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[정보] 술사 변경 사항 세부 정보

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댓글: 6 개
조회: 2951
2024-07-02 09:42:54
눈보라
안녕하세요, 샤먼 여러분!

오늘 일찍, 우리는 불행히도 샤먼 업데이트의 일부를 베타에 배포했습니다. 이로 인해 클래스가 테스트하기에 나쁜 상태가 되었을 수 있지만, 그것은 다음 날이나 그 다음 날 정도에만 해당될 것입니다. 우리는 내일의 새로운 베타 빌드에서 샤먼 재능 트리에 상당한 업데이트를 제공할 예정입니다.

먼저, 이러한 변경 사항에 대한 우리의 철학과 목표를 간략히 설명하고 싶습니다. 새로운 샤먼 레이드 버프인 스카이퓨리에 대해 먼저 다루고, 그 다음 각 트리 업데이트를 개별적으로 살펴보겠습니다.

스카이퓨리

Dragonflight와 The War Within의 개발 내내 레이드 버프에 대한 주제가 활발하게 논의되었고, 우리는 샤먼 클래스에 새로운 레이드 버프를 추가하기로 결정했습니다. 이 버프의 목표는 이전에 강화 샤먼이 제공했던 Windfury Totem 버프를 완전히 대체하고, Elemental과 Restoration에게 레이드 버프를 제공하여 레이드에서의 가치를 높이는 것입니다.

Skyfury는 Windfury Totem이 추가 자동 공격 스윙을 활성화하는 이전 효과와 작은 마스터리 버프를 통합합니다. 플레이어는 또한 이것이 이전에 Windfury Totem의 효과에 적용되었던 파티 전체 제한을 해제하고 보장된 레이드 전체 효과로 전환한다는 점에 주목할 수 있습니다.

클래스 트리

샤먼 클래스 트리의 경우, 방어 및 처리량 노드의 노드 수를 줄여 이 트리에서 대부분의 의사 결정이 다양한 유틸리티를 선택하는 데 집중할 수 있도록 했습니다. 또한 그룹 유틸리티와 개인 생존성을 돕는 새로운 장난감도 있습니다.

경로가 다양한 방식으로 개선되었고, 이전에는 제한적일 수 있었던 바람의 돌풍/ 영혼의 걸음과 지구 방패의 위치가 선택하기 쉽도록 변경되었습니다. 이를 통해 이동이나 방어력을 크게 손상시키지 않고도 다른 곳에서 더 설득력 있는 결정을 내릴 수 있는 포인트를 확보할 수 있다고 생각합니다.

원소 같은

Elemental의 업데이트는 AoE와 단일 대상 상황 사이에서 더 일관되게 프로세스 비율을 조정하여 Lava Burst와 같은 것이 로테이션에 더 큰 영향을 미치고 더 다양한 빌드와 다양성을 허용하기 위해 재능 트리 레이아웃을 개선하는 데 중점을 두었습니다.

Elemental Shamans가 번개 중심, 용암 중심 또는 모든 요소 사이를 엮는 것으로 전문화하고 이러한 각 옵션 내에서 고유한 빌드를 사용하여 피해 프로필을 결정하는 영향력 있는 선택을 할 수 있도록 권한을 부여하고자 합니다.

복구

저희의 복구 주술사 업데이트는 전문화 트리에서 피해 중심 노드의 가용성을 압축하여 치유 프로필을 결정하고 승천과 조수 인도자와 같은 핵심 노드를 더 이용 가능한 위치로 옮길 수 있는 포인트를 더 많이 확보했습니다. 저희는 복구 주술사가 트리에서 매우 바람직한 노드에 도달할 수 있는 여러 가지 매력적인 옵션이 있다고 느끼기를 바랍니다. 저희는

또한 뒤처졌다고 생각되는 몇 가지 핵심 복구 주술사 주문의 효과를 높이는 데 집중했습니다. 여기서 가장 주목할 만한 두 가지 주문은 치유의 급증과 영혼의 연결 토템입니다. 치유의 급증의 경우 플레이어는 이 주문을 더 효과적으로 활용하고자 하는 플레이어를 위해 이 주문에 더 많은 보너스가 있음을 알게 될 것이고, 영혼의 연결의 경우, 저희는 Spouting Spirits 아제라이트 특성을 스플래시 치유의 변형과 함께 모든 그룹 콘텐츠에서 강력하게 만들기 위해 되돌립니다. 치유의 비 또한 효과를 높이는 데 집중된 새로운 보너스를 보게 됩니다.

상승

강화의 경우, 우리는 일반적으로 그들의 전문화 트리의 상태와 재능 다양성에 만족해 왔기 때문에, 우리는 그것을 더 가볍게 접근하고 있습니다. 우리는 그들의 전문화 트리 내에서 그들의 핵심 주문과 유틸리티 중 몇 가지를 기준으로 삼아 핵심 및 특수 트리 모두에서 더 많은 선택권을 허용하는 데 집중했습니다.

패치 노트

클래스 트리
  • 많은 재능의 위치가 변경되었거나 모든 트리에서 경로가 업데이트되었습니다.
  • 새로운 능력: 스카이퓨리 - 윈드로드의 분노를 활용하여 대상 아군에게 2% 마스터리를 부여하고 자동 공격에 1시간 동안 즉시 재공격할 확률을 20%로 강화합니다. 대상이 파티나 공격대에 있는 경우, 영향을 받는 모든 파티원과 공격대원이 영향을 받습니다. 레벨 17에서 배웁니다.
  • 새로운 재능: 원소 저항력 – 치유의 흐름 토템으로 치유하면 3초 동안 화염, 서리, 자연 피해가 6% 감소합니다. 폭우 토템으로 치유하면 3초 동안 화염, 서리, 자연 피해가 3% 감소합니다.
  • 새로운 재능: 상쾌한 물 - 치유의 급증이 자신에게 25% 더 효과적입니다.
  • 새로운 재능: 이동 폭풍 – 폭풍을 이제 40야드 이내의 아군에게 시전할 수 있고, 적의 이동 속도를 60% 감소시키고, 적을 25% 더 멀리 밀어냅니다.
  • 새로운 재능: 노련한 바람 – Wind Shear로 주문을 방해하면 18초 동안 해당 주문 계열로 인한 피해가 15% 감소합니다. 최대 2회까지 중첩됩니다.
  • 새로운 재능: 추위에 휩싸이기 – 서리 충격이 대상을 추가로 10%만큼 묶고 지속 시간이 2초 증가합니다.
  • 새로운 재능: 북극 눈보라 - 서리 충격 시전 반경 10미터 내의 적의 이동 속도가 30% 감소합니다.
  • 새로운 재능: 상승하는 바람 - 바람 돌진 토템의 재사용 대기시간이 30초만큼 감소하고, 이동 속도 증가 효과가 2초 더 지속됩니다.
  • 새로운 재능: 강화된 마법 부여 - 무기 마법 부여의 효과가 20% 증가합니다.
  • 새로운 재능: 돌 보루 토템 – 30초 동안 시전자의 발 밑에 대지 토템을 소환하여 시전자에게 10초 동안 피해를 흡수하는 보호막을 부여하고, 5초마다 추가로 피해를 흡수합니다. 재사용 대기시간은 2분입니다.
  • 새로운 재능: 제트기류 – 윈드 러시 토템의 이동 속도 증가 효과가 10% 증가하고 이제 감속 효과를 제거합니다.
  • 새로운 재능: 원시의 유대감 – 원소 기술을 활성화한 동안 받는 피해가 5% 감소합니다.
  • 부두 마스터리가 재설계되었습니다. Hex 대상은 Hex 중과 Hex가 끝난 후 6초 동안 70% 느려집니다. Hex의 쿨다운을 15초 단축합니다.
  • 플러리는 클래스 트리에서 강화 트리로 이동했습니다.
  • 돌풍의 재사용 대기시간이 20초로 감소했습니다(기존 30초).
  • 대지포획 토템과 바람돌진 토템은 더 이상 선택 노드를 공유하지 않습니다.
  • 번개 올가미와 천둥 충격은 더 이상 선택 노드를 공유하지 않습니다.
  • 다음 재능은 이제 1포인트입니다:
    • 토템 초점
    • 원소 보호
    • 자연의 수호자
    • 알아키르의 바람
    • 자연의 분노
    • 토템의 급증
  • 다음 재능이 제거되었습니다:
    • 흐름에 따라 가세요
    • 단말마
    • 소용돌이 무기
    • 약화
    • 스톤스킨 토템
    • 고요한 공기 토템
    • 조상의 방어
    • 급증하는 방패
    • 소용돌이치는 해류
영웅의 재능
  • 파시어(회복/ 원소)
    • 복구
      • 파동이 이제 조상의 부름을 발동할 수 있습니다.
  • 토템(강화/ 복원)
    • 복구
      • 토템 반동의 연쇄 치유로 인한 치유량이 400% 증가했습니다.
원소 같은
  • 새로운 재능: 원소의 융합 - 얼음격노를 시전한 후 다음에 자연 주문과 화염 주문을 시전할 때 대상에게 60% 효율로 원소 폭발을 추가로 시전합니다.
  • 새로운 재능: 폭풍의 광란 – 다음 체인 라이트닝이나 라이트닝 볼트의 어스 쇼크, 엘리멘탈 블라스트, 어스퀘이크 시전 후 시전 시간이 40% 감소합니다. 최대 2회 충전이 가능합니다.
  • 새로운 재능: 원소의 통합 – 폭풍 원소가 활성화되어 있는 동안 자연 피해가 10% 증가합니다. 불 원소가 활성화되어 있는 동안 불 피해가 10% 증가합니다.
  • 새로운 재능: 번개 도관 - 번개 보호막이 활성화되어 있는 동안 자연 피해가 8% 증가합니다.
  • 새로운 재능: 영원한 원소 – 원소의 지속 시간이 20% 증가합니다.
  • 새로운 재능: 천둥 강타 수호 – 방패에 1시간 동안 번개의 요소를 주입하면, 번개 화살과 연쇄 번개가 대상에게 2개의 천둥 강타를 불러내 자연 피해를 입힐 수 있는 기회를 얻습니다.
  • 새로운 재능: 대지의 분노 - 피해 주문이 주변의 대지를 자극하여 6초 동안 도움을 주며, 가장 최근에 공격한 대상에게 자연 피해를 반복적으로 입힙니다.
  • 새로운 재능: 정령의 메아리 – 폭풍 정령이나 불 정령이 만료되면 15초 동안 적을 계속 공격할 수 있는 하위 정령이 남습니다.
  • 새로운 재능: 첫 번째 승천자 - 승천자의 재사용 대기시간이 60초 감소합니다.
  • 새로운 재능: 탁월함 – 승천이 활성화된 동안 서두르는 속도가 25% 증가하고 지속 시간이 3초 증가합니다.
  • 새로운 재능: 폭풍의 분노 - 폭풍지킴이를 활성화하면 강력한 번개 정령이 소환되어 8초 동안 당신 곁에서 싸웁니다.
  • 원시의 격노가 재설계되었습니다. 이제 원소의 격노의 치명타 피해 보너스가 25% 증가합니다.
  • 얼음격노가 재설계되었습니다. 용암 폭발을 시전하면 다음 서리 충격을 얼음격노로 대체할 수 있는 기회가 생기며, 최대 2번까지 중첩됩니다.
  • 얼음격노는 이제 다음 2번의 서리 충격을 강화합니다(기존 4번).
  • 마스터리: 원소 과부하가 재설계되었습니다. 이제 모든 물리 및 원소 피해가 증가합니다. 원소 과부하의 피해는 이제 일반 피해의 25%입니다(이전에는 85%).
  • 용암 쇄도는 이제 12레벨에서 배울 수 있으며 직업 트리에서 제거되었습니다.
  • 범람은 이제 14레벨에서 배울 수 있으며 원소 트리에서 제거되었습니다.
  • Lava Surge와 Searing Flames의 트리거 빈도는 이제 Flame Shock이 있는 대상의 수에 따라 조정됩니다. 단일 대상에서는 약간 더 자주 트리거되고, AoE에서는 덜 자주 트리거됩니다.
  • 번개의 섬광은 이제 번개 화살과 연쇄 번개의 치명타 확률을 10% 증가시킵니다.
  • 팽창하는 소용돌이는 이제 대지 충격, 원소 폭발, 지진의 피해량을 5% 증가시킵니다.
  • 원소의 대가가 다음 주문의 피해량을 15% 증가시킵니다(기존 10%/ 20%).
  • 에코 챔버가 원소 과부하의 피해를 10% 증가시킵니다(기존 8%/ 15%).
  • Maelstrom의 힘은 이제 다음 번개 볼트 또는 연쇄 번개가 추가 원소 과부하를 유발합니다(이전에는 2개). 이제 최대 2번까지 중첩할 수 있습니다.
  • 마그마 챔버의 최대 중첩 횟수가 10회로 변경되었습니다(기존 20회).
  • 원소 평형은 이제 10%의 데미지 보너스를 갖습니다(기존 8%/ 15%).
  • 원소의 균형에 더 이상 추적 약화 효과가 없습니다.
  • 폭풍의 눈은 이제 대지 충격과 지진의 소용돌이 비용을 5만큼 감소시키고, 원소 폭발의 비용을 10만큼 감소시킵니다.
  • 다음 능력의 소용돌이 생성이 업데이트되었습니다:
    • 라이트닝 볼트는 이제 6입니다(이전에는 8이었습니다).
    • 번개 볼트 과부하가 이제 2입니다(이전에는 3이었습니다).
    • 체인 라이트닝은 이제 적중한 대상 하나당 2개입니다(기존 4개).
    • 체인 라이트닝 오버로드는 이제 적중한 대상 하나당 1개로 변경되었습니다(기존 3개).
    • 용암 폭발은 이제 8입니다(이전에는 10).
    • 용암 폭발 오버로드가 이제 3입니다(기존 4).
    • 아이스퓨리는 이제 12살입니다(이전에는 25살이었습니다).
    • Icefury Overload의 레벨이 4로 변경되었습니다(기존 레벨 12).
    • 얼음격노로 강화된 서리 충격이 이제 10입니다(기존 14).
  • 힘의 흐름은 더 이상 과부하로 인한 소용돌이 생성을 증가시키지 않습니다.
  • 스톰키퍼가 번개막대와 함께 선택 노드에서 제거되었습니다.
  • 이제 원소 폭발에 대항해 대지 충격을 선택할 수 있습니다.
  • 지진은 이제 대상에게 시전할 수 있는 옵션이 있는 선택 노드입니다.
  • 모든 노드는 이제 1점입니다.
  • 다음 재능이 제거되었습니다:
    • 격동하는 균열
    • 집중된 통찰력
    • 상쾌한 물
    • 원시적 유대감
    • 천둥의 부름
    • 불의 부름
    • 전기 충격
    • 윈드스피커의 용암 부활
    • 파시어의 맹세
    • 더 멀리
    • 롤링 마그마
    • 원시의 급증
    • 소용돌이 무기
상승
  • 소용돌이 무기는 이제 10레벨에서 배울 수 있으며 직업 트리에서 제거되었습니다.
  • 야생의 돌진은 이제 14레벨에서 배울 수 있으며 강화 트리에서 제거되었습니다.
  • 플러리는 클래스 트리에서 강화 트리로 이동했습니다.
  • 원소 폭발의 피해가 25% 감소했습니다.
  • 다음 재능이 제거되었습니다:
    • 윈드퓨리 토템
    • 집중된 통찰력
    • 상쾌한 물
복구
  • 새로운 재능: 타이드워터 - 치유의 비를 시전할 때, 급류가 걸린 아군 한 명 한 명이 치유됩니다.
  • 새로운 재능: 첫 번째 승천자 - 승천자의 재사용 대기시간이 60초 감소합니다.
  • 새로운 재능: 탁월함 – 승천이 활성화된 동안 서두르는 속도가 25% 증가하고 지속 시간이 3초 증가합니다.
  • 새로운 재능: 반응형 방어 - 어스 실드를 새로 고칠 때, 대상은 어스 실드 스택이 없을 때마다 회복됩니다. 워터 실드를 새로 고칠 때, 어스 실드 스택이 없을 때마다 마나가 환불됩니다.
  • 새로운 재능: 화이트 워터 - 치명타 치유의 효율성이 평소의 200%에서 215%로 증가합니다.
  • 새로운 재능: Spouting Spirits – Spirit Link는 받는 피해를 추가로 5% 감소시키고, 떨어진 후 1초 후에 주변 아군 전원의 체력을 회복합니다. Spouting Spirit의 치유량은 5명 이상의 대상을 넘어 감소합니다.
  • 영혼방랑자의 해일 토템이 재설계되었습니다. 마나 해일 토템을 사용한 후, 다음 3번의 치유의 파도의 시전 시간이 100%만큼 감소하고, 마나 소모량이 50%만큼 감소합니다.
  • Master of the Elements가 재설계되었습니다. Lava Burst를 시전하면 다음 Healing Surge의 치유량이 30% 증가하고, 최대 2회까지 중첩됩니다. Master of the Elements로 강화하면 Healing Surge가 근처 적에게 Flame Shock을 적용합니다.
  • 개선된 Earthliving 무기가 재설계되었습니다. Earthliving은 Mastery: Deep Healing에서 150%의 추가 혜택을 받습니다. Healing Surge는 항상 대상에게 Earthliving을 발동합니다.
  • Earthen Harmony가 재설계되었습니다. Earth Shield가 받는 피해를 5% 감소시키고 대상의 체력이 감소함에 따라 치유량이 최대 150% 증가합니다. 체력이 50% 미만일 때 최대 효과에 도달합니다.
  • Downpour가 재설계되었습니다. 치유의 비를 시전하면 Downpour가 활성화되어 6초 이내에 Downpour를 시전할 수 있습니다. Downpour: 대상 위치에 물이 폭발하여 12야드 내에 있는 부상당한 아군 최대 5명을 치료하고 6초 동안 최대 체력을 10% 증가시킵니다.
    • 토템 복원 주술사의 경우 폭우는 두 배나 효과적입니다.
  • 살아있는 흐름이 재설계되었습니다. 이제 치유의 흐름 토템의 치유량이 100%만큼 증가하고, 지속 시간이 지남에 따라 감소합니다.
  • 용암 쇄도는 이제 12레벨에서 배울 수 있으며 직업 트리에서 제거되었습니다.
  • 현재 제어는 이제 치유의 조수 토템의 재사용 대기시간을 45초만큼 감소시킵니다(기존 30초).
  • 마나 타이드 토템의 반경이 이제 40야드입니다.
  • 조상의 각성은 이제 기본 확률 20%로 발동하며, 치명타로 활성화되면 확률 40%로 증가합니다.
  • 급류는 이제 급류의 첫 치유가 치명타로 적중할 확률을 8/ 15% 증가시킵니다.
  • 물 토템 마스터리가 이제 확률적으로 활성화되지만, 감소 효과가 3초로 증가했습니다.
  • 물의 방패는 이제 9번 충전 가능합니다.
  • 원시 파동의 재사용 대기시간이 30초로 감소했습니다(기존 45초).
  • 치유의 비는 이제 5명의 대상을 치유합니다(기존 6명), 치유량이 17% 증가했습니다.
  • 산성비는 이제 적 5명(기존 6명)에게 피해를 입히고, 피해량이 16% 증가했습니다.
  • 넘쳐나는 해안은 이제 5명의 대상을 치유합니다(기존 6명), 치유량이 14% 증가했습니다.
  • 파도술사의 축복은 이제 2포인트 재능이 되었습니다.
  • 다음 재능은 이제 1포인트입니다:
    • 타이드브링거
    • 대홍수
    • 개량된 지구생명 무기
  • 다음 재능이 제거되었습니다:
    • 개선된 원시파
    • 넘어지는 파도
    • 연속파
    • 공명수
    • 폭발 홍수
    • 스톰키퍼
    • 상쾌한 물
베타 버전에서도 위의 변경 사항을 지속적으로 조정하고 반복할 예정이며, The War Within의 향후 패치를 통해 추가 업데이트를 제공할 계획도 있습니다.

Blizzard
Greetings Shamans!

Earlier today, we unfortunately deployed a small part of our Shaman update to the Beta. This may have put the class into a bad state for testing, but that will only be the case for the next day or so. We have significant updates to the Shaman talent trees coming in tomorrow’s new Beta build.

First, we’d like to outline our philosophy and goals for these changes. We’ll start by addressing the new Shaman raid buff: Skyfury, and then go over each of the tree updates individually.

Skyfury

Throughout Dragonflight and The War Within’s development, the topic of raid buffs has been actively discussed and we’ve come to the decision to add a new raid buff to the Shaman class. Our goal with this buff is for it to fully replace the Windfury Totem buff previously brought by Enhancement Shamans and grant Elemental and Restoration access to a raid buff to encourage their value in raids.

Skyfury incorporates the previous effect Windfury Totem had of activating additional auto-attack swings with a small Mastery buff. Players may also note that this is lifting the party-wide restriction previously in place on Windfury Totem’s effect and turning it into a guaranteed raid-wide effect.

Class Tree

For the Shaman class tree, we’ve reduced the node count of defense and throughput nodes to allow most of the decision making in this tree to focus on picking up different pieces of utility. There will also be some new toys to help with group utility and personal survivability.

Pathing has been improved in a variety of ways and the previously potentially restrictive locations of Gust of Wind / Spirit Walk and Earth Shield have been changed to be easier to pick up. We feel this frees up points for more compelling decisions elsewhere without having to compromise movement or defensiveness to such a large degree.

Elemental

Elemental’s updates focused on scaling their proc rates to be more consistent between AoE and single target situations, allowing for things such as Lava Burst to have more of an impact on their rotation and improving their talent tree layout to allow for more diverse builds and variety.

We want to empower Elemental Shamans to be able to specialize as lightning focused, lava focused, or weaving between all the elements and have distinct builds within each of these options to allow for impactful choices to determine damage profiles.

Restoration

Our Restoration Shaman updates condensed the availability of damage focused nodes in the specialization tree to free up more points to decide on healing profiles and moving core nodes such as Ascendance and Tidebringer into more available locations. We want Restoration Shamans to feel they have multiple compelling options to reach the heavily desirable nodes on their tree.

We’ve also focused on increasing the effectiveness of a few core Restoration Shaman spells we feel have fallen behind. The two most notable spells here are Healing Surge and Spirit Link Totem. In Healing Surge’s case players will notice more bonuses to this spell to allow players who are looking to utilize this spell more effectively and for Spirit Link, we are returning the Spouting Spirits azerite trait with a twist of splash healing to make it strong in any group content. Healing Rain is also seeing new bonuses focused on increasing its effectiveness.

Enhancement

For Enhancement, we’ve generally been pleased with the state and talent diversity of their specialization tree, so we’re approaching it with a lighter touch. We focused on baselining a few of their core spells and utility within their specialization tree to allow for more optionality in both the Core and Spec trees.

Patch Notes

Class Tree
  • Many talents have moved locations or have had their pathing updated in all trees.
  • New Ability: Skyfury – Harness the fury of the Windlord to grant a target ally 2% Mastery and empower their auto attacks to have a 20% chance to instantly strike again for 1 hour. If the target is in your party or raid, all affected party and raid members will be affected. Learned at level 17.
  • New Talent: Elemental Resistance – Healing from Healing Stream Totem reduces Fire, Frost, and Nature damage received by 6% for 3 seconds. Healing from Cloudburst Totem reduces Fire, Frost, and Nature damage taken by 3% for 3 seconds.
  • New Talent: Refreshing Waters – Your Healing Surge is 25% more effective on yourself.
  • New Talent: Traveling Storms – Thunderstorm now can be cast on allies within 40 yards, reduces enemies movement speed by 60%, and knocks enemies 25% further.
  • New Talent: Seasoned Winds – Interrupting a spell with Wind Shear decreases your damage taken from that spell school by 15% for 18 seconds. Stacks up to 2 times.
  • New Talent: Encasing Cold – Frost Shock snares its targets by an additional 10% and its duration is increased by 2 seconds.
  • New Talent: Arctic Snowstorm – Enemies within 10 yards of your Frost Shock are snared by 30%.
  • New Talent: Ascending Air – The cooldown of Wind Rush Totem is reduced by 30 seconds and its movement speed effect lasts an additional 2 seconds.
  • New Talent: Enhanced Imbues – The effects of your weapon imbues are increased by 20%.
  • New Talent: Stone Bulwark Totem – Summons an Earth Totem at the feet of the caster for 30 seconds, granting the caster a shield absorbing damage for 10 seconds, and an additional absorb every 5 seconds. 2 minute cooldown.
  • New Talent: Jet Stream – Wind Rush Totem’s movement speed bonus is increased by 10% and now removes snares.
  • New Talent: Primordial Bond – While you have an elemental active, your damage taken is reduced by 5%.
  • Voodoo Mastery has been redesigned – Your Hex target is slowed by 70% during Hex and for 6 seconds after it ends. Reduces the cooldown of Hex by 15 seconds.
  • Flurry moved from Class tree to the Enhancement tree.
  • The cooldown of Gust of Wind has been reduced to 20 seconds (was 30 seconds).
  • Earthgrab Totem and Windrush Totem no longer share a choice node.
  • Lightning Lasso and Thundershock no longer share a choice node.
  • The following talents are now 1 point:
    • Totemic Focus
    • Elemental Warding
    • Nature’s Guardian
    • Winds of Al’Akir
    • Nature’s Fury
    • Totemic Surge
  • The following talents have been removed:
    • Go With The Flow
    • Flurry
    • Maelstrom Weapon
    • Enfeeblement
    • Stoneskin Totem
    • Tranquil Air Totem
    • Ancestral Defense
    • Surging Shields
    • Swirling Currents
Hero Talents
  • Farseer (Restoration/Elemental)
    • Restoration
      • Undulation can now trigger Call of the Ancestors.
  • Totemic (Enhancement/Restoration)
    • Restoration
      • Healing from Chain Heal from Totemic Rebound increased by 400%.
Elemental
  • New Talent: Fusion of Elements – After casting Icefury, the next time you cast a Nature and a Fire spell, you additionally cast an Elemental Blast at your target at 60% effectiveness.
  • New Talent: Storm Frenzy – Your next Chain Lightning or Lightning Bolt has 40% reduced cast time after casting Earth Shock, Elemental Blast, or Earthquake. Can accumulate up to 2 charges.
  • New Talent: Elemental Unity – While a Storm Elemental is active, your Nature damage dealt is increased by 10%. While a Fire Elemental is active, your Fire damage dealt is increased by 10%.
  • New Talent: Lightning Conduit – While Lightning Shield is active, your Nature damage dealt is increased by 8%.
  • New Talent: Everlasting Elements – Increases the duration of your Elementals by 20%.
  • New Talen: Thunderstrike Ward – Imbue your shield with the element of Lightning for 1 hour, giving Lightning Bolt and Chain Lightning a chance to call down 2 Thunderstrikes on your target for Nature damage.
  • New Talent: Earthen Rage – Your damage spells incite the earth around you to come to your aid for 6 seconds, repeatedly dealing Nature damage to your most recently attacked target.
  • New Talent: Echo of the Elementals – When your Storm Elemental or Fire Elemental expires, it leaves behind a lesser Elemental to continue attacking your enemies for 15 seconds.
  • New Talent: First Ascendant – The cooldown of Ascendance is reduced by 60 seconds.
  • New Talent: Preeminence – Your Haste is increased by 25% while Ascendance is active and its duration is increased by 3 seconds.
  • New Talent: Fury of the Storms – Activating Stormkeeper summons a powerful Lightning Elemental to fight by your side for 8 seconds.
  • Primordial Fury has been redesigned – Now increases the critical damage bonus of Elemental Fury by 25%.
  • Icefury has been redesigned – Casting Lava Burst has a chance to replace your next Frost Shock with Icefury, stacking up to 2 times.
  • Icefury now empowers the next 2 Frost Shocks (was 4).
  • Mastery: Elemental Overload has been redesigned – Now increases all Physical and Elemental damage dealt. The damage of Elemental Overloads is now 25% of normal damage (was 85%).
  • Lava Surge is now learned at level 12 and has been removed from the Class tree.
  • Inundate is now learned at level 14 and has been removed from the Elemental tree.
  • The trigger rate of Lava Surge and Searing Flames now scale based on the number of targets Flame Shock is on. In single target, it should trigger slightly more often, and in AoE, it should trigger less often.
  • Flash of Lightning now also increases the critical strike chance of Lightning Bolt and Chain Lightning by 10%.
  • Swelling Maelstrom now also increases the damage of Earth Shock, Elemental Blast, and Earthquake by 5%.
  • Master of the Elements now increases the damage of the next spell by 15% (was 10%/20%).
  • Echo Chamber now increases the damage of Elemental Overloads by 10% (was 8%/15%).
  • Power of the Maelstrom now causes the next Lightning Bolt or Chain Lightning to trigger an additional Elemental Overload (was 2). Can now stack up to 2 times.
  • Magma Chamber now stacks up to 10 times (was 20).
  • Elemental Equilibrium is now a 10% damage bonus (was 8%/15%).
  • Elemental Equilibrium no longer has a tracking debuff.
  • Eye of the Storm now reduces the Maelstrom cost of Earth Shock and Earthquake by 5, and Elemental Blast by 10.
  • Maelstrom generation has been updated for the following abilities:
    • Lightning Bolt is now 6 (was 8).
    • Lightning Bolt Overload is now 2 (was 3).
    • Chain Lightning is now 2 per target hit (was 4).
    • Chain Lightning Overload is now 1 per target hit (was 3).
    • Lava Burst is now 8 (was 10).
    • Lava Burst Overload is now 3 (was 4).
    • Icefury is now 12 (was 25).
    • Icefury Overload is now 4 (was 12).
    • Frost Shocks empowered by Icefury is now 10 (was 14).
  • Flow of Power no longer increases Maelstrom generation from overloads.
  • Stormkeeper has been removed from its choice node with Lightning Rod.
  • Earth Shock is now a choice against Elemental Blast.
  • Earthquake is now a choice node with an option to have it be cast on your target.
  • All nodes are now 1 point.
  • The following talents have been removed:
    • Tumultuous Fissures
    • Focused Insight
    • Refreshing Waters
    • Primordial Bond
    • Call of Thunder
    • Call of Fire
    • Electrified Shocks
    • Windspeaker’s Lava Resurgence
    • Oath of the Farseer
    • Further Beyond
    • Rolling Magma
    • Primordial Surge
    • Maelstrom Weapon
Enhancement
  • Maelstrom Weapon is now learned at level 10 and has been removed from the Class tree.
  • Feral Lunge is now learned at level 14 and has been removed from the Enhancement tree.
  • Flurry moved from Class tree to the Enhancement tree.
  • Elemental Blast damage reduced by 25%.
  • The following talents have been removed:
    • Windfury Totem
    • Focused Insight
    • Refreshing Waters
Restoration
  • New Talent: Tidewaters – When you cast Healing Rain, each ally with your Riptide on them is healed.
  • New Talent: First Ascendant – The cooldown of Ascendance is reduced by 60 seconds.
  • New Talent: Preeminence – Your Haste is increased by 25% while Ascendance is active and its duration is increased by 3 seconds.
  • New Talent: Reactive Warding – When refreshing Earth Shield, your target is healed for each stack of Earth Shield they are missing. When refreshing Water Shield, you are refunded mana for each stack of Water Shield missing.
  • New Talent: White Water – Your critical heals have 215% effectiveness instead of the usual 200%.
  • New Talent: Spouting Spirits – Spirit Link reduces damage taken by an additional 5%, and it restores health to all nearby allies 1 second after it is dropped. Spouting Spirit’s healing is decreased beyond 5 targets.
  • Spiritwalker’s Tidal Totem has been redesigned – After using Mana Tide Totem, the cast time of your next 3 Healing Surges is reduced by 100% and their mana cost is reduced by 50%.
  • Master of the Elements has been redesigned – Casting Lava Burst increases the healing of your next Healing Surge by 30%, stacking up to 2 times. Healing Surge applies Flame Shock to a nearby enemy when empowered by Master of the Elements.
  • Improved Earthliving Weapon has been redesigned – Earthliving receives 150% additional benefit from Mastery: Deep Healing. Healing Surge always triggers Earthliving on its target.
  • Earthen Harmony has been redesigned – Earth Shield reduces damage taken by 5% and its healing is increased by up to 150% as its target’s health decreases. Maximum benefit is reached below 50% health.
  • Downpour has been redesigned – Casting Healing Rain activates Downpour, allowing you to cast Downpour within 6 seconds. Downpour: A burst of water at the target location heals up to 5 injured allies with 12 yards and increases their maximum health by 10% for 6 seconds.
    • Downpour is twice as effective for Totemic Restoration Shamans.
  • Living Stream has been redesigned – Now increases Healing Stream Totem’s healing by 100%, decaying over its duration.
  • Lava Surge is now learned at level 12 and has been removed from the class tree.
  • Current Control now reduces the cooldown of Healing Tide Totem by 45 seconds (was 30 seconds).
  • Mana Tide Totem’s radius is now 40 yards.
  • Ancestral Awakening now triggers at a 20% base chance and increases to a 40% chance when activated by a Critical Strike.
  • Torrent now additionally increases the chance for Riptide’s initial heal to critically strike by 8/15%.
  • Water Totem Mastery now activates on a chance, but its effect has been increased to 3 seconds of reduction.
  • Water Shield now has 9 charges.
  • Primordial Wave’s cooldown has been reduce to 30 seconds (was 45 seconds).
  • Healing Rain now heals 5 targets (was 6) and healing increased by 17%.
  • Acid Rain now damages 5 enemies (was 6) and damage increased by 16%.
  • Overflowing Shores now heals 5 targets (was 6) and healing increased by 14%.
  • Wavespeaker’s Blessing is now a 2-point talent.
  • The following talents are now 1 point:
    • Tidebringer
    • Deluge
    • Improved Earthliving Weapon
  • The following talents have been removed:
    • Improved Primordial Wave
    • Tumbling Waves
    • Continuous Waves
    • Resonant Waters
    • Flash Flood
    • Stormkeeper
    • Refreshing Waters
Please note that we intend to continue tuning and iterating on the changes above throughout the Beta, and we also have plans for further updates that will come with a future patch in The War Within.

Lv82 디아브롤

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