How do you know what is and isn't planned? :) This is literally the first half of the first ever LCS season and we're pretty darn agile on how to evolve the league next season... I've also stated a couple times that we're looking closely at better defining what it is to be a Challenger team.
앞으로 무엇을 계획하고 있는지 어찌 알 수 있을까요? :) 지금은 말 그대로 첫 롤 리그 중반이고 저희는 다음 시즌에 리그를 어떻게 발전시킬 수 있는지 주시하고 있는 중입니다... 그리고 제가 라이엇이 챌린저 팀에 대한 정의를 보다 어떻게 내려야 할지 생각하고 있다고 답글을 몇번 달기도 했고요.
Edit: My personal opinion is that we don't need a rigid D2 like some people have asked for. We need official Challenger events happening often, with a decent amount of prize money for the good Challenger teams to win. We also need to shine a spotlight on those Challenger events so that those teams can create or keep a fanbase.
* 추가: 제 개인적인 의견으로는 완전한 하부리그 방식은 필요하지 않다고 봅니다. 대신 공식 챌린저 이벤트가 좀 더 많아져야 할 것입니다. 실력있는 챌린저 팀에게 줄 상당한 수준의 상금과 함께요. 또한 실력있는 챌린저 팀들이 팬층을 확보할 수 있도록 챌린저 이벤트를 보다 널리 알려야 합니다.
[–]Kin-Luu 31 점 5 시간 전
[–]RiotMagus 127 점 5 시간 전