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[블루포스트] 직업별 블루포스트 모음 (6월 1일~7일)

Kranus
댓글: 7 개
조회: 5426
추천: 25
2016-06-08 00:39:30
일반

제목: Theorycrafting Questions
원문 링크: http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/20743504316?page=24#473
포스터: Celestalon (Game Designer)


(인터페이스 - 전투 메뉴에 있던) 주문 예약 시간 설정기능에 무슨 일이 일어난 건가요? 해당 기능이 인터페이스 메뉴에서 제거되었는데 이건 발동 반응성을 결정하던 때와 관련이 있어요. 여전히 주문 대기 기능이 있는 것 같기는 한데, 조정 슬라이더가 없는데 어떻게 지연 시간이 결정되나요?

해당 기능은 더 이상 커스터마이징할 수 없습니다. 여러분의 네트워크 연결 상태에 맞춰 최적의 세팅이 자동으로 적용됩니다.

원문

What ever happened with Custom Lag Tolerance and spell queuing? The options were removed from the interface menu and it's actually pretty relevant when trying to determine proc reactivity. It appears there's still some form of spell queuing in place, but how is the delay for that determined now that we don't have the slider anymore?

It's no longer custom; we dynamically determine the optimal setting for you based on your network connection.

제목: Theorycrafting Questions
원문 링크: http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/20743504316?page=25#493
포스터: Celestalon (Game Designer)


이전에 답변된 건지는 모르겠는데요, 원래 글쿨이 짧았던 직업들 (도적, 야드)의 글쿨은 여전히 1.0초인가요, 아니면 0.75초로 낮아진 건가요?

여전히 1.0초입니다. 가속은 해당 직업들의 글쿨에 영향을 주지 않습니다.

원문

Not sure if this was answered previously, but are the flat GCD classes (Rogues, Ferals) still 1.0s or have we been dropped to 0.75s?

They still have 1.0s GCDs; Haste does not affect their GCDs at all.

신성 성기사

제목: Theorycrafting Questions
원문 링크: http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/20743504316?page=22#439
포스터: Sigma (Game Designer)

(신성 기사의 특화인 빛의 수호자의 거리에 따른 효과 감소 비율을 묻는 질문에 대해)
빛의 수호자: 10미터에서는 100%의 효과, 40미터에서는 0%의 효과를 발휘하며, 그 사이에서는 효과가 선형적으로 감소합니다 (예를 들어 20미터에서는 2/3의 효과만 발휘합니다).

원문

Lightbringer: It's 100% effective at 10 yards, 0% effective at 40 yards, falling off linearly in between (e.g. it's 2/3 effective at 20 yards).

제목: Theorycrafting Questions
원문 링크: http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/20743504316?page=23#460
포스터: Celestalon (Game Designer)


틀리셨어요.

빛의 수호자는 8미터에서 100% 효과를 발휘하고 거기서 더 멀어질 수록 효과가 감소해요. 인게임에서 8미터와 10미터에 있는 사람을 치유하면 쉽게 확인할 수 있어요. 대상에게 오라 효과가 씌워지는 거리 (= 10미터)에 있어도, 대상에게 2미터 더 붙으면 더 많은 양이 치유될 거예요.

이게 의도된 건지 버그인 건지는 모르겠지만, 인게임에서 100% 재현 가능해요.

플레이어 캐릭터의 히트박스 사이즈를 계산하지 않으셨습니다. 10미터 반경의 오라는 11.5미터에 위치한 플레이어에게도 적용될 수 있습니다 (히트박스의 중심에서 중심 사이의 거리로 사정거리가 계산되기 때문입니다).

원문

You're wrong.

Its 100% effective at 8 yards and drops from there. You can easily check ingame by healing someone at 8 yards and at 10 yards. Even if you are in range for the Aura effect to be on them , you will heal them less than if you are 2 yards closer.

I don't know if its intended or bug, but its 100% reproducible ingame.

You're not accounting for player hitbox sizes. A 10yd aura can apply to a player that is 11.5yd away (center-to-center).

제목: Theorycrafting Questions
원문 링크: http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/20743504316?page=24#465
포스터: Celestalon (Game Designer)


대상 지정 치유 주문들은 히트박스의 중심을 기준으로 한 범위가 기준인 건가요? 그러면 기본적으로 1.5미터 정도를 손해보는 것 같은데요. 아니면 제가 잘못 생각하고 있는건가요?

그렇진 않습니다. 화염구, 치유의 손길 등등...과 같은 모든 대상 지정 원거리 주문들은 히트박스 중심에서 히트박스 외곽 사이의 거리가 사정거리로 계산됩니다. 근접 기술들은 히트박스 외곽에서 히트박스 외곽 사이의 거리가 사정거리로 계산됩니다. 하지만 저희가 툴팁에서 근접 사정거리를 보여주지 않기 때문에 차이가 알려지지 않았을 뿐입니다.

원문

Targeted heals are based on if you are in range of center of their hit box right? So yeah I can see the frustration with basically losing a 1.5 yards or so. Or am I wrong about this?

No, they're not. Fireball, Healing Touch, etc... All ranged spells targeted at a unit are based on center-to-edge range. Melee spells are based on edge-to-edge, but we don't show melee range in tooltips so that difference doesn't really get noticed.

암흑 사제

제목: Theorycrafting Questions
원문 링크: http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/20743504316?page=24#474
포스터: Celestalon (Game Designer)


광기 생성에 대해:

(암흑 사제 15레벨 특성인) 정신의 요새를 찍으면, 정신의 채찍으로 생성되는 광기가 전투 로그에는 2, 3, 2, 3으로 보여요. 이게 정확한 수치인건가요, 아니면 실제로는 틱당 2.5의 광기가 생성되는 건가요?

(번역 생략)

수정: 추가 질문 - 현재 쿨에 가속이 미치는 영향에 대해

가속 증가가 현재 돌고 있는 글쿨도 감소시키나요? 예를 들어, 주문을 시전한 후 (그래서 글쿨이 돌기 시작하고난 후) 갑자기 많은 가속을 얻게 되면, 이미 돌고 있던 글쿨의 남은 시간도 감소하게 되나요?

광기는 내부적으로 소수 자리까지 가집니다. 정신의 채찍은 (정신의 요새 특성을 찍으면) 틱당 2.4의 광기를 생성할 것입니다.

(질문이 이해가 안 되니 예를 들어 설명해달라는 내용의 답변이어서 번역 생략)

그렇습니다, 이미 돌고 있는 글쿨도 가속 변화의 영향을 받습니다. (물론, 우선은 글쿨이 가속의 영향을 받는다고 가정하면 말입니다)


원문

With regard to Insanity generation:

With the Fortress of the Mind Talent, Insanity gains for Mind Flay are shown as 2, 3, 2, 3 in the combat log. Is that accurate or does each tick actually give 2.5 insanity?

Does the server process the damage for a spell ahead of the Insanity generation for that spell?

(At the risk of going slightly off topic: Is it possible for the server to process any events related to Insanity generation (e.g., casts of the Void Bolt spell) or stoppage of Insanity decay (e.g., casts of Void Torrent or Dispersion) earlier? I think the slight delay in the order these events are processed results in buggy behavior.)

Edit: added this question -- With regard to Haste affecting certain CDs:

Does increasing haste also decrease a currently in effect GCD? For example, suppose you you cast a spell (and get onto the GCD) and then suddenly gain a lot of haste, will the amount of time until you are out of GCD decrease as well?

Insanity does have decimals under the hood. Mind Flay will give 2.4 Insanity per tick.

I don't understand the question about when exactly Insanity is generated. Can you give an example situation that you're attempting to identify the result of? And example of the 'buggy behavior' you're referring to?

Yes, GCDs in progress are affected by changing Haste (assuming those GCDs are affected by Haste in the first place, of course).

제목: Theorycrafting Questions
원문 링크: http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/20743504316?page=25#492
포스터: Celestalon (Game Designer)


좋아요. 그럼 제가 공허의 형상 1 중첩을 얻었다고 가정해보죠:

정신의 채찍을 시전합니다. 가속이 16%이고 공허의 형상이 20 중첩이면 글쿨은 다음과 같을 거예요: 1.078초

정신의 채찍의 첫번째 틱은 0.539초 후에 일어나고, 그 다음 틱은 같은 간격으로 일어나야 되니 1.078초 후에 일어나겠네요.

정신의 채찍 시전 1초 후에, 공허의 형상 1 중첩을 추가로 얻었어요 (이제 21중첩이죠). 그러면 이미 돌아가고 있는 글쿨은 1.069초로 업데이트 되어, 정신의 채찍의 두번째 틱이 나가기 전에 주문이 시전되겠네요?

이게 님이 말씀하신 대로 일어난게 맞나요?

완전히 맞지는 않습니다. 정신의 채찍 시전 1초 후에 글쿨는 0.078초가 남아있습니다. 공허의 형상 1 중첩을 얻습니다. 그러면 남은 0.078초만 (변경된 가속에 의해) 조정되어, 0.077초가 됩니다. 이것 때문에 다음 주문이 정신의 채찍의 두번째 틱이 나가기 전에 시전되냐고요? 어... 지금 당장은 이걸 시험해보기 위해 게임에 들어갈 수는 없지만, 그렇진 않을 것입니다. 버프를 얻고 잃는 것이 그렇게 정밀할 거라고 생각하진 않습니다.

원문

OK so assuming I just gained a stack of Void Form:
I cast Mind Flay, and gcd is activated. At 16% haste, and 20 stacks of VF my gcd would be:1.078 sec

The first tick of MF should occur after 0.539 sec, the next tick should occur at the same rate, occurring at 1.078sec.

After 1 sec, I gain a stack of VF(bringing me to 21 stacks), and my already activated gcd updates to 1.069 sec, allowing me to clip MF's 2nd tick?

Is this what you are saying happens?

Not quite. After 1 sec, you have 0.078s left on your GCD. You gain a stack of VF. Only the remaining 0.078s is adjusted, reducing that part to 0.077s. Could that make your following ability clip the MF tick? Ehhhh... I'm not in the game right now to try that specifically, but I doubt it. I don't think it's quite that precise when it comes to gaining and losing buffs/debuffs.

양조 수도사

제목: Theorycrafting Questions
원문 링크: http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/20743504316?page=23#445
포스터: Celestalon (Game Designer)


(양조 수도사의 100레벨 특성인) 교묘한 춤의 공식은 무엇인가요? 시간차 피해를 얼마를 정화하든 간에 최소 회피율이 5%인 것 같은데요, 어떤 공식에 의해 회피율이 15%까지 증가하는 건가요?

곡선 형태의 공식은 없습니다. 정화할 시간차가 녹색/노란색/붉은색일 때 5/10/15%의 회피율을 얻습니다.

원문

What's the specific formula on Elusive Dance? It appears to be a minimum of 5% dodge regardless of how much you purify, but what's the specific curve to 15%?

There's no curve. It's 5/10/15% for Green/Yellow/Red.

Lv84 Kranus

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