HERO BALANCE UPDATES
영웅 밸런스
General
공통
Ultimates that consume the ultimate meter when activated will now drain the meter more quickly (.25 second instead of 1 second)
Reverted a recent change to reduce size of heroes' projectiles
궁 사용시 소비되는 궁 게이지가 더 빨리 줄어듭니다.(1초 -> 0.25초)
(역주 : 궁 사용하자마자 죽을때 덜 줄어드는 게이지를 확인할수 있습니다.)
최근에 바꾸었던 영웅의 탄 크기를 원래대로 되돌렸습니다.
Developer Comments: Altering the size of projectiles in flight had too many unintended side effects to keep in the game, at least in its current form. We will continue watching this and make additional changes if necessary.
개발자 코멘트 : 탄이 날라가는데 있어서 탄 크기를 바꾸는 것이, 최소한 지금 상황에서 의도하지 않은 많은 부작용을 불러왔습니다. 우리는 이 부분에 대해서 주시를 하고 있고, 필요할경우 다시 변경을 할 것입니다.
D.Va
디바
Defense Matrix
After being activated, Defense Matrix will begin regenerating following a 1-second delay (formerly .5 seconds)
디바가 매트릭스를 사용하고 재생되는데 1초간의 딜레이가 필요합니다.(기존 0.5초)
Developer Comments: Defense Matrix was too efficient when tapped repeatedly, instead of being held. Now, the recovery delay matches the ability cooldown.
개발자 코멘트 : 매트릭스를 껏다 켰다 반복하는 것이 매트릭스를 유지하는 것에 비하면 너무나 효과적이었습니다. 그래서 매트릭스가 회복되기 까지 걸리는 쿨다운을 증가시켰습니다.
Hanzo
한조
Hanzo will now experience a 30% decrease in speed while aiming (formerly 40%)
Maximum projectile speed has been increased by 30%
한조가 조준하는 도중에 잃는 속도가 30%로 감소합니다.(기존에는 40% 감소)
최대조준시 화살의 속도가 30% 증가합니다.
Developer Comments: Hanzo has the potential to deal a lot of damage, but he can feel really inconsistent, even at a medium distance. By increasing the projectile speed, we’re extending his reliable range, making it easier to land shots without having to perfectly predict enemy movement.
개발자 코멘트 : 한조는 딜량에 있어서 굉장한 가능성을 가지고 있지만, 중거리의 적을 상대할 때에는 너무 불리하기도 느껴졌습니다. 탄속을 증가시킴으로써, 한조가 확정타를 넣을 수 있을만한 범위를 증가시켰고, 적의 동선을 완벽하게 예측할 필요성을 감소시켰습니다.
Mei
메이
Blizzard
블리자드
The Blizzard projectile now pierces barriers
Radius has been increased from 8 meters to 10 meters
궁극기가 이제 방어막을 관통합니다.
궁극기 반경이 이제 8미터에서 10미터로 증가합니다.
Developer Comments: Mei has an interesting toolkit, but her ultimate often felt like it was too difficult to use effectively. Consequently, it felt weak compared to many other ultimate abilities. The freeze effect has been piercing barriers for some time now, but the projectile would still be blocked. Now, you can throw it down exactly where you want it, so it’s much easier to utilize the full radius effectively.
개발자 코멘트 : 메이는 굉장히 흥미로운 기술들로 구성되어있지만, 그녀의 궁극기는 효과적으로 쓰기에는 때때로 너무 어렵게 느껴집니다. 결과적으로, 이러한 점이 다른 궁극기에 비교해서는 약하다고 느껴집니다. 궁극기의 냉각효과는 배리어를 관통했었어도, 투사체는 여전히 배리어에 막혔었지만, 이제 궁극기를 던지고 싶은 지점에 정확히 던질수 있게 됬고, 이제 궁극기의 전체범위를 효과적으로 활용하기 더 쉽게 될것입니다.
McCree
맥크리
Deadeye
석양맨
Now drains over a .25-second period (instead of displaying a 50% reduction on the ultimate meter when activated and 0% when confirmed)
궁극기 게이지를 0.25초 주기마다 소모하게 됩니다.(예전에는 시전하면 0%, 중간에 멈추면 50%만 감소햇었습니다.)
Developer Comments: If players managed to counter or avoid McCree's ultimate, it would often regenerate very quickly since only half of the ultimate charge was spent. Now, this ultimate works like every other ultimate that has a duration.
개발자 코멘트 : 플레이어들은 맥크리의 궁극기를 카운터치거나 회피한 후 맥크리의 궁극기 게이지가 절반만 소모되었을때 때때로 궁극기가 다시 충전이 되는 주기가 너무 짧았습니다. 이제, 맥크리의 궁극기 소모량이 다른 궁극기와 마찬가지로 동작합니다.
Mercy
메르시
Caduceus Staff
카드세우스 스테프
Healing Beam
힐링
Healing-per-second has been increased by 20%
메르시의 힐량이 20% 증가합니다.
Resurrect
부활
Resurrected allies will be able to maneuver after 2.25 seconds (reduced from 3 seconds)
부활한 아군이 2.25초 후부터 행동할 수 있습니다.(기존 3초)
Developer Comments: Resurrection now allows teammates to jump back into the fight more quickly, which should help Mercy survive after activating her ultimate. Mercy's healing is also getting a boost to solidify her role as a strong, single-target healer.
개발자 코멘트 : 부활이 이제 팀원들이 전투로 더 빨리 복귀하여, 궁극기를 시전한 후의 메르시를 보호할 수 있게 됩니다. 메르시의 힐링이 그녀의 단일 대상에의 강한 힐링이라는 역할에 맞게 더 강하게 해주었습니다.
Genji
겐지
Double jump no longer resets when wall climbing
벽을 타고오른 후 이단점프가 리셋되지 않습니다.
Dash
대쉬
No longer deals damage to traps like Widowmaker's Venom Mine or Junkrat's Steel Trap
위도우 메이커의 독 지뢰와, 정크랫의 트랩에 더 이상 데미지를 주지 않습니다.
No longer bypasses Junkrat's Steel Trap
정크랫의 트랩을 질풍참으로 무시할 수 없습니다.
Swift Strike
질풍참
No longer interrupts quick melee attacks
질풍참이 더이상 근접 공격을 캔슬 하고 시전할 수 없습니다.
Dragonblade
용검
Duration of Genji's ultimate has been reduced from 8 seconds to 6 seconds
용검의 지속시간이 8초에서 6초로 감소되었습니다.
Developer Comments: Genji was a little too difficult to pin down, and these changes will balance his speed. Swift Strike no longer cancels the recovery time from a quick melee attack, so players will no longer be able to get a free melee attack before using Swift Strike. Lastly, Dragonblade's duration was long enough that it often felt too difficult to reasonably counter.
개발자 코멘트 : 겐지를 완전히 봉쇄하기에는 너무 어려웠기 때문에, 그의 기동성을 손보았습니다. 질풍참이 근접공격 후의 후딜을 캔슬하지 않기때문에, 질풍참 시전전에 근접공격을 마음대로 시전할 수 는 없을것입니다. 마지막으로, 용검의 지속시간이 일반적으로 카운터 치기에는 너무나 길다고 느껴진다고 생각했습니다.
Lúcio
루시우
Amp It Up
볼륨 업
The boosting of movement speed has been decreased by 30% (from a 100% increase to a 70% increase)
볼룸업의 이동속도 증가가 30% 감소했습니다.(기존 100%에서 70%로 감소)
Developer Comments: Thanks to Lúcio's speed increase, he was almost a must pick in every lineup.
개발자 코멘트 : 루시우가 속도를 증가시켜줄수 있다는 것 덕분에. 그는 거의 모든 매치에 사용됩니다.
Roadhog
로드호그
Chain Hook
끌어오기
If the hooked target isn't in Roadhog's line of sight when retracting the hook, they will be moved back to the position where they were originally hooked
로드호그 갈고리를 맞은 대상이 로드호그의 시야 내에 없다면 끌려 올 때 처음 갈고리를 맞은 그 장소 까지만 끌려갑니다.
Developer Comments: This change means that hooked targets will be less likely to slide along walls, potentially ending up in an odd place after they've been reeled in.
개발자 코멘트 : 이 변화는 끌려진 대상이 더 이상 벽에 미끄러지듯이 이동하지는 않을것이고, 끌려진 후에 이상한 장소로 오는 것을 방지시킬 것입니다.
Zenyatta
젠야타
Orb of Discord
부조화의 구슬
The amount of damage amplified by a target with Orb of Discord has been decreased from 50% to 30%
부조화의 구슬에 걸린 대상이 받는 데미지 증폭량이 50%에서 30%로 감소합니다.
Orb of Destruction
평타
Damage has been increased from 40 to 46
기본평타데미지가 40에서 46으로 증가합니다.
Developer Comments: Zenyatta is in a far better place since the last update, but the strength of Orb of Discord has turned him into an almost mandatory pick. These changes reduce Orb of Discord's effectiveness, but his damage-dealing potential has been increased. The amount of damage that he delivers should feel largely unaffected by the change.
개발자 코멘트 : 젠야타는 마지막 패치로 인하여 더 좋은 영웅이 되긴 했지만, 부조화의 구슬의 위력때문에 거의 필수적인 픽이 되어버렸습니다. 이번 변화들 로써 부조화의 구슬의 효과를 낮추지만 그의 평타 데미지를 증가시킴으로써, 실제 젠야타가 입히는 데미지는 차이가 없게 되었습니다.
틀린 부분 태클 환영합니다.