윈드러너

10추글

모바일 상단 메뉴

본문 페이지

[잡담] 전쟁군주때 길드레벨업 및 혜택 삭제

아이콘 바다와별
댓글: 3 개
조회: 945
추천: 15
2014-06-30 12:05:00

전쟁군주에서 길드레벨업 제도는 없어지려나 봅니다.

다음은 블자 게임디자이너 watcher가 오늘 게시한 전문입니다.

 

What you're seeing in the current build is a change that's mid-implementation. Since the introduction of the guild system in Cataclysm, the nature of guild leveling and guild perks has shifted from being a reward for dedication and collective effort, to effectively being a penalty and barrier to entry for new guilds. We've made it easier to level guilds over the years, allowing low-level quests to count fully towards guild experience, and removing weekly caps on progress. That helps ease the barriers, but it's more of a band-aid than a true solution to the underlying problem.

이번 빌드에서 여러분이 보게되실것은 완성단계에 있는 변화입니다. 대격변때 길드시스템이 소개된이후 길드레벨업과 그에따른 혜택은 헌신과 노력에대한 보상에서 새로운 길드의 경우 불이익과 장벽이 되어버렸습니다.  저희는 저렙퀘스트가 온전히 길드경험치를 주도록 허용하고, 주간 경험치제한을 해제하는 등 수년간 길드레벨업을 쉬워지도록 해왔습니다.  이것이 장벽을 좀 완화하긴 했지만, 그것은 내재된 문제의 본질적 해결이 아닌 반창고와 같은 것이였습니다.


Our current plan for Warlords is to effectively remove guild leveling (you could also think of it as "all guilds are automatically level 25"). We originally came up with two dozen perks in order to offer something at every guild level, but without the continued need for that granularity, we can streamline the system a bit. Many perks can just be rolled into default behaviors, since a majority of players already had them and the world was designed and tuned around their existence: Flight path taxis can just inherently move 25% faster instead of requiring "Ride Like the Wind"; Honor rewards and item costs can be balanced as if you had "Honorable Mention"; and so forth. For most players, who are in max-level guilds, nothing should perceptibly change.
전쟁군주에서 펼쳐질 현재의 계획은 길드레벨업을 효과적으로 제거하는 것입니다.(여러분은 이것이 모든 길드가 자동적으로 25레벨이 되는것으로 생각하셔도 될겁니다.) 저희는 원래 길드레벨이 올라갈때마다 그에 맞추어 총 24가지의 레벨혜택을 생각했었으나 그러한 깨알같은 구조는 필요없었습니다.  저희는 시스템을 좀더 합리적으로 바꿀 수 있습니다.  많은 길드혜택들이 대다수의 플레이어들이 이미 가지고 있고, 와우세계역시 그 혜택의 범주안에서 돌아가고 있습니다:예를 들어 "바람을 타고"와같은 혜택은 거점이동 날탈속도 25%증가로 본질적으로 대치될수있고, 명예보상이나 상점구입가격같은것 역시 개인적인 평판등급으로 대치될 수 있습니다. 다른것도 마찬가지입니다. 최고길드레벨에 속한 대부분의 플레이어에겐 느낄 수 있는 변화는 없을겁니다.

 

We still want to incentivize guild membership, aside from the social benefits, so we're keeping conveniences like faster mount speed, instant guild mail, Mass Resurrection, etc., as exclusive benefits to all guilded players. The guild achievement system, and unlocked items and other benefits through completion of guild achievements, will remain as-is. We'd like to emphasize that system a bit more as a yardstick for collective accomplishment, rather than guild level which primarily just reflects individual effort.
저희는 여전히 사회적 혜택은 제외하더라도 길드 구성원들에게 보상을 해드리고 싶습니다. 그래서 빠른 탈것속도, 즉시 길드우편, 대규모부활 등 모든 길드원에게 전부 해당되는 특혜는 지속할 것입니다. 길드업적시스템과 길드업적달성에 따라 풀리게되는 아이템이나 혜택은 전과 같이 남아있을것입니다. 저희는 이 업적 시스템이 개인의 노력만을 단순 반영하는 길드레벨보다는 좀 더 공동 노력의 잣대라는 점을 강조하고 싶습니다.

 

The Cash Flow perk is obviously popular, though in most guilds it actually contributes less gold to the guild bank than something like Guild Challenges, since it only applies to looted coins. However, it also fuels some degenerate player behavior: if you've made an alt lately, you've probably noticed that you can't go more than a minute or two without receiving a guild invite - typically from "leaders" who are looking to recruit armies of often-unwitting players to both level guilds for later sale, and to increase the amount of Cash Flow gold that is siphoned into coffers to which only they have access. It can be a meaningful amount of gold for one player's pockets, but for something like a raiding guild, Cash Flow gold barely makes a dent in something like total repair costs. We're removing the Cash Flow perk in Warlords.
"자금조달"혜택은 실상 획득 골드만을 대상으로 한것이라 대부분의 길드에서 길드도전과제만도 못한 골드기여를 하고 있는 실정이지만 그래도 명백히 좋아하시는 혜택입니다. 하지만 이 혜택이 몇몇 타락한 플레이어들을 부추키는것도 사실입니다.: 예를 들어 여러분이 부케를 만들면 만든지 1-2분도 채 되지않아 길드초대를 받고 있다는 사실을 느끼실겁니다.-통상 나중에 판매할 목적으로 길드레벨을 올리거나 오로지 몇몇 길드 지도자들만이 인출가능한 금고로 자동흡입되는 "자금조달"용으로 본인은 의식하지 못하는 용병이되는것이죠. 이것은 오로지 한 사람의 주머니로 들어갈때나 소용이되지 레이드길드등에 있어서 자금조달은 전체 수리비에 흠도 주지 못할 정도입니다. 저희는 전쟁군주에서 "자금조달"혜택을 삭제할 것입니다.

 

We do recognize that it's essential for guilds to have ways of financing their costs, and we will offer alternative, and more lucrative, options for doing so in Warlords (for example, bringing back some Bind on Equip epic drops in raids).
저희는 길드에게 운영 자금 조달이 필수적이라는것을 잘 인식하고 있으며, 대체적이고 좀더 수지가 맞는 대안 (예를 들면 레이드에서 드롭되는 착귀를 길드로 가져온다던가하는)을 제시할 것입니다.


출처:http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/13273137450?page=1#6

와우저

Lv87 바다와별

모바일 게시판 하단버튼

댓글

새로고침
새로고침

모바일 게시판 하단버튼

지금 뜨는 인벤

더보기+

모바일 게시판 리스트

모바일 게시판 하단버튼

글쓰기

모바일 게시판 페이징

최근 HOT한 콘텐츠

  • 와우
  • 게임
  • IT
  • 유머
  • 연예