행사 진행같은건 패스하고 주요 부분만 번역합니다.
20th Anniversary Panel
- The first actual Diablo panel has kicked off, unsurprisingly with a retrospective on the beginnings of the series.
- Kevin Martens, Wyatt Cheng, John Mueller, and Julian Love take the stage.
- Three parts to the panel: Anniversary Event, Armory Feature, Necromancer Deep Dive
- Let's start with the Anniversary Dungeon Event.
- The Anniversary event started out as simply adding classic music tracks.
- The camera position will be changed, everything will be pixelated, movement in only 8 directions, the sound will be more tin-y, all straight from the late 90s.
- 카메라 고정 시점, 8방향 이동, 사운드 변경 등 모든 것을 90년대 디아블로 1과 비슷하게 만듬.
- We'll also be getting Retro UI and more simplistic monster AI.
- UI와 몬스터 Ai도 디아블로 1과 비슷하게 만듦
- There'll be two new Portrait frames, and a Butcher Pet.
- 초상화 장식과 아기 도살자 펫을 줌
- Beating Diablo at the bottom will play the old D1 cinematic and reward a Legendary Gem to fit the helmet slot and apply a Soulstone transmog.
- 디아블로를 잡으면 이마에 소울젬을 박는 디아블로 1 시네마틱이 나오고 투구에 박는 영혼석 전설 보석과 '영혼석이 박힌 모습'의 형상 변환을 줌.
- There'll also be two new weapon transmogs: The Butcher's Cleaver and Wirt's Wooden Leg.
- 부처의 칼과 워트의 의족 형상변환도 추가
- New feature: The Armory!
- 무기고 추가
- The Armory will come later in 2017.
- 무기고 업데이트는 2017년
- There will be a full equipment manager, allowing you to name and save 5 full loadouts per character, including skills, passives, items, cubed powers.
- 무기고엔 최대 5개의 캐릭터/스킬/패시브/아이템/큐브 세팅을 저장할 수 있다.
- Paragon Points will NOT be saved, because having acquired new ones after saving a set would require you to re-allocate those.
- 파라곤 포인트는 저장되지 않는다
- The Armory will always use the highest level gems (normal and Legendary) of the corresponding type.
- 무기고 세팅은 항상 가장 높은 레벨의 보석을 사용한다.
- Removing Gems will no longer cost money, so you can swap back an forth more freely.
- 보석 빼는 돈은 이제 사라지고 스왑을 좀 더 자유롭게 할 수 있음.
- Onwards to the Necromancer.
- The idea behind art design of the Necromancer is that he's a commander of the dead, a rock star
- 네크로맨서는 죽은자의 사령관이며, 락스타이다.
- There are several visual themes to the Necromancer's armor sets: Sacrifice, Aristocratic, Reanimation, Blood, and Bone
- 네크로맨서 아이템 모습을 보여줌: 희생, 귀족, 되살리기, 피, 뼈
- With Doctors vs. Necromancers: The Witch Doctor is more lighthearted, while the Necro will be more dark and grim with Curses, Blood, and Bone.
- 부두술사 vs 네크로맨서: 부두술사는 좀 더 가벼운 느낌이다. 네크로맨서는 어둡고 엄숙하다. 저주, 피, 뼈.
- Necromancer Pets will all be Active/Passive, like the Monk's Mantras, letting you actually command your pets with the active portion.
- 네크로맨서 소환수는 액티브/패시브 혼합 형태이다. 수도사 진언처럼. 액티브 스킬을 사용해서 소환수에게 명령을 할 수 있다.
- The Necro's resource, Essence, does not regenerate automatically.
- 네크로맨서의 자원은 정수. 자동 회복이 되지 않는다.
- Monster Corpses in the world serve as a secondary resource for some skills, like Corpse Explosion which blows up up to 10 corpses at a time. They are only visible to Necromancers.
- 시체도 일종의 보조 자원이다. 대표적인 예로 시체폭발이 있다. 네크로맨서에게만 시체가 활성화된다.
- Bone Spear is back and works just like it did in Diablo II: It's a huge piercing projectile.
- 본 스피어가 디아블로 2와 비슷하게 돌아온다: 관통하는 큰 투사체
- Siphon Blood lets you drain health from a monster as a channeled skill.
- Siphon Blood는 몬스터에게 체력을 빨아들이는 채널링 스킬
- Blood Rush is a teleport-like skill, which makes you leave your meaty bits behind, move your blood forward, and then put yourself back together there.
- Blood Rush는 네크식 텔레포트.
- Blood Golem! Will also be Active/Passive, allowing you to directly command it.
- 블러드 골렘!
- Army of the Dead summons over a hundred skeletons in an instant, to attack an area.
- 죽은자의 군대는 엄청난 수의 스켈레톤을 바로 소환해서 지역을 공격한다.
- Necro won't launch until the second half of 2017.
- 네크로맨서는 2017년 후반은 되어야 나올듯.
- That's it for this panel. Tomorrow's panel will include Challenge Rifts, New Zones and more!
- 오늘 패널은 이것으로 종료. 내일 패널은 도전 균열, 새로운 지역, 기타 추가 요소에 대해 말하낟.
영혼석 전설 보석의 모습