WeakAuras 트위터 계정에 공유된 전체 성명을 인용하며, 주요 내용을 간단히 요약하면 다음과 같습니다:
. No target date for the changes, but there will be several months of advanced notice before the time comes.
변경 사항의 정확한 적용 시점은 정해지지 않았지만, 적용 전에 몇 달 간의 사전 공지가 있을 예정입니다.
. They want to give addon devs as much time as possible to test changes, report issues, and provide feedback.
애드온 개발자들이 변경 사항을 충분히 테스트하고, 문제를 보고하고, 피드백을 제공할 수 있도록 최대한의 시간을 제공하려 합니다.
. There is no intent to ban addons outright.
애드온을 전면 금지하려는 의도는 없습니다.
. They aim to minimize impact on accessibility addons as much as possible. Functionality that is no longer possible after the changes should be incorporated into the base game.
접근성 관련 애드온에 대한 영향은 최소화하려 하며, 변경으로 인해 더 이상 사용할 수 없는 기능은 기본 UI에 통합할 예정입니다.
. There will be a number of significant updates and additions to the UI, including a built-in damage meter, nameplate improvements, and a "good portion" of the most important combat information addons currently provide.
UI에는 중요한 기능 업데이트와 추가 사항이 대거 포함될 예정입니다. 예를 들어:
내장된 데미지 미터기
이름표 개선
현재 애드온이 제공하는 주요 전투 정보
의 상당 부분이 포함될 예정입니다.
. Most of this functionality should ship at the same time as the addon restrictions, if not sooner.
대부분의 새로운 기능은 애드온 제한과 동시에 또는 그 이전에 출시될 것입니다.
. Mythic raiding has become increasingly reliant on addons, but these changes are not being made specifically because of Race to World First guilds.
신화 공격대는 점점 더 애드온에 의존하고 있으나, 이번 변경은 '월드 퍼스트 경쟁(Race to World First)' 길드만을 겨냥한 것은 아닙니다.
. Addons are currently being used to analyze and solve combat and coordination mechanics better and faster than an unassisted player, resulting in a major disadvantage and exclusion for players unwilling to install, setup, and maintain them.
현재 애드온은 전투 및 협동 메커니즘을 플레이어보다 빠르게 분석하고 해결하는 데 사용되고 있으며, 이로 인해 애드온을 설치·설정·유지하지 않는 플레이어는 상대적 불이익을 겪고 배제되는 상황이 발생하고 있습니다.
. Blizzard's intent is to "level the playing field" and make the game more approachable for all players by reining in these capabilities, while building up baseline functionality of the default UI.
블리자드는 이러한 상황을 개선하고, 모든 플레이어가 더 쉽게 접근할 수 있도록 하기 위해 기본 UI 기능을 강화하고 애드온 기능을 제한하려는 것입니다.
. There will be substantial changes to combat and encounter design to accompany these addon changes.
이에 따라 전투 및 보스전 설계에도 큰 변화가 있을 것입니다.
The goal is to make class mechanics more approachable and easier to understand without addons.
They want WoW to remain challenging, but less about managing the subtleties of class mechanics and more about communication with players and interacting with encounters.
목표는 애드온 없이도 클래스 메커니즘을 더 쉽게 이해하고 접근할 수 있도록 하는 것이며,
WoW는 여전히 도전적이어야 하지만, 세세한 메커니즘 관리보다 플레이어 간의 소통과 보스전 상호작용에 더 초점을 맞추고자 합니다.