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[정보] 패치후 바뀐 메타에 따른 티어리스트..

알프하임
댓글: 9 개
조회: 835
추천: 4
2015-02-20 06:14:42
라고 iDream이 주장하는 티어리스트
http://heroesofthestorm.github.io/idream-tierlist

Tier 1

Azmodan
 
Illidan
 
Rehgar
 
Uther

Tier 2

E.T.C
 
Jaina
 
Malfurion
 
Nazeebo
 
Sonya
 
Tassadar
 
Zeratul

Tier 3

Kerrigan
 
Muradin
 
Sergeant Hammer
 
Stitches
 
Tychus
 
Tyrande
 
Valla

Tier 4

Abathur
 
Brightwing
 
Chen
 
Diablo
 
Falstad
 
Li Li
 
Nova
 
Raynor
 
Thrall
 
Tyrael
 
Zagara

Tier 5

Anub'arak
 
Arthas
 
Gazlowe
 
Murky


딱 보면 '미친.. 장난하나' 싶은 티어리스트인데.

이것은 절대 솔큐용 티어리스트가 아니며, 프로씬에서 패치후 메타인 2지원 지속력중시 조합에 따른 티어라고 함..

idream 의 설명의 맥락은 대충, 기존 메타 또는 솔큐에서 선호되는 영웅들에게서 가장 중요시되는 게 생존력이라고 할 수 있는데, 지속력위주 2지원가 메타에서 더 이상 급사 여부가 게임의 승패를 가르지 않게 되면서 <급사상황을 벗어나는 순간 생존기>보다 지속생존력과 뎀딜누적이 더 중요하다고 보는 것 같습니다.

대표적인 예가 일리단인데, 일리단은 기존 메타에서는 낮은 피통으로 인해 최약의 생존력을 가진 밀리영웅으로 기피대상이지만 지속력 메타에서는 가장 '지속생존력'이 높은 영웅이 되는 것입니다. 마나소모없이 계속 돌리는 회피(+특성보호막)와 고유능력으로 인해 받는 힐량 대비 생존력 증가효율이 최고기 때문이죠. 시간이 짧고 보스가 폭딜하는 경우는 체력 많고 방어력 낮은 탱커가 유리하지만, 시간이 엄청 길고 보스가 꾸준한 뎀딜을 하는 경우는 체력이 낮고 방어력 높은 탱커가 유리하다는 것과 비슷.

(사실 히어로즈에서는 방어력 개념의 삭제 때문에 탱커에 대한 힐효율이 굉장히 낮아요. 보통 RPG에서 탱커는 높은 방어력을 가지고 있기 때문에 같은 힐을 받을 경우 그 힐의 실제 효과가 더 증폭되는데 히어로즈는 방어력 개념을 삭제하고 피통으로 다 뭉뚱그려 버려서... 오히려 일리단 같은 독립적 방어행동이 붙은 딜러가 더 높은 힐효율을 얻게 되죠 - 회피는 방어력과 상호호환가능한 개념)

소냐도 얼추 비슷한 맥락에서 2티어를 부여한 것 같습니다. 2서폿의 지원을 받는 상황에서 일리단과 소냐는 발라 타이커스를 씹어먹는다, 원딜만 본다면 폭딜가능한 제이나가 타이커스나 발라보다 낫다 뭐 그렇게 얘기하는데 좀 모순이 있는 것 같기도 하고... 흠... 

대회봐도 누더기 매번 나오는데 뭐랄까 새로운 흐름이라고 해서 좀 너무 과장한 건 아닌가 싶긴 합니다.
이거 뭔 트롤질이냐? 아니 한두개 빼고는 최신흐름이 맞는데? 하고 격렬히 의견이 갈리는 듯..


http://www.reddit.com/r/heroesofthestorm/comments/2wbz2v/c9_idreams_tier_list/?sort=old

idream 의 설명

I guess I should just post it here instead of making a new thread. MAJOR CHANGES EXPLAINED:

Azmodan: People figured out how to play him. Stacking Q build. It's OP in every team comp. Almost undodgeable Nova ultimates every 10 seconds is ridiculous to deal with. Can't be bursted either with his high health pool + healing meta. Just sucks on certain maps (Sky Temple & Haunted Mines)

Illidan: Brightwing double poly not a threat & multiple healer meta change is great for Illidan. Illidan is strong when he has healers backing him up because he becomes insanely tanky and can just run down carries (also why ranged DPS have gone down on value) and is strong against healers because he does better in sustained fights and when the enemy team lacks the damage to kill him instantly. Tankiest character in the game if played properly. He has, and always has had, the ability to soak a ton of damage and still stay alive through proper use of E, metamorphosis, blood for blood, and first aid. Stacking healers on top of it just makes it more ridiculous.

Rehgar: Healing ward change + double healers = you can't burst Rehgar because the other healer will keep Rehgar alive so he can ancestral. People also finally figuring out how game changing a good ancestral can be. Uther: Always been good, even better with the meta change to running multiple healers and having his main counter (brightwing) nerfed.

ETC: Arthas nerfs, Stitches somewhat out of meta, goes along well with the healer/melee assassin meta.

Jaina: Her proper build finally getting figured out. A good Jaina player can zone all the carries on the enemy team by herself. High burst damage + play-making ability. Our team's Jaina player made a montage for fun recently and it has some great clips showing Jaina's potential: https://www.youtube.com/watch?v=ejvaxkvM6fE[1] Not as recent one:https://www.youtube.com/watch?v=c-pJK2re-FU

Malfurion: People found out stacking healers is OP + brightwing nerfs.

Sonya: Best initiation in game along with high burst damage + tanks, especially arthas, getting nerfed means Sonya dominates the frontlines now.

Tassadar: Essentially a third healer with the ability to zone out enemy carries (Valla, Tychus) Healing ward + shield also adds a ton to the effectiveness of double healer as well as to Illidan's ability to dive.

Kerrigan: All the current Tier 1 heroes ruin Kerrigan and her loss of rewind hurts. Still very useable in certain situations. Stitches: Hooks seemingly don't matter when the enemy team has so many healers to burst heal your hook + the enemy team instantly dives you with Sonya, Illidan, Kerrigan, etc. Nerfs also hurt a lot.

Tychus/Valla: The two top tier damage carries have fallen out of flavor because they lack the burst damage to beat multiple healers + they're extremely weak to getting dived on by Sonya, Illidan, Jaina, E.T.C., etc.

Brightwing: Nerfs and lacks the massive healing other top tier supports have to survive in the meta. Her only real use now is for emerald wind to try and counter dive comps.

Arthas: Loss of envenom means Arthas can't threaten your carries. Ghoul nerfs means he can actually be kited and run over. E range nerfs means Arthas can't walk + autoattack people down.

The overall meta seems to be shifting towards stacking healers, stacking melee assassins, and a ranged damage (preferably Azmodan / Nazeebo) Stacking healers makes your melee assassins unkillable, they also make each other unkillable. your melee assassins can destroy their ranged carries in a few seconds as Azmodan/Nazeebo have great follow up damage for any initates. Carries like Tychus/Valla are worse because the popular assassins (Jaina, Illidan, Zeratul, Sonya) instantly kill them, along with Azmodan keeping them at half health the entire game.

Lv13 알프하임

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