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[패치] 2.1.1 패치노트 (한글 발번역)

아이콘 Karpediemz
댓글: 36 개
조회: 18752
추천: 25
비공감: 3
2014-09-24 04:29:43

Originally Posted by Blizzard

Diablo III - Patch 2.1.1.27255

CLASSES

  • General
    • Pets
      • Philosophy
        • We want pet survivability to be roughly equivalent to the player that summoned them
      • Many monster attacks that are intended to be avoided by players, and weren't already dealing reduced damage to pets, now deal significantly less damage to pets
    • 요약 : 이제 소환수가 받는 데미지가 감소
  • Crusader (섹전)
    • Active Skills
      • Shield Bash (방패 가격)
        • Can now be interrupted during the hit animation
      • 요약 : 애니메이션 도중 캔슬가능 (이런 쓰잘데기 없는거 하지말고 롤랜드나 제대로 리메이크해라)
  • Witch Doctor (부시오패스)
    • Active Skills
      • Fetish Army (우상족 - 호빗색휘들)
        • Fetish Life has been greatly increased (피통 엄청나게 증가)
        • Fetish movement speed has been significantly increased (이속 엄청증가)
        • Fetish leash range has been slightly increased (본체와 우상족의 거리증가 - 멀리떨어져도 알아서 잘온다는거 같음)
      • Gargantuan (덩치 - 헤리포터 호구와트의 헤그리드)
        • Gargantuan is now summoned at the location of your mouse cursor (이제 마우스 커서 위치에 따라 소환할수있음)
        • Summon animation speed has been increased (소환 에니메이션 속도 증가 - 더 빠르게 튀어나옴)
      • Spirit Walk (혼령~걸음~ 문워크)
        • No longer cancels early when the physical body that is left behind takes enough damage (이제 일정 데미지를 처맞아도 풀리는 방식이 아니라 그냥 무적이됨..)
      • Summon Zombie Dogs (똥개)
        • Zombie Dog Life has been greatly increased (피통이 대량 증가)
    • Passive Skills (패시브)
      • Fetish Sycophants (우상족 아첨꾼)
        • Fetish Life has been greatly increased (우상족 체력 엄청나게 증가)
        • Fetish movement speed has been significantly increased (우상족 속도 증가)
        • Fetish leash range has been slightly increased (본체와 우상족의 거리증가 - 멀리떨어져도 알아서 잘온다는거 같음)
    • User Interface
      • Fetish Army and Fetish Sycophants portrait icons should now display more fitting names on mouseover 
  • Bug Fixes
    • Pets are now properly affected by Shield Pylons

ITEMS

  • Class-Specific Items
    • Wizard (법시체 오키스트로)
      • Firebird's Finery (불새셋)
        • The infinite DoT debuff should now have a unique effect when it is applied (불새 풀도트시 시각효과 추가)
  • Legendary Gems
    • Boon of the Hoarder (추추추추추축재자)
      • The number of Gold piles that explode from enemies on kill has been reduced (헐 몹 막타치고 나오는 골드더미 양이 감소 ㅜㅜ)
        • To compensate, the amount of Gold in each pile has been increased (근데 골드더미마다 다 골드 나오는 양은 증가 헤헤)
        • The total amount of Gold dropped remains unchanged, but this will noticeably reduce screen clutter (결국 골드 나오는 총합은 같지만 화면렉을 줄이기 위해 이렇게 패치함)
  • Bug Fixes
    • The Moratorium secondary power can now be triggered by assists (유예의 25등급 올리면 나오는 고유 발동 스킬이 처치시에서만 발동됬던게 이젠 몹을 막타를 치지않더라도 발동됨)
    • The Bane of the Trapped damage increase is now properly applied to Frozen enemies (갇힌자의 파멸 - 제어방해 효과 받은 몹들 데미지 더주는 전설보석이 이제 빙결된 적에게도 제대로 발동)
    • The Gem of Efficacious Toxin poison DoT can now properly be applied by pet attacks (잘듣는 독의 보석 도트가 이제 펫에 적용됨....ㅅㅂ 부시오패스들 니들이 다해먹어라 퉷퉷)

ADVENTURE MODE

  • Key of Bones, Key of Gluttony, and Key of War are now group drops (뼈의 열쇠, 폭식의 열쇠, 전쟁의 열쇠가 이제 한꺼번에 드랍 한다는거 같음)
  • Rift Guardians and Greater Rift Guardians now drop more crafting materials (균열 + 대균열 막보가 이제 재료템을 더 많이 드랍함)
  • Greater Rifts (대균열)
    • The Rift of Trials has received numerous adjustments in an effort to more accurately assess an appropriate level of Greater Rift (시험의 균열이 좀더 정교하게 플레이어 수준에 맞는 대균열을 열어줌)
    • Large Aqueduct and Sewer maps will no longer show up in Greater Rifts (엿같았던 대수로 맵이랑 하수구 맵이 이제 대균열에 안나옴 굳!)
  • Kadala (썅년)
    • Philosophy
      • While Kadala is doing a great job of giving players more control over finding specific items, we felt the current experience was a bit cumbersome and inconvenient (지금까지 카달라가 플레이어에게 특정 템들을 제공해줬던 방식이 일단 좋았다고 보지만, 현재 방식은 약간 복잡하고 번거롭다고 느낌)
      • As a result, we're working to reduce the frequency at which players need to run between Kadala and the Blacksmith to salvage unwanted items (그래서 우리는 유저들이 카달라와 대장간을 자주 왔다리 갔다리 하면서 녹파템을 갈갈하는 빈도를 줄여보려함)
    • The cost to purchase items from Kadala has been greatly increased (카달라에게 구입하는 템들의 핏빛파편 갯수를 "존나게" 증가....야이 20세기들아)
    • The chance for Kadala to drop a Legendary item has also been greatly increased (대신 카달라가 전설줄 확률 대폭 증가 - 안믿어 개객끼들아...한두번 속냐)
  • Bug Fixes (버그수정)
    • Fixed an issue that could cause Greater Rift Guardians to sometimes drop multiple of the same Legendary Gem (가끔 대균열 막보가 같은 전설보석을 여러개 드랍하는걸 수정함)

CRAFTING

  • Mystic
    • Enchanting (마인부우 마부!)
      • Philosophy
        • We want players to be able to more reliably add sockets to their jewelry in order to enjoy Legendary Gems (일단 우린 유저들이 장신구에 홈을 뚫어서 전설보석을 좀더 즐겼으면함) 
        • We still have long term plans to provide more outlets for excess gems and more ways to farm gems that a player needs; however, since those changes are further down the road, we wanted to improve the quality of life of Seasonal and Non-Seasonal players alike by making it easier to add a socket to your Rings and Amulets (아 존나 쓸데없이 긴데 요약하면 반지와 목걸이에 좀더 홈을 쉽게 뚫을수 있게 한다고함. 장기적으로 보는 과제라고 하는데..불안하다 니들)
      • The cost to enchant jewelry has been reduced from a Flawless Imperial gem to an Imperial gem (이제 장신구 마부할때 온전한 황실 보석이 아닌 황실 보석으로 마부를 가능하게함...올 ㅋ 개념패치)

MONSTERS

  • The Electrified monster affix now has a short internal cooldown (감전몹 내부 쿨다운이 살짝 증가)
  • The damage of The Butcher's Fan of Spears attack has been slightly reduced (도살자 사슬 여러개 날리는 스킬 데미지 감소 - 아 진짜 존나 아픔)
  • The range of the Charging Beasts' Charge attack has been slightly reduced (1막에 자주보이는 상남자 돌진 야수들 데미지 감소 - 얘도 존나 아픔)
  • Plague Nest Bats have had their health globe drop rate significantly decreased  (역병둥지 박쥐들의 생구 드랍율 감소)
  • Maggot Broods no longer start out burrowed in Nephalem Rifts and Greater Rifts (버로우 했다가 튀어나와서 애벌래 퉷퉷퉷 하는 덩치큰 몹이 이제 일반균열과 대균열에서 더이상 숨어있는 상태로 유저들을 맞이하지않음)
  • Sand Dwellers no longer start out burrowed in Nephalem Rifts and Greater Rifts (모래 거수가 이제 더이상 일반균열 및 대균열에서 버로우 상태로 유저들을 맞이하지않음)
  • Demonic Hellflyers now run away less frequently and no longer ambush players from the air in Nephalem Rifts and Greater Rifts (악마지옥새가 조금 덜 도망가고 더이상 공중에서 유저들을 기습하지 않음)
  • Ghosts now run away less frequently and no longer fly through walls in Nephalem Rifts and Greater Rifts (유령몹은 이제 잘 안도망가고 더이상 균열 대균열에서 벽을 뚫고 오면서 유저들을 농락하지 않음)
  • Rockworms can no longer spawn in Nephalem Rifts and Greater Rifts (바위벌레가 이제 더이상 균열 + 대균열에서 안나옴 야호!)
틀린 부분있으면 댓글로 부탁좀 드리겠습니다

Lv86 Karpediemz

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