http://ftr.wot-news.com/2014/05/23/object-430-and-430-prototype-models-screwed-up/
Hello everyone,
ㅎㅇ
remember when I reported that in 9.0, Panzer 38t model is screwed up? To remind you – in 9.0, Panzer 38t model got fucked up thus:
9.0에서 Panzer 38t 장갑이 멸망한건 여러분 모두 아시리라 믿습니다

You can clearly see the 0 armor holes in the collision model and to top it off, it has no bottom. Luckily, this was fixed in 9.0 (they screwed it up anyway I think, one part is 2mm thinner than it’s supposed to be but at least it’s not 0). By the way, you know what really made me giggle?
정면이랑 포탑 사이드에 0미리 장갑 보이시죠? 이건 그래도 9.1 되기전에 고쳤어요 (고쳐도 원래 기존 장갑보다 무려 2미리가 사라졌지만 그래도 있으니 다행). 근데 더 문제가 뭔지 아시나요
From the European patch notes:
EU섭 패치노트:
- Fixed minor mistakes in the Valentine II and Pz. Kpfw 38 (t) models
- 발렌타인 II와 38톤 모델상의 사소한 문제를 수정하였습니다
Minor? A third of the fucking armor was missing! *sigh*
전면에 보이는 장갑 1/3이 사라졌는데 사소함?
Anyway, at the end of the post, I asked this: “are we supposed now to manually check every armor model in the game to doublecheck, whether some idiot didn’t screw it up? Isn’t that the job of WG employees? And what else got screwed up?”
뭐 저게 더 문제라는건 아니고, 이전 글에 이리 썼었죠 "워게이 볍씨들이 어떤 모델링을 또 작살내놨나 우리가 하나하나 체크를 다 해줘야 하는건가?"
Well, guess what, of COURSE other shit got screwed up as well. Check this out.
그리고 그것이 실제로 일어났습니다.
This is the Object 430 in 9.0 – sorry about the black background and the mess, the screenies were made in a discontinued WoT Viewer (still one of the best things around for making such comparisons – I am really sorry it got scrapped).
오브제 430입니다. - 다른 뷰어로 찍어서 배경색이 다릅니다 (ㅈㅅ)
This is how the Object 430 looks in 9.0 (in 9.1, the visual model was not really changed, just the tracks got a bit narrower – not important).
여러분이 보시는 오브제 430의 9.0 인게임 모델링입니다 (9.1에서 조금 바뀔 예정입니다만 조금 작아지는거 말고는 거의 변화 없습니다)

And this is its armor model in 9.0
그리고 이게 장갑,히트박스 모델입니다

Comparing the pictures, you can clearly see that the collision model doesn’t correspond to the graphic model, the turret is quite lower. What that means is, if you in the game aim at the top of the turret, you are in fact aiming above the collision model, because they don’t correspond to one another. Brilliant. Made a gif to highlight the collision model difference.
이 두 그림을 비교해보시면, 위쪽 그래픽 모델링과 아래 장갑 모델링이 전혀 일치하지 않음을 바로 느끼실수 있을겁니다. 터렛이 낮게 있죠. 그러니까 이말이 뭐나면, 해치를 노리시면 그건 하늘에 대고 쏘는거라 이거죠. 훌륭해요. 움짤로 비교해보도록 하시겠습니다.

In 9.1, the collision model for the Object 430 got fixed (the taller with holes in the tracks is new):
9.1에선 히트박스 모델링이 이리 변경될 예정입니다 (그리고 트랙부분에 구멍도 추가되죠)

Oh yea and the tier 9 Object 430 Variant II was screwed up as well. Between 9.0 and 9.1, the graphic model did not change at all, but the collision model in 9.0 is too high, so it was lowered. Here is the change.
오브제 430 II (9티)또한 이 모양 이꼴임을 확인하실 수 있습니다. 인게임 그래픽은 똑같지만 히트박스 모델은 전혀 다르죠 (9.0이 포탑 낮은거, 9.1이 포탑 높은거)

And so I am asking again what else is screwed?
과연 다음에 밝혀질 발패치는 뭘까요
*제목 변경 맞추지>맞히지