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[블루포스트] 7.1.5 테섭에서의 직업디자인에 대하여

아이콘 불군메인탱커
댓글: 49 개
조회: 29500
추천: 15
2016-11-19 13:26:20
우리는 Patch 7.1.5에서 많은 직업 특성에 상당한 변화를주고 있습니다. 특히 블리자드의 테스트서버 운영 및 개발 프로세스에 익숙하지 않은 플레이어의 경우 약간의 우려와 혼란이 있었습니다. 따라서 잠시 시간을내어 진행 상황과 현재의 테스트서버에서 보신 내용 (또는 아직 보지 못한 내용)에 대해 설명합니다.

첫째, 전체 개발 프로세스에서 테섭이 수행하는 역할을 이해하는 것이 중요합니다. 현재의 단계에서 패치 7.1.5는 여전히 진행중인 작업입니다. 테섭은 빌드가 생성 된 시점의 개발 상황을 보여주고 있는 상태입니다. 와우에서 일하는 사람들이 많이 있으며, 다양한 단계의 프로젝트가 많이 있습니다. 결과적으로, 특히 테섭운영주기의 초기 단계에서 많은 불완전하거나 미완성인 작업을 보게됩니다. 꽤 자주, 당신이 보는 것이 이해가 안되는 경우, 그것은 최신 빌드가 만들어지기 전에 (해당직업 설계팀의 문제에 대한) 이해가 끝나지 않았기 때문입니다.

클래스 디자인을 자세히 살펴보면, 지금까지 살펴본 변경 사항은 주로 각 스팩이 직업메카닉, 스킬운영 로테이션, 특수 어빌리티들, 특성 옵션 등의 측면에서 어떻게 작용하는지에 초점을 맞추고 있습니다. 이러한 변화 중 일부는 상당히 중요하기 때문에 아직 전반적인 성능에 많은 조정을 해왔습니다. 효과를 조정하기 전에 각 직업들의 능력이 완벽하게 기능하게할 필요가 있습니다.

지금 현재 7.1.5 테섭에 운영되고있는 빌드는 전체 변경 사항의 절반 정도입니다. 우리는 이러한 작업을 계속하기 위해 계속해서 노력해 왔으며, 이 빌드를 기반으로 다음 빌드는 사양에 어떤 일이 일어나고 있는지 명확하게 파악해야합니다. 우리는 그 시점에서 우리가 할 수있는만큼 많은 양의 직업에 대한 통찰을 공유하려고 노력할 것입니다.

ps. 한줄요약 : 현재테섭의 직업변경은 완성된게 아님

(원문)
We’re making some significant changes to many specializations in Patch 7.1.5, and this has understandably resulted in some concern and confusion, particularly from players who may be less familiar with our PTR and development processes. So, we’d like to take a moment to explain what’s going on and how it pertains to what you’re seeing (or haven’t yet seen) on the PTR.

First, it’s important to understand the role that the PTR plays in our overall development process. At this stage, Patch 7.1.5 is still a work in progress. The PTR is only a snapshot of where we happened to be in development at the time the build was created. There are a lot of people working on WoW, and a lot of projects in various stages of completion. As a result, especially at this early stage of the PTR cycle, you’re going to see a lot of incomplete or unfinished work. Quite often, when something you see doesn’t make sense, it’s simply because we hadn’t finished making it make sense before the latest build was created.

Looking specifically at class design, the changes you’re seeing so far are focused primarily on how each spec plays in terms of mechanics, rotations, ability sets, talent options, etc. As some of these changes are fairly significant, we haven’t been making many adjustments to overall performance just yet. We need each spec to be completely functional before we can start tuning its effectiveness.

Right now, the build currently live on the 7.1.5 PTR is only about halfway through those mechanical changes. We’ve been continuing to work hard on getting those finished, and the next build should give you a clearer picture of what’s happening with your spec. We’ll try to share as much insight as we can into what we’re doing at that point.

초 인벤인

Lv91 불군메인탱커

Theorycrafter

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