[인벤] 드루이드의 변이 면역 해제?! 직업별 변경점 - 빌드 13033

조보경 기자 | 댓글: 182개 |
다양한 대격변의 신규 던전과 그 영상, 그리고 각 직업별 특수성이 속속들이 공개되는 요즘,
각 직업들의 변경점이 빌드 13033을 통해 공개되었습니다.

대격변이 얼마 남지 않았음을 어렴풋이 알게 해주는 이번 빌드는
각 직업마다의 특색과 균형을 잡으려는 시도를 보이며 부분적인 변화를 주었습니다.


새롭게 변경된 직업별 변경점, 빌드 13033 을 통해 확인해보시기 바랍니다.


출처: www.mmo-champion.com

■ 죽음의 기사     ■ 드루이드     ■ 사냥꾼     ■ 마법사     ■ 성기사

■ 사제        ■ 도적       ■ 주술사     ■ 흑마법사    ■ 전사


※ 해외 사이트의 자료를 번역한 내용이기 때문에 스킬명에 차이가 있거나 오역이 있을 수 있습니다.
 잘못된 부분을 말씀해주시면 빠르게 수정하겠습니다.





죽음의 기사



◆ 냉기

Improved Icy Talons now increases the melee and ranged attack speed of all party and raid members within 100 yards by 10%. (Down from 20%)

얼음발톱 연마는 이제 100미터 안에 있는 파티원 및 모든 공대원들의 근접 및 원거리 공격 속도를 10%만큼 증가시켜줍니다.




◆ 부정

Unholy Presence now reduces the GCD on your abilities by 0.5 sec.

부정형상은 이제 전역 재사용 대기시간을 0.5초만큼 감소시킵니다.









드루이드




◆ 조화

Wild Mushroom now affects targets within 3 yards, down from 10 yards.

야생버섯은 이제 3미터 안의 적들에게 영향을 미칩니다. (기존 10미터)

Entangling Roots now lasts 30 sec, up from 27 sec.

휘감는 뿌리는 이제 30초간 지속됩니다. (기존 27초)




◆ 야성

According to the tooltips, Swift Flight Form, Flight Form, Aquatic Form, Travel Form, Bear Form, Cat Form no longer make you immune to Polymorph.

설명에 따르면 빠른 폭풍 까마귀 변신, 폭풍 까마귀 변신, 바다표범 변신, 치타 변신, 곰 변신, 표범 변신은 더이상 변이에 면역상태가 되지 않습니다.

Swift Flight Form now costs 8% of base mana, down from 13% of base mana.

빠른 폭풍 까마귀 변신은 이제 기본 마나의 8%에 해당하는 마나를 소모합니다. (기존 13%)

Skull Bash now has a 13 yards range, up from 8 yards.

해골 강타는 이제 13미터의 사정거리를 갖습니다. (기존 8미터)

Pulverize now increases your melee critical strike chance by 3%, up from 2%.

Pulverize는 이제 근접 공격이 치명타로 적중할 확률을 3%만큼 증가시켜줍니다. (기존 2%증가)

Endless Carnage now increases the duration of Savage Roar and Pulverize by 4/8 sec, up from 3/6 sec.

끝없는 학살은 이제 야성의 표호와 Pulverize의 지속 시간을 4/8초만큼 증가시켜줍니다. (기존 3/6초 증가)

Stampede now makes Ravage not require stealth for 10 sec (up from 3 sec), it will also cost 50/100% less energy.

쇄도는 이제 10초간 약탈을 사용하는데 은신 상태가 필요하지 않도록 합니다. 또한 기력 사용을 50/100%만큼 감소시켜줍니다.

Predatory Strikes now affects targets at or above 80% health, down from 90%.

야생의 포식자는 이제 80% 이상의 생명력을 가진 대상에게만 영향을 미칩니다. (기존 90%)




◆ 회복

Rebirth no longer costs mana.

환생은 더이상 마나를 소모하지 않습니다.

Rejuvenation now costs 20% of base mana, down from 25%.

회복은 이제 기본 마나의 20%를 소모합니다. (기존 25%)

Mastery: Symbiosis (Revamped) - Increases the potency of your healing spells by 10% on targets already affected by one of your heal over time spells. Each point of Mastery increases heal potency by an additional 1.25%.

Mastery: Symbiosis는 기존 치유 영향을 미치고 있던 대상에게 치유 주문의 영향을 10%만큼 증가시킵니다. 각 포인트마다 추가적으로 치유 능력을 1.25% 만큼씩 상승시킵니다.









사냥꾼




◆ 야수

Kill Command now scales from 63% of RAP, up from 21%.

살상명령은 이제 피해량이 원거리 전투력의 63%로 변경됩니다. (기존 21%)

Animal Handler (Passive) now increases your Attack Power by 15%, down from 25%.

동물 조련사(지속효과)는 이제 공ㅇ격력을 15%만큼 증가시켜 줍니다. (기존 25%증가)






◆ 사격

Aimed Shot now scales from 26% of RAP, down from 40%.

조준 사격은 이제 원거리 공격력의 26%의 피해를 입힙니다. (기존 40%)

Arcane Shot now scales from 4% of RAP, down from 19%.

신비한 사격은 이제 원거리 공격력의 4%에 해당하는 피해를 입힙니다. (기존 19%)





◆ 생존

Hunting Party now increases your total Agility by an additional 10% (down from 20%) and increases the Ranged and Melee Attack Speed of all party and raid members by 10%. (Down from 20%)

무리 사냥은 이제 전체 민첩성이 추가로 10% (기존 20%)만큼 증가하게 되고 모든 파티원 및 공격대원들의 근접 및 원거리 공격 속도를 10%만큼 증가시켜줍니다. (기존 20%)







◆ 소환수

Bite / Claw / Smack now scales from 7% of RAP, down from 14% of RAP.

물기/할퀴기/날카로운 일격은 이제 원거리 공격력의 7%에 해당하는 피해를 입힙니다. (기존 원거리 공격력의 14%)

Spirit Mend (Spirit Beast) now costs 5 Focus.

Spirit Mend (Spirit Beast)는 이제 5의 집중을 소비합니다.












마법사



◆ 비전

Ritual of Refreshment now costs 27% of base mana, down from 80% of base mana.

원기 회복의 음식 창조는 이제 기본 마나의 27%를 소비합니다. (기존 기본 마나의 80% 소비)

Arcane Explosion now costs 18% of base mana, down from 22% of base mana.

신비한 폭발은 이제 기본 마나량의 18%만큼을 소비합니다. (기존 22%)

Arcane Blast base damage increased by 17%, now costs 8% of base mana, up from 7% of base .

비전 작렬의 기본 피해량이 17%만큼 증가하고 기본 마나량의 8%만큼을 소비합니다. (기존 7% 소비)

Arcane Barrage base damage increased by 17%.

비전 탄막의 기본 피해량이 17%만큼 증가합니다.

Arcane Missiles base damage increased by 17%.

신비한 화살의 기본 피해량이 17%만큼 증가합니다.





◆ 화염

Frostfire Bolt base damage increased by 20%.

얼음불꽃 화살의 기본 피해량이 20%만큼 증가합니다.

Living Bomb base damage increased by 12%.

살아있는 폭탄의 기본 피해량이 12%만큼 증가합니다.

Pyroblast base damage increased by 12%.

불덩이 작렬의 기본 피해량이 12%만큼 증가합니다.

Fireball base damage increased by 12%.

화염구의 기본 피해량이 12%만큼 증가합니다.






◆ 냉기

Curtain of Frost is now named Ring of Frost and has been revamped - Summons a Ring of Frost, taking 3 sec to coalesce. Enemies entering the fully-formed ring will become frozen for 10 sec. Lasts 12 sec. 10 yd radius. 7% of base mana, 30 yd range, Channeled, 3 min cooldown.

Curtain of Frost는 이제 Ring of Frost라는 이름으로 변경되고 Ring of Frost를 소환하면 3초간 유지됩니다. 고리 안으로 들어온 적들은 10초간 얼게 됩니다. 소환은 12초간 지속되고 10미터의 반경내에서 영항을 줍니다. 기본 마나의 7%를 소비하고 30미터의 사정거리를 갖습니다. 3분의 재사용 대기시간을 갖습니다.

Ice Lance base damage increased by 20%.

얼음창의 기본 피해량이 20%만큼 증가합니다.

Frostbolt base damage increased by 20%.

얼음화살의 기본 피해량이 20%만큼 증가합니다.

Deep Freeze base damage increased by 20%.

동결의 기본 피해량이 20%만큼 증가합니다.

Early Frost now reduces the cast time of Frostbolt by 0.35/0.7 secs, up from 0.25/0.5 secs.

Early Frost는 이제 얼음화살의 시전 시간을 0.35/0.75초 만큼 감소시켜줍니다. (기존 0.25/0.5초)









성기사


◆ 신성

Enlightened Judgements now also Increases the range of your Judgement by 5/10 yards.

깨달음의 심판은 이제 심판의 사거리를 5/10미터 만큼 증가시켜 줍니다.

Divinity is gone, moved to Protection.

신앙 특성은 이제 보호특성으로 이동되었습니다.

Protector of the Innocent is now a Tier 1 Holy Talent and has been revamped - Casting a targeted heal on any target, including yourself, also heals you for 1240.83 to 1427.62. (Multi ranks, but currently all with the same value)

순결한 보호는 이제 신성특성의 1번째 줄로 이동하였습니다. 어느 대상에게든 치유 기술을 시전하게 되면 자신 역시 그 영향을 받게 되고 또한 1240.83 에서 1427.62 의 치유를 받게 됩니다.






◆ 보호

Divinity is now a Tier 1 Protection talent.

신앙이 보호 특성의 1번째 줄로 이동합니다.

Protector of the Innocent is gone, moved to Holy.

순결한 보호는 이제 신성 특성으로 이동되었습니다.

Guarded by the Light additional effect - In addition, your Word of Glory will also cause Holy Shield.

빛의 수호는 추가적로 영광의 서약 시전시 신성한 방패가 발동하게 합니다.

Judgements of the Just now also reduces ranged attack speed.

기사단의 방패는 이제 원거리 공격속도도 감소시킵니다.





◆ 징벌

Crusader Strike now causes 120% weapon damage, up from 100%.

성전사의 일격은 이제 무기 피해량의 120%에 해당하는 피해를 입힙니다. (기존 100%)

Selfless Healer now increases the effectiveness of Word of Glory's heal by 25/50% when used on others.

Selfless Healer는 이제 영광의 서약으로 다른 대상을 치유할 시, 25/50%만큼 치유효과가 증가합니다.

The Art of War now causes 100% additional damage, up from 30%.

전쟁의 기술은 이제 추가피해량이 100%로 변경됩니다. (기존 30%)









사제



◆ 수양

Inner Fire no longer has a mana cost.

내면의 열정은 이제 더이상 마나를 소모하지 않습니다.

Borrowed Time is now a Tier 2 talent, down from Tier 4.

시간 벌기는 이제 2단계 특성으로 변경됩니다. (기존 4단계 특성)

Soul Warding is now a Tier 4 talent, up from Tier 2.

영혼의 수호는 이제 특성 4번째 줄에 위치합니다.

Train of Thought (Tier 5) *New* - You have a 50/100% chance when heal with Greater Heal to reduce the cooldown of your Inner Focus by 5 sec. You have a 50/100% chance when you Smite to reduce the cooldown of your Penance by 1 sec.

Train of Thought(신규특성 - 특성 5번째 줄)
상급 치유 시전시 50/100%의 확률로 내면의 집중력의 재사용 대기시간이 5초 감소됩니다. 아울러 성스러운 일격 사용시 50/100%의 확률로 회개의 재사용 대기시간을 1초 감소시켜줍니다.






◆ 신성

Greater Heal now costs 29% of base mana, down from 32% of base mana.

상급 치유는 이제 기본 마나의 29%를 소비합니다. (기존 32%)

Revelations - Holy Word: Sanctuary (Prayer of Healing) effect now lasts 18 sec, up from 15 sec.

계시의 성스러운 권능 효과는 이제 18초간 지속됩니다. (기존 15초)

Blessed Resilience is now a Tier 6 talent, up from Tier 5.

축복받은 탄력성은 이제 특성 6번째로 이동합니다. (기존 5번째 줄)

Surge of Light is now a Tier 2 talent, down from Tier 3.

Surge of Light 는 이제 특성 2번째 줄로 이동합니다. (기존 특성 3번째 줄)

Trinity is gone.

Trinity는 이제 삭제되었습니다.

Tome of Light (Tier 4) *New* - Reduces the cooldown of your Holy Word spells by 15/30%.

Tome of Light (신규특성 - 특성 4번째 줄)

성스러운 권능의 주문 재사용 대기시간을 15/30%만큼 감소시켜줍니다.









도적



도적은 변경사항이 없습니다.


주술사





◆ 정기

Stoneclaw Totem now has 6186 health, up from 797. Shields your totems for up to 4143 damage, up from 664.

돌발톱 토템은 이제 6186의 체력을 갖고 4143만큼의 피해를 방어해냅니다.

Earth Shock now also reduces ranged attack speed.

대지 충격은 이제 원거리 공격속도도 감소시킵니다.







◆ 고양

Dual Wield now also allows you to parry frontal melee attacks.

쌍수 무기는 이제 정면으로 공격해오는 무기를 막을 수 있게 됩니다.

Windfury Totem now increases the melee and ranged attack speed of all party and raid members within 40 yards by 10%. (Down from 20%)

질풍의 토템은 40미터 안에 있는 모든 파티원 및 공격대원들의 근접 및 원거리 공격속도를 10%만큼 증가시킵니다. (기존 20%)

Feral Spirit now lasts 30 sec, down from 45 sec. Cooldown changed to 2 min, down from 3 min.

야수 정령은 이제 30초간 유지됩니다(기존 45초). 재사용 대기시간이 2분으로 변경됩니다. (기존 3분)





◆ 복원

Mana Tide Totem now has a 3 min cooldown, down from 5 min.

마나 해일 토템은 이제 3분의 재사용 대기시간을 갖습니다. (기존 5분)











흑마법사



◆ 고통

Bane of Doom now deals damage every 15 sec, down from 30 sec. Now has a 20% chance to summon a Demon guardian, down from 25%. Only one target can have Bane of Doom at a time, only one Bane per Warlock can be active on any one target.

Bane of Doom 은 이제 15초동안 피해를 입히게 됩니다. (기존 30초) 20%의 확률로 파멸의 수호병을 소환할 수 있습니다. 오직 하나의 대상에게 한번만 걸 수 있고 흑마법사마다 하나의 대상에게 하나의 저주만 사용할 수 있습니다.

Drain Life now restores 2% total health, down from 5%.

생명력 흡수는 이제 총 체력의 2%만큼을 회복하게 됩니다. (기존 5%)

Everlasting Affliction now increases the critical effect chance of your Corruption, Seed of Corruption and Unstable Affliction by 10%. (Up from 2%)

영원한 고통은 이제 부패, 부패의 씨앗, 그리고 불안정한 고통이 치명타로 적중될 확률을 10%만큼 증가시킵니다. (기존 2%)

Soul Swap now costs 18% of base mana, up from 6% of base mana.

영혼 바꾸기는 이제 기본 마나의 18%에 해당하는 마나를 소비하게 됩니다. (기존 6%)






◆ 악마

Ritual of Souls now costs 27% of base mana, down from 80% of base mana.

악마의 영혼은 이제 기본 마나의 27%만큼의 마나를 소비합니다. (기존 80%)

Hand of Gul'dan now has a 2 sec cast time, down from 3 sec.

굴단의 손길은 이제 2초의 시전시간을 갖습니다. (기존 3초)

Impending Doom no longer reduces the cooldown of the Bane of Doom damage effect, now Increases the chance for your Bane of Doom to summon a demon by 10/20/30% when it deals damage.

파멸의 예언은 더이상 Bane of Doom 의 피해 효과의 재사용 대기시간을 줄여주지 않고, 이제 Bane of Doom 으로 피해를 입힐 시 악마를 소환할 확률을 10/20/30%만큼 증가시켜 줍니다.






◆ 파괴

Shadowfury base damage has been increased by 235%. (Don't get too excited, it wasn't scaled to Cataclysm yet)

어둠의 격노의 기본 피해량이 235%만큼 증가합니다. (대격변에서는 다르게 적용될 것)

Burning Embers - The Burning Ember effect deals up to [ 0.071%/0.143% of Spell Power + 23.921 ] fire damage every 1 sec for 7 sec.

타오르는 재는 [주문력의 0.071%/0.143% + 23.921]에 해당하는 화염 피해를 7초동안 매 1초마다 입히게 됩니다.

Soul Leech now restores 2/4% of your total health and mana, down from 5/10%.

영혼 갈취는 이제 총 체력과 마나의 2/4%에 해당하는 양만큼을 회복합니다. (기존 5/10%)





◆ 소환수

Devour Magic now scales from 15% of Spell Power.

마법 삼키기 주문은 이제 주문력의 15%만큼의 피해를 입힙니다.










전사


◆ 무기

Thunder Clap base damage has been increased by 50%.

천둥 벼락의 기본 피해량이 50%만큼 증가합니다.






◆ 분노

Pummel is now usable in Battle and Berserker Stance. (Old - Just Berserker)

자루 공격은 이제 전투 및 광폭 태세에서 사용할 수 있습니다.

Enrage now has a 3/6/9% chance to proc, down from 4/8/12%.

격노는 이제 3/6/9%의 확률로 발동됩니다.

Battle Trance now affects your next special attack that costs more than 5 rage.

Battle Trance는 이제 5이상의 분노를 소모하는 다음 특수 공격에 영향을 미칩니다.





◆ 방어

Defensive Stance now increases threat generated by 100%, up from 45%.

방어태세는 이제 생성되는 위협수준이 100%로 증가됩니다. (기존 45%)

Thunderstruck now also increases the damage of Rend.

천둥충격은 이제 분쇄의 공격력도 증가시킵니다.

Incite - These guaranteed criticals cannot re-trigger the Incite effect. (Tooltip clarification)

Incite는 이제 Incite로 발동된 치명타 효과는 다시 Incite를 발동시키지 않습니다 (툴팁이 더욱 명확한 설명으로 변경되었습니다)

















Inven Roke
(Roke@inven.co.kr)

댓글

새로고침
새로고침

기사 목록

1 2
검색