소드맨

전체보기

모바일 상단 메뉴

본문 페이지

[바바리안] 대미지 공식에 맞춰 사이즘 대미지 알아봤습니다

셰란카르
댓글: 3 개
조회: 385
2016-08-28 01:32:58
(((((Skill Attack + Effective Attack) + (random(0% ... 100%) * Magic Amplification)) * (100% + T0)) - ((Effective Defense * (100% + Level Penalty)) + Elemental Resistance)) * (100% + (0 or 50% if crit)) + (0 or Critical Attack) + Extra Elemental Attack + Enemy Specific Damage) * (100% + T1) * (100% + T2) * (100% + T3) * (100% + Enhance) + Bonus Damage


[ ( 스킬 공격력+기본 공격력 ) + (마법증폭값) * (100%+T0) - {방어력 * (100% + 레벨 패널티) + 속성저항} ] * (100% + 치명타 배율) + (치명타 공격력 + 속성 공격력 + 몬스터 유형) * (100%+퍼뎀수정값) * (100%+상시수정값) * (100%+대상수정값) * (100%+특성값) + 보너스 공격력

즉,

( 스킬 공격력 + 기본 공격력 ) - { 방어력 * ( 100% + 레벨패널티 ) } ] * ( 100% + 상시수정값 ) * ( 100% + 대상수정값 )
이 사이즘으로 낼 수 있는 가장 기본적인 대미지 기대값입니다.

그리고 상시수정값들은 스킬, 혹은 클래스 별로 숨겨진 특성이라고 생각하시면 됩니다. 이를테면 양손검이나 양손창은 10%의 수정값을 가지죠. 그리고 대상수정값은 몬스터의 방어나 디버프에 의존하여 연산되는 값이지만, 극히 일부 스킬은 상시수정값과 별 다르지 않은게 여기로 분류되어 있습니다.


위 링크 포럼에 나와 있고, 귀찮으니까 번역 없이 통짜로 복붙해보겠습니다. 저기서 중요한 부분만 크게 볼드로 표시할게요. 가독성 죄송합니다.

Tier 2 : Common Modifiers

Archer

  • Full Draw : 
    +50% on Leather armor

  • Heavy Shot : 
    +50% on Plate armor

  • Twin Arrows : 
    +50% on Cloth armor

  • [Missile] Attacks (applies to subclasses too) :
    -10% to ?% on Medium
    -15% to ?% on Large and Extra Large
    Note: Penalty goes down by ?% per Bow Upgrade Level (+) for the Large penalty, and ?% for the Medium Penalty.

Ranger

  • Time Bomb Arrow (explosion) : 
    +50% on Plate armor

  • Steady Aim : 
    +6% to +20% for [Missile] attacks for 20 seconds. (Depending on Skill Level)

Quarrel Shooter

  • Stone Shot : 
    +50% on Plate armor

Wizard

  • Energy Bolt : 
    +50%

  • Energy Bolt "Additional Sleep Damage" Attribute : 
    +40% to +120% on Sleep status (Depending on Attribute Level)

  • Earthquake :
    +100% on Lethargic status

  • Quick Cast "Magic" Attribute : 
    +10% to +50% (Depending on Attribute Level)

Cryomancer

  • Cryomancer "Freeze Speciality" Attribute :
    +10% to +50% from Lightning Attacks on Frozen Status (Depending on Attribute Level)

  • Ice Bolt : 
    +50%

Linker

  • Joint Penalty "Poison", "Earth" and "Electric" Attributes :
    +10% to +50% from Poison/Earth/Lightning Attacks on Linked enemies. (Depending on Attribute Level)

Elementalist

  • Freezing Sphere : 
    +50%

  • Rain : 
    +35% from Lightning Attacks

Swordsman

  • Two-handed Swords (Any class able to use them):
    +10%

  • Two-handed Spears (Any class able to use them):
    +10%

Highlander

  • Wagon Wheel : 
    +10%

  • Cartar Stroke : 
    +50%

Peltasta

  • High Guard "Umbo Blow Speciality" and "Rim Blow Speciality" Attribute : 
    +250% to +330% (Depending on Attribute Level)

Barbarian

  • Stomping Kick : 
    -25% to +Infinite% (Depending on height from ground).
    Note: Normal jumping height is roughly +0%. A last second practically on the ground cast is roughly -25%.

Sadhu

  • Attack Soul (Out of Body) :
    +50%
    Note: Uses Magic Attack and goes through the normal main formula as any skill, but does not include T4 bonuses.

Paladin

  • Smite : 
    +200% on Demon and Mutant type

Elemental Properties

  • Fire : 
    +50% on Ice
    -50% on Fire

  • Ice : 
    +50% on Fire
    -50% on Ice

  • Lightning : 
    +100% on Ice
    -50% on Lightning and Earth

  • Poison : 
    +50% on Earth
    -50% on Poison

  • Earth : 
    +50% on Lightning
    -50% on Poison

  • Holy : 
    +100% on Dark

  • Dark : 
    +100% on Holy

Tier 3 : Target Modifiers

Hunter

  • Snatching "Airborne Enemy Damage" Attribute:
    +20 to +100 % from Strike and Slash attacks for skill duration. (Depending on Attribute level)

Scout

  • Flare Shot : 
    -10%

Wizard

  • Lethargy "Additional Damage" Attribute :
    +20% to +100% from Strike attacks for 30 seconds. (Depending on Attribute Level)

Cryomancer/Elementalist

  • Frozen Status :
    +100% from Strike attacks.

Peltasta

  • Umbo Blow : 
    +150% on Staggered status.

Highlander

  • Cross Guard :
    +100% from Pierce attacks for 5 seconds.

  • Sky Liner : 
    +100% on Bleeding status

Barbarian

  • Cleave : 
    +150% on Stunned status
    +50% from Slash attacks for 5 seconds.

  • Seism : 
    +70%

Hoplite

  • Pierce : 
    +100% on Medium
    +200% on Large and Extra Large

  • Pierce "Continuous Attack" Attribute :
    +300% on Extra Large (Replaces +200% above)

Rodelero

  • Targe Smash "Frozen Stone" Attribute :
    +20% to +100% on Frozen or Petrified Status. (Depending on Attribute Level)

  • Slithering "Additional Damage" Attribute : 
    +20% to +100% from Strike attacks for 10 seconds. (Depending on Attribute Level)

  • High Kick : 
    +100% from Strike attacks for 10 seconds.

Cataphract

  • Earth Wave
    +150%

Bokor

  • Hexing "Darkness" Attribute :
    +10% to +30% from Dark Element attacks

Armor Modifiers

  • Slash : 
    +50% on Cloth armor
    -25% on Plate and Ghost armor

  • Strike : 
    +50% on Plate armor
    -25% on Leather and Ghost armor

  • Pierce : 
    +50% on Leather armor
    -25% on Cloth and Ghost armor

  • Magic : 
    +50% on Ghost armor



그러합니다. 사이즘 수정값은 50%도 아니고 70%. 게다가 대상수정값에 섞여있어서 대상에 따른 변동도 심하네요.

사이즘의 유형이 베기이고, 보통 양손검과 함께 사용한다는 점까지 고려하면, 기본적인 사이즘 대미지 공식은 다음과 같이 결론납니다.


천 대상( 스킬 공격력 + 기본 공격력 ) - { 방어력 * ( 100% + 레벨패널티 ) } ] * 110% * ( 100% + 70% + 50% )
= [ ( 스킬 공격력 + 기본 공격력 ) - { 방어력 * ( 1 + 레벨패널티 ) } ] * 2.42
가죽 대상( 스킬 공격력 + 기본 공격력 ) - { 방어력 * ( 100% + 레벨패널티 ) } ] * 110% * ( 100% + 70% )
( 스킬 공격력 + 기본 공격력 ) - { 방어력 * ( 1 + 레벨패널티 ) } ] * 1.87
판금 혹은 고스트 아머 대상 : [ ( 스킬 공격력 + 기본 공격력 ) - { 방어력 * ( 100% + 레벨패널티 ) } ] * 110% * ( 100% + 70% - 25% )
( 스킬 공격력 + 기본 공격력 ) - { 방어력 * ( 1 + 레벨패널티 ) } ] * 1.595



Lv57 셰란카르

모바일 게시판 하단버튼

댓글

새로고침
새로고침

모바일 게시판 하단버튼

지금 뜨는 인벤

더보기+

모바일 게시판 리스트

모바일 게시판 하단버튼

글쓰기

모바일 게시판 페이징

AD