates 1% of maximum mana over 10 sec. Down from 3% over 15 sec.
인내의 겨울은 이제 최대 마나의 1%만큼을 10초간 회복합니다. (기존 15초간 3% 회복)
▶ Brain Freeze - Brain Freeze cannot be triggered by Frostfire Bolt.
두뇌 빙결은 더이상 얼음불꽃 화살로 발동하지 않습니다.
서리의 장막은 이제 이동 속도를 60%만큼 감소 시킵니다. (기존 70%)
▶ Cone of Cold now slows movement speed by 60%, up from 50%.
냉기 돌풍은 이제 이동속도를 60%만큼 감소시킵니다. (기존 50%)
▶ Enduring Winter now regenerates 1% of maximum mana over 10 sec. Down from 3% over 15 sec.
인내의 겨울은 이제 최대 마나의 1%만큼을 10초간 회복합니다. (기존 15초간 3% 회복)
▶ Brain Freeze - Brain Freeze cannot be triggered by Frostfire Bolt.
두뇌 빙결은 더이상 얼음불꽃 화살로 발동하지 않습니다.
성기사
◆ 신성
▶ Holy Light base healing has been reduced by 25%. Mana costs changed to 9% of base mana, up from 6% of base mana.
성스러운 빛은 기본 치유량이 25%만큼 감소합니다. 마나 소비량은 기본 마나의 9%로 변경됩니다. (기존 6%)
▶ Light of Dawn base healing has been increased by 10%. Can no longer consume Holy Power to increase healing.
서광의 기본 치유량이 10%만큼 증가합니다. 더이상 신성한 힘을 소모해 치유량을 상승시킬 수 없습니다.
▶ Improved Concentration Aura is gone.
집중의 오라 연마는 이제 삭제되었습니다.
▶ Daybreak now has a 10/20% chance to make your next Holy Shock not trigger a cooldown if used within 12 sec. (Old - 15/30% chance to reset Holy Shock's cooldown)
Daybreak은 이제 다음 12초 안에 사용하는 신성충격이 10/20%의 확률로 재사용 대기시간을 갖지 않게 됩니다.
▶ Spiritual Focus (Tier 5) *New* - Grants hit rating equal to 50/100% of any Spirit gained from items or effects.
Spiritual Focus(신규특성 - 특성 5번째 줄)
아이템 또는 효과로 얻는 모든 정신력의 50/100%만큼의 적중도를 획득합니다.
성스러운 빛은 기본 치유량이 25%만큼 감소합니다. 마나 소비량은 기본 마나의 9%로 변경됩니다. (기존 6%)
▶ Light of Dawn base healing has been increased by 10%. Can no longer consume Holy Power to increase healing.
서광의 기본 치유량이 10%만큼 증가합니다. 더이상 신성한 힘을 소모해 치유량을 상승시킬 수 없습니다.
▶ Improved Concentration Aura is gone.
집중의 오라 연마는 이제 삭제되었습니다.
▶ Daybreak now has a 10/20% chance to make your next Holy Shock not trigger a cooldown if used within 12 sec. (Old - 15/30% chance to reset Holy Shock's cooldown)
Daybreak은 이제 다음 12초 안에 사용하는 신성충격이 10/20%의 확률로 재사용 대기시간을 갖지 않게 됩니다.
▶ Spiritual Focus (Tier 5) *New* - Grants hit rating equal to 50/100% of any Spirit gained from items or effects.
Spiritual Focus(신규특성 - 특성 5번째 줄)
아이템 또는 효과로 얻는 모든 정신력의 50/100%만큼의 적중도를 획득합니다.
◆ 보호
▶ Wrath of the Lightbringer slightly revamped - now increases the damage of your Crusader Strike and Judgement by 30/60% and increases the critical strike chance of your Holy Wrath and Hammer of Wrath by 15/30%.
Wrath of the Lightbringer는 이제 성전사의 일격과 심판의 피해량을 30/60%만큼 증가시켜주고 신의 격노와 천벌의 망치의 치명타 적중률을 15/30%만큼 증가시켜줍니다.
▶ Guardian's Favor is now a Tier 2 Retribution talent.
Guardian's Favor는 이제 징벌 특성의 2번째 줄로 이동합니다.
▶ Improved Hammer of Justice is now a Tier 2 talent, up from Tier 1.
심판의 망치는 이제 특성 2번째 줄로 이동합니다. (기존 1번째 줄)
Wrath of the Lightbringer는 이제 성전사의 일격과 심판의 피해량을 30/60%만큼 증가시켜주고 신의 격노와 천벌의 망치의 치명타 적중률을 15/30%만큼 증가시켜줍니다.
▶ Guardian's Favor is now a Tier 2 Retribution talent.
Guardian's Favor는 이제 징벌 특성의 2번째 줄로 이동합니다.
▶ Improved Hammer of Justice is now a Tier 2 talent, up from Tier 1.
심판의 망치는 이제 특성 2번째 줄로 이동합니다. (기존 1번째 줄)
◆ 징벌
▶ Divine Purpose now has a 20% chance to generate holy power, down from 40%.
신성한 목적은 이제 신성한 힘을 20%의 확률로 획득하게 합니다.
▶ Eternal Glory is now a Tier 1 Protection talent.
영원한 영광은 이제 보호 특성의 1번째 줄로 이동합니다.
▶ Templar's Verdict no longer costs mana.
기사단의 선고는 더이상 마나를 소모하지 않습니다.
신성한 목적은 이제 신성한 힘을 20%의 확률로 획득하게 합니다.
▶ Eternal Glory is now a Tier 1 Protection talent.
영원한 영광은 이제 보호 특성의 1번째 줄로 이동합니다.
▶ Templar's Verdict no longer costs mana.
기사단의 선고는 더이상 마나를 소모하지 않습니다.
사제
◆ 수양
▶ Focused Will no longer procs from critical hits and no longer healing effects on you - Whenever you are victim of an attack equal to damage greater than 10% of your total health, you gain Focused Will reducing all damage taken by 4/6% lasting for 8 sec. Stacks up to 2 times.
의지 집중은 더이상 치명타에 발동되지 않으면 치유 효과도 주지 않습니다. 총 체력의 10% 이상의 피해를 입게 되면 의지 집중 효과를 얻게되여 모든 공격으로부터 입는 피해를 4/6%만큼 8초간 감소시킵니다. 2번 중첩됩니다.
▶ Grace now stacks up to 3 times, up from 2 times.
은총은 이제 3중첩으로 변경됩니다. (기존 2중첩)
▶ Atonement now heals for 40/80/120% of the damage dealt. (Up from 15/30/45%).
Atonement는 이제 피해량의 40/80/120%의 치유를 합니다.
▶ Archangel (Evangelism) Lasts for 18 sec and has a 15 sec cooldown. (Tooltip clarification)
Archangel (Evangelism)은 18초간 유지되며 15초의 재사용 대기시간을 갖습니다.
▶ Archangel (Dark Evangelism) now restores 5% of your total mana (Up from 3%) and increases damage done by your your Mind Flay, Mind Spike, Mind Blast and Shadow Word: Death 4% (Old - all shadow and frost damage by 3%). Lasts for 18 sec. 90 sec cooldown.
Archangel (Dark Evangelism)은 이제 총 마나량의 5%를 회복하고 정신의 채찍, 정신의 쐐기, 정신 분열, 그리고 어둠의 권능: 죽음의 피해량을 4%만큼 증가시킵니다. 18초간 유지되고 90초의 재사용 대기시간을 갖습니다.
▶ Inner Sanctum now reduces spell damage taken by 2/4/6%, down from 5/10/15%.
Inner Sanctum은 이제 주문으로 받는 피해를 2/4/6%만큼 감소시켜줍니다. (기존 5/10/15%)
의지 집중은 더이상 치명타에 발동되지 않으면 치유 효과도 주지 않습니다. 총 체력의 10% 이상의 피해를 입게 되면 의지 집중 효과를 얻게되여 모든 공격으로부터 입는 피해를 4/6%만큼 8초간 감소시킵니다. 2번 중첩됩니다.
▶ Grace now stacks up to 3 times, up from 2 times.
은총은 이제 3중첩으로 변경됩니다. (기존 2중첩)
▶ Atonement now heals for 40/80/120% of the damage dealt. (Up from 15/30/45%).
Atonement는 이제 피해량의 40/80/120%의 치유를 합니다.
▶ Archangel (Evangelism) Lasts for 18 sec and has a 15 sec cooldown. (Tooltip clarification)
Archangel (Evangelism)은 18초간 유지되며 15초의 재사용 대기시간을 갖습니다.
▶ Archangel (Dark Evangelism) now restores 5% of your total mana (Up from 3%) and increases damage done by your your Mind Flay, Mind Spike, Mind Blast and Shadow Word: Death 4% (Old - all shadow and frost damage by 3%). Lasts for 18 sec. 90 sec cooldown.
Archangel (Dark Evangelism)은 이제 총 마나량의 5%를 회복하고 정신의 채찍, 정신의 쐐기, 정신 분열, 그리고 어둠의 권능: 죽음의 피해량을 4%만큼 증가시킵니다. 18초간 유지되고 90초의 재사용 대기시간을 갖습니다.
▶ Inner Sanctum now reduces spell damage taken by 2/4/6%, down from 5/10/15%.
Inner Sanctum은 이제 주문으로 받는 피해를 2/4/6%만큼 감소시켜줍니다. (기존 5/10/15%)
◆ 신성
▶ Leap of Faith now costs 13% of base mana, down from 32%. Now has a 40 yards range, up from 30 yards.
Leap of Faith는 이제 기본 마나량의 13%만큼을 소비합니다. 사거리가 40미터로 변경되었습니다.
▶ Holy Nova now affects friendly targets (Old - all party and raid members). Base healing increased by 33% but the healing is now divided among the number of targets healed.
신성한 폭발은 이제 아군 대상에게 영향을 줍니다. 기본 치유량이 33%만큼 증가하지만 치유를 받는 숫자만큼 그 치유량이 나눠집니다.
▶ Heal base healing value reduced by 25%.
치유의 기본 치유량이 25%만큼 감소합니다.
▶ Holy Focus (Passive) *New* - Reduces the pushback suffered from damaging attacks while casting any Holy or Discipline spell by 70%.
Holy Focus (지속효과) - 신규특성
신성 및 수양 주문 사용중에 받는 공격을 70%로 감소되어 받습니다.
▶ Revelations (Holy Word: Aspire (Renew)) base healing value reduced by 5%.
Revelations (Holy Word: Aspire (Renew)) 의 기본 치유량이 5%만큼 감소합니다.
▶ Blessed Resilience revamped - Whenever you are victim of an attack equal to damage greater than 10% of your total health, you gain Blessed Resilience increasing all healing received by 5/10% lasting for 10 sec.
축복받은 탄력성은 자신의 총 생명력의 10%이상의 피해를 받으면 효과를 얻게되고 10초간 받는 모든 치유 주문의 효과가 5/10%만큼 증가합니다.
▶ Twirling Light is now a Rank 3 talent, down from Rank 4 and is now named Surge of Light and revamped - You have a 3/6% chance when you Smite or Heal to cause your next Flash Heal to be instant cast and cost no mana but incapable of a critical hit.
Twirling Light 은 이제 3포인트의 특성이 되고 Surge of Light 로 이름이 변경됩니다. 성스러운 일격이나 치유 사용 시 3/6%의 확률로 다음 순간 치유가 마나소모 없이 즉시시전 됩니다. 하지만 극대화 효과를 발휘할 순 없습니다.
▶ Lightwell now restores {((2878.1+(SpellPower*.308))*3)*1.25} health over 6 sec.
빛샘은 이제 {((2878.1+(주문력*.308))*3)*1.25}으로 6초간 체력을 회복합니다.
▶ Improved Healing is gone.
치유 연마는 삭제되었습니다.
▶ Trinity (Tier 2) *New* - When you Smite three times in a row, your spell haste will be increased by 5/10% for 12 sec.
Trinity(신규특성 - 특성 2번째 줄)
성스러운 일격을 세번 사용하면, 주문 시전 속도가 12초간 5/10%만큼 증가합니다.
Leap of Faith는 이제 기본 마나량의 13%만큼을 소비합니다. 사거리가 40미터로 변경되었습니다.
▶ Holy Nova now affects friendly targets (Old - all party and raid members). Base healing increased by 33% but the healing is now divided among the number of targets healed.
신성한 폭발은 이제 아군 대상에게 영향을 줍니다. 기본 치유량이 33%만큼 증가하지만 치유를 받는 숫자만큼 그 치유량이 나눠집니다.
▶ Heal base healing value reduced by 25%.
치유의 기본 치유량이 25%만큼 감소합니다.
▶ Holy Focus (Passive) *New* - Reduces the pushback suffered from damaging attacks while casting any Holy or Discipline spell by 70%.
Holy Focus (지속효과) - 신규특성
신성 및 수양 주문 사용중에 받는 공격을 70%로 감소되어 받습니다.
▶ Revelations (Holy Word: Aspire (Renew)) base healing value reduced by 5%.
Revelations (Holy Word: Aspire (Renew)) 의 기본 치유량이 5%만큼 감소합니다.
▶ Blessed Resilience revamped - Whenever you are victim of an attack equal to damage greater than 10% of your total health, you gain Blessed Resilience increasing all healing received by 5/10% lasting for 10 sec.
축복받은 탄력성은 자신의 총 생명력의 10%이상의 피해를 받으면 효과를 얻게되고 10초간 받는 모든 치유 주문의 효과가 5/10%만큼 증가합니다.
▶ Twirling Light is now a Rank 3 talent, down from Rank 4 and is now named Surge of Light and revamped - You have a 3/6% chance when you Smite or Heal to cause your next Flash Heal to be instant cast and cost no mana but incapable of a critical hit.
Twirling Light 은 이제 3포인트의 특성이 되고 Surge of Light 로 이름이 변경됩니다. 성스러운 일격이나 치유 사용 시 3/6%의 확률로 다음 순간 치유가 마나소모 없이 즉시시전 됩니다. 하지만 극대화 효과를 발휘할 순 없습니다.
▶ Lightwell now restores {((2878.1+(SpellPower*.308))*3)*1.25} health over 6 sec.
빛샘은 이제 {((2878.1+(주문력*.308))*3)*1.25}으로 6초간 체력을 회복합니다.
▶ Improved Healing is gone.
치유 연마는 삭제되었습니다.
▶ Trinity (Tier 2) *New* - When you Smite three times in a row, your spell haste will be increased by 5/10% for 12 sec.
Trinity(신규특성 - 특성 2번째 줄)
성스러운 일격을 세번 사용하면, 주문 시전 속도가 12초간 5/10%만큼 증가합니다.
◆ 암흑
▶ Pain and Suffering now reduces the damage from Shadow Word: Death by 20/40%, up from 10/20%.
Pain and Suffering은 이제 어둠의 권능: 죽음으로 자기자신이 받는 피해량을 20/40%만큼 감소시킵니다. (기존 10/20%)
▶ Vampiric Touch mana regeneration now lasts 10 sec, up from 5 sec
흡혈의 손길의 마나 회복은 10초간 지속됩니다.
Pain and Suffering은 이제 어둠의 권능: 죽음으로 자기자신이 받는 피해량을 20/40%만큼 감소시킵니다. (기존 10/20%)
▶ Vampiric Touch mana regeneration now lasts 10 sec, up from 5 sec
흡혈의 손길의 마나 회복은 10초간 지속됩니다.
도적
◆ 암살
▶ Poisons (Passive) *New* - You have learned how to apply deadly toxins to your weapons, dealing additional damage or inflicting other maladies upon your foes.
Poisons (지속효과) - 신규특성
무기에 발라진 독이 어떻게 죽음에 이르게 하는지를 배운다면, 추가적으로 피해나 다른 질병들을 적에게 입힐 수 있을 것입니다.
Poisons (지속효과) - 신규특성
무기에 발라진 독이 어떻게 죽음에 이르게 하는지를 배운다면, 추가적으로 피해나 다른 질병들을 적에게 입힐 수 있을 것입니다.
주술사
◆ 고양
▶ Windfury Weapon now deals damage equal to two extra attacks with 4430 extra attack power. (Up from 1395 Attack Power)
질풍의 무기는 이제 전투력이 4430만큼 증가된 두 번의 추가적 공격과 동일한 만큼의 공격을 가합니다.
▶ Flametongue Weapon now increases total spell damage by 750, up from 235.
불꽃의 무기는 이제 총 주문 피해량이 750만큼 증가합니다.
▶ Primal Wisdom (Talent) is gone.
선인의 지혜(특성)는 삭제되었습니다.
▶ Primal Wisdom (Passive) *New* - Your melee attacks have a 40% chance to immediately restore 5% of your base mana.
선인의 지혜(지속효과) - 신규
근접공격시 40%의 확률로 기본 마나의 5%에 해당하는 마나를 즉시 회복할 수 있게 됩니다.
▶ Unleashed Rage is now a 2 Ranks talent, down from 3 Ranks. Now increases Expertise by 4/8 (up from 3/6/9), increases all party and raid members' attack power by 5/10% (up from 4/7/10%)
해방된 분노는 이제 2포인트 특성으로 변경됩니다. 이제 숙련을 4/8만큼 증가시키고 파티 및 공대원들의 공격력을 5/10%만큼 증가 시킵니다.
질풍의 무기는 이제 전투력이 4430만큼 증가된 두 번의 추가적 공격과 동일한 만큼의 공격을 가합니다.
▶ Flametongue Weapon now increases total spell damage by 750, up from 235.
불꽃의 무기는 이제 총 주문 피해량이 750만큼 증가합니다.
▶ Primal Wisdom (Talent) is gone.
선인의 지혜(특성)는 삭제되었습니다.
▶ Primal Wisdom (Passive) *New* - Your melee attacks have a 40% chance to immediately restore 5% of your base mana.
선인의 지혜(지속효과) - 신규
근접공격시 40%의 확률로 기본 마나의 5%에 해당하는 마나를 즉시 회복할 수 있게 됩니다.
▶ Unleashed Rage is now a 2 Ranks talent, down from 3 Ranks. Now increases Expertise by 4/8 (up from 3/6/9), increases all party and raid members' attack power by 5/10% (up from 4/7/10%)
해방된 분노는 이제 2포인트 특성으로 변경됩니다. 이제 숙련을 4/8만큼 증가시키고 파티 및 공대원들의 공격력을 5/10%만큼 증가 시킵니다.
◆ 복원
▶ Earthliving Weapon now increases healing done by 531, up from 167.
대지생명의 무기는 이제 치유량이 531 만큼 증가합니다.
▶ Healing Wave base healing value reduced by 25%. Mana cost changed to 9% of base mana, up from 6% of base mana.
치유의 물결의 치유량이 기본 치유량에서 25%만큼 감소합니다. 마나 소비량은 기본 마나량에서 9% 만큼을 소비하게 됩니다.
▶ Mana Tide Totem no longer restores mana, now increases the spirit of party members within 40 yards by 200%.
마나 해일 토템은 더이상 마나를 회복하지 않습니다. 이제 40미터 안에 있는 파티원들의 정신력을 200%만큼 증가시켜줍니다.
대지생명의 무기는 이제 치유량이 531 만큼 증가합니다.
▶ Healing Wave base healing value reduced by 25%. Mana cost changed to 9% of base mana, up from 6% of base mana.
치유의 물결의 치유량이 기본 치유량에서 25%만큼 감소합니다. 마나 소비량은 기본 마나량에서 9% 만큼을 소비하게 됩니다.
▶ Mana Tide Totem no longer restores mana, now increases the spirit of party members within 40 yards by 200%.
마나 해일 토템은 더이상 마나를 회복하지 않습니다. 이제 40미터 안에 있는 파티원들의 정신력을 200%만큼 증가시켜줍니다.
흑마법사
◆ 고통
▶ Life Tap now costs 15% of your total health, down from 20%. Converts 120% of that into mana, up from 75%.
생명력 전환은 이제 총 체력의 15%만큼을 소모하게 되고 해당 체력의 120%만큼을 마나로 변경합니다.
▶ Soul Harvest now regenerates 15% of your health every 3 sec for 9 sec, up from 5%.
영혼 거두기는 이제 9초동안 매 3초마다 총 생명력의 15%만큼 회복합니다.
▶ Create Healthstone now restores health equal to 45% of the creator's base health, down from 60%.
생명석은 이제 생명석 창조자의 기본 체력에 45%에 달하는 양과 같은 양을 회복하게 됩니다.
▶ Death's Embrace now heals you for an additional 1% of your health while at or below 25% health. (Old - Increased the amount drained by 10/20/30%).
Death's Embrace는 이제 체력이 25% 이하일 때 총 체력의 1%에 해당하는 만큼을 추가적으로 치유합니다.
▶ Siphon Life now has a chance to heal for 2% of your total health, up from 1%.
생명력 착취는 이제 총 체력의 2%에 해당하는 양을 치유하게 됩니다.
생명력 전환은 이제 총 체력의 15%만큼을 소모하게 되고 해당 체력의 120%만큼을 마나로 변경합니다.
▶ Soul Harvest now regenerates 15% of your health every 3 sec for 9 sec, up from 5%.
영혼 거두기는 이제 9초동안 매 3초마다 총 생명력의 15%만큼 회복합니다.
▶ Create Healthstone now restores health equal to 45% of the creator's base health, down from 60%.
생명석은 이제 생명석 창조자의 기본 체력에 45%에 달하는 양과 같은 양을 회복하게 됩니다.
▶ Death's Embrace now heals you for an additional 1% of your health while at or below 25% health. (Old - Increased the amount drained by 10/20/30%).
Death's Embrace는 이제 체력이 25% 이하일 때 총 체력의 1%에 해당하는 만큼을 추가적으로 치유합니다.
▶ Siphon Life now has a chance to heal for 2% of your total health, up from 1%.
생명력 착취는 이제 총 체력의 2%에 해당하는 양을 치유하게 됩니다.
◆ 악마
▶ Mana Feed now causes you to instantly gain 2/4% total mana. (Up from 1%) Your summoned demon now gains 30/60% of the mana from Drain Mana and Life Tap, down from 60/120%.
마나섭취는 이제 즉시 총 마나량의 2/4%에 해당하는 양을 획득합니다. 소환된 악마는 이제 마나 흡수와 생명력 전환으로 부터 30/60%만큼의 마나를 획득하게 됩니다.
마나섭취는 이제 즉시 총 마나량의 2/4%에 해당하는 양을 획득합니다. 소환된 악마는 이제 마나 흡수와 생명력 전환으로 부터 30/60%만큼의 마나를 획득하게 됩니다.
◆ 파괴
▶ Soul Fire now has a 4 sec cast time, down from 6 sec.
영혼의 불꽃은 이제 4초의 시전시간을 갖습니다.
▶ Conflagrate now deals fire damage equal to 100% of your Immolate's periodic damage on the target. Range changed to 40 yards, up from 30 yards.
점화는 이제 제물이 대상에게 주기적으로 입히는 피해의 100%에 달하는 화염 피해를 입힙니다. 사정거리가 40미터로 변경되었습니다.
▶ Empowered Imp no longer increases the damage done by your Imp by 10/20%.
임프강화는 이제 더이상 임프의 공격력을 증가시키지 않습니다.
▶ Nether Protection now lasts 12 sec, up from 8 sec.
황천의 보호는 이제 12초간 지속됩니다.
▶ Soul Leech now instantly restores 5/10% of your total health and mana, up from 1/2%. Replenishment effect now grants 1% mana per 10 sec, down from 1% per 5 sec.
영혼 갈취는 이제 즉시 총 체력과 마나의 5/10%에 해당하는 양을 즉시 회복합니다. 재충정 효과는 이제 10초당 1%의 마나를 획득하는 것으로 변경됩니다.
영혼의 불꽃은 이제 4초의 시전시간을 갖습니다.
▶ Conflagrate now deals fire damage equal to 100% of your Immolate's periodic damage on the target. Range changed to 40 yards, up from 30 yards.
점화는 이제 제물이 대상에게 주기적으로 입히는 피해의 100%에 달하는 화염 피해를 입힙니다. 사정거리가 40미터로 변경되었습니다.
▶ Empowered Imp no longer increases the damage done by your Imp by 10/20%.
임프강화는 이제 더이상 임프의 공격력을 증가시키지 않습니다.
▶ Nether Protection now lasts 12 sec, up from 8 sec.
황천의 보호는 이제 12초간 지속됩니다.
▶ Soul Leech now instantly restores 5/10% of your total health and mana, up from 1/2%. Replenishment effect now grants 1% mana per 10 sec, down from 1% per 5 sec.
영혼 갈취는 이제 즉시 총 체력과 마나의 5/10%에 해당하는 양을 즉시 회복합니다. 재충정 효과는 이제 10초당 1%의 마나를 획득하는 것으로 변경됩니다.
전사
◆ 무기
▶ Mortal Strike now has a 4.5 sec cooldown, down from 5 sec.
죽음의 일격의 재사용 대기시간이 4.5초로 변경되었습니다.
▶ Blood Frenzy no longer improves your melee attack speed, gives your autoattacks a 5/10% chance to generate 20 additional rage instead.
피의 광란은 이제 더이상 근접 공격 속도를 향상시켜주지 않고, 자동 공격으로 5/10%의 확률로 20의 분노를 추가적으로 획득할 수 있게 됩니다.
▶ Mastery: Strikes of Opportunity additional melee attacks now deals 75% normal damage, up from 50%.
Mastery: Strikes of Opportunity는 추가 근접 공격의 피해량이 일반 피해량의 75%만큼 피해를 입힙니다.
죽음의 일격의 재사용 대기시간이 4.5초로 변경되었습니다.
▶ Blood Frenzy no longer improves your melee attack speed, gives your autoattacks a 5/10% chance to generate 20 additional rage instead.
피의 광란은 이제 더이상 근접 공격 속도를 향상시켜주지 않고, 자동 공격으로 5/10%의 확률로 20의 분노를 추가적으로 획득할 수 있게 됩니다.
▶ Mastery: Strikes of Opportunity additional melee attacks now deals 75% normal damage, up from 50%.
Mastery: Strikes of Opportunity는 추가 근접 공격의 피해량이 일반 피해량의 75%만큼 피해를 입힙니다.
◆ 분노
▶ Inner Rage has been slightly revamped - Usable when you have over 75 Rage to increase all damage you deal by 15% but increase the rage cost of all abilities by 50%. Lasts 15 sec. / Instant
내면의 분노는 분노가 75 이상일 때 사용 가능하며 모든 피해를 15%만큼 증가시키지만 모든 능력에 소비되는 분노량이 50%만큼 증가하게 됩니다. 15초간 지속됩니다.
▶ Titan's Grip no longer reduces your physical damage done by 10% when a 2H Weapon is equipped in one hand.
티탄의 손길은 더이상 양손 무기를 한 손에 사용할 때 물리적 피해량이 감소되지 않습니다.
▶ Single-Minded Fury now lets you deal 15% additional damage (down from 20%) and Slam hits with both weapons.
Single-Minded Fury는 이제 15%의 추가적 피해를 입히게 되고 격돌은 양쪽 무기로 공격하게 됩니다.
▶ Meat Cleaver revamped - Dealing damage with Cleave or Whirlwind increases the damage of Cleave and Whirlwind by % for 10 sec. This effect stacks up to 3 times.
Meat Cleaver는 회전베기나 소용돌이로 피해를 입힐 경우 소용돌이와 회전베기의 공격력이 10초간 증가하게 됩니다.
▶ Enrage now has a 4/8/12% chance to proc, up from 3/6/9%.
격노의 발동확률이 4/8/12%로 변경됩니다.
▶ Dual Wield Specialization now also increases your damage by 10% while dual-wielding.
쌍수 무기 전문화는 이제 쌍수무기 착용시 피해량이 10%만큼 증가하게 됩니다.
▶ Intimidating Shout now has a 8 yards range, down from 18 yards.
위협의 외침의 사정거리가 8미터로 변경됩니다.
내면의 분노는 분노가 75 이상일 때 사용 가능하며 모든 피해를 15%만큼 증가시키지만 모든 능력에 소비되는 분노량이 50%만큼 증가하게 됩니다. 15초간 지속됩니다.
▶ Titan's Grip no longer reduces your physical damage done by 10% when a 2H Weapon is equipped in one hand.
티탄의 손길은 더이상 양손 무기를 한 손에 사용할 때 물리적 피해량이 감소되지 않습니다.
▶ Single-Minded Fury now lets you deal 15% additional damage (down from 20%) and Slam hits with both weapons.
Single-Minded Fury는 이제 15%의 추가적 피해를 입히게 되고 격돌은 양쪽 무기로 공격하게 됩니다.
▶ Meat Cleaver revamped - Dealing damage with Cleave or Whirlwind increases the damage of Cleave and Whirlwind by % for 10 sec. This effect stacks up to 3 times.
Meat Cleaver는 회전베기나 소용돌이로 피해를 입힐 경우 소용돌이와 회전베기의 공격력이 10초간 증가하게 됩니다.
▶ Enrage now has a 4/8/12% chance to proc, up from 3/6/9%.
격노의 발동확률이 4/8/12%로 변경됩니다.
▶ Dual Wield Specialization now also increases your damage by 10% while dual-wielding.
쌍수 무기 전문화는 이제 쌍수무기 착용시 피해량이 10%만큼 증가하게 됩니다.
▶ Intimidating Shout now has a 8 yards range, down from 18 yards.
위협의 외침의 사정거리가 8미터로 변경됩니다.
◆ 방어
▶ Shield Slam base damage has been lowered by 25%.
방패 밀쳐내기의 기본 피해량이 25%만큼 감소합니다.
▶ Devastate now causes 150% of weapon damage (up from 120%), base damage reduced by 25%.
압도는 이제 무기피해량의 150%만큼 피해를 입히게 되고 기본 피해량은 25%만큼 감소합니다.
방패 밀쳐내기의 기본 피해량이 25%만큼 감소합니다.
▶ Devastate now causes 150% of weapon damage (up from 120%), base damage reduced by 25%.
압도는 이제 무기피해량의 150%만큼 피해를 입히게 되고 기본 피해량은 25%만큼 감소합니다.
Inven Roke
(Roke@inven.co.kr)