유틸전설 3개 연이어먹고 2개의 레이드길드에서 벤치신세가 된
하드레이더의 깊은 빡침에 대한 블리자드의 블루포스트 답변입니다.
https://us.battle.net/forums/en/wow/topic/20753095273(문의) Blizzard, read this. How can you allow this?
I have thoroughly enjoyed most aspects of legion. I consider myself a top tier raider, however im not able to play at a high level because of the rng on top of rng legendary system. Ive been benched in 2 guilds because of it and ended up taking a break for 3 weeks due to frustration. Many others and myself included have had the displeasure of receiving 3 utility legendary in a row. This has to be the most terrible experience, I've had in all the years I've played wow (since early vanilla).
Blizzard, id really like to stress this, ill say it again. I cant begin to explain to you how terrible it feels to players, who have received 3 non dps increase legendary in a row. How can this amount of in-game tragedy be allowed? It is disgusting. You have created an incredible expansion, don't you have any pride? Why hasn't something, anything been done about this? Please, respond! Anything!
(번역)
나는 군단 확팩의 대부분을 철저히 즐겼어... 나는 내 자신이 최상위 등급에서 활동하는 레이더라고 생각는데, 운빨ㅈ망 중에서도 최악의 운빨ㅈ망인 전설시스템 때문에 최상위티어 레이드에서 플레이 자체를 할 수가 없어... 나는 전설 때문에 2개의 길드에서 벤치멤버로 대기했고 개좌절해서 3주간 그냥 쉬어버렸어.. 많은 다른 사람들과 나 자신이 3개의 유틸 전설을 연속적으로 받는 것에 대한 불만을 가지고 있어. 오리초반부터 겜을 즐겨오고 있는 입장에서 이건 진짜 가장 최고로 끔찍한 경험이라고..
블자야.. 난 이것때메 ㅈㄹ 스트레스를 받고있어.. 다시한번 이야기할께 3개의 유틸전설을 연속으로 받는다는게 플레이어에게 얼마나 끔찍한 좌절감을 부여하는지 이야기를 시작할수조차 없다.. 어떻게 이렇게 엄청난 게임상의 좌절감이 (아무런 조정없이) 유저에게 가해질수가 있지? 이건 진짜 혐오스러운, 토나오는 경험이야.. 니넨 이번에 진짜 멋진 확장팩을 만들었는데 (이런 끔찍한 경험이 환상적인 게임을 망칠수 있게 놔두는데에 대해) 존심도 없냐? 왜 이런 끔찍한 경험에 대한 조정에 대해 아무런조치가 안취해 지는거야? 제발.. 반응을 좀 해.. 아무거라도 좋으니까...
(답변)
Yad sivart, Game producer,
There are a fair number of additions/tweaks in 7.2 to the legendary system. They've not been introduced on PTR yet but they are coming and this is something we will be actively seeking feedback on. Some of the issues that you highlight are things that we are hoping to ameliorate with these changes.
Please have patience with us as we roll out new quest/feature content on PTR next week and then move into rolling out the item/reward/systems changes. It is a bit of staged progressive rollout to focus testing and feedback but there are additional changes coming.
Please continue to supply feedback throughout this process though. :)
(번역)
7.2 패치에서 전설 시스템에 꽤 많은 수의 추가/조정이 있습니다. 그조정들은 아직 PTR에 소개되지 않았지만, 곧 소개가 될 것이고, 이 문제에 대해서는 우리가 유저들의 피드백을 적극적으로 검토할 것입니다. 글쓴이가 강조하고 있는 문제 중의 일부는 우리가 이러한 조정 사항을 통해 개선하기를 바라고 있는 것들입니다.
다음 주 PTR에서 새로운 퀘스트 / 형상 콘텐츠를 공개 할 것이고 그 이후에 아이템 / 보상 / 시스템 변경 사항을 공개하게 될 것이니 인내심을 갖고 기다려 주시기 바랍니다. 테스트 및 피드백에 초점을 맞추기 위해 변화와 조정은 점진적으로, 그리고 단계적으로 진행될테지만, 추가 변경사항은 계속 있게 될겁니다..
이 과정에서 지속적으로 의견을 계속 제공해 주세요. :)
(요약)
블자도 유틸전설 연속해서 먹을때 딜러들의 자괴감은 인지하고있는듯..
전설의 성능조정이 7.2에서도 지속적으로 있게될거임..
계속 피드백을 주면 반영할테니까 인내심을가지고 피드백해주길..