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[블루포스트] 다음 군단 알파 빌드의 신기, 고흑 변경점

Kranus
댓글: 11 개
조회: 6585
추천: 6
2016-05-07 15:55:09
신성 성기사

제목: Holy Paladin Feedback -- Build 21570 -- 27-Apr
원문 링크: http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/20743604386?page=2#38
포스터: Sigma (Game Designer)


다음 빌드에서는 희생의 축복의 유물 무기 특성 (= 고통 분담)이 수정될 것입니다. 그러면 피해량이 비정상적으로 증가하지 않은 상태로, 이 기술이 얼마나 치명적인지 더 잘 알 수 있을 것입니다.

같은 빌드에서 구원자의 봉화가 재디자인될 것입니다.

(※ BoSac = Blessing of Sacrifice)


원문


The next build after today's, I believe, will have the BoSac artifact trait fixed. Then we can get a better sense of how deadly the ability is without the damage being incorrectly increased, and go from there.

The same build will likely have a redesign of Beacon of the Savior.

고통 흑마법사

제목: Affliction Warlock Feedback -- Build 21655 -- 5-May
원문 링크: http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/20743575263#4
포스터: Sigma (Game Designer)

다음 빌드에서의 변경점:
1) 생명력 흡수와 (생명력 흡수를 대체하는 15레벨 특성인) 영혼 흡수의 첫 마나 소모가 제거됩니다. 이를 통해 전체적인 마나 소모가 감소할 것입니다.

2) 고통의 조각 생성 방식이 재작업되었습니다: 1명의 대상에게만 걸려있으면 조각 생성 확률이 더 높아지고, 3명 혹은 그 이상의 대상에게 걸려있으면 조각 생성 확률이 낮아집니다. 추가적으로, 모든 경우에서 고통을 통해 다음 조각이 생성될 때까지 걸리는 시간은 더 일관적으로 될 것입니다.


원문

In next build:
1) The initial mana cost of Drain Life and Drain Soul is removed, which should be a noticeable cost reduction overall.

2) Agony shard generation somewhat reworked: it will be higher on 1 target, and lower on 3 or more targets. In addition, it will be more consistent in all cases, in terms of time between shards.

제목: Theorycrafting Questions
원문 링크: http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/20743504316?page=13#251
포스터: Sigma (Game Designer)


모델을 세우기 위해서인데, 2번에 대해 더 자세히 설명해주실 수 있으신가요?

고통의 틱이 발동할 때마다, 숨겨진 누적계수가 증가합니다. 만약 계수가 1을 초과하면 조각을 하나 생성하고, 나머지 초과분은 다음 조각 생성을 계산하기 위해 넘겨집니다.

틱마다 추가되는 수치는 현재 평균적으로 0.16이며, 약간의 분산이 있습니다 (인게임에서 이 것을 볼 방법이 없어야하기 때문에, 이 수치를 업데이트할 것입니다). 각각의 추가되는 양은 현재 고통 흑마법사가 활성화시킨 고통 수의 제곱근으로 나눠집니다.

만약 고통이 걸려있지 않다면 누적계수는 없어집니다. 다음 고통을 시전하면, 누적계수는 0에서 0.99 사이에서 랜덤으로 결정되어 시작합니다.



원문

Care to elaborate on #2 for modeling purposes?

Every tick of Agony, a hidden accumulator is incremented. When it exceeds 1, it generates a shard and rolls over the remainder to start the next one.

The added value per tick is currently 0.16 on average, with some variance (we'll try to remember to update this since there's no way to see it in-game). Each added amount is divided by the square root of the number of Agonies you currently have active.

When you have no Agonies out, the accumulator is cleared. When you next cast one, it's reset to a random value from 0 to 0.99.

Lv84 Kranus

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