오늘은 PvP 상황에서 일부 클래스들의 조정이 반영되었습니다.지난 피해량 계산 공식 개편 이후 저희가 계속해서 데이터를 모으고 검증해왔는데요, 그 결과를 이번 패치에 담았습니다.
주력 기술이 지나치게 약했던 클래스는 상향을 통해 보완했고, 반대로 너무 과한 피해량을 가진 기술이나, 특히 사거리도 길고 피해량까지 과도했던 기술들은 확실하게 조정했습니다.
또 피해량 조정에 그치지 않고, PvP 상황에서 연계나 운용 면에서 불편이 있었던 클래스들은 추가 개선까지 함께 진행했습니다.
아울러 오늘 적용된 내용과 별개로, 띄우기와 에어어택처럼 짧은 순간에 큰 피해를 입히는 기술들에 대해서도 면밀히 검토하고 있는 점을 안내해 드립니다.
Today's patch brings balance changes for several classes in PvP. Following the recent damage calculation formula overhaul, we've been gathering and analyzing data, and this update reflects those findings.
We've strengthened classes whose core skills were underperforming, while reigning in skills that dealt excessive damage—especially long-range ones. In addition to adjusting damage, we've also improved combos and overall handling for classes that felt cumbersome in PvP.
Separately, we'd like to note that we are carefully reviewing burst skills with Floating and Air Attacks, which can inflict massive damage in an instant.