http://pc.ign.com/articles/103/1038953p1.html
...이라는 제목의 기산데 내용은 아래 같아요. 귀찮아서 대충 발 번역 -_-;;
October 26, 2009 - It's been a month since Aion launched and although NCSoft is finally making some visible progress in its battle against real money traders (RMTs), the war is far from over. Whatever measures they took, the chat channels are now clear of all the kinah-selling spam that used to dominate them, and players can finally communicate with each other more effectively. But it only took a couple of hours after the changes were implemented for the ex-spammers to set up private stores in all the major hubs prominently advertising their websites. With no easy way to report them, they seem to have become firmly entrenched there since then. And while the spammers are clearly being dealt with, the bots are still out there hunting and it looks like they've even perfected the art of the group hunt.
2009년 10월 26일 엔시소프트가 아이온을 런칭한지 한 달이 되가는 시점에서야
드디어 작업장들과의 전투에서 가시적인 성과를 이뤘다.
(26일날 채팅 채널 10레벨 제한하고 우편물 보내기 10레벨 제한하는 패치했음)
그런데 패치가 이루어진지 몇시간도 안되서 작업장들은 해결 방법을 찾아냈는데
개인 상점을 통해서 광고 하는것으로 주요 길목마다 꿋꿋하게 버티고 광고하고 있다.
그리고 그와 동시에 마을 밖에서는 오토들이 파티까지 맺어 완벽한 그룹사냥을 하고 있다.
In a recent interview with mmorpg.com, Aion's producer Brian Knox said that they have implemented many tools on the back end to deal with RMTs and have a team closely monitoring and banning these as quickly as they find them. He also revealed that they are aware of the 40 or so companies running these operations, calling them organized criminals and warning players of the dangers of providing account or credit card information to them. So clearly, NCSoft is just as concerned about the situation as the players are, and perhaps even more so.
mmorpg.com 과의 인터뷰에서 아이온 프로듀서 브라이언 녹스는
작업자을 다룰 수 있는 많은 툴을 가지고 있고
그 놈들을 찾아내는 대로 즉시 블록할수 있는 모니터링 팀도 있다고 했다.
그는 또한 조직화된 범죄자들이라고 부르는 작업장들이 약 40여개가 되는 것으로 파악하고 있고
유저들에게 계정과 신용 카드 정보를 그들한테 제공하는게 얼마나 위험한지 알리고 있다고 했다.
이것은 명백하게 엔시 소프트가 유저들과 같이, 아마도 더한 정도로 걱정하고 있다는 것이다. (아 예 -_-;)
Aside from ruining the normal game experience, gold farmers whether bot or human-driven, wreak havoc on the game economy because their sole objective is to amass in-game currency, thus causing an imbalance between currency supply and money sinks. So for the most part, pay-for-play MMOs have always tried to keep the real money traders out of the game, some more zealously than others. Blizzard for example, explicitly states in its end-user license agreement for World of Warcraft that the use of automation software (bots), gathering in-game currency for sale outside the game, and performing in-game services in exchange for payment outside the game are all prohibited. They also have a proven track record of dealing with and banning gold farmers en masse.
기계로 돌리건 사람이 직접 돌리건 골드 파머들은 게임 경제에 악영향을 미치는데
그래서 돈을 소모해야만 게임을 즐길수 있는 MMO들은 이 작업장들을 제거하려고 한다.
예를 들어서 블리자드는 고객 동의서에 오토 돌리거나 골드를 팔려고 게임을 하거나
게임안 서비스(아이템 같은 것인듯) 게임 밖에서 현금과 거래하는건 모두 제한하고 있고
골드 파머들을 상대하고 블록시킨 것에 대한 증명된 실적을 가지고 있다.
Aion's rules of conduct for players mention that spamming, advertising, and the use of third-party programs (bots) are not allowed, but there is no specific rule against buying and selling kinah or leveling services. Perhaps this is due to the fact that being a Korean company, NCSoft needs to comply with a 2005 Korean Fair Trade Commission (FTC) ruling that puts a lot of restrictions on what game companies may put in their user agreements vis-a-vis suspected real money traders. Although these restrictions were probably put in place to protect the innocent, it still makes it a little harder to clamp down on the guilty.
아이온의 룰은 스팸 메세지를 보내거나 광고하거나 오토나 핵을 사용하는 것이
허락되지 않는다고 언급되 있지만 키나를 사고 팔거나 육성 작업장에 대한 룰은 없다.
이건 아마도 한국 회사로서의 엔시소프트가 2005년 발표된 FTC를 이행해야 하기 때문인거 같은데
그 룰은 게임 회사의 고객 동의서에 현거래자로 의심되는 사람에 대한 항목과 관련되 많은 제한을 두고 있다.
비록 이 제한이 무고한 사람한테는 이로울지 모르지만 유죄인 사람을 잡아 내기는 힘들다.
Also, while there's actual legislation in South Korea that deals specifically with the trading of game money and game items in MMORPGs, the law only prohibits trading of these goods if they were obtained in an illegal or "abnormal" manner. So if gold farmers used bots to acquire goods that they subsequently try to sell for real money, they can be fined or imprisoned. But if they acquired these goods through normal means (ie. by grinding just like you and me), they cannot be prosecuted, although game companies should still be able to ban them from the game.
또한 한국에는 MMPRPG게임에서 돈이나 아이템을 거래하는 것에 대해 실제적 법률이 있다.
그 법은 그 돈이나 아이템이 불법이나 비정상적인 경로를 통해 얻어진 것일때만 적용된다.
그래서 만약 작업장들이 오토를 돌려서 그것들을 벌고 팔면 벌금을 물거나 수감된다.
하지만 정상적인 경로로 획득했다면 (예를들어 지금 당신가 내가하고 있는 쌩 노가다로)
그건 또 상관이 없다. 뭐 게임 회사는 그 사람들을 블록 시킬수 있지만.
The bottom line is that black market RMT exists because there is a demand for it. So far, it's a common experience in Aion to feel rich one moment and dirt poor the next. It's not terribly hard to make money, but there are plenty of things to sink your money into. I think as long as it remains easy to obtain more money, the demand for black market kinah will not be significant. Let's just hope that the fear of having their accounts and credit cards stolen is enough to keep players from letting someone else go through "the grind" for them.
골드 파머가 필요한 것은 그만큼 요구하는 사람이 있기 때문이다.
그리고 아이온에서는 한순간 부자라고 느꼈다가도 그 다음엔 더럽게 가난해질수가 있다.
돈을 벌기가 무척 어려운 것은 아니지만 돈을 한번에 꼴아박기에는 많은 방법이 있다.
하여간 돈을 벌기 쉬운 방법이 있다면 키나 작업장 시장은 중요하지 않을거다.
하여간 지금은 계정과 신용 카드 정보가 도난당하는 것에 대해 사람들이 느끼는 두려움이
누군가를 "노가다" 하러가게 하지 안기를 빌자.
....-_-;;; 제목은 1승인데 앞은 막막한듯 -_-;