제목: Theorycrafting Questions
원문 링크:
http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/20743504316?page=24#474포스터: Celestalon (Game Designer)
광기 생성에 대해:
(암흑 사제 15레벨 특성인) 정신의 요새를 찍으면, 정신의 채찍으로 생성되는 광기가 전투 로그에는 2, 3, 2, 3으로 보여요. 이게 정확한 수치인건가요, 아니면 실제로는 틱당 2.5의 광기가 생성되는 건가요?
(번역 생략)
수정: 추가 질문 - 현재 쿨에 가속이 미치는 영향에 대해
가속 증가가 현재 돌고 있는 글쿨도 감소시키나요? 예를 들어, 주문을 시전한 후 (그래서 글쿨이 돌기 시작하고난 후) 갑자기 많은 가속을 얻게 되면, 이미 돌고 있던 글쿨의 남은 시간도 감소하게 되나요?
광기는 내부적으로 소수 자리까지 가집니다. 정신의 채찍은 (정신의 요새 특성을 찍으면) 틱당 2.4의 광기를 생성할 것입니다.
(질문이 이해가 안 되니 예를 들어 설명해달라는 내용의 답변이어서 번역 생략)
그렇습니다, 이미 돌고 있는 글쿨도 가속 변화의 영향을 받습니다. (물론, 우선은 글쿨이 가속의 영향을 받는다고 가정하면 말입니다)
원문With regard to Insanity generation:
With the Fortress of the Mind Talent, Insanity gains for Mind Flay are shown as 2, 3, 2, 3 in the combat log. Is that accurate or does each tick actually give 2.5 insanity?
Does the server process the damage for a spell ahead of the Insanity generation for that spell?
(At the risk of going slightly off topic: Is it possible for the server to process any events related to Insanity generation (e.g., casts of the Void Bolt spell) or stoppage of Insanity decay (e.g., casts of Void Torrent or Dispersion) earlier? I think the slight delay in the order these events are processed results in buggy behavior.)
Edit: added this question -- With regard to Haste affecting certain CDs:
Does increasing haste also decrease a currently in effect GCD? For example, suppose you you cast a spell (and get onto the GCD) and then suddenly gain a lot of haste, will the amount of time until you are out of GCD decrease as well?
Insanity does have decimals under the hood. Mind Flay will give 2.4 Insanity per tick.
I don't understand the question about when exactly Insanity is generated. Can you give an example situation that you're attempting to identify the result of? And example of the 'buggy behavior' you're referring to?
Yes, GCDs in progress are affected by changing Haste (assuming those GCDs are affected by Haste in the first place, of course).제목: Theorycrafting Questions
원문 링크:
http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/20743504316?page=25#492포스터: Celestalon (Game Designer)
좋아요. 그럼 제가 공허의 형상 1 중첩을 얻었다고 가정해보죠:
정신의 채찍을 시전합니다. 가속이 16%이고 공허의 형상이 20 중첩이면 글쿨은 다음과 같을 거예요: 1.078초
정신의 채찍의 첫번째 틱은 0.539초 후에 일어나고, 그 다음 틱은 같은 간격으로 일어나야 되니 1.078초 후에 일어나겠네요.
정신의 채찍 시전 1초 후에, 공허의 형상 1 중첩을 추가로 얻었어요 (이제 21중첩이죠). 그러면 이미 돌아가고 있는 글쿨은 1.069초로 업데이트 되어, 정신의 채찍의 두번째 틱이 나가기 전에 주문이 시전되겠네요?
이게 님이 말씀하신 대로 일어난게 맞나요?
완전히 맞지는 않습니다. 정신의 채찍 시전 1초 후에 글쿨는 0.078초가 남아있습니다. 공허의 형상 1 중첩을 얻습니다. 그러면 남은 0.078초만 (변경된 가속에 의해) 조정되어, 0.077초가 됩니다. 이것 때문에 다음 주문이 정신의 채찍의 두번째 틱이 나가기 전에 시전되냐고요? 어... 지금 당장은 이걸 시험해보기 위해 게임에 들어갈 수는 없지만, 그렇진 않을 것입니다. 버프를 얻고 잃는 것이 그렇게 정밀할 거라고 생각하진 않습니다.
원문OK so assuming I just gained a stack of Void Form:
I cast Mind Flay, and gcd is activated. At 16% haste, and 20 stacks of VF my gcd would be:1.078 sec
The first tick of MF should occur after 0.539 sec, the next tick should occur at the same rate, occurring at 1.078sec.
After 1 sec, I gain a stack of VF(bringing me to 21 stacks), and my already activated gcd updates to 1.069 sec, allowing me to clip MF's 2nd tick?
Is this what you are saying happens?
Not quite. After 1 sec, you have 0.078s left on your GCD. You gain a stack of VF. Only the remaining 0.078s is adjusted, reducing that part to 0.077s. Could that make your following ability clip the MF tick? Ehhhh... I'm not in the game right now to try that specifically, but I doubt it. I don't think it's quite that precise when it comes to gaining and losing buffs/debuffs.