Moofzy : 최근 PTR 빌드에서 데이터마이닝을 통해 냥꾼 전설 능력이 소개 되었습니다. 비록 문자열에 불과한 데이터이므로 명확하지는 않습니다. 저는 새로운 전설들의 상대적인 장점과 가능성에 대해 얘기해보고자 합니다.
3-1) 장로의 뿔 파편 (나이트페이 성약전설)
- 이 전설은 단순히 5타겟 미만에서 야생영혼 추가타를 부여하는 것
- 첫째로 “200%”라는 숫자는 잘못된 것. 따라서 우리는 실제 작동될 확률에 대해 아직 제대로 알지 못하며, 이에 따른 이 전설의 장점을 확실히 알지 못함. 그래도 현재 언급할 필요성은 있음
- 이 전설은 확실히 1-4타겟에 강력함. 이 전설은 단일에서 뱀추적자보다 더 강력한 최고의 전설임
- 5타겟 미만에서만 발동하므로 쐐기나, 빅풀에서는 무쓸모
- 또한 발동확률에 대한 여러 가능성도 있음. 가령 1타겟에는 100%, 2타겟에는 80%, 3타겟에는 60% 등등
- 언급한 것처럼, 발동확률이 어떻게 되느냐에 따라 미드레인지 광딜에서 최고의 선택이 될 수도 있으며, 한편으론 파이트 스타일에 따라 편차가 심할 수 있음
- 예를 들어 데나 2페나 고통의 투기장 같은 곳은 미친 광딜을 보여줄 것이고, 실제로 해봤음.
- 결국 이건 정확한 발동확률을 어떻게 잡아줄지 기다리는 게임(a waiting game)이 될 것
3-2) 영혼추적자의 서약(키리안 성약전설)
- “냥꾼이 레이드 버프가 있다고??” (‘Hunters get a raid buff?’)
- 성약 스킬 중의 버프시간은 실제로는 확실하지 않은 구석이 있음
- 툴팁과 데이터마이닝은 5% 치타 버프 라고 하지만 주문id(일반적으로 더 정확함)는 10%부여라고 함
- 나페 전설과 비슷하게 이것도 추가 패치와 실제 수치를 기다려야 할 듯
- 강령전사나 키리안조드와 비슷한 파티 버프 유저들처럼 개인의 DPS를 올릴 전설을 착용할 것인가, 파티버프를 줄 것인가에 대한 딜레마가 있음
- 이건 상대하는 적, 보스, 던전에 따라 달라지게 됨. 만약 1분마다 버스트 딜을 넣어야 한다면(번역자 : 돌군단 쫄 버스팅 등) 이 전설은 가치가 있음
3-3) 군수품 가방(강령군주 성약전설)
(번역자 : 현재는 5타겟에서 2타겟으로 줄었으므로 감안하고 읽어보세요)
- 죽음의 회전표창이 최대 5타겟에 폭발사격도 적용
- 앞의 2전설과 달리 이 효과는 톨가 령 능력으로 이미 접해봤음
- 령 능력과 비슷하게 작동한다면 가히 광딜에서는 강력한 잠재력을 가지고 있음
- 불행히도 이 효과엔 죽표와 관련된 버그가 아직 남아있을 가능성이 있음
- 먼저 이 전설의 주의사항이 있음
- 죽표가 단일 타겟에게 꽂혔다면, 같은 대상에 폭샷이 적용됨. 다만 죽표는 단일 대상이라 할지라도 7회 꽂히지만 폭샷은 한발만.
- 다중타겟 전투 시, 튕기는 표창이 돌아와서 첫 대상이 다시 맞더라도, 폭샷은 적용되지 않음.
- 만약 대상이 죽표를 맞고 죽으면 폭샷은 안나옴.
- 실제 격냥의 폭샷은 터지기 전에 대상이 죽더라도 그 자리에 남아 제한시간 후 폭발하게 되어 있지만, 이 전설효과는 그렇지 않음
- 또한 죽표의 튕기는 범위가 그리 크지 않고, 튕겨 나가는 중 대상이 죽을 수도 있음. 결정적으로 죽표가 튕길 때 AI가 설정한 다른 타겟이, 새로운 적이 아니라 기존에 맞았던 적에게 가는 상황이 잦음(의역)
- 이러한 문제점이 인게임에 계속 나오게 되면 강령군주 유저로서는 이 전설에서 말하는 툴팁의 뉘앙스를 받아들이지 못하고 실망할 수밖에 없음(의역)
- 이 문제는 현재도 있는 상황들이지만, 강령군주 유저가 많지 않기 때문에 크게 이슈가 되지 않았음
- 한편 이 전설은 단일 대상으로는 적절치 않을 것으로 예상함. 45초마다 나가는 폭샷은 충분한 데미지가 아님
- 광딜에서는 좋을 수 밖에 없는 점은 야냥-생냥과 달리 죽표에 의해 발동된 폭샷에도 ‘특화’ 적용을 받기 때문(심지어 야격 쓴 야냥의 폭샷보다 특화 적용된 격냥의 폭샷이 더 셈)
- 강령야냥이나 강령격냥에게는 광딜/쐐기에서 쓸만한 전설로 예상
- 결론적으로 일단 다른 성약전설들처럼 기다려 봐야 됨(번역자: 각종 버그 픽스 때문인 듯)
Moofzy said:
The latest PTR build introduced three strings hinting at legendary powers for Hunters through data mining. Since they were just strings, there’s a couple of things that aren’t totally clear. I’ll talk about each legendary’s relative strength and discuss the possibilities of each.
Fragments of the Elder Antlers (Night Fae)
Fragments of the Elder Antlers simply gives Wild Spirits a chance to double proc when hitting less than 5 targets. First off, the "200%" figure is a placeholder. Thus, we don’t actually know the relative strength of this Legendary yet since it’ll depend on that number. But let’s discuss what we do know for now.
This legendary clearly has strength in the 1-4 target range. Depending on the actual percent, it could win as the best single target legendary for Night Fae Hunters (Over our current best Serpentstalker's Trickery). Since it only triggers on less than 5 targets, it’s worthless in mass AoE (5+), which is a slight turn-off for Mythic+. There’s also a possibility that the percent value changes based on how many targets are being hit (100% chance at 1 target, 80% at two, 60% at three, etc).
That being said, it still could be one of our better options for mid-range AoE depending on the percent values. It’ll largely be fight and encounter dependent. On a fight like Denathrius, this legendary would be insanely powerful during phase 2, or in a dungeon like Theatre if Pain with smaller pulls, I could see this pulling ahead. At this point, it’s a waiting game to see what the percent value actually turns out to be.
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Pact of the Soulstalkers (Kyrian)
Hunters get a raid buff?! Sort of. The new Kyrian Legendary gives us and our party members a flat Critical Strike buff for the duration of Resonating Arrow. The actual amount is somewhat unclear at the moment. The tooltip value and data mined value states that it gives 5% critical strike, however, spell data (which is typically more accurate) it actually gives 10% critical strike. Similar to the Night Fae legendary, we’ll have to wait and see what the actual value is when it’s released.
Like any other party buff (think Necrolord Warriors, Balance Druid Kyrians, etc), we’ll have to ultimately determine whether the group benefit of everyone gaining 10% critical strike is worth us not using a legendary of our own ( Serpentstalker's Trickery or Surging Shots at the moment). This will largely depend on your party/raid comp as well as the encounter. If the encounter requires damage at 1 min intervals or burst on certain targets, this legendary might gain some value.
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Bag of Munitions (Necrolord)
Using Death Chakram applies Explosive Shot on up to 5 enemies. Unlike the previous two Legendaries, we were somewhat able to test this one since it’s also a Necrolord Hunter Anima power. Assuming it works similar to the Anima power, it has some potential to be extremely strong in AoE. Unfortunately, there are some bugs/issues with Death Chakram that are potentially holding this legendary back. First, let’s talk about the Legendary as there are some caveats to it. Death Chakram will only apply a single Explosive Shot to a target. This means that it will not apply multiple to a single target and cannot apply another Explosive Shot if it bounces to the same target in AoE. If the target dies from the initial hit of Death Chakram, it will not apply Explosive Shot. However, similar to how Explosive Shot works for Marksmanship at the moment, if the target has the Explosive Shot debuff when it dies, the Explosive Shot will still go off at the corpse's location.
Let's talk about the issues with Death Chakram that lessen the viability of the legendary. When using Death Chakram it can bounce to corpses, the range of its AoE is very small, it does not prioritize new targets when bouncing and it doesn’t update target count dynamically. Some of these things can be played around, but they will cause frustration to players using this legendary that don’t understand its nuances. These issues have existed for a while, but since no one really plays Necrolord Hunter it hasn’t been an issue. The introduction of the legendary just calls to light the already present issues with Death Chakrams and exacerbates the issues. For a full write-up discussing the above bugs/issues check it out here.
Finally, let’s discuss the relative strength of this legendary. In general, I don’t foresee Bag of Munitions being used in single target. A single Explosive Shot every 45 sec doesn’t amount to much. For AoE however, it’s a different story. Each spec also benefits differently from Bag of Munitions. Remember that the Explosive Shot most people are used to comes from Marksmanship. For Marksmanship specifically, Death Chakram and the proceeding Explosive Shots benefit from Mastery: Sniper Training which increases the damage of all of our abilities. For Beast Mastery and Survival, this isn’t the case so their baseline Explosive Shots will deal less damage (although Bestial Wrath does boost its damage so it has the potential to be very strong for BM as well). For MM and BM Necrolord Hunters, I can see this as the go-to legendary for AoE specifically. That being said, Necrolord is still pretty far behind Night Fae and Kyrian Hunters so we’ll have to wait to see whether it’s enough to change covenants or not (I doubt it will be for raid purposes, potentially for Mythic+).