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[블루포스트] 8월 9, 10일 홀린카 블루포스트 모음

Kranus
댓글: 16 개
조회: 9824
추천: 6
2016-08-11 01:32:05
성기사

제목: Why cant Palis use divine steed with flag
원문 링크: http://us.battle.net/forums/en/wow/topic/20748115385#post-9
포스터: Desvin (Game Designer)


(왜 성기사는 깃발을 들고 천상의 군마를 사용할 수 없는지 이해가 되지 않아요.) 다른 직업들은 깃발을 든 상태에서 사용할 수 있는 이동속도 버프들이 있는데요.... 망령 걸음도 깃발을 든 상태에서는 사용할 수 없다는 건 알지만요.

버그이고 저희도 알고 있습니다.

원문

This doesnt make sense considered every other class that has some kind of speed buff seems to be able to use theirs.....though I noticed wraith walk cant either.

It is a bug and we're aware of it.

마법사

제목: glacial spike
원문 링크: http://us.battle.net/forums/en/wow/topic/20748195472#post-7
포스터: Desvin (Game Designer)


(혹한의 쐐기는) 50~60%만큼 너프되어야 될 필요가 있어요. 이 기술이 100만 ~ 250만 피해를 입힐 이유는 없어요. 그리고 심지어 이건 피하지도 못해요! 첫번째 쐐기에서는 살아남을 수 있지만 20초 후에 그 다음 쐐기를 맞고 폭발할 거예요! 정말 바보같은 일이고, 수정되어야 해요.

혹한의 쐐기 자체는 문제가 아닙니다. 이 기술로 좋은 딜을 내기 위해서는 5번의 얼음 화살과 3초의 시전 시간이라는 준비가 요구됩니다. 저희는 이렇게 보상이 있는 것들을 바랍니다. 문제는 (PvP 특성들인) 깊은 갈라짐, 얼음 형상과 혹한의 쐐기 간의 시너지입니다. 깊은 갈라짐 특성의 의도는 냉기 마법사의 얼음 화살이 강력하게 느껴지도록 하는 것이었습니다. 혹한의 쐐기가 200만의 피해를 입히도록 의도한 것은 아닙니다.

저희는 깊은 갈라짐을 변경하기 위한 긴급 수정 사항을 만들었습니다. 고드름들은 깊은 갈라짐의 추가 피해량으로부터 더는 이득을 얻지 않을 것입니다. 저희는 이 변경이 깊은 갈라짐과 혹한의 쐐기 둘다 그 자체로 강력하게 느껴지도록 할 것이라 생각합니다.

플레이 테스트를 통해 이 문제에 대해 알려주신 모든 분들께 감사드립니다.


원문

Needs to be nerfed by 50-60%, there is NO REASON why this ability should be doing 1-2.5million damage, and its not even avoidable! you can servive the first one and 20 seconds later get blasted by another! absolutely stupid, and HAS to be fixed

Glacial Spike on its own is not a problem. It requires a good deal of setup including 5 frostbolts and a 3 second cast time to get off. We want something like that to have good payoff. The problem is the synergy between Deep Shatter, Ice Form and Glacial Spike. The intent of the Deep Shatter talent was to make your Frostbolts feel powerful. It wasn't intended to make Glacial Spike deal 2 million damage.

We've made a hotfix change to Deep Shatter. Icicles will no longer benefit from the extra damage from Deep Shatter. We think this change allows both Deep Shatter and Glacial Spike to feel powerful on their own.

Thanks to everyone who brought this issue to our attention through playtesting.

제목: glacial spike
원문 링크: http://us.battle.net/forums/en/wow/topic/20748195472?page=3#post-42
포스터: Desvin (Game Designer)


어떻게 30만이 좋은 보상이 되는거죠

어디서 30만이란 수치를 들었는지 압니다. 단순히 너프하기 보다는 플레이에서 더 할 수 있는 무언가가 있을 것입니다. 저희의 의도는 적절한 준비 하에서는 혹한의 쐐기가 110레벨에서 70만 ~ 90만의 피해를 입히는 것입니다. 하지만 혹한의 쐐기가 깊은 갈라짐과 조합되었을 때 혹한의 쐐기가 200만의 피해를 입힐 수 있었습니다. 플레이어들의 생명력이 200만 정도이기 때문에 이는 받아들일 수 없습니다. 저희는 준비 기간과 높은 보상을 좋아하지만, 전장과 투기장에서 플레이어의 생명력의 100%만큼 피해를 입히는 주문을 원하지는 않습니다.

만약 주문들이 수많은 준비 기간과 카운터 플레이가 있다면, 그 주문들은 70만 ~ 90만의 피해를 입히는 건 괜찮습니다. 만약 주문에 대한 카운터 플레이가 적지만 긴 재사용 대기시간을 가진다면, 그 주문은 40만 ~ 50만의 피해를 입히는 것을 볼 수 있습니다. 바라건데 이 수치들이 피드백을 주실 때 참고자료의 역할을 하기 바랍니다.

하지만 명확히 하자면, 200만이란 수치는 경계를 넘어선 것이고, 이게 괜찮다고 하는 것은 솔직하지 못하다고 느껴집니다.


원문

how is 300k a good pay off

I know where you are getting the 300k number from and it's possible there are more things at play than just the nerf. Our intention is that a Glacial Spike can hit in the 700-900k range at level 110 with proper setup. But when paired with Deep Shatter, it was possible for Glacial Spike to hit in the 2 million range. Since players have somewhere in the area of 2 million health, this is unacceptable. We like setup and high payoff, but we do not want spells that deal 100% of a player's health in battlegrounds and arenas.

If spells have a lot of setup and counterplay, we're comfortable with them doing damage in the 700k-900k range. If a spell has little counterplay but perhaps a long cooldown, we can see it hitting in the 400-500k range. Hopefully those numbers can serve as reference when giving feedback.

But to be clear, 2 million is way out of bounds and to suggest it is okay feels a bit disingenuous.

Lv84 Kranus

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