출처는 여기:
http://forums.na.leagueoflegends.com/board/showthread.php?p=41404350#41404350
원문은 워낙 길어 이 부분만 번역합니다.
We're going to significantly improve, and ultimately fix, jungle and support gold flow. I feel this is one of the most painful areas of League, and one that can be fixed. A lot of the satisfaction in League is growing in power over time, getting items, and transitioning from early to late game with items. It's definitely a problem that 2/5 of players don't get to do this.
Season 4 changes will address this problem, and very likely throw balance into a tailspin for preseason. Eggs, omelettes, etc. We'll work hard to get that fleshed out and tuned before S4 starts properly.
Wards and the map vision system need to be overhauled. This is part-and-parcel with the above as Support gold largely suffers due to ward gold burden, but there are a multitude of other problems like snowballing, few real interesting ward decision-making opportunities, and few people involved with the vision game. Details have to wait, but the new system will address these issues.
1. 정글과 서폿 골드를 확실하게 개선하고 궁극적으로 고칠 것. 모렐로 자신은 이 문제가 롤 내에서 심각한 문제들인 것 중 하나지만 고쳐질 수 있다고 생각. 롤에서 얻을 수 있는 재미의 큰 부분은 시간이 지날수록 강해지고 템을 얻는 것에서 옴. 5명중 2명이 저럴 수 없다는 건 확실히 문제.
시즌 4 변화는 이 문제를 직시할 것이고 프리시즌에 밸런스에 큰 변화를 가져올 것. 열심히 노력해 시즌 4가 시작하기 전에 이 문제를 구체적으로 접근하고 조정할 계획.
2. 와드와 지도 시야 체계가 싹 고쳐져야 함. 서폿이 와드에 많은 부담을 지게 됨으로 위 문제와 어느정도 관련이 있지만 다른 문제들도 많음. 스노우볼링도 있고, 와드를 어디에 두어야 할지에 대한 선택 문제가 없음. 또한 시야 전쟁에 관여하는 유저 수는 적은 편. 자세한 건 결정되지 않았지만 새 시스템이 이 문제에 대해 다룰 것,