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[포럼] 마법사 업데이트 - 애니, 피들, 베이가

아이콘 한지운
댓글: 100 개
조회: 32604
추천: 10
2016-04-20 10:56:54
마법사 업데이트 코멘트 올라왔습니다. 전체 7개 중 첫 번째입니다.

원문 링크: http://boards.pbe.leagueoflegends.com/en/c/champions-gameplay-feedback/4grOkEhn-mymu-annie-fiddle-veigar-discussion

연 중순 마법사 업데이트 - 애니, 피들, 베이가 논의
 Riot Whale이 챔피언 & 게임플레이 피드백 게시판에 올림

안녕하세요 PBE분들,

여기에 Annie(애니)Fiddlesticks(피들스틱)Veigar(베이가) 관련 논의를 올려 주십시오! 자주 게시글을 모니터링하고 가능할 때 답도 올리도록 노력하겠습니다. 그리고, 버그의 경우는 버그 메가 쓰레드에 올려 주십시오!

Annie(애니) 현재 전체 변경 목록:
여기서의 목적은 애니의 판타지를 수행하는 것(그저 보여주기만 하는 곰이 아니도록)과 게임의 바람직함(저희는 카운터플레이를 위한 중요한 정보가 숨겨져 있는 걸 원치 않습니다) 양쪽을 돕기 위한 것입니다.

방화광 (패시브)

  • 이제 2차 자원 막대를 사용해 중첩 수를 표시합니다 (진과 비슷함)

소각 (W)

  • 대부분은 그저 디자인 패러다임의 변경입니다
  • 속임수는 그만 - 예: 만약 당신이 애니가 시전을 마치기 전에 점멸로 스킬 시전 영역을 벗어난다면, 당신은 이에 맞지 않습니다.
  • 사거리 560 >>> 600

용암 방패 (E)

  • 저희는 용암 방패가 스킬 시전 자체에 강력한 영향을 가지도록 하길 바랬습니다
  • 방어력과 마법 저항력이 받는 피해 감소로 대체됩니다 (16 / 22 / 28 / 34 / 40%)
  • 지속 시간 5초 >>> 3초
  • 티버의 속도를 증가시키지 않습니다 (R의 지속 효과로 옮겨갑니다)

티버 소환 (R)

  • 광역 폭딜의 위력을 전장에서 티버가 가지는 지속적인 위력으로 옮깁니다. 저희가 티버의 유용성에도 상당한 개선을 했습니다. 이는 아마도 여기서 가지는 피드백의 가장 소중한 점이 될 것입니다 - 만약 여러분이 티버가 해야만 하는 것/여러분이 플레이어로서 내리는 명령에 올바르게 반응하지 못하는 것이 있다면 알려주세요!
  • 광역 피해량 175 / 300 / 425 (+0.8 AP) >>> 150 / 275 / 400 (+0.65 AP)
  • 티버 오오라 피해 20 / 30 / 40 (+0.2 AP) >>> 10 / 15 / 20 (+0.1 AP)
  • 티버는 소환될 때, 애니가 죽을 때, 애니가 방화광으로 챔피언을 기절시킬 때 +275%의 공격 속도와 +100%의 이동 속도를 얻으며 이는 3초에 걸쳐 감소합니다.
  • 티버의 기본 공격력 80 / 105 / 130 >>> 50 / 75 / 100 (+0.15 AP)
  • 격분 상태일 때 유닛 충돌 무시
    • 티버의 공격 속도는 티버가 공격할수록 줄어들고, 이동 속도는 시간이 지남에 따라 줄어듦
  • AI 개선 (공격 명령, 공격-이동 명령 등등)
    • CC 이후 표적 재포착
    • 보다 나은 표적 우선도
    • 애니에서부터 더 먼 거리까지 있을 수 있음 (Longer leash range to Annie)
    • 명령을 내릴 다른 적이 없다면 애니를 따라오도록 애니를 대상으로 지정 가능
  • 티버는 적당한 거리 안에 있다면 (1200 유닛) 애니를 처치한 적을 공격함. 그렇지 않은 경우 적은 체력의 적 챔피언을 우선 순위로 공격하고, 이후 애니의 시체에서 1200 유닛 안에 있는 어떤 적이든 공격함
    • 티버는 애니가 죽으면 잃은 체력의 50%를 돌려받음
  • 티버는 최소 5초 이상 전투에서 벗어나 있다면 매 초마다 최대 체력의 10%를 회복함
  • 기본 공격 사거리 125 >>> 150
  • 보다 큰 체력 막대를 가짐 (보다 대단하게 느껴지도록)

Fiddlesticks(피들스틱) 현재 전체 변경 목록:
이전엔 그저 (근본적으로) 숨겨진 위력이었던 패시브에 관해 조금 멋진 게임플레이를 만들고자 했습니다.

두려움 (패시브)
  • 신규 지속 효과: 피들스틱은 1.5초 동안 움직이지 않으면 두려움 버프를 얻습니다. 이동 불가능하도록 하는 CC는 이 타이머를 초기화합니다. 두려움은 피들스틱이 움직인 때부터 1.5초 이후 동안 지속되어, 25 / 30 / 35 / 40%의 이동 속도를 줍니다.(레벨 1/6/11/16에서)

공포 (Q)
  • 사정거리 575 >>> 525

흡수 (W)

  • "난 CC가 없으니 피들은 나한테 계속 이어서 흡수를 걸겠지" 에 대해 개선점을 찾는 중입니다 (Looking... 이니 찾는 중이 맞으려나요)
  • 재사용 대기시간 타이머가 채널링이 끝난 뒤부터 시작됩니다.
  • 재사용 대기시간: 시전 시작 이후 10 / 9 / 8 / 7 / 6초 >>> 시전을 마치고서 4 / 3.75 / 3.5 / 3.25 / 3초

어둠의 바람 (E)
  • 타격 회수 5회 >>> 7회
  • 우선도: 흡수를 맞는 대상 > 신규 표적 > 그 밖의 다른 표적

까마귀 폭풍 (R)
  • 범위 바깥에 시전하면 최대 범위에 시전함
  • 아군에게 "가는 중" 핑 시전

Veigar(베이가) 현재 전체 변화 목록:
피들처럼, 보다 상호작용하는 패시브와 명확성/바람직한 게임을 위한 궁의 조정을 찾아보았습니다. 저희는 여러분이 베이가를 상대하면서 AP 챔피언에서 AP를 올리는 것을 나쁘게 느껴야 한다고 생각하지 않습니다... 베이가가 풀피의 여러분에게 그저 점멸 궁을 하는 데 만족해야 한다고 생각하지도 않고요.

경이적인 악의 힘 (패시브)

  • 신규 패시브: 적 챔피언을 스킬로 적중시키면 'Extreme Evil' 중첩 하나를 얻습니다. 챔피언 처치 또는 어시스트(takedown)는 +3 중첩을 얻습니다. 각 중첩당 +1의 주문력을 얻습니다.

사악한 일격 (Q)

  • 챔피언 처치 또는 어시스트(takedown) 시 주문력 제공 효과는 삭제됨
  • 대신, 유닛 처치 시엔 +1의 Extreme Evil 을 얻고, 대형 몬스터/대형 미니언의 경우 +2로 증가함. (이제 챔피언 처치 시에도 Q에선 +1만 받음 - 다만 패시브에서 +4를 받으므로 실제 총합은 +5임)
  • 마나 소모 20 감소

암흑 물질 (W)

  • 마나 소모 10 감소
  • 피해 반경을 강조하기 위해 시전 시의 그림자 넓어짐 (충격적으로 큼)

사건의 지평선 (E)

  • 마나 소모 10 감소

태초의 폭발 (R)

  • 피해량 250/375/500(+1.0 AP) >> 175/275/375(+0.75 AP) ~ 350/550/750(+1.5 AP)로 변경. 피해량은 표적의 잃은 체력에 비례해 증가함. 체력이 33% 이하일 때 최대 피해가 됨.
  • 마나 소모 25 감소


Beluga Whale


MYMU Annie, Fiddle, Veigar Discussion
 Riot Whale submitted about 3 hours ago in Champions & Gameplay Feedback

Hi PBErs,

Please post any Annie(애니)Fiddlesticks(피들스틱)Veigar(베이가) relevant discussions here! I'll be frequently monitor the thread and try to respond when applicable. And as a reminder, please post bugs in the Bug Mega Thread!

Annie(애니) Full current changelist:
Goal here is to help with both her execution on fantasy (the bear isn't just for show) as well as game health (we don't want to hide information vital to counter play).

Pyromania (P)

  • Now displays stack count using a secondary resource bar (similar to Jhin)

Incinerate (W)

  • This is mostly just a design paradigm shift
  • No longer cheats - ie: if you flash out of it before the cast finishes, it won't hit you anymore
  • Range 560 >>> 600

Molten Shield (E)

  • We want Molten Shield to have a bit more of an impact by itself as a spell cast
  • Armor and MR replaced by Damage Resist (16 / 22 / 28 / 34 / 40%)
  • Duration 5s >>> 3s
  • No longer speeds up Tibbers (moved to R Passive)

Summon Tibbers (R)

  • Pushing power from the initial AoE Burst towards Tibber's persistent power on the battle field. Hopefully we've done significant improvements to his usability as well. This is probably the most valuable point of feedback here - let me know if there's anything you think Tibbers should be doing/isn't currently doing correctly in response to your commands as a player!
  • AoE Damage 175 / 300 / 425 (+80% AP) >>> 150 / 275 / 400 (+65% AP)
  • Tibbers Burning Aura Lowered 20 / 30 / 40 (+20% AP) >>> 10 / 15 / 20 (+10% AP)
  • Tibbers gains +275% attack speed and +100% move speed decaying over 3 seconds: on summon, when Annie dies, and when she stuns a champion with Pyromania.
  • AA Damage 80 / 105 / 130 >>> 50 / 75 / 100 (+15% AP)
  • Ignores unit collision while Enraged
    • Attack speed decays as Tibbers attacks, and move speed decays over time
  • AI Improvements (attack commands, attack-move commands, etc)
    • Re-acquire target after CC
    • Better target prioritization
    • Longer leash range to Annie
    • Can target at Annie when no other enemies to order him to follow her
  • Tibbers attacks Annie’s killer if hes within a reasonable distance (1200u). Otherwise he prioritizes low hp champs, then any enemy within 1200u of Annie's body.
    • Tibbers gains back 50% Missing Health when Annie dies
  • Tibbers regens 10% Max HP per second when out of combat for atleast 5 seconds
  • AA range 125 >>> 150
  • Has Larger Healthbar (does a shocking amount towards making him feel more epic!)

Fiddlesticks(피들스틱) Full current changelist:
Looking to create some cool gameplay within his passive space, which previously was (essentially) just hidden power.

Dread (P)

  • New passive: Fiddle gains Dread after not moving for 1.5s. Immobilizing CC resets this timer. Dread lasts for 1.5s after he starts moving, and grants him 25 / 30 / 35 / 40% movespeed.(Levels 1/6/11/16).

Terrify (Q)

  • Range 575 >>> 525

Drain (W)

  • Looking for some improvments towards "I don't have a cc so he is just going to back to back drain me forever"
  • Cooldown now starts at end of channel. Cooldown 10 / 9 / 8 / 7 / 6s at start of cast >>> 4 / 3.75 / 3.5 / 3.25 / 3s at end of channel

Dark Wind (E)

  • Strikes up to 5x >>> 7x
  • Now prioritizes Drain Targets > New Targets > Any Target

Crowstorm (R)

  • Casts at max range if cast out of range
  • Pings "On My Way" to allies

Veigar(베이가) Full current changelist:
Like Fiddle, also looking for a more interactive passive, and clarification/game health adjustments on the ultimate. No, we don't think you should feel terrible for building AP on an AP champion when you are playing against a Veigar... Nor do we think Veigar should be happy with just flash Ulting you from full health.

Phenomental Evil Power (P)

  • New passive: Hitting Enemy Champions with a spell grants Veigar +1 stacks of Extreme Evil. Takedowns grant +3 stacks. Each stack grants +1 AP.

Baleful Strike (Q)

  • Passive AP gain on Takedown removed
  • Instead, grants +1 Extreme Evil on kill, increased to +2 vs Large Monsters/Large Minions. (Now only grants +1 on Champion kill - though bear in mind it also counts for +4 from the passive, so an actual total of +5)
  • Mana Cost lowered by 20

Dark Matter (W)

  • Mana Cost lowered by 10
  • Shadow on cast emphasized to show AoE Radius (it's shockingly large)

Event Horizon (E)

  • Mana Cost lowered by 10

Primordial Burst (R)

  • Enemy AP Ratio removed
  • Damage rescaled from 250 / 375 / 500 (+100% AP) >>> 175 / 275 / 375 (+75% AP) to 350 / 550 / 750 (+150% AP), increasing based on target's Missing Health Percentage. This scaling caps out against targets below 33% Health.
  • Mana Cost lowered by 25

Best,
Beluga Whale



SimianNugget

본문에 따르면, 티버는 애니가 죽었을 때 더 이상 즉시 죽지 않는 걸로 보이는데요. 티버는 이제 지속 시간 동안 남아 있나요 (물론 티버가 처치되지 않는다면요), 아니면 하이머딩거 상황처럼 티버가 쓰러진 동료를 위해 마지막 노력을 하는 건가요?

Riot Whale

사이온 패시브처럼 서서히 피가 떨어지며, 애니를 처치한 사람을 쫒아갑니다.


SimianNugget  - about 2 hours ago

So, based off of my excellent mastery of context clues, it appears that Tibbers no longer immediately dies when Annie does. Does Tibbers always live out his entire lifespan now (unless he is killed of course), or is this more of a Heimerdinger situation where Tibbers has one last hurrah to avenge his fallen comrade?

Riot Whale  - about 2 hours ago

He bleeds out slowly like sion passive, and chases after Annie's killer


오역/오타/비문 지적은 언제나 환영합니다.


P.S: 양 너무 많은 거 아닙니까... ㅠㅠ


수정: back to back drain me forever을 '좌회전하장' 님의 지적을 받아 수정하였습니다. '좌회전하장' 님 감사합니다!

Lv83 한지운

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