저도 방송보면서 쓰는거라 오역있을수있으니 이상한건 말씀주시면 수정할게요 ;;
Diablo III Panel - Blood and Treasure - Live Recap
The only Diablo III panel at this year's BlizzCon has begun! This part will be updated continuously while the panel is going on.

- On stage: Game Director Josh Mosqueira, Lead Designer Kevin Martens, Senior Game Designer Alex Sulman, Senior Technical Designer Wyatt Cheng, and Senior Level Designer Matthew Berger
- Talks about the Legacy of Reaper of Souls, and Diablo in general, also a reminder to join the short talks at the Slaughtered Calf Inn
- The Expansions and Patches post release are what really made the games what they are.
- A look back on Patch 2.0 and the RoS launch as well as the additions of Greater Rifts, Seasons, and Kanai's Cube
- --------------------------------------여기까지 서론 ---------------------------------------
- Patch 2.4 will introduce 2 new areas, Set Dungeons, and more!
- 2.4에 2가지 새로운 지역이 추가됨
- We're starting off with a look into the new areas and creatures.
- The new Areas are the Eternal Woods (adjacent to the Ruins of Sescheron), and the Royal Quarters, accessible from the other stairs of in Leoric's Manor.
- 한 지역은 레오릭 저택 우측 계단을 통해 갈수있음
- There's a new larger zone, the Greyhollow Island, featuring 16 new monsters.
- 또 다른 지역은 greyhollow island로 5막에 존재하고 16마리의 새로운 몬스터가 추가됨
- Bone Breakers, a Sasquatsch types, throwing rocks at you.
- 뼈 파괴자[?] 는 사스콰치(세체론에 얼음 굴리는몹)와 비슷한 타입으로 돌을 던짐
- Glowing Death, a Wasp Nest which releases vanilla wasps is you get too close
- 빛나는 죽음[?] 은 가까이가면 벌[!!] 이 소환됨
- There are over 175 new Bounties split between Acts 3, 4, and 5, some of which will be based off of new Events and Bounty Grounds
- 액트3,4,5에 175개의 새로운 현상금 임무가 추가됨
- Bounty Grounds are accessible via a small portal that leads to one of 6 small worlds
- 현상금 필드에 6곳중 한곳으로 보내주는 작은 포탈이 생김
- One of these features 6 Cursed Shrines which you have to click
- 한곳은 들어가면 6종류의 저주받은 신단이 존재함
- Another one features a lot of Fallen Shamans you need to kill, but there are a lot of Fallen in the way
- 또 다른곳은 몰락자 샤먼[한글명 뭐더라;] 이 존재함
- There are more timed events that require you to kill monsters quickly.
- 적을 빨리 처치해야하는 타임어택 이벤트가 존재함
- New game systems are influenced by player feedback
- 새로운 게임시스템(피드백용)이 추가됨
- There's 3 categories of feedback: #1: Not feasible, #2 Let's do it!; #3: Address root causes
- 피드백에는 3가지 카테고리가 존재함 1. 불가능한 , 2 한번 해보자 3 ~의 원인?
- The Buff UI was a major point for feedback, and is getting revamped!
- 버프 UI가 변화됨
- Buffs that don't affect your moment-to-moment combat are being removed from the buff bar.
- 패시브형 버프(진언같은) 는 버프창에서 없앰
- Instead, permanent skills (e.g. Monk Mantras) get a golden border, activating a short-term skill places a decreasing bar on top of the item, displaying the duration
- 대신 해당 스킬 아이콘 주변이 빛나도록 (ex, 진언을 올려두면 진언 주위가) 변경
- Inna's Monks buffs are now placed in a buff holder that expands only on overmouse, just like other long-term buffs from other players
- 버프 홀더를 추가해서 인나 셋효과같은건 그곳에 통합해 둠 (마우스올리면 보임)
- Another important point for feedback was the gap between solo and group play
- 솔플, 팟플간의 격차에 대한 피드백이 많았음
- There should still be an incentive to group, since Diablo is first and foremost a multiplayer game
- 디아블로는 멀티플레이어 게임인지라 그래도 팟플에 이득을 주긴 할것
- Monster Health for smaller groups and solo players is being reduced
- 몬스터 피통이 소규모파티나 솔플시 줄어듬
- Experience Gear's effectiveness will be reduced by a factor of 10
- 경험치 관련 템의 효율이 1/10으로 감소함 (70렙시)
- To compensate, monster XP is being increased across the board
- 대신 몹 경험치가 증가함
- A console feature, the Massacre XP multiplier is coming to PC; it increases XP gained by a factor of up to 2.5 while you keep up a massacre.
- 콘솔의 XP 시스템중 하나를 가져옴 학살유지시 2.5배의 경험치를받음
- Empowered Rifts allow you to spend Gold to get a fourth bonus roll for Gem upgrades if you finish it.
- empowered rift? 를 성공하고 골드를 지불함으로써 4번째 보석업글의 기회를 가짐
- The Gold cost will scale with the GR level, a GR 50 will cost about 50 million gold, a GR 75 will cost 540 million gold.
- 골드 값은 대균열 레벨에따라 상승함 대균 50단이 5000만골 75가 5.4억골드
- New Cube Recipe: Permanently upgrade an Encient Items by sacrificing a Legendary Gem and a regular Gem. It will add 5 of the corresponding main stat per rank of the Legendary Gem that you used.
- 새로운 큐브 도안: 전설보석과 일반 보석을 소모해서 (encient는 뭐지 고대 오타인가;) 자신에게 맞는 주스탯을 전설보석의 등급에 비례해서 올려줌
- Damage numbers are now shortened with "k", "M", or "B"
- 큰 데미지를 간략화해서 보여줌 ex 10000004444 -> 10B4444
- Also, your highest damage numbers will now be displayed in orange and linger a little longer
- 또한 가장 높은 데미지는 주황색으로 길게 표시됨
- There will be an indicator for having Cubed legendary powers.
- 이미 카나이 추출한 전설템은 전설 옵션 옆에 큐브모양의 아이콘을 표시해줌
- Death's Breath will get its own unique color (teal) and a new particle effect to be more noticeable
- 죽숨이 특별한 아이템 색과 이펙트를 가질것
- You can now compare follower items
- 이제 추종자 아이템 비교를 할 수 있을것
- New Monk Belt: Sweeping Winds gains stack when you're not dealing damage.
- 새로운 수도 허리 : 공격중이지 않을때 휘몰이 중첩이 쌓임
- New Barb Might Weapon: coming soon
- 새로운 야만무기 - 커밍쑨
- New WD Mojo: Vile Hive: Locust Swarm gains the effect of the Pestilence Rune
- 새로운 부두 액막이 : 메뚜기떼가 창궐룬의 효과 받음
- New Wiz item: Energy Twister damage increase depending on the number of twisters you have out
- 새로운 법사템: 마력 돌개바람 데미지가 남아있는 돌개바람 개수에 따라 증가함
- Redesigned Invoker Set: Bonuses to come!
- 선동자 리뉴얼 :
- 2p: Your Thorns damage now hits al enemies in a 15 yard radius around you. Each time you hit an enemy with Punish, Slash, or block an attack you Thorns is increased by 50% for 2 seconds.
- 가시데미지가 15미터안의 모든 적을 타격하고 적을 베기, 징벌로 공격시 가시데미지가 2초간 50%증가함
- 4p: You take 50% less damage for 8 seconds after casting Bombardment.
- 포격 사용시 8초간 뎀감 50%
- 6p: The attack speed of Punish and Slash are increased by 50% and deal 600% of your Thorns damage on the first enemy hit.
- 징벌, 베기 공속이 50%증가하고 처음 적이 받은 가시데미지의 600%만큼의 피해를입힘
- Redesigned Shadow's Mantle Set: Bonuses to come!
- 어둠셋 리뉴얼 :
- 2p While equipped with a melee weapon, all damage is increased by 1000%.
- 근접무기 착용시 데미지가 1000%증가
- 4p: Shadow Power gains the effect of every rune and lasts forever.
- 어둠의힘의 모든 룬 활성화 + 무한지속
- 6p: Impale deals an additional 40,000% weapon damage to the first enemy hit.
- 투검이 적중한 첫 타겟에게 40000% 의 추가 피해를 입힘
The Legacy of Nightmares Set now adds a 75% damage dealt bonus and taken reduction if it's the only Set you wear- 의연-으뜸 반지셋 : 이 셋트만 착용했을 때 기준으로 받는데미지 75%감소 주는 피해 75%증가
- From website: While this is your only Item Set bonus, every Ancient item you have equipped increases your damage dealt by 800% and reduces your damage taken by 4%. (probably the incorrect one)
- 웹사이트상에서는 이 셋트 효과만 받고있을때 고대아이템 1개당 데미지 800%, 뎀감 4%증가 라고 돼있음. (둘중하나가 틀린듯)
- Set Dungeons are based around the powers of the 6p Sets
- 세트 던전이 생김: 각 셋트 6셋효과에 특화돼있음
- There are Tomes with clues as to where the dungeon portal is located
- 던전 포탈이 위치한곳에는 단서와 함께 책이 존재한다
- You need to wear the relevant set to enter the dungeon. You'll get 2 regular objectives and a Mastery objective to fulfill withing a time limit.
- 던전에 들어가려면 알맞은 셋템을 입어야한다 .
- 시간안에 2개의 기본목표와 최종목표를 완료해야한다
- There are 24 of those dungeons, each with unique challenges in unique locations.
- 24개의 (셋트)던전은 각각 특별한 위치와 특별한 도전을 가짐
- If you finish all the objectives for all Set dungeons of a class, you earn a pennant.
- 만약 한 클래스의 모든 셋트 던전에서 모든 목표를 완료하면 깃발을 보상으로 줌
- If you master all of them, you'll earn a set of wings to show off.
- 만약 모든 셋트던전을 완료하면[?] 날개를 보상으로 줌
- Season 5 will feature Rebirth: You can start over for the Season, but your records will be maintained and you'll get your old gear mailed to you once the Season ends.
- 스탠에 있는 캐릭을 가져와서 레벨1, 장비 다 벗고있는 상태로 만드는겁니다 단순히 스탠캐릭 지우고 아이템정리하고하는 번거로움을 없애기위한 장치
- Season 4 will end in late December.
- 시즌4는 12월말에 종료됨
- There will be a short break between Season 4 and 5.
- 시즌4와 5사이에 잠깐 쉼 (원래 그렇지않았나 ..?, 휴가때매 좀더 길게쉴지도)
- Season 5 will be 3 months long, which might be the go-to Season length from now on.
- 시즌5는 3달 내외
- Season Journey goals and Conquests will rotate through in future Seasons.
- 시즌여정과 정벌은 이후 시즌에선 로테이션 돌듯
- Future Seasons will also feature new cosmetic rewards: Portrait frames, pets, pennants, (Andariel!) Wings
- 추후 시즌들 보상도 초상화, 펫, 깃발, 안다리엘 날개 등이 있음(시즌5는 아닌듯?)
- There will be no Season-exclusive Legendaries next Season.
- 다음시즌엔 시즌전용템이 없을듯
- Each class will get one guaranteed class Set for their Season.
- 시전 여정을 통해서 특정 클래스의 셋템을 (히드리그의 선물, 공홈공지참고) 받을수있음
- Patch 2.4 will feature 50 new Legendary items and 10 revised Sets
- 2.4엔 50개의 새로운 전설템과, 10개의 개선된 셋템이 존재할것
- Every Season Journey that you play will give you a new Stash Tab, for up to 10 tabs, the first of which will be available right away with 2.4.
- 2.4가 되면 새로운 보관함탭을 줌, 시즌 여정으로 10개까지 추가 가능!
- Console players will go up from 210 to 350 slots, since there are no Seasons
- 콘솔 플레이어는 그냥 350칸의 보관함을 줌 (시즌이없음)
- Technical PTR on November 9th
- 11월 9일에 기술지원용 PTR(랙?) 이 일단 열리고
- Patch 2.4 will come to PTR later next week!
- 몇주안에 2.4 PTR이 열림
- The devs are happy with Ramaladni's Gift RNG, to make them feel special
- 개발진은 라말 드랍 랜덤성에대해선 만족중
- Using Legendary Gems to Augment items multiple times will replace the previous upgrade
- 전설보석등급으로 주스탯올리는 (새로운 큐브도안) 작업은 앞에 했던거에
- +시켜주는게아니라 앞서 했던 업글을 덮어씌움
- Set dungeons have a fixed difficulty level
- 셋던전은 난이도 고정
- Every Set dungeon has 2 achievements associated with it, so that you can track them
- 모든 셋 던전은 2개의 업적이 있음
- No plans for making "Follower can not die" baseline
- 추종자는 죽지않음 을 기본옵션으로 만들생각은 없음
- Cave layouts are hard to make worthwhile in GR
- 대균 동굴관련 이야기인데 수정 해보고 있단걸로 보이네요
- The Server Slam a few weeks back helped develop optimizations to reduce lag, though none of them are live yet
- 지난번 ptr로 랙을 줄일수는 있을듯 아직 본섭에 패치 안했음(정확히 무슨말인지 모르겠는데 아무튼 줄일수 있을듯 이라고 ;;)
- No plans to differentiate pet damage
- 펫데미지 차별화계획없다?(질문이 뭐였는지 ..)