http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/184017-wn7-what-is-it-and-how-does-it-work/
WN7 formula:
(1240-1040/(MIN(TIER,6))^0.164)*FRAGS
+DAMAGE*530/(184*e^(0.24*TIER)+130)
+SPOT*125*MIN(TIER, 3)/3
+MIN(DEF,2.2)*100
+((185/(0.17+e^((WINRATE-35)*-0.134)))-500)*0.45
-[(5 - MIN(TIER,5))*125] / [1 + e^( ( TIER - (GAMESPLAYED/220)^(3/TIER) )*1.5 )]
요거시 레이팅 계산식. 그리고 위 링크는 계산식에 대하여 영어!로 설명되어있는 링크.
부끄럽지만 허접한 영어실력으로 나마 해석해보면....
Damage is scaled according to your average tier and is the most important stat in the formula.
대미지가 당신의 평균 티어에 따라 계산되고 이건 계산식에서 가장 중요한 요소이다.
... 영어님의 압박으로 그 이후는 ㄷㄷㄷ.
일단 중요한 것들만 추출해서 올려보면
Frags
(1240-1040/(MIN(TIER,6))^0.164)*FRAGS
Here is your frags factor. Note that tier is accounted for, by taking the min of either tier played or 6. Praetor et al found that frags were a very important factor in predicting player skill. However "although frags is a much more sound statistic, we decided to give them equal weight to avoid kill farming"
A Note on Scales:
For those not accustomed to reading these types of formulas...these random numbers 1240, 1040, 0.164 may seem arbitrary. And the fact is...they ARE arbitrary. The scale of WN6 is itself arbitrary, as are many other familiar scales, Efficiency, SAT scores, and IQ. Without going into a long discussion of scaling (which I would love to do, because I am pedant), lets just say that statisticians create these scales so that persons can be compared to each other, and that the scale is simply accepted as convention. The scale could be from 0-100, but isn't because then it would look like percentages. It could be from 0-1600 like the old SAT or 0-2400 like the new one. The scale is bounded only by the amount of damage available in a game. It can run from the negatives into over 3000 points. However, in practice it has the following values based on the population percentages:
So the coefficients or random numbers simply help normalizescores into a familiar bell curve, and stick generally to the convention of ranges which the Efficiency guys chose, and has become familiar to the WoT community.
Damage
+DAMAGE*530/(184*e^(0.24*TIER)+130)
After frags, we add in damage, which is again normalized using the mathematical constant e. In laymans terms, e helps us turn the distribution of the scores into a bell curve. As with frags, tier is taken into account, and constants are added, multiplied and divided to weight and normalize damage relative to the other components of the score, and to put the population in right order.
Spots
+SPOT*125
Finally! something simple. Every game (except those MM bugged out 7 player games) there are 15 opponents, at every tier. So a spot is ostensibly worth the same at tier 1 as tier 10. There is no tier factor in this portion of the formula.
Defense
+MIN(DEF,2.2)*100
Defense points, capped at 2.2 per game times 100. As with spots, there are the same number of cap and defense points needed at tier 1 and tier 10, so no tier factor.
A Note on Cap and Defense Points
Investigations by the WNX team, specially by Syndicate, found that they could not find a correlation between cap points and player skill.Here you can see a graph of a linear regression which relates win% and cap points, and though there is a clear trend, the actual data is VERY dispersed and in many points is very far from the predicted winrate. So the correlation between cap points and win% is very very low. This is probably due to a huge percentage of cap points being obtained in situations where they made no difference to the outcome of the game.
Winrate+((185/(0.17+e^((WINRATE-35)*-0.134)))-500)*0.45Having 48% wins leads this term to have a value of 0. This term is an S-curve, which rewards winrates above 48%, but using winrate as a proxy to reward intangible skills like map awareness, knowing when to track tanks which leads to team kills, protecting arty from scouts, etc. All these lead to team wins but dont show anywhere else. Nevertheless, this term accounts for 0-10% of total WN7 score.To view an S-curve: http://en.wikipedia....igmoid_functionSo as your win-rate goes above 48% (the population average), you get bonuses to your WN7, up to a point, at which point the contribution levels off. Similarly, players lose WN7 points for being below the population average, but again only to a point. This is a graph of WN7 score increase as winrate increases:
보시면 아시겠지만..... 레이팅을 계산하는데 들어가는건 flag, 데미지, 스팟, 디펜스, 캡과 디펜스 포인트, 그리고 승률이네요.
제가 팁으로 알려드리고 싶은 것은.
레이팅은 그저 레이팅입니다. 승률 또한 그저 승률이고.
레이팅과 승률이 그 유저를 평가하는 절대적인 기준은 될 수 없으나 그 유저의 플레이를 기반으로 한 통계와 계산식에 의해서 나온 것이기 때문에 무시하는 것 또한 해서는 안된다는 것입니다.
물론 레이팅과 승률은 단순한 통계이기 때문에 어떨 때는 떡볶이가 1400을 잡고 탑건을 먹을 수도 있습니다. 그러나! 여러분 모두 아시다시피 예외는 예외일 뿐. 대부분의 경우는.... 레이팅과 실력이 비례하다고 느껴지더군요.
결국, 통계인 이상 예외는 무시할 수 없으나 레이팅이 그 플레이어의 실력을 대략적!으로 판단 가능하게 해주는 요소일 수는 있습니다. 따라서, 레이팅을 플레이어의 판단 요소 중 하나!로 여기시고 사용하시면 보다 높은 승률(?)을 유지하시는게 가능하리라 봅니다. 예를 들면, 상대 레이팅 높은 전차를 자주포가 죽어라 노려서 먼저 터트린다든지. 반대쪽 라인이 밀리는데 자신의 라인의 적들이 다 떡볶이라면 푸쉬 해본다던지. 상대편 고레이팅이 한곳에 모여있다 싶으면 구축구축하면서 기어가서 화력지원 해준다던지.
위와 같이 레이팅이 플레이어를 판단하는 중요한 요소라고 느껴지나, 레이팅은 레이팅! 즉, 통계!
자신의 편에 떡볶기가 많이 있다고 내던지거나 하지 마시고 감언이설로 살살 달래서 라인을 형성하고 최선을 다해서 싸우세요! 던지지 마세요! 제발! 레이팅은 레이팅 일뿐! 떡볶이라도 탑건을 할 수 있습니다!
'아 우리팀 레이팅이 다 낮네... 던질까?'라고 생각하시는 분! 싸우세요! 최대한 열심히 싸우셔서 데미지라도 많이 넣고 죽으셔야 당신의 레이팅이 그나마 안전해집니다. 만약 던지는 플레이를 한다면 당신이 다른 사람들 레이팅이 낮다고 실망한 것과 같이 다른 사람이 당신의 레이팅을 보고 '아 저 레이팅 낮은 녀석이랑 하네...OTL'이라고 하는걸 보시게 될 것입니다.
[레이팅은 레이팅! 통계 자료로 그 플레이어를 판단할 수 있는 한 요소!일 뿐. 열심히 싸우세요. 던지지 마시고. 열심히 싸우다 보면 이길 수도 있고, 설사 진다 하더라도 당신의 레이팅은 안전해 질 것입니다.]
[레이팅과 승률은 통계 자료로 그 유저의 평균적인 실력을 나타내는 것이기 때문에 굳이 무시할 필요 까지는 없고 자신이 어떻게 행동할지 팀이 어떻게 행동할지 결정하는 요소 중 하나로서 사용하시면 됩니다.]
[레이팅 올리고 싶으시면...... 싸우세요! 던지지 마세요! 경전차로 개돌해서 터지지 마세요! 적이 매복해있는데 눈치 좀 보면서 들이대세요! 월탱은 팀플게임입니다! 나 하나 쯤이야 하고 던지면 다 같이 망해요.]
[레이팅을 이용한 팁. 전 구축이니 구축일 경우의 팁을 먼저 드리면, 내 사격가능 시야에 레이팅 400짜리 중전과 레이팅 1400짜리 중전이 같이 잡혔을 경우는 당연히 1400짜리를 먼저 잡습니다. 하지만. 티타임이나 역티타임은... 조심하세요 ㅜㅠ. 중형이나 중전일 경우는 다른분들 말씀을 빌린건데. 상대의 레이팅을 보고 상대의 움직임을 예측하세요.라는 군요. 보통 레이팅 낮으신 분들은.... 중전인데 중형 뒤에 숨어서 쏘는 경우도 허다 합니다...즉, 몸을 사립니다. 덕분에 병목... 만약 몸을 사리지 않는다면 그냥 가져다 댑니다. 티타임도 없습니다. 티타임 잡고 조져버리세요. ㄷㄷ. 레이팅 높으신 분들은 (역)티타임 잡고 근접사격이나 우회기동! 특히 우회기동! 조심. 자주포 분들도 에임에 잡힌 중형이나 중전 중 레이팅 높은걸 위주로 쏘시면 될거 같습니다. 사기 운운은 하는 말이고, 에이스 하나 잡으면 우리팀 딜 2천 먹을거 500정도 먹고 끝날 수 있으니까요. 제가 제일 자신없는게 경전인데... 경전은 딱히 레이팅 이용하는 팁은... 그냥 드릴 말씀은 죽지마세요! 최대한 죽지마시고 미니맵 보면서 적당히 스팟만 하고 돌아댕기거나 등대하세요! 후반 가면 경전이 甲입니다.]
덧. 영어 번역........ 못해서 죄송합니다 ㅜㅠ