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[정보] [냥꾼] 와우헤드 9.1 성약전설 코멘트 (5/26 현재)

아이콘 칠스탈
댓글: 6 개
조회: 7014
추천: 20
2021-05-26 20:53:54


안녕하세요.
도라온칠스타일입니다.

정보 관련글은 또 오랜만이네요.
요즘 너무 시즌말 분위기가 짙어서 별로 정보랄 것도, 업데이트할 것도 없긴 합니다.

오늘 내용은 9.1 대비 새로 추가된 냥꾼의 성약전설에 대한 와우헤드 가이더들의 코멘트입니다.


0) 시작하기 전에
 최대한 많은 패치, 또는 베타 테스터들의 피드백이 축적되고 정리해보고자 했으나, 이전 확팩들과는 다르게 상당히 더딘 PTR 업데이트 때문에 좀 늦어졌습니다. PTR 1주차부터 약 3개의 클래스 업데이트된 내용이 올라와서 냥꾼 관련된 건 언제 나오나 했지만 찔끔찔끔 보이기만 했고, 심지어 유저들이 데이터마이닝을 통해 찾아낸 것이 그나마 첫 시작이었습니다. 아래의 내용은 5/18 전후로 이전에도 언급했던 와우헤드 내의 각 전문화별 가이더들의 코멘트를 번역/정리해보았습니다.

참고로 이 코멘트들은 5/18자로 와우헤드에 게시된 정보이고, 그래서 바로 다음날인 5/19에 추가된 벤티르 성약전설 내용은 없습니다.

그리고 제가 원체 PvP 고자이고, PvE만 주로 즐기는 유저이다보니 관련 업데이트는 PvE 한정, PvP는 제외되었습니다. PvP의 경우엔 다음 시즌에 굉장히 많이 바뀐다고는 하는데 도통 뭔지 모르겠군요.

1) 9.1 냥꾼 추가 성약단 전설

성약단

이름

원문

효과

비고

나이트페이

장로의 뿔 파편(?)

Fragments of the Elder Antlers

야생영혼이 5타겟 미만의 적에게 적중하면 200%35% 확률로 추가 타격

“200% 확률”이라는 부분에 대해 논란이 있음

키리안

영혼추적자의 서약(?)

Pact of the Soulstalkers

공명의 화살이 단일 타겟에 피해를 입히면, 자신의 파티원들에게 치명타 및 극대화 확률을 5% 10% 증가

주문id 상에는 10%로 표기되어 있음

강령군주

군수품 가방(?)

Bag of Munitions

죽음의 회전 표창에 적중한 최대 5 2타겟에게 폭발 사격도 적중

최근 패치(5/25)에서 너프

벤티르

면도기 파편 주머니(?)

Pouch of Razor Fragments

약탈의 사격으로 발동된 추가 마격이 대상 8미터 주변 최대 6타겟에게 6초간 마격 피해량의 35% 출혈데미지

5/19일자 추가



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5/28 현재 PTR 인게임에서 확인할 수 있는 툴팁










2) 야냥

  Impakt : 최근 PTR 업데이트에서 3가지 새로운 냥꾼 전설이 밝혀졌습니다. 이것은 키리안, 나이트페이, 강령군주입니다.(번역자 : 이 글을 작성 당시엔 벤티르 성약전설이 밝혀지지 않았습니다) 전반적으로 나이트페이와 키리안의 전설은 저평가되었고, 강령군주 전설은… 음… 흥미롭습니다.

  2-1) 장로의 뿔 파편 (나이트페이 성약전설)
   - 새로운 나페 전설 능력은 야생영혼이 5타겟 미만일 때 추가 타격의 확률을 주는 것
   - 이 전설의 사용여부는 툴팁에 명시된 확률에 달려 있음
   - 현재 확률은 200%라고 하지만, 자리 수를 잘못 표시했을 가능성이 있음
   - 만약 실제로 5타겟 미만에서 추가 타격이 보장된다면, 이 전설은 3-4타겟에서 굉장히 강력한 전설이 될 것
   - 심지어 단일 타겟 순간 딜링에서도 이전 피해량 대비 약 5-7% 향상된 최고의 전설이 될 것
   - 하지만 이미 나페가 강력한 성약단이고, 이 전설의 효과도 강력하기 때문에 너프당할 가능성이 있음
   - 단점이 있다면 쐐기나 5타겟 이상의 광딜 상황에서는 쓸모없는 효과

  2-2) 영혼추적자의 서약(키리안 성약전설)
   - 공명의 화살을 사용할 때마다, 활성화된 시간만큼 파티원에게 5% 치타 부여
   - 이것은 1분마다 치타 5% 버프를 10초간 제공한다는 뜻
   - 본인의 데미지 향상에는 큰 도움이 되지 못하지만 거국적인 의미(의역)로 좋은 선택
   - 한편 레이드에서 특정 넴드에게는 해당 전설이 좋게 작용할 수도 있음
   - 이렇게 사용하는 것을 반길 유저는 없겠지만 일부 상황은 좋을 수 있음
   - 전반적으로는 데미지 향상도 적을뿐더러, 대다수 키리안 유저들이 선택하지 않을 것

  2-3) 군수품 가방(강령군주 성약전설)
   - 이 전설은 강령군주 냥꾼이라면 토르가스트에서 선택할 수 있는 령으로 이미 알려져 있음
   - 한마디로 이 전설은 광딜 상황에서 굉장히 강력하지만, 단일에서는 그렇게 좋지는 않음
   - 만약 이 전설이 톨가에서 그랬던 것처럼 나온다면, 과도한 버그가 있을 것이고 이는 패치가 될 가능성이 있음
   - 쐐기에서는 3특 모두 이 전설이 광딜 버스트에서 굉장히 강력함을 주게 될 것
   - 유저들이 이것(번역자: 버그, 어마어마한 광딜 등)을 알기 전에 수많은 테스트가 필요할 것
   - 다만 지금까지 알려진 것은 톨가or쐐기 한정이었기 때문에 신규 레이드에서는 어떤 효과를 보여줄 지 미지수
   - 레이드의 메타는 단순히 이 전설의 효과만 보는 것이 아니라 전체적인 퍼포먼스를 요구할 것이기 때문
     (번역자: 즉, 타 성약단과의 경쟁에서 밀릴 가능성)
   - 따라서 전체적인 PvE의 퍼포먼스는 더 많은 테스트와 타 성약단과의 비교 등을 거쳐서 추천할 필요성이 있음


Impakt said:
With the latest round of PTR updates, 3 new Hunter legendaries have been uncovered. These are the Kyrian, Night Fae, and Necrolord Hunter legendaries. Overall, the Night Fae and Kyrian legendaries are a bit underwhelming, and the Necrolord legendary is… interesting.

  Fragments of the Elder Antlers (Night Fae)
The new Night Fae Hunter legendary power is   Fragments of the Elder Antlers, which will give your   Wild Spirits a chance to hit twice when used on less than 5 targets. Whether or not this will be used is entirely a tuning question and depends on the proc chance. The chance currently says 200%, but this is most likely just a placeholder number. If it really is a guaranteed extra hit on less than 5 targets, this would be an extremely powerful legendary on 3-4 targets since   Wild Spirits already makes up a huge portion of your damage at that level of cleave. Even for single target, this would be your best legendary for burst damage, and would potentially be the top choice on single target since   Wild Spirits already does 5-7% of your damage on single target. This is potentially a strong legendary for what is already a strong covenant ability, so it will just come down to the tuning. It is worth mentioning though, this is probably a legendary you cannot run in M+ ever, since hitting 5 or more targets would make the legendary useless.
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  Pact of the Soulstalkers (Kyrian)
Whenever you use   Resonating Arrow, you give everyone in your party 5% crit for the duration. This effectively means you are giving 5 people (yourself included) 5% crit chance for 10 seconds every minute. For your own personal damage, this is not going to be a great choice. However, with some coordinated group play in raids depending on how this works, it is possible that this could be a strong legendary with the right group composition on some encounters. Even that is unlikely though, and the use-cases for this will be extremely specific. Overall, this will probably be relatively weak and go unused in its current form for the vast majority of players.
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  Bag of Munitions (Necrolord)
This legendary already exists in the game in the form of an anima power that Necrolord Hunters can pick up in Torghast. The short answer is that this legendary has the potential to be extremely strong on AoE/cleave encounters but will not be great on single target. If the legendary works exactly how the anima power does, there are also a plethora of bugs that accompany it, which may affect how viable it is. In Mythic+, this could potentially be an incredibly strong legendary for Hunters of all specs given how strong the AoE burst is. This legendary specifically will require tons of testing though before we really will know for sure, but does have some potential.

The larger issue with speculating on these legendary powers is that we do not yet know how some of the harder encounters in the new raid will play out. The raiding meta specifically is largely determined by the raid itself, as classes have specific niches where they might be better or worse. For instance, if single target proves to be the most important damage pattern in the new raid, the Necrolord legendary power will probably be a poor choice for raiding. To really get a better feel for these legendary powers, we will need to test them and see more of the raid before being able to make an informed recommendation about their relative power and feel.



3) 격냥

 Moofzy : 최근 PTR 빌드에서 데이터마이닝을 통해 냥꾼 전설 능력이 소개 되었습니다. 비록 문자열에 불과한 데이터이므로 명확하지는 않습니다. 저는 새로운 전설들의 상대적인 장점과 가능성에 대해 얘기해보고자 합니다.

  3-1) 장로의 뿔 파편 (나이트페이 성약전설)
   - 이 전설은 단순히 5타겟 미만에서 야생영혼 추가타를 부여하는 것
   - 첫째로 “200%”라는 숫자는 잘못된 것. 따라서 우리는 실제 작동될 확률에 대해 아직 제대로 알지 못하며, 이에 따른 이 전설의 장점을 확실히 알지 못함. 그래도 현재 언급할 필요성은 있음
   - 이 전설은 확실히 1-4타겟에 강력함. 이 전설은 단일에서 뱀추적자보다 더 강력한 최고의 전설임
   - 5타겟 미만에서만 발동하므로 쐐기나, 빅풀에서는 무쓸모
   - 또한 발동확률에 대한 여러 가능성도 있음. 가령 1타겟에는 100%, 2타겟에는 80%, 3타겟에는 60% 등등
   - 언급한 것처럼, 발동확률이 어떻게 되느냐에 따라 미드레인지 광딜에서 최고의 선택이 될 수도 있으며, 한편으론 파이트 스타일에 따라 편차가 심할 수 있음
   - 예를 들어 데나 2페나 고통의 투기장 같은 곳은 미친 광딜을 보여줄 것이고, 실제로 해봤음.
   - 결국 이건 정확한 발동확률을 어떻게 잡아줄지 기다리는 게임(a waiting game)이 될 것

  3-2) 영혼추적자의 서약(키리안 성약전설)
   - “냥꾼이 레이드 버프가 있다고??” (‘Hunters get a raid buff?’)
   - 성약 스킬 중의 버프시간은 실제로는 확실하지 않은 구석이 있음
   - 툴팁과 데이터마이닝은 5% 치타 버프 라고 하지만 주문id(일반적으로 더 정확함)는 10%부여라고 함
   - 나페 전설과 비슷하게 이것도 추가 패치와 실제 수치를 기다려야 할 듯
   - 강령전사나 키리안조드와 비슷한 파티 버프 유저들처럼 개인의 DPS를 올릴 전설을 착용할 것인가, 파티버프를 줄 것인가에 대한 딜레마가 있음
   - 이건 상대하는 적, 보스, 던전에 따라 달라지게 됨. 만약 1분마다 버스트 딜을 넣어야 한다면(번역자 : 돌군단 쫄 버스팅 등) 이 전설은 가치가 있음

  3-3) 군수품 가방(강령군주 성약전설)
    (번역자 : 현재는 5타겟에서 2타겟으로 줄었으므로 감안하고 읽어보세요)
   - 죽음의 회전표창이 최대 5타겟에 폭발사격도 적용
   - 앞의 2전설과 달리 이 효과는 톨가 령 능력으로 이미 접해봤음
   - 령 능력과 비슷하게 작동한다면 가히 광딜에서는 강력한 잠재력을 가지고 있음
   - 불행히도 이 효과엔 죽표와 관련된 버그가 아직 남아있을 가능성이 있음
   - 먼저 이 전설의 주의사항이 있음
   - 죽표가 단일 타겟에게 꽂혔다면, 같은 대상에 폭샷이 적용됨. 다만 죽표는 단일 대상이라 할지라도 7회 꽂히지만 폭샷은 한발만.
   - 다중타겟 전투 시, 튕기는 표창이 돌아와서 첫 대상이 다시 맞더라도, 폭샷은 적용되지 않음.
   - 만약 대상이 죽표를 맞고 죽으면 폭샷은 안나옴.
   - 실제 격냥의 폭샷은 터지기 전에 대상이 죽더라도 그 자리에 남아 제한시간 후 폭발하게 되어 있지만, 이 전설효과는 그렇지 않음
   - 또한 죽표의 튕기는 범위가 그리 크지 않고, 튕겨 나가는 중 대상이 죽을 수도 있음. 결정적으로 죽표가 튕길 때 AI가 설정한 다른 타겟이, 새로운 적이 아니라 기존에 맞았던 적에게 가는 상황이 잦음(의역)
   - 이러한 문제점이 인게임에 계속 나오게 되면 강령군주 유저로서는 이 전설에서 말하는 툴팁의 뉘앙스를 받아들이지 못하고 실망할 수밖에 없음(의역)
   - 이 문제는 현재도 있는 상황들이지만, 강령군주 유저가 많지 않기 때문에 크게 이슈가 되지 않았음
   - 한편 이 전설은 단일 대상으로는 적절치 않을 것으로 예상함. 45초마다 나가는 폭샷은 충분한 데미지가 아님
   - 광딜에서는 좋을 수 밖에 없는 점은 야냥-생냥과 달리 죽표에 의해 발동된 폭샷에도 ‘특화’ 적용을 받기 때문(심지어 야격 쓴 야냥의 폭샷보다 특화 적용된 격냥의 폭샷이 더 셈)
   - 강령야냥이나 강령격냥에게는 광딜/쐐기에서 쓸만한 전설로 예상
   - 결론적으로 일단 다른 성약전설들처럼 기다려 봐야 됨(번역자: 각종 버그 픽스 때문인 듯)


Moofzy said:
The latest PTR build introduced three strings hinting at legendary powers for Hunters through data mining. Since they were just strings, there’s a couple of things that aren’t totally clear. I’ll talk about each legendary’s relative strength and discuss the possibilities of each.

  Fragments of the Elder Antlers (Night Fae)
Fragments of the Elder Antlers simply gives   Wild Spirits a chance to double proc when hitting less than 5 targets. First off, the "200%" figure is a placeholder. Thus, we don’t actually know the relative strength of this Legendary yet since it’ll depend on that number. But let’s discuss what we do know for now.

This legendary clearly has strength in the 1-4 target range. Depending on the actual percent, it could win as the best single target legendary for Night Fae Hunters (Over our current best   Serpentstalker's Trickery). Since it only triggers on less than 5 targets, it’s worthless in mass AoE (5+), which is a slight turn-off for Mythic+. There’s also a possibility that the percent value changes based on how many targets are being hit (100% chance at 1 target, 80% at two, 60% at three, etc).

That being said, it still could be one of our better options for mid-range AoE depending on the percent values. It’ll largely be fight and encounter dependent. On a fight like Denathrius, this legendary would be insanely powerful during phase 2, or in a dungeon like Theatre if Pain with smaller pulls, I could see this pulling ahead. At this point, it’s a waiting game to see what the percent value actually turns out to be.
________________________________________
  Pact of the Soulstalkers (Kyrian)
Hunters get a raid buff?! Sort of. The new Kyrian Legendary gives us and our party members a flat Critical Strike buff for the duration of   Resonating Arrow. The actual amount is somewhat unclear at the moment. The tooltip value and data mined value states that it gives 5% critical strike, however, spell data (which is typically more accurate) it actually gives 10% critical strike. Similar to the Night Fae legendary, we’ll have to wait and see what the actual value is when it’s released.

Like any other party buff (think Necrolord Warriors, Balance Druid Kyrians, etc), we’ll have to ultimately determine whether the group benefit of everyone gaining 10% critical strike is worth us not using a legendary of our own (  Serpentstalker's Trickery or   Surging Shots at the moment). This will largely depend on your party/raid comp as well as the encounter. If the encounter requires damage at 1 min intervals or burst on certain targets, this legendary might gain some value.
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  Bag of Munitions (Necrolord)
Using   Death Chakram applies   Explosive Shot on up to 5 enemies. Unlike the previous two Legendaries, we were somewhat able to test this one since it’s also a Necrolord Hunter Anima power. Assuming it works similar to the Anima power, it has some potential to be extremely strong in AoE. Unfortunately, there are some bugs/issues with   Death Chakram that are potentially holding this legendary back. First, let’s talk about the Legendary as there are some caveats to it.   Death Chakram will only apply a single   Explosive Shot to a target. This means that it will not apply multiple to a single target and cannot apply another   Explosive Shot if it bounces to the same target in AoE. If the target dies from the initial hit of   Death Chakram, it will not apply   Explosive Shot. However, similar to how   Explosive Shot works for Marksmanship at the moment, if the target has the   Explosive Shot debuff when it dies, the   Explosive Shot will still go off at the corpse's location.

Let's talk about the issues with   Death Chakram that lessen the viability of the legendary. When using   Death Chakram it can bounce to corpses, the range of its AoE is very small, it does not prioritize new targets when bouncing and it doesn’t update target count dynamically. Some of these things can be played around, but they will cause frustration to players using this legendary that don’t understand its nuances. These issues have existed for a while, but since no one really plays Necrolord Hunter it hasn’t been an issue. The introduction of the legendary just calls to light the already present issues with   Death Chakrams and exacerbates the issues. For a full write-up discussing the above bugs/issues check it out here.

Finally, let’s discuss the relative strength of this legendary. In general, I don’t foresee   Bag of Munitions being used in single target. A single   Explosive Shot every 45 sec doesn’t amount to much. For AoE however, it’s a different story. Each spec also benefits differently from   Bag of Munitions. Remember that the   Explosive Shot most people are used to comes from Marksmanship. For Marksmanship specifically,   Death Chakram and the proceeding   Explosive Shots benefit from   Mastery: Sniper Training which increases the damage of all of our abilities. For Beast Mastery and Survival, this isn’t the case so their baseline   Explosive Shots will deal less damage (although   Bestial Wrath does boost its damage so it has the potential to be very strong for BM as well). For MM and BM Necrolord Hunters, I can see this as the go-to legendary for AoE specifically. That being said, Necrolord is still pretty far behind Night Fae and Kyrian Hunters so we’ll have to wait to see whether it’s enough to change covenants or not (I doubt it will be for raid purposes, potentially for Mythic+).




4) 생냥

  celinamuna : 드디어 4개의 신규 전설 중 3개가 데이터마이닝으로 볼 수 있게 되었습니다. (번역자: 역시 벤티르 전설 나오기 일주일 전 코멘트) 이건 아직 최종버전이 아니기 때문에 추가로 변경될 여지가 있다는 뜻이기도 합니다.

  4-1) 장로의 뿔 파편(나이트페이 성약전설)
   - “200%” 확률 관련 질문 때문에 머리가 아픔. 만약 이걸 20%로 가정한다면 4타겟에서는 어떻게 작동될까? 
     (80%^4 로 각각 추가타가 없던지, 그냥 80%로 전체 추가타가 없던지) 아니면 확정 추가타를 말하는 것인가?
   - 일단 이 전설이 강한 잠재력을 가지고 있지만, 실제 플레이에서는 다소 의아한 의문점이 있음. 이대로라면 5타겟일 때 입히는 전체 데미지가, 4타겟일 때 입히는 전체 데미지보다 적어질 수 있는 현상이 생김
   - 어쨌건 생냥에게 나페는 강력한 성약단이므로 이 전설도 단일이나 광딜에서 확실히 쓸만할 것이라고 예상함

  4-2) 영혼결속자의 서약(키리안 성약전설)
   - 다른 전설의 잠재력보다는 버프를 더 기대해야 하는 상황
   - 이걸 마력 주입(2분 쿨, 20지속, 가속 25%)과 비교해 봤을 때, 키리안 버프를 레이드 전체 인원에게 준다고 할지라도 여전히 한명에게만 주는 마주가 훨씬 강력함(번역자 : 정확한 수치 관련한 내용은 언급 안되어 있음)
   - 성약 스킬 쿨이 1분, 즉 1분마다 치타버프를 준다고 한들, 다른 클래스의 쿨기는 1분마다 돌아오지 않음
   - 현재 시점에서는 이 전설을 쓸 필요가 없지만 추후 패치를 기다려봐야 할 듯

 4-3) 군수품 가방(강령군주 성약전설)
   - 비록 알려져 있는 버그가 많긴 하지만, 기존에 광딜 스킬이 빈약했던 강령냥꾼에게는 이번 3가지 전설 중 가장 흥미롭기는 함
   - 하지만 이것도 생냥의 특화가 폭샷에 영향을 주지 않고, 같은 타겟에 여러 번 죽표가 적중하게 되는 문제때문에 추가 변경을 기대해야 함.
   - 무엇보다도 이 3가지 전설들은, 이미 장점이 뚜렷하고 개선되어온 기존의 전설들과 비교하기 쉽지 않음
   - 따라서 최소한으로라도 사용하려면 일단 기다려야 됨
   - 게다가 블쟈는 당신이 성약을 바꿀 것이라고 생각하지 않음(번역자 : 나페or 키리안에서 굳이 강령으로 바꾼다는 걸 생각하지 않는다는 뜻) 이 전설이 광딜은 조금 개선되겠지만, 단일에서 나페를 뛰어넘는다던가, 기존의 단일 전설을 이길 것 같지는 않음


celinamuna said:
So far we've seen 3 of the 4 new legendaries datamined.
What it does mean, that it's very possible that those numbers are not final and subject to change, or even to the full on re-design.

  Fragments of the Elder Antlers (Night Fae)
  Fragments of the Elder Antlers - When   Wild Spirits hits fewer than 5 targets, there is a 200% chance for each target hit to be damaged by   Wild Spirits a second time.
Somewhat confusing, as the 200% chance leads to a number of questions: Is it suppose to be 20%? If so, how does this work with 4 targets (i.e. 0.8 ^ 4 to not hit, or just 0.8). Is it 200% and it's guaranteed to double proc?

Overall, it has potential to be very strong damage wise, but it might lead to somewhat awkward gameplay, where a 5th target gets hit by it, and all of a sudden you're doing less damage than you were doing on 4 targets. However, Night Fae is one of the stronger covenants, and this legendary has a lot of potential to be good, while also working in ST and AoE giving it a chance to be fairly good.
________________________________________
  Pact of the Soulstalkers (Kyrian)
  Pact of the Soulstalkers - When your   Resonating Arrow deals damage to a target, your party gains 5% increased critical strike chance for until canceled.
Another legendary that has potential, but highly tuning dependent. At the moment it appears that it gives 5% crit to 5 people in your group (including you), a 5% crit boost for 10 seconds. This is somewhat comparable to   Power Infusion (25% haste, 20 sec duration, but 2 min cooldown instead of 60 seconds), however in this situation I also feel that   Power Infusion is far stronger, since it's buffing a single person, rather than spreading this between everyone (picture 1% crit over whole raid vs all of it stacked on 1 person). it also loses value, as not that many classes have strong 1 min CDs to utilize it. As such, I would say that it's not exceptionally strong using current assumptions made, but this might change.
________________________________________
  Bag of Munitions (Necrolord)
  Bag of Munitions - Up to 5 targets hit by your   Death Chakram are also hit by   Explosive Shot.
Probably the most interesting of all 3 new ones, as it's the only one that actively addresses a known issue, which is that Necrolord hunters don't really have AoE damage output scaling, with your Chakrams doing same damage in Single Target and AoE. However same as previously, this is very tuning dependent, since currently Survival's mastery does not affect   Explosive Shot (unlike Marksmanship's) combined with the potential of same target getting hit multiple times by Chakram cast, which can mean that even in say 10 target situation, you might have less than 5   Explosive Shots applied.
________________________________________
Overall, I'd say that those legendaries are hard to compare with existing ones, since they're so preliminary in terms of their strength/tuning, and we will have to wait until they're at the very least usable in game. Furthermore, I do not believe that they will alter any of your Covenant choices, Necrolords do gain a bit of AoE scaling, but I doubt that it would out-perform Night Fae + current legendaries (ie : Clusters) in either Single Target, or AOE Setting.






일단 영어실력이 미천해서 꽤나 긴 분량을 번역/정리하느라 시간이 좀 걸렸네요.

그리고 벤티르 전설에 대한 공개가 이 코멘트 나오기 딱 1일 뒤라서 온전하지 않은게 좀 아쉽습니다. 실제로 부캐도 나페이기 때문에 다른 성약단은 맛조차 보지 못했고, 그래서 개인적인 코멘트조차 남기는게 힘듭니다. 심지어 강령냥꾼에게 저런 버그가 있었다거나 AI의 개선사항이 필요하다는 것조차 알지 못했으니까요.

어쨌든 추후에 나오는 정보도 공유하겠습니다.




Lv43 칠스탈

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