[5.2] Live Gameplay Patch Forecast
Riot Jag (NA) submitted about an hour ago in Gameplay & Balance
Hey guys, Jag here from the Live Balance team. It's a new year, a new(ish) season, and we're back with the Patch 5.2 Forecast!
The biggest change we're making in 5.2 is that we're removing Deathfire Grasp from Summoner's Rift. There are two major reasons we felt we had to do this, so I'll run through both:
First, DFG tends to make burst patterns even more bursty. The item effectively adds another nuke spell on top of kits that are already designed to have strong up-front damage and aggravates the "whoa, I got one shot out of nowhere" frustration of playing against certain champions. A good example is LeBlanc; DFG adds reliability to her assassination patterns and ends up removing counterplay (she gets to rely on her Q, E, and DFG spells for damage, and can use dashes to reposition or escape instead of making more risky plays).
The second reason is strongly tied to the first; removing this item gives us room to buff champion kits that would otherwise be overpowered if they could use DFG. The most obvious example is Ahri; more 'magey' elements of the character, like her sustained damage or kiting, end up getting washed out because she has so much power to blow up charmed targets with a DFG burst. This ends up forcing us to balance Ahri around her assassin playstyle because there's always the "I can buy DFG" route to consider; removing the item means we can buff her in more interesting ways while still keeping some of her burst because she can't just pick up a DFG and double down on a single playstyle.
As far as champions that purchase DFG are concerned, some will get some love now that DFG is gone (I mentioned Ahri; expect Veigar to get attention either this patch or next); some are strong enough that losing DFG is a healthy nerf; some rely on alternate item builds sufficiently that they won't be affected too much. When 5.2 goes live, if we feel there is an itemization gap for mages, then we'll address that further.
One of the other character classes we're looking at in 5.2 in Assassins. Some assassins have top tier burst potential that is loaded onto high reliability spells (think Akali or Fizz here) and don't have enough real weaknesses to compensate. Others may simply be too strong along a variety of dimensions; Zed being one of the best 1v1 champions in the game and an extremely efficient tower diver helps make him a super split pusher. However, him having such strong tower killing statistics (e.g. AS, bonus AD from W passive) on top of that makes for an overwhelming combination.
Last point regarding jungle; we have seen the jungle receive a huge amount of changes since the start of the preseason, and Patch 5.1 was no exception with the addition of the Smite charging system. We want to keep a close eye on what happens when 5.1 hits live servers and we will continue to make changes to jungle as appropriate.
[5.2] 본섭 게임플레이 패치 예보
Riot Jag(북미)가 게임플레이 & 밸런스 게시판에 올림
안녕하세요, 여러분, 라이브 밸런스 팀의 Jag입니다. 새해, 새로운 시즌을 맞아 5.2 패치 예보와 함께 돌아왔습니다!
5.2 에서의 가장 큰 변화는 소환사의 협곡에서 죽음불꽃 손아귀를 삭제하는 것입니다. 저희가 이걸 해야만 한다고 느낀 주요한 이유가 두 가지 있기에, 양쪽 모두 설명드리겠습니다:
첫 번째로, 데파는 폭딜 패턴을 더욱 심하게 폭딜화시키는 경향이 있습니다. 이 아이템은 이미 상당한 피해량을 가지도록 설계된 (몇몇 챔피언을의) 스킬셋에 실질적으로 하나의 누킹 스킬을 하나 더 추가시켜 주고 있습니다. 이는 몇몇 챔피언을 상대할 때 "으아 갑툭튀한 애한테 한방에 당했다" 는 좌절을 더욱 악화시킵니다. 좋은 예는 르블랑입니다: 데파는 르블랑의 암살 패턴에 안정성을 더해 주며 카운터플레이를 없애버립니다. (르블랑은 딜을 넣을 땐 Q, E, 데파를 사용하고 더욱 위험스러운 플레이를 하는 대신 돌진기를 사용해서 위치를 다시 잡거나 탈출할 수 있습니다.)
두 번째 이유는 첫 번째와 밀접한 연관이 있습니다: 이 아이템을 없앰으로서 데파를 사용했을 경우 너무 강력해질 수 있는 챔피언들을 버프할 여지를 얻을 수 있습니다. 가장 명백한 예는 아리입니다: 지속 딜링이나 카이팅과 같은 챔피언의 '마법사' 적인 요소들은, 아리가 매혹당한 대상을 데파로 순삭할 정도의 위력을 가지고 있다는 이유로 가려집니다. 이는 저희가 아리를 밸런스할 때 암살자 플레이스타일에 맞춰서만 할 수밖에 없도록 강요합니다. 항상 (플레이어들에겐) '나는 데파를 사면 돼' 라는 길이 있으므로, 이를 고려할 수밖에 없기 때문입니다. 이 아이템을 삭제하는 것은 저희가 아리의 폭딜을 일부 유지하면서도 보다 흥미로운 방향으로 버프할 수 있도록 함을 뜻합니다. 단순히 데파를 계속해 구입하면서 한 가지 플레이스타일에만 얽매이지 않게 되니까요.
데파를 구입하는 챔피언들에 관심을 가지고 있으며, 몇몇은 데파가 삭제된 후 약간의 버프를 받을 것입니다(저는 아리를 언급했습니다: 베이가는 이 패치 또는 그 다음 패치에 관심을 받게 될 것입니다). 몇몇은 충분히 강력하므로 데파가 삭제되는 것이 바람직한 너프가 될 것입니다. 대안적인 아이템 빌드에 충분히 의존할 수 있는 챔피언들은 큰 영향을 받지 않을 것입니다. 5.2 버전이 적용되고, 마법사 챔피언을 위한 아이템에 공백이 있다고 느낀다면, 그 때 추가적인 조치를 취하겠습니다.
5.2 버전에서 살펴볼 챔피언 계열 중 하나는 암살자입니다. 몇몇 암살자는 높은 안정성을 가진 스킬(역자 주: 타게팅 스킬을 말하는 듯 합니다)에 최고 수준의 폭딜 잠재력을 가지고 있으며 (아칼리나 피즈를 생각해 보십시오) 이에 동반되어야 할 진짜 약점을 충분히 가지고 있지 않습니다. 다른 경우로는 여러 방면에서 단순히 너무 강력한 것이 있습니다: 제드는 게임 내에서 최고 수준의 1대1 능력을 가지고 있으며, 극도로 효과적인 타워 다이브 능력은 그를 최고의 스플릿 푸셔로 만들어 주고 있습니다. 거기에, 그토록 강력한 타워 파괴 능력(예: 공격 속도, W 패시브로 안한 추가 공격력)이 합쳐짐으로서 압도적인 결합이 만들어집니다.
마지막으로 정글입니다: 프리시즌이 시작된 이래 정글이 커다란 변화를 받고 있으며, 5.1 패치도 예외는 아닙니다. 강타 충전 시스템이 추가되기 때문입니다. 저희는 5.1 버전이 본섭에 적용된 후 어떤 일이 일어나는지 면밀히 주시할 것이며 정글에 적절한 변경을 계속해 나가겠습니다.