사실 이 블루포스트가 개발자 서신보다 먼저 올라왔는데 아무도 안물어오셨을줄은..
이 블루포스트는 히벤 유저들이 종종 말씀하시던
"롤이나 도타2와 비교했을때 패치 속도가 치명적으로 느리고 정보 또한 터무니없이 부족하다. 블리자드는 문제가 있다."
라는 의견을 제시한 한 북미 유저의 3일전 쓰레드가 많은 블리자드 팬유저들의 논쟁을 불러일으키면서 핫이슈가 되었고, 6시간전에 블리자드의 입장이 달린 블루포스트가 등재되었습니다.
http://us.battle.net/heroes/en/forum/topic/16648684962?page=18#348
Hey all, apologies for the late response. We wanted to make sure we had some tangible information to provide before responding.
First, let's talk about Sylvanas. She will be coming out next week, alongside the new Battleground: Tomb of the Spider Queen. We're looking at the beginning of the week, but this timeframe may shift if any issues arise, and we'll be sure to let you know if that happens.
Second, we want to increase our communications about what's occurring internally. We have two blogs coming out this week to help with that task. For the first blog, we've altered our past series, Developer Insights, to become more of a "Heads up" type of article. We'd like to let you in on some of the changes we plan to make, and what you can expect from the next patch. It won't detail all of the changes we’ll be making, but will include some of the highlights we think you'll find interesting. You can find the first of this new series here.
Our second blog, mentioned above, is a new series that we’re planning to revisit every couple of weeks. These blogs will focus on some of the topics that consistently surface around the community. The first one will debut tomorrow, and it'll focus on tighter matchmaking, performance improvements, and toxicity. Make sure to keep providing feedback so that we can continue to address topics that are important to the Heroes community.
The development team is aware of the concerns you folks are bringing up in terms of releasing game content more quickly. We agree, and are talking about how we might be able to speed things up. However, there are limits on how much we can accelerate the processes we have. We truly believe in an "It's ready when it's ready" mentality, and hope it creates a better overall experience than rushing content out.
Your feedback has been helpful, and I want to assure you that your posts in these forums are read and discussed internally. Your feedback matters. It has helped shape Heroes into what players are enjoying today. Thank you for this thread, as like other posts in these forums, it has been for the better of the game.
We love Heroes of the Storm, and will strive to continue making it the most awesome experience possible, as many of you have come to expect from Blizzard games.
번역하자면 이렇습니다.
먼저, 답변이 늦어져서 미안하다. 답변을 제공하기 전에 몇몇 쟁점들을 확실히 할 필요가 있었다.
먼저 실바나스에 관련된 부분은 다음주에 거미여왕의 둥지와 함께 패치가 될 예정이다.
다음 주 시작과 함께 패치를 할 예정이지만, 패치를 연기할만한 문제가 언제든 발생할 수 있기에 만약 이러한 사태가 발생한다면 반드시 알려주겠다.
두번째로, 우린 우리의 의사를 전달하기 위해 이번에 두가지 블로그를 만들 예정이다.
한 블로그는 우리의 과거 시리즈들을 살펴보고 현 개발자의 시점과 앞으로의 패치 방향을 다루는 기사를 주로 다루게 된다. (이번에 올라온 영웅 패치 방향이 그 첫 글이라고 합니다.)
두번째 블로그는 커뮤니티와 관련된 내용들로 구성이 되며, 당장 내일 첫 게시물이 올라올 예정이다.
이 글은 주로 매치메이킹과 관련된 이슈, 성능 향상, 그리고 비매너 유저 대처에 대한 글이 올라오게 된다.
이러한 새로운 시도에 히어로즈 커뮤니티를 통해 새로운 주제를 제시할 수 있도록 계속 피드백을 부탁한다.
개발팀은 여러분이 새로운 컨텐츠가 좀 더 빨리 나오기를 걱정하는걸 이미 주시하고 있고, 우리도 동의하는 바이기에 우리가 얼마나 더 빠르게 컨텐츠를 선보일 수 있을지 내부적으로 계속 논의중이다. 하지만, 우리가 진행할 수 있는 속도에는 분명 한계가 있고, 우리는 진심으로 "진정으로 준비되었을 때에만 선보인다." 라는 신념을 믿기 때문에 급하게 컨텐츠를 내보이기보다는 조금이라도 더 나은 성과물을 선보이길 원한다.
우린 여러분이 블리자드 게임에 가지는 기대만큼 히어로즈 오브 더 스톰을 사랑하고 가능한한 더 멋진 성과물들을 만들고 싶다.