[취재] 존 행크 나이언틱 대표 "서드 파티 서비스를 막은 건 해킹 시도 때문"

게임뉴스 | 전상후,문영호 기자 | 댓글: 8개 |
한국 시간으로 8월 4일 (목) 포켓몬 GO 공식 홈페이지에 개발사 나이언틱의 대표 '존 행크'의 글이 올라왔다. 해당 게시물에서는 중남미 지역의 오픈이 늦어졌던 이유에 대한 설명과, 지속적으로 서드 파티 서비스를 차단하고 있는 이유에 대한 해명. 그리고 앞으로의 포켓몬 GO의 지향점을 확인할 수 있다.

아래는 해당 게시물의 번역이다.

지난 몇 주동안, 저희 나이언틱에서는 많은 일이 있었습니다. 이러한 사건들에도 불구하고 '걸어다니며 즐기는 모험과 사회적인 교류 경험을 주겠다'라는 목표를 되새기며 매일 기운을 북돋고 있습니다.

영국에서의 사례처럼 긍정적인 소식들은 저희로 하여금 게임 서비스 제공과 세계 각국에 출시를 이어가는 데 매진할 수 있게끔 동기를 유발하고 있습니다. 포켓몬 GO와 같은 스케일의 게임을 서비스하는 것은 하나의 도전입니다. 게임 외부에서 다양한 경로로 접속을 시도하는 서드 파티 서비스들은 도전을 더욱 험난하게 만듭니다.

이미 전해 들으신 분도 있으시겠지만, 저희는 최근 브라질을 비롯한 라틴 아메리카에 포켓몬 GO를 출시했습니다. 드디어 여기까지 도달한 것에 매우 흥분되었습니다. 사실 출시가 지연되고 있던 이유는 포켓몬 GO 게임 클라이언트와 서비스에 대한 외부 서드 파티 서비스의 공격적인 접근 시도 때문입니다.

어제 저희는 몇 개의 서드 파티 서비스를 추가로 차단했습니다. 그동안 이에 대해서 많은 토론이 있었습니다. 우리는 왜 우리가 서드 파티를 차단했는지, 겉으로 보기에는 악의적이지 않은 사이트나 앱이 실제로는 기존 및 신규 유저에게 게임을 제공하는데 악영향을 주고 있었는지를 보여주고 싶었습니다.

아래의 그래프는 서드 파티를 차단한 이후 서버 리소스의 사용이 줄어든 모습을 보여줍니다. 이렇게 확보한 서버 리소스를 이용해 포켓몬 GO의 라틴 아메리카 출시를 진행할 수 있었습니다.




거기에 더해 포켓몬 GO의 새로운 시장 출시를 방해하는 이슈들을 처리하는 것은 기회 비용이 듭니다. 개발자들은 이러한 문제를 처리하기 위해서 새로운 컨텐츠를 준비하는 시간을 소모할 수 밖에 없습니다.

서버에 접속해 데이터를 가져가는 몇몇 툴들은 봇이나 치팅 등에 악용되어 트레이너들에게 악영향을 끼치고 있습니다. 이러한 툴을 사용하는 동기는 노골적으로 상업인 기업부터 열성적인 팬까지 다양하지만, 이들이 게임에 부정적인 영향을 준다는 점은 같습니다.

물론 노골적으로 시스템에 침입하거나, 소셜 미디어 계정을 가로채거나, 시스템을 다운시키려는 해커들도 분명 존재합니다. 그들 중 일부는 그러한 의도를 공공연하게 드러내기도 합니다.

저희는 이와 같은 행동들이 멈추지 않을 것이라 생각합니다. 하지만 왜 저희가 게임의 안정적이고 온전한 유지하기 위해 이런 과정을 진행해왔으며, 앞으로도 진행할 것에 대해 여러분들의 양해를 부탁드립니다.

저희는 유저들의 피드백을 가치 있게 생각합니다. 저희는 Nearby 기능에 대한 여러분의 피드백에 귀를 기울이고 있으며, 이에 대해 계속 일하고 있습니다. 지난 3년 반이란 시간동안 회사의 많은 직원들은 나라 곳곳을 넘어 세계 각지로 나아가 인그레스 유저들을 만나고, 함께 게임을 즐기며 그들에게서 많은 것을 배웠습니다.

그리고 포켓몬 GO에서도 인그레스 때처럼 되길 기대하고 있습니다. 앞으로도 언제든지 게임에 대한 아이디어와 피드백을 제공해주셨으면 합니다. 저희는 게임의 기초를 단단히 다지고 새로운 서비스를 제공할 수 있기를 기대하고 있습니다.


무엇보다도 항상 트레이너 여러분들이 부디 안전하고 즐거운 탐험을 이어가셨으면 합니다.

- 존 행크 나이언틱 대표


다음은 존 행크 대표가 작성한 게시글의 원문이다.

Update on Maintaining and Running the Pokémon GO Service
Things have been pretty crazy here at Niantic over the last few weeks but despite all of the ups and downs we get up every day inspired by the original goals of Niantic – to create an experience that encourages healthy outdoor exploration and social gameplay. Every positive story we hear (like this one from the UK) motivates us to keep working to support the game and continue the roll-out. Running a product like Pokémon GO at scale is challenging. Those challenges have been amplified by third parties attempting to access our servers in various ways outside of the game itself.

As some of you may have noticed we recently rolled out Pokémon GO to Latin America including Brazil. We were very excited to finally be able to take this step. We were delayed in doing that due to aggressive efforts by third parties to access our servers outside of the Pokémon GO game client and our terms of service. We blocked some more of those attempts yesterday. Since there has been some public discussion about this, we wanted to shed some more light on why we did this and why these seemingly innocuous sites and apps actually hurt our ability to deliver the game to new and existing players. The chart below shows the drop in server resources consumed when we blocked scrapers. Freeing those resources allowed us to proceed with the Latin America launch.




In addition to hampering our ability to bring Pokémon GO to new markets, dealing with this issue also has opportunity cost. Developers have to spend time controlling this problem vs. building new features. It’s worth noting that some of the tools used to access servers to scrape data have also served as platforms for bots and cheating which negatively impact all Trainers. There is a range of motives here from blatant commercial ventures to enthusiastic fans but the negative impact on game resources is the same.

Of course, there are also outright hackers out there attempting to break into systems, hijack social media accounts, and even bring down the service. Some of them have posted publicly about their attempts.

We don’t expect these attempts to stop. But we do want you to understand why we have taken the steps we have and why we will continue to take steps to maintain the stability and integrity of the game.

We value feedback from our community. We have heard feedback about the Nearby feature in the game and are actively working on it. Over the past three and half years many of us in the company have traveled throughout the country and, in fact, around the world to meet, play, and learn from our Ingress user community. And we look forward to doing the same with the Pokémon GO community. Please keep your game ideas and feedback coming. We look forward to getting the game on stable footing so we can begin to work on new features.

Above all, be safe, be nice to your fellow Trainers, and keep on exploring.


jh

댓글

새로고침
새로고침

기사 목록

1 2 3 4 5
검색