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[패치] 2.4.1 PTR 예고

아이콘 언럭키즈
댓글: 48 개
조회: 16047
추천: 10
2016-03-03 06:46:07
날림 번역이라 오역 지적 환영합니다.

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We’ve been hard at work on our next patch, which is going to bump us up to version 2.4.1. We’ll have our official PTR patch notes available soon, but we’d like to call out a few specific changes and talk about the philosophy that went into making them.

현재 다음 패치에 대해 작업 중이며 곧 2.4.1 패치 PTR에 대한 자세한 패치 노트를 볼 수 있다. 그러나 몇가지 중요한 변화에 대해 먼저 소개하고 왜 그랬는지 이유를 설명하고 싶다.

First, we’ve been looking at the prevalence of Barbarians in group play beyond Greater Rift 80 and how they’re being used. While many classes bring party-based buffs, the damage reduction of Ignore Pain – Mob Rule combined with Pride of Cassius is currently a clear outlier. As a result, we’re reducing the party benefit of Ignore Pain – Mob Rule from 50% to 25%. To ensure this doesn’t harm the overall viability of group play, we’re also reducing the damage of monsters at high Greater Rifts. This allows not only groups with Barbarians to remain near the same levels in terms of incoming damage, but it affords alternative group compositions greater survivability.

먼저, 우리는 80단 이상 파티에서 바바리안 플레이의 유행을 살펴보았다. 고통 감내 - 조직의 힘과 카시우스의 자긍심 조합은 너무나 강력한 것 같다. 그래서 고통 감내 - 조직의 힘의 파티 버프를 피해 감소 50%에서 피해 감소 25%로 바꿀 예정이다. 그러나 이것이 플레이어들에게 너무 큰 타격이 되지 않기 위해, 고단계 대균열의 몬스터 공격력 공식 역시 수정할 생각이다. 서폿 바바가 무조건 파티 필수인 상황을 바꾸고 다른 조합도 생존력을 높히게 하기 위한 선택이다.

Next up, Wyatt had recently posted a bit about Taeguk. We are making some significant changes to Taeguk, as well as some other Legendary Gems. 

와이엇이 언급했던 태극에 대한 변화. 우리는 태극에 특별한 변화를 줄 생각이고, 아마 다른 보석도 바꿀 것 이다.

First up, for Taeguk:

  • Taeguk will now only work for channeled powers
  • Taeguk will now stack more quickly, but also drop off more quickly. The maximum is now ten stacks, and you’ll now lose the stack after 1.5 seconds instead of 3 seconds
  • The Armor % component of Taeguk has been changed to 2% per stack

태극에 대해서 보면
1.태극은 오직 채널링 스킬에만 반응하도록 변경 예정
2.태극의 스택이 좀 더 빨리 차오르게 바뀌고, 떨어지는 것도 더 빠르게 바뀐다. 스택은 10스택이 되고(10스택 고정인지 10스택에서 출발한다는 건지 모르겠군요) 스택 소멸 시간이 3초가 아닌 1.5초가 된다.
3.1스택당 2%의 방어력 보너스가 될 예정. 최대 20% 방어력 상승.

The idea here is that Taeguk will complement those moments when you’re channeling and need an extra boost. You probably won’t have Taeguk up all the time, but it won’t hurt as much when your stacks fall off as you’ll build them up much more quickly. And while the Armor % reduction will affect survivability, the reduced monster damage at higher Greater Rifts will help to balance this out. We’ll have much more to share soon on changes to other gems, which will help to make as many gems as possible work as reasonable substitutes for Taeguk. 

이 문단은 간단하게 하면 태극을 채널링 스킬에 특화시키기 위해 이렇게 바꿨다 뭐 이런 내용. 비채널링 유저를 위해 다른 보석들도 밸런스 수정을 해서 태극을 대신할 보석을 찾게 해주겠다네요.

Finally, we are changing both Twisted Sword and Solanium. What we’ve seen from group compositions is a playstyle based around Wizards spamming Energy Twister, while the group spams Health Globe generation. We’ve received a ton of feedback on these, and we agree completely that manipulation of the generation of health globes is not good for the game. Here’s what we’re changing:

마지막으로, 뒤틀린 검과 솔라늄도 바뀔 예정이다. 파티 플레이에서 쏟아지는 쏟아지는 생명의 구슬로 인한 자원 회복->쏟아지는 돌개바람과 생명의 구슬에 대해 관찰해왔다. 생명의 구슬로 인한 무한 자원 회복이 게임에 별로 좋지 않은 것으로 판단하여 두 아이템의 옵션을 바꿀 예정.

  • Solanium is getting an internal cooldown (ICD) of 8 seconds
  • Twisted Sword is getting a cap at 5 Energy Twisters
1.솔라늄엔 8초에 내부쿨이 생긴다.
2.뒤틀린 검은 5중첩이 한계가 된다.

This means a couple of things for users of these items. For Solanium users, you’ll still be able to generate additional health globes, but this removes any possibility of the current health globe spamming mechanics moving forward. For Twisted Sword users, Wizards who use the skill in the course of their normal playstyle shouldn’t see much of a change. However, the exponential scaling made possible by Energy Twister spamming won’t be possible anymore. 

솔라늄은 계속 생명의 구슬을 만들 순 있지만 지금처럼 생명의 구슬을 뽑아내는 건 불가능해진다. 뒤틀린 검은 보통 플레이 스타일에선 큰 차이가 없으나 돌개를 무한정 뿌리는 방식은 불가능할 것 이다.

In short, you should be able to play support builds, and your Wizard should feel powerful. What we found with both of the above cases, though, is a negative effect on group dynamics and class playstyle. We’ll be taking all of your feedback during PTR to ensure we’ve hit our goals here. And, of course, thanks for all of your feedback on Patch 2.4.0.

그룹 다양성과 클래스 플레이스타일을 위해 이렇게 바꾸었다. PTR 패치에 대한 피드백을 바란다.

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Q: With minor balancing changes like this will we need to pick up new versions of legendary items // gems to have the changed effects or will they take effect retroactively on the 2.4 versions?
이 내용들은 소급 적용? 아니면 새로 먹는 템만?

A: The changes to Taeguk, Twisted Sword, and Solanium will be retroactive.
태극, 뒤틀린 검, 솔라늄에 대한 변경은 소급 적용.
===
Q: is this patch going to be live in season 5 later or its targeted for next season?
이 패치는 다음 시즌에?

A: We won't be dropping the live 2.4.1 patch mid-season. The PTR patch will most likely be happening while Season 5 is still active, but that of course won't affect any of your Season 5 heroes.
우리는 2.4.1을 시즌 중간에 패치하고 싶진 않다. PTR 패치는 시즌 5가 하는 중에 열리겠지만 시즌 5엔 영향을 주지 않을 것 이다.
(2.4.1 본패치는 시즌 다 끝나고 한다는 건지 잘 모르겠군요.)
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Q: So what's going to happen to the non-channeling builds that currently use Taeguk? Will you add new legendary gems in 2.4.1?
비채널링 태극 유저는? 2.4.1에 신보석이 나오나?

A: We're taking a look at some of the other Legendary gems as well to open up as many viable alternatives as we can. More on that soon!
가능한 대체제에 대해 생각 중 이다. 곧 공개하겠다.
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http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/20742694680

Lv79 언럭키즈

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