[몬스터]
-파티플레이어 인원증가시 몹 체력 70% 증가(기존의 75%에서)
(Additional health per monster in multiplayer games has been reduced from 75% to 70%)
-8단계 난이도 적용을 위해 50~63 레벨 몬스터 체력과 공격력 하향
(Damage and health of monsters levels 50-63 have been reduced to coincide with the addition of Monster Power)
-모래상어의 AI 증가
-땅속에서도 공격함. 반경 10미터 짜리 지진장판도 깜.
-땅위에서도 무빙함. 이로서 플레이어는 공격 할 수 있는 시간 증가
-Skeleton Fire Mage(2막)이 까는 불장판, 나무생령(1막)의 독구름, 폭군(4막)의 화염브레스가
소환수나 추총자에게 입히는 피해 감소
(Skeleton Fire Mage fire pools, Wood Wraith spore clouds, and Opressor fire breath attacks should now do reduced damages to pets and followers)
-Two-handed skeleton executioners(1막교도관 있는 곳,3막 지하성채)이 탈출하는 반경 감소.
(Two-handed skeleton executioners have had their escape radius reduced)
- 자폭병의 폭발지연시간이 1~3초에서 2~5초로 증가.
(The "coolup" has been increased on the Fallen Lunatic’s suicide power from 1-3 seconds to 2-5 seconds, giving players a more predictable time to kill them (or run away) before they explode)
[버그픽스]
-피해반사는 더이상 회피 안됨.
(Damage caused by the Reflects Damage affix can no longer be dodged)
-연쇄화염 속성을 가진 정예몬스터가 땅속으로 들어가면 그 동안 사슬이 해제됨.
(Fire Chains monsters should no longer link with burrowed monsters (if a monster burrows while linked with Fire Chains, the link will be removed))
-융해속성의 정예몬스터가 사망시 주는 폭발데미지가 이제는 폭발과 동시에 일어남.
(The explosion effect of a dying Molten monster and the damage done by the effect should now always occur at the same time)
-비전파수기 피해지점이 파수기의 광선과 일치되게 수정
(Damage done by the Arcane Sentry beam attack should now properly sync with the beam graphic)
-역병의전령(3막)이 쓰는 스킬이 플레이어가 타겟지정이 될수 없는 상황(연막, 혼걸 등) 일때는 시전을 중단함.
(Heralds of Pestilence will now abort their ranged attack if the player uses a power to make themselves un-targetable while the attack is casting (or "winding up"))