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[레딧] 미라마 맵에 대한 피드백을 받는중

아이콘 Shion
댓글: 79 개
조회: 12305
2018-01-18 19:29:55
Hi everyone. We know that the main concerns of our community right now are reducing the amount of cheaters and implementing a ping lock and we are working on those issues. But while that is being worked on, we are asking for feedback on Miramar because we have already seen what some of you have been saying about our new map on different channels. Some of you are happy about the differences that Miramar offers compared to Erangel, while others say that they want to see a few things tweaked so that the experience is more similar to that of Erangel. We have play data and stats that allows us to make comparisons and gain insights but we want to do qualitative analysis as well. On top of all the feedback we have collected so far, we would like to use the form linked below to gather more feedback on specific topics. As we've built the game based on observations and feedback from you, we would like to do the same for Miramar to fine-tune it.


- 미라마 맵에 대한 피드백을 받는 중
- 에란겔과 미라마의 차이점이 무엇인지 설문조사를 부탁
- 관련 피드백을 수집하고 미라마에 대한 작업 수행 예정


댓글반응:

Miramar is so large that it makes most of the outer towns completely unviable. It also makes the mid-game more boring, as you're very unlikely to run into people (unless you drop Pecado) for quite a while. Then suddenly the end-game comes too quickly as it's a 30-40 person shitshow.

Assuming the map will never actually get reduced in size, it should just start with the first circle down while players are still in the plane. It's simply too big.


미라마 사이즈가 너무 커서 바깥에 있는 대부분의 마을들은 완전히 쓸모가 없어. 또한 페카도에 떨어지지 않는 이상 사람들 마주칠 일이 거의 없어서 중반부를 더 지루하게 만듬. 그리고 갑자기 30~40명이서 난리를 쳐대고 난 다음에 후반부가 갑자기 찾아오지.

맵 사이즈가 절대 축소될리 없다고 가정할 때, 사람들이 수송기 안에 있을 때부터 첫번째 원이 시작되는게 좋아. 그냥 너무 커.


Largely, with the unintended parachute nerf and the size of the map combined, mid game is EXTREMELY boring.

To combat this my squad generally looks for drops to fight around, but drops also have an innate problem, the plane is hard to spot. This could be from an overall higher elevation from "sea level", the large mountains that obscure long lines of sight, or maybe the plane is literally lower in the sky. It would be better if the plane was higher, or the mountains were made shorter. There are areas where you can hear the plane but never see it due to terrain being so damn big.

Which leads to my next point, the map, due to lack of water around the edges, is just so damn BIG. This map could easily use another 50 players to the start to make it more fun mid game, or just shrink it down. Honestly, Miramar's biggest flaw is how large the map is and how long the fights become. Every fight is a sniper battle late game, unless you get the rare city ending.

Speaking of late game, in Erangel you get prone in field battles, city fights, sniper fights, hill fights, etc. It's pretty varied towards the end. But the monotony of Miramar's features ensures the same overall ending: On a hill where 1 team already has the ridge and you lose because there's no grass, no cover, and you have to cross a barren rock plain under sniper fire.

My friends and I like the better frame rates in Miramar, and we like the varied buildings, but the mid to late-game play is so mind boggling boring/repetitive/generic that we prefer to queue Erangel (bar dropping in Yas which has horrible FPS issues).

크게 말해서, 비의도적 낙하산 너프와 맵 사이즈를 종합했을 때 중반부가 엄청나게 지루해.

이걸 극복하기 위해서 내 스쿼드 팀은 상자 떨어지는 곳을 찾는데, 상자 자체도 선척적인 문제가 있지. 비행기 자체를 찾기가 힘들어. 전체적으로 높은 수평선 때문일 수도 있고, 긴 시야를 차단하는 커다란 산들이나, 아니면 그냥 비행기가 하늘에 있을 때 낮게 나는 걸 수도 있음. 비행기가 좀더 높게 날거나, 산들이 좀더 낮게 설정되면 더 좋을 것 같음. 비행기 소리를 들을 수는 있지만 지형 자체가 너무 커서 볼 수 없는 지역들이 있어.

이게 다음 쟁점으로 이어지는데, 지도 자체가 주변에 물이 적은 탓에 너무 커. 50명을 더 충원해서 중반부를 더 재밌게 만들거나 사이즈 자체를 줄이는게 좋을 것 같음. 솔직히 미라마의 제일 큰 문제점은 맵이 너무 큰 것과 매 싸움이 매우 길어지는 거지. 드물게 도시에서 원이 끝나지 않는 이상 매 후반 싸움은 항상 저격 배틀이야.

후반부 말이 나와서 그러는데, 에란겔에서는 들판, 도시, 저격, 능선 등 여러 곳에서 전투를 할 수 있어. 그치만 미라마의 단조로운 특징들은 결국 대체적으로 같은 결과를 도출하게 만들지: 능선 위 마루에 이미 팀 하나가 자리잡고 있고, 풀도 없고, 몸을 숨길 곳도 없어서 돌만 있는 척박한 들판을 저격을 받아가며 가로지르다가 패배.

내 친구들과 난 미라마의 더 나은 프레임률과 각종 건물들을 좋아하긴 하지만, 중반부터 후반부까지는 정말 믿기 어려울 정도로 지루하고, 반복적이여서 차라리 에란겔을 고르고 싶을 정도야.




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