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[일반] 개발자 Q&A 요약-향후 패치방향 등 (번역기)

아이콘 파타시
댓글: 11 개
조회: 7800
추천: 17
비공감: 2
2016-12-16 12:26:50
 안녕하세요. 성역의 수호자, 네팔렘 여러분.

(엇 이글을 올리고 나니 좀전에 다른 분께서 관련글을 올려 주셨네요. 중복일까 싶어서 고민하다 서로 보강될거 같아 올립니다. ^^;)

며칠전 예고된 대로 한국시간 16일 9시경 페이스북에서 디아3 개발자 'Joe Shely' 와 유저의 생방송 Q&A가 있었습니다. (질문은 예고 페이지에서 미리 댓글로 받음)

해외 사이트에 문답이 정리되어 올라와 글 써봅니다. 모든 질문은 아니고, 중요 질문 위주 요약인거 같습니다.
(http://diablo.blizzpro.com/2016/12/15/joe-shely-answers-community-questions-live-qa-session/)

내용이 꽤 길고 번역질&시간 관계상 번역기를 사용해 정리했습니다. 이점 죄송하고, 또 양해 부탁 드립니다.
공홈에 공식글로 올라올지 모르겠으나 뜬다면 그때 제대로 된 내용을 보시기 전에, 대략적인 파악은 문맥만 보셔도
충분히 가능하실거 같습니다.

[몇가지 요약]
1.'도전 균열' 에 많은 정성과 기대를 가지고 개발 中 이며, 순위표에서 다른 유저와 경쟁하며 재미와 만족을 느끼리라 기대. 보상은 현상금 재료&캐시(아마 핏빛파편)
2.야만 세트 '황야의 분노' 는 PTR 다음 패치에서 상향되고 새롭게 변경될 예정.
3.강령술사의 테마에서 독은 주가 되진 않을 것. (부두가 있으므로) 대신 기술의 룬으로 등장할수도 있음. 네크만의 개성있는 테마를 준비 중.
4.'제압'을 황야셋에 넣을 생각이었지만 아직은 분쇄에 연계해둠. '제압'과 '개나리색 복대'에 대해 여전히 논의 중이며 다음 패치에서 지켜보고 재평가.
5.파티플과 솔플의 격차를 줄이기 위해 아직 작업 중. 특히 현상금 사냥(큐브런) 中 솔로 플레이를 더욱 즐겁게 하기 위해.
6.'아크칸 세트' 재설계는 일단 목걸이를 추가한 걸로 시작해 거기부터 나아가려 함.
7.시즌8은 이 게시글 이후 매우 빠르게 종료공지가 올라올 것. 그리고 짧은 휴식기 후 2.4.3패치와 함께 시즌9가 시작.
8.주류에 너무 밀리지 않도록 비주류 세트들을 잠재적으로 버프해 나가겠다.
9.더 많은 업적을 추가 예정. 특히 강령술사가 출시되면 관련해서.
10.'마인'의 의존도를 줄이기보다 우선 '델셰르 세트'를 버프하고 체크.

[개인 의견]
이런 질문류가 그렇듯 명확한 계획&수치는 얻기 힘든게 사실이죠. 하지만 유저들의 불만&문제점을 꽤 파악하고 있고
변경&수정에 대한 의지도 있는 거 같아, 청사진을 제공한다는 생각에 나름 만족합니다. 신용에 대한 믿음으로 ^^;

글이 꽤 길어 먼저 인사 드립니다. 긴글 읽어 주셔서 감사합니다.
즐겁고 행복한 주말 시작하시길 바랍니다. 항상 건강하세요.

ps : 디아블로 공식 트위터에서, 디아 20주년 이벤트 관련 플레이가 현재 '디아2 액트4 마을에서 티리엘과의 만남' 까지 진행되었습니다. 일단 뭔가 더 할거라 예고하긴 했는데, 무슨 떡밥을 던지는 건지 의문&걱정&기대가 공존하네요.^^;

앞이 원문, 다음이 번역기 번역문 입니다.

 

JOE SHELY ANSWERS COMMUNITY QUESTIONS IN LIVE Q&A SESSION

by Stephen Stewart on         follow LeviathanD3

On Thursday, December 15, Senior Game Designer Joe Shely sat down to answer questions provided by the community via Facebook, the official forums, Twitter, and other locations. This event took place on the Facebook Live streaming platform for about 30 minutes and was moderated by Community Manager Nevalistis. Below, you can find a rough transcription/summary of the questions and Joe’s responses.

Update: If you missed the live session or want to watch it again, it is currently available on Diablo’s Facebook page.

Can you explain more in depth how the move to 64-bit will enhance our game experience?

Originally Posted by Joe Shely

There will be faster load times and with the move to Direct X 11, there should be some graphical improvements as well. This is coming in Patch 2.4.3.

Are you happy with the current Paragon system or do you think it needs to be reworked?

Originally Posted by Joe Shely

The Paragon system is an alternate progression track. It allows for a broad portion of the Diablo audience to keep gaining power and making progress. Ultra-competitive players should look forward to Challenge Rifts since everyone will have the same powers and Paragon level. Challenge Rifts will come from actual players and their runs. Players will likely be rewarded with bounty materials/caches just for beating the original player’s time and then there will be Leaderboards to compete on.

Do you have plans to rework the Barbarian’s Wrath of the Wastes set?

Originally Posted by Joe Shely

This set is actually modified on the Patch Test Realm (PTR) right now. We want to increase the set’s overall power level and new changes (in addition to the ones already there) will be pushed to the PTR in a forthcoming patch. We also wanted to make sure to touch multiple sets for the different classes so that there was a bit more diversity and choice. Specific to Wrath of the Wastes, we don’t want the tornadoes to destroy performance of the game and we believe that they’ve made changes to help with that. We also don’t want the tornadoes to dominate the damage output of the set. We want about 60% of the damage to come directly from Whirlwind itself and about 40% to come from the tornadoes.

At BlizzCon you mentioned that the Necromancer’s themes are Reanimation, Blood, and Bone, but what about Poison?

Originally Posted by Joe Shely

Necromancer skills are still being developed. The Blood theme/the theme of decay is really strong. We’re able to build a lot of strong gameplay around these themes. Poison hasn’t come into the mix yet, but potentially you might see a few runes. The Witch Doctor is heavily themed in Poison though, so we don’t want to step on its toes. We want to play up the strongest themes possible for the Necromancer to give it individuality.

Will the PS4 and Xbox One players get the anniversary patch at the same time as PC players?

Originally Posted by Joe Shely

Yes, console players will receive the patch at the same time as PC players. We are also excited to bring seasons to consoles soon and the feature is being developed from the ground up specifically for integration with console, just like how the console version was not a direct copy of the PC version.

Saffron Wrap: Most Legendaries need synergy to be incorporated into a set. Will Overpower receive that treatment?

Originally Posted by Joe Shely

We thought about putting Overpower in the Wrath of the Wastes set, but wanted to keep it tied to Rend and Whirlwind. We’re still thinking about what to do with Overpower and will re-evaluate after it and the Saffron Wrap see use in the next patch.

Group play is more rewarding than solo play. Can something be done to reduce the disparity between the two?

Originally Posted by Joe Shely

We want to make changes to make the solo experience more fun, particularly while doing bounties. We’re still working on it. It’s on our radar.

Are there plans to rework the Akkhan’s set?

Originally Posted by Joe Shely

We added the amulet for the set on the PTR to give players flexibility. We want to see what people do with that first and then we’ll see where we go from there.

Are there plans to add more achievements?

Originally Posted by Joe Shely

Yes, once the Necromancer comes out, there will be tons of achievements associated with that.

How do the developers feel about sets that outperform others such as Firebird’s? What kind of changes can we look forward to regarding set balancing, if any?

Originally Posted by Joe Shely

We are careful about making changes to things that are too strong because we don’t want players to log in and be weaker. We are buffing other sets instead to potentially provide playstyles that have fallen by the wayside with more power so that players can use them without feeling too far behind.

Are there any plans to overhaul and improve the character skill system?

Originally Posted by Joe Shely

The skill system is a foundational element, so, as a live game, we wouldn’t make changes to such an integral system. However, because of how the skill system works, that’s what allows us to create such wild powers on Legendary items. This is how we were able to produce something like the Legacy of Nightmares set, for instance.

Can we get a new transmog set for seasonal rewards?

Originally Posted by Joe Shely

New cosmetics are coming in Season 9. New portrait frames, etc.

When is Season 8 ending and Season 9 starting?

Originally Posted by Joe Shely

It will be announced very soon in a blog post. Season 9 will start shortly after Season 8 ends. You will see Season 9 go live somewhere around the launch of Patch 2.4.3.

Will there be an alternative, true end game that can compete with Greater Rifts?

Originally Posted by Joe Shely

We see Seasons as a way to continue to engage with the game over a long period of time. We think that Seasons keeps the game fresh with the Season Journey and re-rolling new characters. We believe that this is an end game as well. To specifically adress the question, Greater Rifts are the place to make your characters as powerful as possible. There are also the Challenge Rifts to look forward to. There will be new builds and Challenge Rifts to check out on a frequent basis.

Are there any plans to lessen the dominance of the Archon skill for Wizards?

Originally Posted by Joe Shely

We do feel that it is a dominant Wizard skill. Del Sere’s Magnum Opus, however, is a set that doesn’t use Archon and it got a buff on PTR, so we hope people will check that out and potentially we will shake things up more in the future.

Why don’t community managers and developers interact more with the community?

Originally Posted by Nevalistis

We are experimenting with a few different ways of communicating, with this Facebook live stream as a prime example. When people respond positively, it helps us understand which modes of communication people like more. We use that information, among other things, to help consider which platforms we will use and what will reach the most people. We won’t abandon certain avenues, but we don’t want to spread ourselves too thin either. We are always looking for ways to open the lines of communication.

Originally Posted by Joe Shely

The developers read the forums. I was going through the PTR forums in particular last night to look for things that we might change. As an example, there will be tweaks to Greater Rifts due to direct feedback left by the community in the official forums, so we appreciate the feedback, especially in the directed PTR feedback posts.

Seeing as you work for Blizzard, and particularly work on the Diablo team, what kinds of things does the Diablo team want for Christmas?

Originally Posted by Joe Shely

Wyatt wants snow in Irvine for Christmas. Someone else refuted that immediately, so it’s a contested battle. (That someone was Nevalistis.) Some people are looking for the Cosmic Wings and I am personally looking for an Ancient Witching Hour for my Unhallowed Essence Demon Hunter.

12 월 15 일 목요일, 시니어 게임 디자이너 인 Joe Shely는 페이스 북, 공식 포럼, 트위터 및 기타 지역을 통해 커뮤니티에서 제공 한 질문에 답변했습니다. 이 이벤트는 Facebook Live 스트리밍 플랫폼에서 약 30 분 동안 진행되었으며 커뮤니티 관리자 Nevalistis에 의해 검토되었습니다. 아래에서 질문과 조의 답변에 대한 대략적인 요약 / 요약을 찾을 수 있습니다.

업데이트 : 당신이 라이브 세션을 누락하거나 다시보고 싶은 경우가 현재 사용할 수있는 디아블로의 페이스 북 페이지 .

64 비트로의 전환이 게임 경험을 어떻게 향상시킬 수 있는지 자세히 설명해주십시오.

원래 조 Shely에 의해 게시 됨

로드 시간이 더 빨라지고 Direct X 11로 이동하면 그래픽이 향상됩니다. 이것은 2.4.3 패치에서 나옵니다.

현재의 Paragon 시스템에 만족하십니까? 아니면 재 작업해야한다고 생각하십니까?

원래 조 Shely에 의해 게시 됨

Paragon 시스템은 대체 진행 트랙입니다. 디아블로 관객의 광범위한 부분이 계속 힘을 얻고 진전을 이룰 수 있습니다. 모든 플레이어는 동일한 힘과 Paragon 레벨을 갖기 때문에 초 경쟁 선수는 Challenge Rifts를 기대합니다. 챌린지 Rifts는 실제 플레이어와 득점에서 나옵니다. 플레이어는 원래 플레이어의 시간을 상실하기 위해 현상금 / 캐시로 보상을받을 것이며 리더 보드가 경쟁 할 것입니다.

바바리안의 Wrath of the Wastes를 재 작업 할 계획이 있습니까?

원래 조 Shely에 의해 게시 됨

이 세트는 PTR (Patch Test Realm)에서 실제로 수정됩니다. 우리는 세트의 전반적인 파워 레벨을 높이고 새로운 변화 (이미 존재하는 것)를 향후 패치에서 PTR로 밀어 넣을 것입니다. 우리는 또한 다양한 클래스에 대해 여러 세트를 만져서 좀 더 다양성과 선택의 폭을 갖도록하고 싶었습니다. 폐기물의 분노에만 국한되며, 우리는 토네이도가 게임의 성능을 파괴하는 것을 원하지 않으며, 우리는 그들이 토니가 도움을 줄 수 있다고 생각합니다. 토네이도가 세트의 데미지 결과를 지배하는 것을 원하지 않습니다. 피해의 약 60 %는 Whirlwind에서 직접 발생하고 약 40 %는 토네이도에서 발생하기를 원합니다.

BlizzCon에서 네크로맨서의 테마는 Reanimation, Blood, Bone이지만, Poison은 어떨까요?

원래 조 Shely에 의해 게시 됨

네크로맨서 기술은 아직 개발 중입니다. 피의 주제 / 부패의 테마는 정말 강력합니다. 우리는 이러한 주제를 중심으로 강력한 게임 플레이를 구축 할 수 있습니다. 포이즌은 아직 믹스에 들어 가지 않았지만 잠재적으로 당신은 약간의 룬을 볼 수 있습니다. Witch Doctor는 Poison을 주제로하고 있으므로 발가락을 밟고 싶지는 않습니다. 우리는 네크로맨서가 개성을 발휘할 수 있도록 가능한 한 가장 강한 주제를 펼치기를 원합니다.

PS4와 Xbox One 플레이어는 PC 플레이어와 동시에 기념일 패치를 받게됩니까?

원래 조 Shely에 의해 게시 됨

예, 콘솔 플레이어는 PC 플레이어와 동시에 패치를 받게됩니다. 우리는 곧 콘솔에 시즌을 가져올 수있게되어 기쁘게 생각합니다. 콘솔 버전이 PC 버전의 직접 복사가 아닌 것처럼 콘솔과의 통합을 위해 특별히 개발 된 기능입니다.

'개나리색 복대' 대부분의 전설은 시너지가 필요합니다. '제압'이 그 치료를 받게됩니까?

원래 조 Shely에 의해 게시 됨

우리는 '제압'을 '황야의 분노' 세트에 넣을 생각 이었지만 분쇄와 Whirlwind에 묶어두기를 원했습니다. 우리는 여전히 Overpower로 무엇을해야하는지 생각하고 있으며, '개나리색 복대'가 다음 패치에서 사용되는 것을 본 후에 재평가 할 것입니다.

그룹 플레이는 솔로 플레이보다 보람이 있습니다. 둘 사이의 불균형을 줄이기 위해 무언가를 할 수 있습니까?

원래 조 Shely에 의해 게시 됨

우리는 특히 현상금을 행사하는 동안 솔로 체험을 더 재미있게 만들기 위해 변경하고 싶습니다. 우리는 아직 작업 중입니다. 우리 레이더에 있어요.

Akkhan의 세트를 재 작업 할 계획이 있습니까?

원래 조 Shely에 의해 게시 됨

세트의 부적을 PTR에 추가하여 플레이어에게 유연성을 제공했습니다. 우리는 사람들이 처음에 무엇을하는지 알고 싶습니다. 그러면 우리가 어디에서부터 시작하는지 알게 될 것입니다.

더 많은 업적을 추가 할 계획이 있습니까?

원래 조 Shely에 의해 게시 됨

그렇습니다. 일단 네크로맨서가 나오면 그와 관련된 많은 성과가있을 것입니다.

개발자는 Firebird와 같은 다른 제품을 능가하는 세트에 대해 어떻게 생각합니까? 설정 균형 조정과 관련하여 어떤 변화가 기대 될 수 있습니까?

원래 조 Shely에 의해 게시 됨

우리는 선수들이 더 약해지기를 원하지 않기 때문에 너무 강하게 변화하는 것에주의를 기울이고 있습니다. 우리는 플레이어가 너무 멀리 뒤에서 느끼지 않고 사용할 수 있도록 더 많은 힘으로 길가에 떨어진 플레이 스타일을 잠재적으로 제공하기 위해 다른 세트를 버핑하고 있습니다.

캐릭터 스킬 시스템을 개편하고 개선 할 계획이 있습니까?

원래 조 Shely에 의해 게시 됨

스킬 시스템은 기본 요소이므로 실제 게임처럼 우리는 그러한 통합 시스템을 변경하지 않을 것입니다. 그러나 스킬 시스템이 어떻게 작동하는지에 따라 전설적인 아이템에서 그러한 거친 힘을 창출 할 수 있습니다. 이것은 예를 들어 악몽의 유산 세트와 같은 것을 제작할 수 있었던 방법입니다.

계절 보상을위한 새로운 트랜스 모그 세트를 얻을 수 있습니까?

원래 조 Shely에 의해 게시 됨

시즌 9에 새로운 화장품이 등장합니다. 새로운 인물 프레임 등

시즌 8은 끝나고 시즌 9는 언제 시작됩니까?

원래 조 Shely에 의해 게시 됨

블로그 게시물에 곧 발표 될 예정입니다. 시즌 8은 시즌 8이 끝난 직후에 시작됩니다. 패치 9.3의 출시와 함께 Season 9가 어딘가에서 라이브로 보입니다.

Greater Rifts와 경쟁 할 수있는 진정한 최종 게임이 있습니까?

원래 조 Shely에 의해 게시 됨

Seasons는 오랜 기간 동안 계속해서 게임에 참여할 수있는 방법이라고 생각합니다. Seasons는 Season Journey와 함께 새로운 게임을 유지하고 새로운 캐릭터를 다시 시작한다고 생각합니다. 우리는 이것이 최종 게임이라고 생각합니다. 특별히 그 문제를 해결하기 위해 Greater Rifts는 캐릭터를 최대한 강력하게 만들어주는 곳입니다. 기대할 수있는 도전 과제도 있습니다. 새로운 빌드와 Challenge Rifts가 빈번하게 체크 아웃 될 것입니다.

마법사를위한 Archon 기술의 지배력을 줄이려는 계획이 있습니까?

원래 조 Shely에 의해 게시 됨

우리는 그것이 지배적 인 마법사 기술이라고 생각합니다. Del Sere의 Magnum Opus는 Archon을 사용하지 않고 PTR에 광을내는 세트입니다. 그래서 우리는 사람들이 그것을 확인하고 잠재적으로 우리가 앞으로 더 많은 것들을 흔들어 줄 것을 희망합니다.

커뮤니티 관리자와 개발자가 커뮤니티와 더 많은 상호 작용을하는 이유는 무엇입니까?

원래 Nevalistis에 의해 게시 됨

우리는 몇 가지 다른 통신 방법을 실험하고 있습니다.이 Facebook 라이브 스트림을 주요 예로들 수 있습니다. 사람들이 긍정적으로 반응하면 사람들이 더 좋아하는 의사 소통 방식을 이해하는 데 도움이됩니다. 우리는이 정보를 사용하여 어떤 플랫폼을 사용할 것인지, 무엇이 가장 많은 사람들에게 도달 할 것인지 고려하는 데 도움을줍니다. 우리는 특정 길을 포기하지 않을 것입니다. 그러나 우리는 너무 가벼워지기를 원하지 않습니다. 우리는 항상 의사 소통의 길을 모색하고 있습니다.

원래 조 Shely에 의해 게시 됨

개발자는 포럼을 읽습니다. 저는 어제 밤 PTR 포럼을 통해 우리가 바꿀지도 모른 것들을 찾아 보았습니다. 예를 들어 공식 포럼에서 지역 사회가 남긴 직접적인 피드백으로 인해 Greater Rifts의 개조가있을 것입니다. 특히 PTR 피드백 게시물에 대한 의견을 보내 주시면 감사하겠습니다.

블리자드에서 일하는 것을보고, 특히 디아블로 팀에서 일하면서, 디아블로 팀은 크리스마스에 어떤 종류의 것을 원합니까?

원래 조 Shely에 의해 게시 됨

Wyatt는 크리스마스를위한 Irvine에 눈을 원합니다. 누군가는 즉시이를 논박 했으므로 분쟁이 일어났습니다. (그 누군가는 Nevalistis였습니다.) 어떤 사람들은 우주의 날개를 찾고 있으며, 나는 Unhallowed Essence 악마 사냥꾼을 위해 고대의 Witching Hour를 개인적으로 찾고 있습니다.

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