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[일반] 디아블로3, 유저들이 바라는 점 오목조목 짚어보기

아이콘 디캅
댓글: 40 개
조회: 11762
추천: 10
2012-07-31 12:27:35

휴... 번역하는데 30분 이상이 걸린 글이였습니다;; 사전 찾고 이리저리 생각해보고;; 다 읽어보시고 마음에 드시면 추천꾺!


1) Increase physical damage of most elites (some exceptions: Demonic Tremors) by 15% Bosses by 20%. (game as is: way too easy.. .needs to be upgraded slightly. Nothing people hate more or makes people leave quickly more than an easy game that seems to have no point or endgame challenge.

1) 몬스터의 데미지를 보스몹은 20%, 엘리트몹은 15% 인상한다. (게임은 무언가가 너무 쉬워서 업그레이드가 필요한거같다. 의미없는 쉬운 게임은 사람들을 일찍 질리게 한다) 

2) Decrease Health Bonus of all elites by 33% per player added (so 33% less than it currently is 1.0.3) This will make the game less tedious, so we aren’t spending 10 minutes on one elite.. and still have the added challenge of the Elite hitting us much harder.

2) 엘리트몹의 체력 보너스를 33%로 하향한다. 이는 한마리의 엘리트 몬스터를 잡는데 10분가량의 시간을 들이지 않아도 되며, 더 나아가서 게임들 덜 지루하게 해줄 것이다.

3) I know this is borrowing from WoW, but make all items BoE. The economy is wrecked because of several issues 1. Botters 2. Too much Volume 3. Players Leaving the game because of simple issues that could be fixed quickly (keep reading).

3) 이건 월드오브워크래프트에서 따온건데, 모든 아이템을 장비창에서 조합할 수 있게 해줬으면 한다. 디아블로3의 경제는 여러가지 이유로 붕괴되었는데 일단 하나는 봇 유저들, 두번째는 장비의 부피, 그리고 세번째는 많은 유저들이 쉽게 처리될 문제들로 이해 게임을 떠난다는 것이다

4) Lessen the Health Recovery of Elites by 33%

4) 엘리트 몬스터의 체력 회복률을 33%로 하향

5) Increase the timer for full health recover on Elites by 15 seconds 

5) 엘리트 몬스터의 전체 체력 회복 시간을 15초로 증가

6) Increase the Max Party Size to 8

6) 파티의 최대 인원을 8명으로 조정

7) Add % inc. Legendary Drop per player. If it is .01% normally, make it inc by .01 for each player in the group. This will encourage more co-op play and less solo play where you can dictate your own MF% versus having to deal with the variables of other players draining your MF. If you enjoy soloing, you still have the bonus of controlling your own magic find.. but you will have a lesser legendary base chance.

7) 레전드 아이템의 드롭률을 파티플레이시 인원 수 만큼 증가시킨다 (일정량/플레이어). 기본적으로 .01%정도면 좋겠다. 이는 사람들이 솔로 플레이보다 협동 플레이를 더 플레이하도록 할 것이다 (보통 협동 플레이에서는 매직 아이템을 파티원이 쓸어가는 일이 많다). 만약 당신이 솔로플레이를 하면, 당신이 모든 매직 아이템을 얻을 수 있으나, 레전드급 아이템에 대한 드롭율은 협동 플레이보다 낮을 것이다.

8) Create new Legendary items that are better than Rare items. 5 affixes + Gold and Magic Find (7 total) on each Legendary. Make all Legendaries found in inferno lvl 63, with a higher floor and ceiling to their dps than the range for rares.

8) 레어아이템보다 좋은 성능의 레전드 아이템을 출시한다. 5개의 옵션 + 골드와 매직 아이템의 획득률을 부여한다. 그리고 모든 레전드급 아이템들이 레벨 63 인페르노 최상층에서 얻을 수 있게 조정해야한다.

9) Increase the viability of Bleed, Stun, Slow, Freeze, chance to Knockback, chance to fear (ect) procs. They are relatively low at 1-5%. Increase them to 10-20% Make them more useful.

9) 출혈,스턴,슬로우(느려짐),냉기,넉백 등에 대한 성공률(적용/효과발생률)을 1~5%에서 10~20%까지 늘려주어야 한다.

10) Gems need to have more function. Instead of just adding increased stats by a 
small amount per level of gem, once the gems hit a level such as Star, have the gems give a bonus as well as the high roll on the stat to justify the price… such as for a Star Ruby (+Weapon Damage/+22% 300-500 Bleed Damage) Star Amethyst (+300 Life on Hit + 1.5% chance to stun target)… this will make players want to increase their gemology! It really isn’t too worth it right now except for a few exceptions (ie: crit weapon gems which scale so much better than damage ruby gems… ect). Simple things like this seem like they were not thought out at all.

10) 보석들에게 더 많은 기능을 부여해야 한다.(지금의 보석들은 보석의 급에 따라 장비에 적은 량의 스탯을 추가해준다) 별 루비 (무기 데미지 22% 추가, 300~500 출혈 데미지) 별 자수정 (300 체력 회복/1타, 1.5% 스턴 확률 부여)와 같이 별 등급이 부여된 보석들에게는 추가적인 스탯 보너스가 있어야 한다 그래야 정확한 가격이 책정될 수 있다. 또한 이는 플레이어들이 보석학에 좀더 관심을 가지게 할 수 있다. 지금은 몇몇을 제외하고 가치가 없다. 

11) Constant monitoring of classes for in game exploits that might ruin the overall game play. Right now the Wizard and their stun locking of minions/elites/bosses is a little out of control with the crit arcane barrage build. Tweaking of things like this to make the game actually play within the spirit of the way it was intended would be more fun for everyone. Because after a while, rofl stun lock is just no fun for anyone. Take a page from RIOT, they are really in tuned with gameplay and what is going on in their games on their servers.

11) 지속적으로 직업들에 대한 게임내의 부당한 플레이들을 모니터링해야한다. 부당한 플레이는 전체적인 게임플레이를 망치고 있다. 게임이 의도하는 대로 오류들을 수정해 나간다면 이는 모든 사람들에게 조금 더 많은 재미를 부여할 것이다. (여기서 마법사의 미니언/엘리트몹/보스몹과 스턴에 관한 내용이 언급되었는데 자세하게 해석을 못해서 일단 미뤘습니다)

12) Bosses should have a slight increase in the quality of loot dropped. I would suggest that at least one member of the party have at least 5nv before a boss fight can be accepted. This will prevent obvious boss farming without doing the necessary work of killing elites prior to garner the reward of the boss.

12) 보스봅들이 드롭하는 아이템들의 질을 약간 상향해야한다. 나는 보스 사냥에 들어가기 전에 파티에서 한 맴버당 네팔램의용기5중첩 혹은 그 이상을 권고하고 싶다. 이는 사람들이 보스몹에서 나오는 아이템을 얻기 위해 엘리트몬스터를 사냥하는 등의 플레이를 하지 않는 '일명 보스몹 재배식'의 플레이를 방지해줄 것이다.

13) This is a big one. Servers: IPs from North America should only be allowed on North American Servers, Asian IPs on Asian Servers, European IPs on European Servers, ect. This will eliminate communication issues for the most part as well as help quell the problem that Blizzard/Activision is indirectly supporting slave labor at gold farming outfits in underprivileged nations. This was/has been a problem in so many MMOs and needs to be addressed and unfortunately this is the only way to solve the problem. I enjoy playing with some people from overseas and I have some people from overseas on my friends list.. however, this is a huge problem and frankly the only way to solve this is to completely segregate the zones from each other. This isn’t racism, or anything linked to that, this is a practicality. It is a shame that people have to worry about monetary and game security because countries without laws or restrictions regarding the internet or international law and privacy in general prey upon the rest of the world. Blizzard, step up to the plate. This will be a huge step towards creating a better gaming universe for everyone… we can get back to gaming, honestly and without having to worry as much about account security – and potentially having our personal computers hacked, ect. 

13) 서버는 그 지역에 한해서만 접속이 가능해야한다. 이는 곧 사람들의 의사소통에 대한 문제를 해결해줄 것이다. 이는 현재까지 MMO 게임들에게 큰 문제가 되었었고 이는 반드시 수정되어야될 문제이다. 나는 내 친구리스트에 타지에서 게임을 하는 친구도 있고 그들와 플레이하는 것을 즐기지만, 솔직히 이는 큰 문제이고 이를 위해선 지역별로 제대로된 분리를 해야된다고 본다. 이것은 인종차별 혹은 이와 관련된 아무것도 아니다. 이는 실용성의 문제이다. 사람들이 아무런 인터넷상의 제약도 없는 몇몇 국가들 때문에 금전상의 혹은 게임 보안 문제의 희생양이 되는 것은 그 어떤 게임회사에게 있어도 큰 수치일 것이다. 이는 모든 사람들에게 있어서 더 나은 게임환경을 만들어 줄 것이다. 이는 우리들이 보안/해킹에 대한 아무런 걱정 없이 오직 게임에만 집중할 수 있게 해줄것이다. 

14) Ladders – Special 4 Month Ladder servers should be created. When the Ladder season is up… you start back at scratch. Everything is lost, including gold. Every character from inferno goes back to the start of Hell with a pre-set amount of gold and a general set of base gear just good enough to start off hell with.

14) 네달마다 한번씩 특별한 래더 서버가 열려야 된다고 본다. 여기서는 모두가 처음부터 새롭게 시작해야 한다. 어떠한 것도 없이 새로 말이다. 모든 인페르노 캐릭터들은 다시 헬모드로 돌아가서 기본 골드와 장비들로 다시 시작해야 하는 레더 서버가 열리는 것도 괜찮을 거 같다.

15) More Maps. I would work tirelessly at creating some end game content. Heck, this is a way Blizzard can make even more money. If you do a good enough job, make a set of 4 to 5 dungeons with like 20 levels in them. You could even steal from the current game, but mix in other randomized maps as well. You could have an endless “heaven dungeon” named whatever you want… Hell Depths.. a citadel… and caves. The plans are pretty much already in place… just capitalize on it and do it. Have special Rare monsters that are even more challenging than Elites. Rare spawns shouldnt be jokes to kill... it should be harder, with better loot!

15) 새로운 맵들이 필요하다고 본다. 내가 게임을 개발한다면 나는 엔딩 이후의 게임에 대한 작업을 질리도록 할 것이다. 그리고 이것이 블리자드가 돈을 더 벌 수 있는 방법일 것이다. 만약 당신들이 능률 적으로 일을 한다면 20개의 레밸을 가진 5개 정도의 던전을 새로 개설하는건 어떤가싶다. 기존 게임에서 따와서 다시 제작할 수도 있고 여기에 랜덤으로 맵들을 추가적으로 섞어서 만드는것도 괜찮을 것 같다. 이곳에 좀더 특별한 레어 몬스터와 더욱 어려운 엘리트 몬스터들을 추가하면 된다. 레어 몬스터는 사냥하기 힘들어야 하며, 이에는 나은 보상이 따라야 한다.

16) Elites should have more function. Add more affixes. Seeing the same affixes gets a little lame. I could go on forever about what affixes would be fun. Here’s a few. Freeze Ray. Attack Speed Reduction on hit. Poison Dot, progressively gets worse over time. Elite Caltrops/Spike Traps. Stun. Arcane Storm.

16) 엘리트 몬스터들은 추가적인 기능들이 추가되야 한다. 맨날 똑같은 행동/스킬을 보는 것은 정말 ㅈ같다. 만약 효과/스킬들이 다양하다면 아마 나는 평생 즐길 수 있을거 같다. (뒤에는 그냥 예시네요 ㅋㅋ 공격속도저하 등등)

17) Elites should also provide more monetary reward. There is a highly recommended post on this subject, I am not going to steal its thunder.

17) 엘리트들은 금전적인 보상을 좀 더 해야한다. (그 뒤에는 이미 다른글에 이것이 언급되있다고 하면서 추가 언급을 하지 않겠다고 합니다)

18) Treasure chests should be expanded upon. Right now there are basically two kinds of chests. Normal.. and slightly better. Have a Gems only chest. Extra Gold Chest. Legendary Possible Chest. Increased Magic Chance Chest (higher RNG roll). Same goes with Goblins. Instead of just goblins, create different creatures for each of the type of rewards I just stated. You could have… Imps, Goblins, Dwarves, Gnomes, Shirelings… or my personal favorite… treasure monkeys. This will make the game a little more fun, and less of the same all the time.

18) 보물상자들이 좀더 다양해져야 한다. 지금은 기본적으로 두가지의 보물상자밖에 없다. 보통, 그리고 조~금 더 나은것. 보석만 나오는 보석 상자나 또는 추가적인 골드 상자, 레전드 아이템이 나올 확률을 가진 보물상자, 매직 아이템에 대한 확률을 증가시킨 상자 등... 고블린도 마찬가지다. 그냥 일반적인 고블린말고 위에 말한 보물상자와 같은 기능을 가진 새로운 몬스터가 나왔으면 한다. 이는 게임을 좀더 재미있게 구성해줄 것이다.

19) Bosses for future DLC should be made more complicated. Right now there are like 2-3 things that you have to watch out for on bosses and it’s not terribly hard to get around the mechanics. Make the mechanics a little harder. Incorporate more randomization of the triggers of these mechanics and make them more powerful. IE: Azmodan is ungodly easy.

19) 후에 나올 DLC (확장팩/추가다운로드) 에 출현하는 보스들은 좀더 어려운 난이도여야 한다. 현재 상태에서의 보스몹들의 기술들은 이해하는데 그렇게 어렵지 않다. 보스몹들의 기술/행동 양식을 좀더 어렵게 만들었으면 한다. 그들의 행동양식은 더욱 강력해져야 하며, 모든 행동에 대해서 조금 더 많은 다양성과 함께 좀더 랜덤(무작위)하게 시전되어야 한다.

20번은 무슨 DLC 에 대한 개발과 이에 대한 가격 책정 방식등 그건 거의 필요없는 내용이라 제외했습니다


이니부자

Lv52 디캅

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