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[정보] 대격변 4.0.1 업데이트 직업별 변경점 -사냥꾼-

아이콘 강철사냥꾼
댓글: 8 개
조회: 3043
추천: 2
2024-01-04 08:54:44

엄청 길어요 스크롤 압박 주의


4.0.1 업데이트 직업별 변경점 -사냥꾼-


기사 작성 년도 : 2010.10.12 17:23

대격변을 대비하는 4.0.1 정규 업데이트가, 금주 내로 국내 서버에 적용될 계획입니다. 전혀 새로운 시스템으로 거듭난 직업별 스킬과 특성 변경점을 모아 정리하였습니다. 원문의 소스는 해외 팬사이트인 MMO-Champions를 참고하였으며, 번역의 과정에서 오역 및 오타가 있을 수 있으니 댓글로 제보해 주시면 수정토록 하겠습니다.

레벨 80 이상에서 사용 가능한 신규 스킬

Cobra Shot - Deals weapon damage plus [ 8.6% of RAP + 248.58 ] in the form of Nature damage and increases the duration of your Serpent Sting on the target by 6 sec. Generates 9 Focus. / 40 yd range, 1.5 sec cast
코브라 사격 - 무기 공격력에 추가로 [원거리공격력의 8.6% + 248.58] 의 자연 피해를 입히고 대상에게 걸린 자신의 독사 쐐기의 지속 시간을 6초만큼 증가시킵니다. 9의 집중을 생성합니다. (유효 거리 5-40미터, 시전 시간 1.5초)

Aspect of the Fox - The hunter takes on the aspects of a fox, allowing you to shoot Steady Shot and Cobra Shot while moving and causing you to gain 2 Focus ( One with Nature : 3/4/5 ) whenever you receive a melee attack. / Instant, 1 sec cooldown
여우의 상 - 사냥꾼이 여우의 상을 취합니다. 이동 중 고정 사격과 코브라 사격을 할 수 있고 근접 공격을 받을 때마다 5의 집중이 생성됩니다. (즉시 시전, 1초 후 재사용 가능)

Camouflage - You camouflage, blending into into your surroundings, causing you and your pet to be untargetable by ranged attacks, reduces the range at which enemy creatures can detect you, and providing stealth while stationary. You can lay traps while camouflaged, but any damage done by you or your pet will cancel the effect. Cannot be cast while in combat. Lasts for 1 min. / 20 Focus, Instant, 1 min cooldown
위장술 - 주위 환경에 맞게 사냥꾼과 야수의 모습을 위장합니다. 위장한 사냥꾼과 야수는 적이 원거리 공격 대상으로 지정할 수 없고 적에게 감지당하는 범위가 감소하며 정지한 동안에는 은신 상태가 됩니다. 위장 중 덫을 설치할 수 있습니다. 사냥꾼이나 야수가 피해를 받으면 위장이 풀립니다. 전투 중에는 사용할 수 없습니다. 1분 동안 지속됩니다.


야수

(전문화 스킬)

Intimidation - Command your pet to intimidate the target, causing a high amount of threat and stunning the target for 3 sec. Lasts 15 sec. / 100 yd range, Instant, 1 min cooldown
위협 - 소환수 및 야수가 15초 동안 대상을 기절시킵니다. 적 대상이 소환수 및 야수를 공격하게 될 확률이 높아집니다. (즉시 시전, 유효 거리 100미터, 1분 후 재사용 가능)

Animal Handler (Passive) - Attack Power increased by 15%.
동물 조련사 (지속 효과) - 전투력이 15%만큼 증가합니다.

Master of Beasts (Mastery) - Increases the damage done by your pets by 13.6%. Each point of Mastery increases pet damage by an additional 1.7%.
특화력: 야수의 왕 - 야수의 공격력이 21%만큼 증가합니다. 특화력 1당 야수의 공격력이 추가로 1.7%만큼 증가합니다.


(일반 스킬)

Aspect of the Monkey has been removed from the tree.
원숭이의 상은 제거되었습니다.

Aspect of the Dragonhawk is gone. (Aspect of the Hawk replaces it at high levels)
용매의 상은 제거되었습니다. (고레벨 매의 상으로 대체되었습니다.)

Aspect of the Beast has been removed from the tree.
야수의 상은 제거되었습니다.

Aspect of the Viper has been removed from the tree.
독사의 상은 제거되었습니다.

Kill Command has been revamped - Give the command to kill, causing your pet to instantly inflict [ 35% of RAP + 772.27 ] damage to its target. Your Pet`s happiness increases the damage done. The pet must be in combat and within 5 yards of the target to Kill Command. 40 Focus, Instant, 6 sec cooldown
살상 명령 주문은 다음과 같이 변경되었습니다. - 야수가 적에게 [원거리공격력의 35% + 772.27]의 피해를 즉시 입히도록 명령합니다. 살상 명령을 사용하려면 적이 야수의 근접 공격 거리 내에 있어야 합니다. 야수의 만족도가 높을수록 살상 명령에 의한 피해가 증가합니다.

Aspect of the Wild now increases Nature resistance by [ Level 1-70 : (Level) / Level 71-80 : (Level + 5 * (Level - 70)) / Level 81 or above : (Level + 5 * (Level - 70) + 7 * (Level - 80)) ]
야생의 상으로 인한 자연 저항력 증가는 다음과 같이 변경되었습니다.

1-70레벨: 레벨만큼
71-80레벨: (레벨+5*(레벨-70)
81레벨 이상: (레벨+5*(레벨-70)+7*(레벨-80))

Scare Beast now costs 25 Focus.
야수 겁주기 주문은 이제 25의 집중을 소모합니다.

Mend Pet is now free to cast. Heals your pet for 25% of its total health over 10 sec.
동물 치료 주문은 이제 집중을 소모하지 않습니다. 10초 동안 최대 생명력의 25%를 치유합니다.

Tame Beast no longer reduces your armor while taming.
야수 길들이기 주문을 시전하는 동안 더이상 방어도가 감소하지 않습니다.

Revive Pet now costs 35 Focus.
야수 되살리기 주문은 이제 35의 집중을 소모합니다.

Master`s Call is now a baseline skill - Your pet attempts to remove all root and movement impairing effects from itself and its target, and causes your pet and its target to be immune to all such effects for 4 sec. 25 yd range, Instant, 1 min cooldown
주인의 부름 주문은 이제 기본 기술로 변경되었습니다. - 선택한 대상과 야수의 모든 이동 불가 및 이동 방해 효과를 제거하도록 명령합니다. 대상과 야수는 4초 동안 모든 이동 불가 및 이동 방해 효과에 면역이 됩니다.

Widow Venom *New* - A venemous shot that reduces the effectiveness of any healing taken by 25% for 30 sec.
과부거미 독 (신규) - 강력한 독으로 30초 동안 받는 치유 효과를 25%만큼 감소시킵니다.


(특성 변경점)

Beast Mastery is now a Tier 7 talent, down from Tier 11.
야수 숙련 특성은 11번째 줄에서 7번째 줄 특성으로 변경되었습니다.

Kindred Spirits is now a Tier 6 and 2 Ranks talent, down from Tier 10 and 5 Ranks. Revamped - Increases you and your pets maximum focus by 5/10.
동족의 영혼 특성은 6번째 줄 2포인트 특성으로 변경되고, (기존 10번째 줄 5포인트) 다음과 같이 개선되었습니다 - 사냥꾼과 야수의 최대 집중이 5/10만큼 증가합니다.

Longevity is now a Tier 4 talent, down from Tier 9.
끈질긴 수명 특성은 9번째 줄에서 4번째 줄로 이동되었습니다.

The Beast Within is now a Tier 6 talent, down from Tier 9. Crowd control immunity removed.
내면의 야수 특성은 9번째 줄에서 6번째 줄로 이동되었습니다. 군중 제어 효과에 대한 면역은 제거되었습니다.

Cobra Strikes is now a Tier 3 talent, down from Tier 9. You have a 5/10/15% chance when you hit with Arcane Shot to cause your pet`s next 2 Basic Attacks to critically hit.
코브라의 일격 특성은 9번째 줄에서 3번째 줄로 이동되었습니다. 신비한 사격을 적중시키면 5/10/15% 확률로 야수의 다음 2회 기본 공격이 치명타로 적중합니다.

Invigoration is now a Tier 6 talent, down from Tier 8. Now regenerates 3/6 focus when your pet scores a critical hit with a Basic Attack.
사기 고취 특성은 8번째 줄에서 6번째 줄로 이동되었습니다. 야수가 기본 공격으로 치명타를 적중시키면 사냥꾼이 즉시 3/6의 집중을 회복합니다.

Ferocious Inspiration is now a Tier 5 and 1 Rank talent, down from Tier 7 and 3 Ranks and no longer increases the damage dealt by Arcane Shot and Steady shot - All party and raid members have all damage increased by 3% within 100 yards of your pet.
야성의 감응 특성은 5번째 줄 1포인트 특성으로 변경되었습니다. (기존 7번째 줄 3포인트) 더이상 신비한 사격과 고정 사격의 피해량을 증가시키지 않습니다. - 야수로부터 100미터 반경 내의 모든 파티원과 공격대원의 공격력이 3%만큼 증가합니다.

Bestial Wrath now causes 20% additional damage, down from 50%. No longer has a Mana/Focus cost.
야수의 격노 특성으로 증가하는 추가 공격력이 50%에서 20%로 감소되었습니다. 더이상 집중을 소모하지 않습니다.

Frenzy is now a Tier 2 and 3 Points talent, down from Tier 6 and 5 Points. Changed to a stacking effect - Your pet gains 6% attack speed after attacking with a Basic Attack, lasting for 10 sec and stacking up to 5 times.
광기 특성은 2번째 줄 3포인트 특성으로 변경되었습니다. (기존 6번째 줄 5포인트) 중첩 효과 특성으로 변경되었습니다. - 야수의 기본 공격 후 공격 속도가 6%만큼 증가합니다. 10초 동안 지속되며 최대 5번까지 중복됩니다.

Spirit Bond is now a Tier 2 talent, down from Tier 5.
정신의 결속 특성은 5번째 줄에서 2번째 줄로 이동되었습니다.

Intimidation is now a primary spell of the Beast Mastery tree.
위협 특성은 이제 야수 특성 기본 스킬로 변경되었습니다.

Bestial Discipline is now a Tier 1 talent and 3 Ranks, down from Tier 5 and 2 Ranks. Now increases the Focus regeneration of your pets by 10/20/30%. (Down from 50/100%)
야수 훈련 특성은 1번째 줄 3포인트 특성으로 변경되었습니다. (기존 5번째 줄 2포인트) 야수의 집중 회복 속도가 10/20/30%만큼 증가합니다. (기존 50/100%)

Improved Mend Pet is now a Tier 2 talent, down from Tier 4. No longer reduces the cost of your Mend Pet spell (it`s free now).
동물 치료 연마 특성은 4번째 줄에서 2번째 줄로 이동되었습니다. 더이상 동물 치료 주문의 집중 소모를 줄여주지 않습니다. (해당 기술은 집중을 소모하지 않습니다.)

Pathfinding is now a Tier 2 talent, down from Tier 3.
길 찾기 특성은 3번째 줄에서 2번째 줄 특성으로 변경되었습니다.

 

(신규 특성)

Improved Kill Command - Increases the critical strike chance of your Kill Command by 5/10%.
살상 명령 연마 - 살상 명령의 치명타 적중도가 5%만큼 증가합니다.

Crouching Tiger, Hidden Chimera - Whenever you are hit by a melee attack, the cooldown of your Disengage is instantly reduced by 2/4 sec. Whenever you are hit by a ranged attack or spell, the cooldown of your Deterrence is instantly reduced by 4/8 sec. These effects have a 2 sec cooldown.
웅크린 호랑이, 숨은 키메라 - 근접 공격을 성공시킬 때마다 철수의 재사용 대기시간이 즉시 2초만큼 감소합니다. 원거리 또는 주문 공격을 받으면, 공격 저지의 재사용 대기시간이 즉시 4초맘ㄴ큼 감소합니다. 2초의 재사용 대기시간이 있습니다.

Killing Streak - When you score two Kill Command critical hits in a row, your third will deal 10/20% more damage and have its cost reduced by 10 focus.
파죽지세 - 살상 명령이 연속 두 번 치명타로 적중하면 세 번째 시도하는 살상 명령은 공격력이 10%만큼 증가하고 소모되는 집중이 5만큼 감소합니다.

Fervor - Instantly restores 50 Focus to you and your pet. / Instant, 2 min cooldown
열정 - 즉시 사냥꾼과 야수의 집중을 50만큼 회복시킵니다.

Focus Fire - Consumes your Pets Frenzy effect, restoring 4 Focus to your pet and increasing your ranged haste by 3% for each Frenzy stack consumed. Lasts for 15 sec. / Instant, 15 sec cooldown
화염 집중 - 야수의 광기 효과를 소모하여 소모한 광기 효과 하나 당 야수에게 4만큼의 집중을 회복시키고 사냥꾼의 원거리 가속을 3%만큼 증가시킵니다. 15초 동안 지속됩니다.

One with Nature - Increases the attack power bonus of your Aspect of the Hawk by 10/20/30%, and increases the amount of focus restored by your Aspect of the Fox by 1/2/3.
자연의 몸 - 매의 상으로 인한 전투력 보너스가 10/20/30%만큼 증가하고 여우의 상으로 회복되는 집중이 1/2/3만큼 증가합니다.

 

(삭제되는 특성)

Serpent`s Swiftness has been removed from the tree.
독사의 신속함 특성은 제거되었습니다.

Catlike Reflexes has been removed from the tree.
살쾡이의 반사 신경 특성은 제거되었습니다.

Animal Handler has been removed from the tree.
동물 조련사 특성은 제거되었습니다.

Ferocity has been removed from the tree.
야수의 본성 특성은 제거되었습니다.

Aspect Mastery has been removed from the tree.
상 숙련 특성은 제거되었습니다.

Unleashed Fury has been removed from the tree.
격노 폭발 특성은 제거되었습니다.

Focused Fire has been removed from the tree.
화력 집중 특성은 제거되었습니다.

Improved Aspect of the Monkey has been removed from the tree.
원숭이의 상 연마는 제거되었습니다.

Thick Hide has been removed from the tree.
두꺼운 가죽 특성은 제거되었습니다.

Improved Revive Pet has been removed from the tree.
야수 되살리기 연마 특성은 제거되었습니다.

Improved Aspect of the Hawk has been removed from the tree.
매의 상 연마 특성은 제거되었습니다.

Endurance Training has been removed from the tree.
지구력 훈련 특성은 제거되었습니다.

 

사격

(전문화 스킬)

Aimed Shot now deals [ 31% of RAP + 776 ] damage. No longer reduces healing. Now has a 3 sec cast time. 50 Focus, 40 yd range.
조준 사격 주문은 이제 [원거리공격력의 31% + 776] 의 피해량을 입힙니다. 더 이상 치유량을 감소시키지 않습니다. 시전 시간은 3초, 50의 집중을 소모하며 유효 거리는 5-40미터입니다.

Artisan Quiver (Passive) - Ranged auto-attack damage increased by 15%.
사냥 전문가의 화살통 (지속 효과) - 원거리 자동 공격으로 입히는 피해가 15% 만큼 증가합니다.

Wild Quiver (Mastery) - Grants a 14.4% chance for your ranged attacks to also instantly fire an additional ranged shot for 100% normal damage. Each point of Mastery increases the chance by an additional 1.8%.
특화력: 야생의 화살 - 원거리 공격 시 23%의 확률로 즉시 추가 원거리 공격을 하여 일반 공격력의 115%에 해당하는 피해를 입힙니다. 특화력 1당 발동 확률이 추가로 2%만큼 증가합니다.

 

(일반 스킬)

Kill Shot now deals 150% weapon damage plus [ 30% of RAP + 362 ], down from 200% weapon damage plus [ 40% of RAP + 410 ]. No longer has a Mana/Focus cost. Cooldown reduced from 15 sec to 10 sec.
마무리 사격 주문은 무기 공격력의 150% 피해량에 더하여 [원거리공격력의 30%+362]의 피해를 입힙니다. (기존 무기 공격력 200%에 추가로 [원거리공격력의 40%+410]) 더 이상 집중을 소모하지 않습니다. 재사용 대기 시간이 15초에서 10초로 변경되었습니다.

Volley is gone.
연발 사격은 제거되었습니다.

Tranquilizing Shot now costs 35 Focus and no longer has a cooldown.
평정의 사격 주문은 집중을 35만큼 소모하며 더이상 재사용 대기시간을 가지지 않습니다.

Steady Shot no longer causes additional damage against Dazed targets. Now generates 9 Focus. Max range increased to 40 yards, up from 35 yards.
고정 사격 주문은 더이상 혼란된 대상에 대하여 추가 피해를 입히지 않습니다. 이제 9의 집중을 재생합니다. 최대 사거리가 35미터에서 40미터로 증가되었습니다.

Flare now has a 40 yards range, up from 30 yards.
섬광 주문의 유효 거리가 30미터에서 40미터로 증가되었습니다.

Rapid Fire no longer has a Mana/Focus cost.
속사 주문은 집중을 소모하지 않습니다.

Multi-Shot has been revamped - Fires several missiles, hitting your current target and all enemies within 8 yards of that target for 55% of weapon damage. 40 Focus, 5-35 yd range, Instant
일제 사격은 다음과 같이 개선되었습니다. - 여러 발의 탄환을 동시에 쏴서 현재 대상과 대상으로부터 8미터 반경 내에 있는 모든 적에게 무기 공격력의 55%에 해당하는 피해를 입힙니다. (집중 40, 유효 거리 5-35미터, 즉시 시전)

Distracting Shot no longer has a Mana/Focus cost.
견제 사격은 집중을 소모하지 않습니다.

Concussive Shot no longer has a Mana/Focus cost. Now has a 40 yards range, up from 35 yards. Now has a 5 sec cooldown.
충격포 주문은 더이상 집중을 소모하지 않습니다. 유효 거리가 35미터에서 40미터로 증가되었으며 5초의 재사용 대기시간을 가집니다.

Arcane Shot now causes weapon damage plus [ 4% of RAP + 252 ] arcane damage, up from [ 15% of RAP + 15 ] Arcane damage. Now costs 25 Focus, range increased to 40 yards, up from 35 yards. Cooldown removed.
신비한 사격은 무기 공격력에 더하여 [원거리공격력의 4%+252] 만큼의 비전 피해를 입힙니다. (기존 [원거리공격력의 15%+15]) 25의 집중을 소모합니다. 유효 거리가 35미터에서 40미터로 증가되었습니다. 재사용 대기시간이 없는 기술입니다.

Hunter`s Mark no longer has a Mana/Focus cost.
사냥꾼의 징표는 더이상 집중을 소모하지 않습니다.

Auto Shot now has a 40 yards range, up from 35 yards. No longer increases ranged attack speed by 15%.
자동 사격 주문의 유효 거리가 35미터에서 40미터로 변경되었습니다. 더이상 원거리 공격 속도를 15% 증가시키지 않습니다.

Serpent Sting is now a Survival skill.
독사 쐐기 주문은 이제 생존 특성 스킬로 변경되었습니다.

Viper Sting is gone.
살무사 쐐기 주문은 제거되었습니다.

Scorpid Sting has been removed from the tree.
전갈 쐐기 주문은 제거되었습니다.

 

(특성 변경점)

Chimera Shot is now a Tier 7 talent, down from Tier 11. No longer affects Viper Sting or Scorpid Sting (removed from the game). Now deals weapon damage plus [ 24% of RAP + 401 ], up from 125% of weapon damage. Now refreshes the duration of Serpent Sting and heal you for 5% of your total health. 50 Focus, 40 yd range, Instant, 10 sec cooldown
키메라 사격 특성은 11번째 줄에서 7번째 줄로 이동되었습니다. 더이상 살무사 쐐기 혹은 전갈 쐐기에 영향을 주지 않습니다. (해당 스킬들은 제거됨) 즉시 사격하여 무기 공격력에 추가로 [원거리공격력의 24%+401]의 피해를 입힙니다. 독사 쐐기를 초기화 하고 자신의 총 생명력의 5%에 해당하는 생명력을 회복합니다. (집중 50, 유효 거리 40미터, 즉시 시전, 10초 후 재사용 가능)

Marked for Death is now a Tier 6 and 2 Ranks talent, down from Tier 10 and 5 Ranks. Revamped - Your Arcane Shot and Chimera Shot have a 50/100% chance to automatically apply the Marked for Death effect. Marked for Death is the same as Hunter`s Mark, but undispellable, does not restrict stealth or invisibility and lasts 15 sec.
죽음의 표적 특성은 6번째 줄 2포인트 특성으로 변경되었습니다. (기존 10번째 줄 5포인트) - 신비한 사격, 키메라 사격 공격 시 100%의 확률로 대상에게 사냥꾼의 징표를 즉시 겁니다.

Silencing Shot is now a Tier 3 talent, down from Tier 9. No longer deals damage. No longer has a Mana/Focus cost.
침묵의 사격 특성은 9번째 줄 특성에서 3번째 줄 특성으로 변경되었습니다. 더이상 피해를 입히지 않고, 집중을 소모하지도 않습니다.

Improved Steady Shot is now a Tier 2 talent, down from Tier 9. Revamped - When you Steady Shot twice in a row, your ranged attack speed will be increased by 5/10/15% for 8 sec.
고정 사격 연마 특성은 9번째 줄에서 2번째 줄로 이동되었습니다. - 고정 사격을 연속해서 두 번 사용하면 8초 동안 원거리 공격 속도가 15%만큼 증가합니다.

Master Marksman is now a Tier 5 and 3 Ranks talent, down from Tier 8 and 5 Ranks. Revamped - You have a 20/40/60% chance when you Steady Shot to gain the Master Marksman effect, lasting 30 sec. After reaching 5 stacks, your next Aimed Shot`s cast time and focus cost are reduced by 100% for 10 sec.
사격의 명수 특성은 5번째 줄 3포인트 특성으로 변경되었습니다. (기존 8번째 줄 5포인트) 고정 사격 사용 시 20/40/60%의 확률로 30초 동안 지속하는 사격의 명수 효과를 얻습니다. 효과가 5번 중첩되면, 다음 조준 사격의 시전 시간과 소모되는 집중이 10초 동안 100%만큼 감소합니다.

Rapid Recuperation is now a Tier 5 talent, down from Tier 8. Updated for Focus - You gain 12 focus every 3 sec while under the effect of Rapid Fire, and you gain 50 focus instantly when you gain Rapid Killing.
신속한 회복력 특성은 8번째 줄에서 5번째 줄로 이동되었습니다. 집중 시스템을 위해 업데이트 되었습니다. - 속사 효과가 활성화되어 있는 동안 매 3초마다 6/12의 집중을 회복하고 신속한 사냥 효과를 얻으면 즉시 25/50의 집중을 회복합니다.

Piercing Shots is now a Tier 3 talent, down from Tier 7.
관통 사격 특성은 7번째 줄에서 3번째 줄로 이동되었습니다.

Trueshot Aura is now a Tier 4 talent, down from Tier 7.
정조준 오라 특성은 7번째 줄에서 4번째 줄로 이동되었습니다.

Concussive Barrage is now a Tier 3 talent, down from Tier 5.
집중 포화 특성은 5번째 줄에서 3번째 줄로 이동되었습니다.

Readiness now also affects Bestial Wrath.
만반의 준비 특성은 이제 야수의 격노 스킬에도 적용됩니다.

Efficiency is now a Tier 1 and 3 Ranks talent, down from Tier 4 and 5 Ranks. Now educes the focus cost of your Arcane Shot by 1/2/3, and your Explosive Shot and Chimera Shot by 2/4/6.
사격술 특성은 1번째 줄 3포인트 특성으로 변경되었습니다. (기존 4번째 줄 5포인트) 신비한 사격에 소모되는 집중이 1/2/3만큼, 폭발 사격과 키메라 사격에 소모되는 집중이 2/4/6만큼 감소합니다.

Go for the Throat now procs from auto-shot critical hits, and generates 5/10 Focus. (Down from 25/50 Focus)
숨통 조르기 특성이 자동 사격의 치명타 공격 시에도 적용되며, 야수의 집중을 5/10만큼 회복합니다. (기존 25/50)

Rapid Killing now affects Steady Shot and Cobra Shot. No longer affects Arcane Shot or Chimera Shot.
신속한 사냥 특성은 이제 고정 사격과 코브라 사격에도 영향을 줍니다. 더이상 신비한 사격 또는 키메라 사격에 영향을 주지 않습니다.

Careful Aim is now a 2 Ranks talent, down from 3 Ranks. No longer increases AP from Intellect and has been revamped - Increases the critical strike chance of your Steady Shot, Cobra Shot and Aimed Shot by 30/60% on targets who are above 80% health.
신중한 조준 특성은 3포인트 특성에서 2포인트 특성으로 변경되었습니다. 더 이상 지능에 비례하여 원거리 전투력을 올려주지 않습니다. - 생명력이 80% 이상인 대상을 공격할 때 고정 사격, 코브라 사격, 조준 사격의 치명타 적중률이 30/60%만큼 증가합니다.

 

(신규 특성)

Bombardment - When you critically hit with your Multi-Shot your next Multi-Shot`s focus cost will be reduced by 25/50%.
폭격 - 일제 사격이 치명타로 적중하면 다음 일제 사격에 소모되는 집중이 50%만큼 감소합니다.

Posthaste - Reduces the cooldown of your Rapid Fire by 1/2 min, and your movement speed is increased by 15/30% for 4 sec after you use Disengage.
급가속 - 속사의 재사용 대기시간이 1/2분만큼 감소하고, 철수 후 4초 동안 이동 속도가 15/30%만큼 증가합니다.

Termination - Your Steady Shot and Cobra Shot abilities grant an additional 3/6 Focus when dealt on targets at or below 25% health.
결단 - 생명력이 25% 이하인 대상에게 고정 사격 또는 코브라 사격으로 피해를 입혔을 때 6의 집중을 추가로 얻습니다.

Resistance is Futile - When your marked target attempts to run, flee or move, you have a 4/8% chance to cause your next Kill Command on the marked target within 8 sec to refund the focus cost.
헛된 몸부림 - 징표가 걸린 대상이 뛰거나 도망가거나 움직이려 할 때, 8초 이내에 대상에게 살상 명령을 시전하면 4/8%의 확률로 소모된 집중을 돌려받습니다.

Sic `Em! - When you critically hit with your Arcane Shot, Aimed Shot or Explosive Shot the focus cost of your Pet`s next basic attack is reduced by 50/100% for 12 sec.
공격 개시! - 신비한 사격, 조준 사격, 폭발 사격으로 치명타를 적중시키면, 야수의 다음 기본 공격에 소모되는 집중이 12초 동안 50/100%만큼 감소합니다.

 

(삭제되는 특성)

Wild Quiver is gone. (Reintroduced as Mastery)
야생의 화살 특성은 제거되었습니다. (전문화 기술인 특화력으로 변경)

Improved Barrage has been removed from the tree.
탄막 연마 특성은 제거되었습니다.

Combat Experience has been removed from the tree.
실전 경험 특성은 제거되었습니다.

Ranged Weapon Specialization has been removed from the tree.
원거리 무기 전문화 특성은 제거되었습니다.

Barrage has been removed from the tree.
탄막 특성은 제거되었습니다.

Improved Stings has been removed from the tree.
쐐기 연마 특성은 제거되었습니다.

Improved Arcane Shot has been removed from the tree.
신비한 사격 연마 특성은 제거되었습니다.

Improved Hunter`s Mark is gone
사냥꾼의 징표 연마 특성은 제거되었습니다.

Mortal Shots has been removed from the tree.
죽음의 사격 특성은 제거되었습니다.

Improved Concussive Shot has been removed from the tree.
충격포 연마 특성은 제거되었습니다.

Focused Aim has been removed from the tree.
신중한 조준 특성은 제거되었습니다.

Lethal Shots has been removed from the tree.
정밀한 사격 특성은 제거되었습니다.

 

생존

(전문화 스킬)

Explosive Shot - You fire an explosive charge into the enemy target, dealing [ 15% of RAP + 463 ] - [ 15% of RAP + 559 ] Fire damage. The charge will blast the target every second for an additional 2 sec. / 50 Focus, 40 yd range, Instant, 6 sec cooldown
폭발 사격 - 2초 동안 [원거리공격력의 15%+463] 에서 [원거리공격력의 15%+559]의 피해를 입히는 원거리 공격입니다. (집중 40, 유효 거리 40미터, 즉시 시전, 6초 후 재사용 가능)

Into the Wilderness (Passive) - Agility increased by 15%.
야생의 생활 (지속 효과) - 민첩성이 15%만큼 증가합니다.

Essence of the Viper (Mastery) - Increases all elemental damage you deal by 8%. Each point of Mastery increases elemental damage by an additional 1%.
특화력: 독의 정수 - 사냥꾼이 입히는 모든 원소 피해가 13%만큼 증가합니다. 특화력 1당 원소 공격력이 추가로 1.0%만큼 증가합니다.

 

(일반 스킬)

Misdirection is no longer permanent, and fades after 30 sec. No longer has a Mana/Focus cost.
눈속임 주문은 더이상 영속적이지 않으며, 30초 동안만 유지됩니다. 집중을 소모하지 않습니다.

Snake Trap, Ice Trap, Explosive Trap now lasts 1 min, up from 30 sec.
뱀 덫, 얼음의 덫, 폭발의 덫의 지속 시간이 30초에서 1분으로 증가되었습니다.

Freezing Trap now prevents all action for up to 20 sec (up from 10 sec). No longer has a Mana/Focus cost.
빙결의 덫의 지속 시간이 10초에서 최대 20초로 증가되었습니다. 더이상 집중을 소모하지 않습니다.

Feign Death no longer has a Mana/Focus cost.
죽은척하기 주문은 더이상 집중을 소모하지 않습니다.

Mongoose Bite has been removed from the tree.
살쾡이의 이빨 주문은 제거되었습니다.

Wing Clip no longer has a Mana/Focus cost.
날개 절단 주문은 더이상 집중을 소모하지 않습니다.

Raptor Strike is now Instant instead of Next Melee. No longer has a Mana/Focus cost. Now has a 6 sec cooldown.
랩터의 일격 주문은 이제 근접 거리에서 즉시 일격을 날리는 것으로 변경되었습니다. 집중을 소모하지 않습니다. 6초 후 재사용 가능.

Trap Launcher is now a baseline skill. When used, your next Trap can be launched to a target location within 40 yards. Lasts for 15 sec. 20 Focus, Instant
덫 발사 주문은 이제 기본 스킬로 변경되었습니다. 활성화되면 40미터 반경 내의 지점에 다음 덫을 발사할 수 있습니다. 15초 동안 지속됩니다. (집중 20, 즉시 시전)

Deterrence now has a 2 min cooldown, up from 1.5 min.
공격 저지 주문의 재사용 대기시간이 1.5분에서 2분으로 증가했습니다.

Scatter Shot is now a baseline skill.
산탄 사격은 이제 기본 스킬로 변경되었습니다.

Serpent Sting has been moved to Survival. Now scales from 40% of your Ranged Attack Power, up from 20%.
독사 쐐기 주문은 생존 특성으로 변경되었습니다. 이제 원거리 공격력의 40%만큼의 피해를 줍니다. (기존 20%)

 

(특성 변경점)

Hunting Party is now a Tier 5 and 1 Rank talent, down from Tier 10 and 3 Ranks. Replenishment effect removed. Now Increases your total Agility by an additional 10%, and increases the Ranged and Melee Attack Speed of all party and raid members by 10%.
무리 사냥 특성은 5번째 줄 1포인트 특성으로 변경되었습니다 .(기존 10번째 줄 3포인트) 재충전 효과는 제거되었습니다. 전체 민첩성이 추가로 10%만큼 증가하고, 모든 파티원과 공격대원의 근접 및 원거리 공격 속도가 10%만큼 증가합니다.

Point of No Escape is now a Tier 2 talent, down from Tier 9.
죽음의 함정 특성은 9번째 줄에서 2번째 줄로 이동되었습니다.

Black Arrow is now a Tier 7 talent, down from Tier 9. No longer increases all damage done by you to the target. Now scales from 12% of Ranged Attack Power, up from 10%. Now shares a cooldown with Fire trap spells only. Range increased from 35 to 40 yards. Costs 35 Focus.
검은 화살 특성은 9번째 줄에서 7번째 줄로 이동되었습니다. 더이상 대상에 대한 모든 피해량을 상승시키지 않습니다. 원거리 공격력의 12%만큼 공격력이 증가합니다. (기존 10%) 화염 덫 주문과 재사용 대기 시간을 공유합니다. 유효 거리가 35미터에서 40미터로 증가했습니다. 35의 집중을 소모합니다.

Sniper Training is now a Tier 6 talent, down from Tier 9. No longer affects Aimed Shot, Black Arrow, or Explosive Shot. Now affects Cobra Shot.
저격 훈련 특성은 9번째 줄에서 6번째 줄로 이동되었습니다. 더이상 조준 사격, 검은 화살, 또는 폭발 사격에 영향을 주지 않습니다. 코브라 사격에 영향을 주도록 변경되었습니다.

Noxious Stings is now a Tier 5 and 2 Ranks talent, down from Tier 8 and 3 Ranks. Increases your damage done on targets afflicted by your Serpent Sting by 5/10% (up from 1/2%). Increases your damage done on targets afflicted by your Serpent Sting by 5%. If Wyvern Sting is dispelled, the dispeller is also afflicted by Wyvern Sting lasting 25/50% (up from 16/25/50%) of the duration remaining.
맹독 쐐기는 5번째 줄 2포인트 특성으로 변경되었습니다. (기존 8번째 줄 3포인트 특성) 자신의 독사 쐐기에 걸려 있는 대상을 공격할 때 입히는 피해가 5/10%만큼 증가합니다. (기존 1/2%) 비룡 쐐기가 무효화되면 효과를 무효화한 자가 남아있는 지속시간의 25%동안 비룡 쐐기 효과에 걸립니다.

Wyvern Sting now costs 10 Focus.
비룡 쐐기는 10의 집중을 소모합니다.

Thrill of the Hunt is now a Tier 3 talent, down from Tier 7. You have a 5/10/15% chance when you Arcane Shot, Explosive Shot or Black Arrow you instantly regain 40% of the base focus cost of the shot.
사냥의 전율 특성은 7번째 줄에서 3번째 줄로 이동되었습니다. 신비한 사격, 폭발 사격, 검은 화살 공격 시 5/10/15%의 확률로 즉시 사격에 소모된 기본 집중의 40%에 해당하는 집중을 회복합니다.

Resourcefulness is now a Tier 4 talent, down from Tier 6. No longer reduces the mana cost of all traps, melee abilities and Black Arrow.
뛰어난 계략 특성은 6번째 줄에서 4번째 줄로 이동되었습니다. 더이상 덫과 근접 기술, 그리고 검은 화살의 마나 소모량을 줄여주지 않습니다. (집중 시스템)

Hunter vs. Wild is now a Tier 1 talent, down from Tier 5. No longer increases you and your pet`s attack power. Now increases stamina by 4/7/10%.
사냥꾼과 야성 특성은 5번째 줄에서 1번째 줄로 이동되었습니다. 더이상 사냥꾼과 야수의 공격력을 증가시키지 않습니다. 이제 체력을 4/7/10%만큼 증가시킵니다.

Counterattack is now a Tier 3 talent, down from Tier 5. No longer has a Mana/Focus cost.
역습 특성은 5번째 줄에서 3번째 줄로 이동되었습니다. 더이상 집중을 소모하지 않습니다.

T.N.T. is now a 2 Ranks talent, down from 3 Ranks. Revamped - When you deal periodic damage with your Immolation Trap, Explosive Trap or Black Arrow you have a 6/12% chance to trigger Lock and Load.
강력한 폭탄 특성은 3포인트 특성에서 2포인트 특성으로 변경되었습니다. 제물의 덫, 폭발의 덫, 검은 화살로 주기적인 피해를 입히면 6%의 확률로 실탄 장전 효과가 발동합니다.

Lock and Load is now a Tier 3 and 2 Ranks talent, down from Tier 4 and 3 Ranks. Now procs from Freezing Trap and Ice Trap only. Now has a 50/100% chance to cause your next 2 Arcane Shot or Explosive shot to cost no focus and trigger no cooldown.
실탄 장전 특성은 3번째 줄 2포인트 특성으로 변경되었습니다. (기존 4번째 줄 3포인트) 이제 빙결의 덫과 얼음의 덫에만 영향을 줍니다. 이제 50/100% 확률로 다음 2회의 신비한 사격 혹은 폭발 사격의 재사용 대기시간을 없애고 집중을 소모하지 않도록 해 줍니다.

Survival Tactics is now a Tier 2 talent, down from Tier 3.
생존술 특성은 3번째 줄에서 2번째 줄로 이동되었습니다.

Entrapment is now a 2 Ranks talent, down from 3 Ranks. Now entraps the targets for 2/4 sec, up from 2/3/4 sec.
올가미 특성은 3포인트 특성에서 2포인트 특성으로 변경되었습니다. 얼음의 덫 또는 뱀 덫이 작동하면 피해를 받은 모든 대상을 옭아매어 2/4초 동안 움직이지 못하게 합니다. (기존 2/3/4초)

 

(신규 특성)

Pathing - Increases ranged haste by 1/2/3%.
사냥길 - 원거리 가속이 3%만큼 증가합니다.

Serpent Spread - Targets hit by your Multi-Shot are also afflicted by your Serpent Sting equal to 6/9 sec of its total duration.
독사 퍼뜨리기 - 일제 사격 시 대상에게 독사 쐐기 총 지속시간의 6/9초만큼 독사 쐐기 효과를 겁니다.

Toxicology - Increases the periodic critical damage of your Serpent Sting and Black Arrow by 50/100%.
독물학 - 독사 쐐기, 검은 화살의 주기적인 효과의 치명타 피해가 50/100%만큼 증가합니다.

Mirrored Blades - When attacked by a spell while in Deterrence, you have a 50/100% chance to reflect it back at the attacker.
칼날 반사 - 공격 저지 효과가 활성화되어 있는 동안 주문 공격을 받았을 때 50/100%의 확률로 공격자에게 주문을 반사합니다.

Improved Serpent Sting - Your Serpent Sting also does instant damage equal to 15/30% of its total periodic effect.
독사 쐐기 연마 - 독사 쐐기 공격 시 주기적인 효과로 입히는 총 피해의 15%에 해당하는 피해를 즉시 입힙니다.

 

(삭제되는 특성)

Master Tactician has been removed from the tree.
전술의 대가 특성은 제거되었습니다.

Expose Weakness has been removed from the tree.
결점 노출 특성은 제거되었습니다.

Lightning Reflexes has been removed from the tree.
번개같은 반사 신경 특성은 제거되었습니다.

Killer Instinct has been removed from the tree.
살수의 본능 특성은 제거되었습니다.

Survivalist has been removed from the tree.
생존의 대가 특성은 제거되었습니다.

Scatter Shot is gone. Now a baseline skill.
산탄 사격 특성은 제거되었습니다. 이제 기본 기술입니다.

Deflection has been removed from the tree.
재빠른 손놀림 특성은 제거되었습니다.

Surefooted has been removed from the tree.
침착함 특성은 제거되었습니다.

Survival Instincts has been removed from the tree.
생존 본능 특성은 제거되었습니다.

Improved Tracking has been removed from the tree.
추적 연마 특성은 제거되었습니다.

Hawk Eye has been removed from the tree.
매의 눈 특성은 제거되었습니다.

Savage Strikes has been removed from the tree.
야생의 일격 특성은 제거되었습니다.


Lv41 강철사냥꾼

고생 고생하면서 처음으로 레이드 보스를 킬했을때의 그 감동을 기억하며 ~~~~

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