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[포럼] 7.10패치 리븐 변경점

롭스군
댓글: 65 개
조회: 56278
추천: 4
2017-05-03 12:17:12

오역, 오타 지적은 언제나 감사합니다.

7.10 리븐 - 더 예측가능해지며, 무작위성이 줄어듭니다.

7.10패치에서 예정되어있는 리븐의 변경점들이 테스트를 위해 PBE에 적용될 예정입니다. 리븐의 애니메이션 캔슬을 더 일관되게 바꾸고 이와 함께 리븐의 집안 청소를 포괄하는 변경점들을 담고있습니다. 리븐의 스크립트는 다소 복잡한 측면이 있기에, 저희들은 이 변경점들에 대한 피드백을 받고있습니다.

이 변경점에 대한 날을 세우기 전에, 제발 읽어주시기 바랍니다.: 감정 표현 입력을 제외하고 저희들은 콤보를 전혀 삭제하지 않았으며, 애니메이션 캔슬을 더 포용했습니다. 만약 삭제된 콤보가 있다면, 알려주시기 바랍니다

변경점 1: Q 애니메이션 캔슬이 더 일관되게 바뀌었습니다.

리븐의 Q 애니메이션 캔슬에 대한 흥미진진한 기술적인 세부사항입니다.:

Q는 0.4초의 최소 시전 불가 시간을 가지고 있습니다. 리븐이 이동하는 중이었다면(Q를 누른 이전 또는 이후), 리븐의 애니메이션은 서버의 반응 속도(0~0.25초)에 따라 제멋대로인 지연 시간이 지나고 애니메이션이 재생됩니다. 이 타이밍은 매우 임의적이었습니다. 그래서 애니메이션 캔슬을 위한 스킬 시전은 여러분의 핑과 운으로 결정지어졌죠.

저희들은 더이상 이것을 무작위로 만들지 않고 예측가능하게 만들려고합니다. - 만약 여러분이 이동을통해 애니메이션을 캔슬한다면, 안정적으로 여러분의 애니메이션이 캔슬됩니다.

변경점 2: 감정 표현이 더이상 애니메이션을 취소시키지않습니다.
그리고 Q, W, E가 사용되는 동안 감정 표현을 사용할 수 없습니다.

  - 위의 변경점으로 인해, 저희들은 이것이 더이상 필요 없어졌습니다. 더이상 스킬 애니메이션을 감추거나 중단되지 않습니다.

변경점 3: Q 스킬을 미리 사용하는 기능이 내부적으로 정리되었습니다.

(핑이 높은 경우에는 선입력과 대상 지정이 목표 위치를 더 잘 계산합니다.)

  - 구식 스크립트를 정리하여 시전 시간이 0.4초인 Q가 매번 더 정확하게 0.4초가 됩니다.
  - 대상 지정 변경점은 체감이 되지 않겠지만, 대상 지정 시전의 시각 표시가 Q의 대상 지정 시전을 보장해줍니다.

변경점 4: Q가 시전되는 동안 E를 미리 입력할 수 있습니다.
  - 만약 여러분이 QE를 정말 빠르게 눌렀다면, 이전에 눌렀던 E가 시전되지 않았습니다. 이제는 시전됩니다. 더이상 명령어가 중단되지 않습니다. 죄송합니다. 랙때문이 아니었어요...

변경점 5: 기본 지속 효과, Q, R 버프 아이콘이 이제 해당 스킬창에 나타납니다.
  - 대청소입니다.


7.10 Riven - More Deterministic, Less Random

Calling die hard Riven mains everywhere,

Coming soon to the PBE for testing is a set of changes to Riven slated for 7.10. These sets of changes are meant to embrace her animation cancelling, and make them more consistent, and at the same time let's us do some house cleaning on her. Since Riven’s scripts are more on the intricate side, we are looking for feedback about these changes.

Before the hurling of pitchforks, please note: Excluding emote inputs, we are NOT removing any combos, and are more so embracing the animation cancelling aspect of Riven. If there are any removed combos, please let us know!

Change 1: Q Animation Canceling more consistent

Juicy technical details on Riven’s Q animation cancelling:

Q has a min lockout time of 0.4 seconds. If Riven is moving (before or after pressing Q), her animation is unlocked after an arbitrary delay based on server tick rate (0 - .25s). This timing is pretty much random. So your ability to animation cancel is more determined by your latency and luck.

We are trying to make this no longer random, but deterministic - If you cancel your animation via moving, it will reliably cancel your animation.

Change 2: Emotes no longer cancels animations
And are locked out during Q W and E.

With the changes above, we don’t need this anymore. No more hiding and breaking of spell animations.

Change 3: Q spell buffering internal cleanup

(Buffering and targeting better calculates the location of a target in the case of high latency)

Cleaning up old scripts so that the 0.4 cast time of the Q is more exactly 0.4 seconds every time.
The targeting change might not be noticeable, but the visual indicator of a targeted cast will guarantee a targeted cast of Q.

Change 4: E can be buffered during Q

If you press QE really fast, your E didn’t queue up previously. Now it does. No more dropped commands. Sorry, it wasn’t lag’s fault...

Change 5: P, Q and R buff icons now appear in their spell slots

House cleaning.

Lv85 롭스군

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