애쉬 업데이트 피드백 게시물 RiotRepertoir가 게임플레이 & 피드백 게시판에 올림
안녕하세요 여러분,
애쉬가 이제 PBE에 나올 예정이기에, 어떤 일이 일어나고 있는지 간단한 설명을 하고, 여러분이 성능, 버그, 나쁜 느낌, 투박함 등 어떤 것이든지 피드백을 남길 게시물을 작성하고 싶었습니다. 긴 글을 쓰지 않고, 스킬로 바로 넘어가겠습니다.
기본 스탯
- 기본 공격 투사체 속도: 2000 → 2500
- 성장 공격 속도: 4.0 → 3.3
패시브 - 냉기 화살
- 둔화 효과가 Q에서 패시브로 넘어옴
- 둔화량이 캐릭터 레벨에 따라 증가
- 애쉬가 치명타 확률을 더 이상 가지지 않음. 패시브가 적용되지 않은 대상에겐 절대로 치명타가 터지지 않지만, 패시브가 적용된 대상에겐 항상 치명타가 나옴 (사람들이 물어보거나 혼란스러워할 것 같아 수식을 아래에 첨부함)
- (총 공격력)×1.1+(총 공격력)×((치명타 확률)×(1+(치명타 피해 증가율)))
- 애쉬가 무한의 대검, 유령 무희, 공격력 200을 가지고 있다고 가정. 이 모델에서, 애쉬는 385의 피해를 입힘 (200×1.1+200×0.55×1.5)
- 무한의 대검을 가지고 치명타율을 100%까지 맞췄다면, 애쉬는 패시브가 묻은 적에게 2.6 AD의 피해를 입힘
- 기타 등등.
Q - 순찰자의 집중
- 애쉬가 공격을 하면 최대 5스택까지 집중 스택이 쌓임
- 활성화되면, 4초 동안 공격 속도와 패시브의 둔화율이 증가함
- 5스택의 집중을 소모하면, 지속 시간 동안 기본 공격이 다발로 바뀌며, 추가 공격력의 효과를 가짐
- 다발 공격 동안, 애쉬는 (패시브에서 기인하는) 치명타와 생명력 흡수를 하지만, 몰락한 왕의 검과 브라움의 패시브와 같은 적중 시 효과는 각 다발 공격의 첫 번째 공격에만 적용됨
W - 일제사격
- 초반 게임에서 약간 낮은 피해를 가지며, 재사용 대기시간도 낮아진 것 이외에는 거의 바뀌지 않음. 또한 가로막는 게임플레이가 보다 향상됨 (더 이상 미니언 웨이브를 뚫고 공짜 피해를 입히지 않음)
E - 매날리기
- 더 이상 기본 효과로 처치 시 추가 골드를 제공하지 않음
- 이제 범위가 글로벌이며 충전 시스템임. 하지만 재충전에 필요한 시간은 기존의 재사용 대기시간보다 김
R - 마법의 수정 화살
- 마법의 수정 화살을 맞은 대상의 주변 적이 50% 둔화 대신 패시브의 둔화량을 따라간다는 조그만 너프를 제외하면 변화없음
제가 언급드렸듯이, 여기에 자유롭게 피드백을 남겨 주십시오. 이걸 출시하기까지 준비하고 몇몇 다른 프로젝트를 관리하느라 바쁘겠지만, 정기적으로 여기에 들려 여러분께 답장하려 노력할 것입니다.
안녕히 계십시오.
Repertoir
Ashe Update Feedback Thread
RiotRepertoir submitted about 3 hours ago in Champions & Gameplay Feedback
Hi guys,
Since Ashe is going to be on PBE now, I wanted to leave brief context post explaining what's going on, as well as provide a place for you guys to give feedback on power, bugs, bad feels, clunkiness, or whatever else. Without typing up a whole wall of text, I'll cut straight to the abilities:
Base Stats
- AA missile speed 2000 >>> 2500
- AS/lvl 4.0 >>> 3.33
Passive - Frost Shots
- Permaslow moved from Q to Passive.
- Slow strength scales with character level
- Ashe no longer has a chance to crit. She never crits targets that don't have her passive on them, but always crits targets that do have it for (math stuff below, since I know people will ask or be confused):
- (TotalAD)x1.1+(TotalAD)x((CritChanceStat)x(1+(CritDamageStat)))
- Let's say Ashe has IE, PD, and 200AD. Under this model, she deals 385 damage (200x1.1+200x.55x1.5).
- With an IE and 100% Crit, she deals her ADx2.6 on targets with her passive on them.
- Etc.
Q - Ranger's Focus
- Ashe builds Focus stacks by attacking, up to 5 stacks.
- When activated, she gains AS and her Passive slow is improved for 4 seconds.
- If she consumed 5 stacks of Focus, her AA also transforms to a flurry attack for the duration, which is effectively additional AD
- During the flurry attack, Ashe will Crit (from her passive) and Lifesteal, but will only apply on-hit effects like BotRK and Braum passive on the first arrow of each flurry attack
W - Volley
- Mostly unchanged, except it does a bit less damage, has a bit lower CD early game, and has better blocking gameplay now (no more free damage through minion waves)
E - Hawkshot
- No longer passively grants additional gold on last-hit
- Is now global and on ammo, but the recharge rate is longer than the old cooldown
R - Enchanted Crystal Arrow
- Unchanged except for a small nerf where the area slow around the ECA target is now her passive slow rather than a 50% slow
As I mentioned, please feel free to leave feedback here. Pending how busy I am getting her ready for release and managing a few other projects, I'll try to stop in regularly to respond to your posts.
Cheers,
Repertoir
JushtFinisht패시브와 Q를 설명해줬으면 하는데요, 적중 시 효과(on-hit)인지 드물게 있는 공격 시(on-attack)효과인지 말이죠. 이 효과들이 루난의 허리케인과 상호작용하나요?
RiotRepertoir패시브는 단지 애쉬가 공격하는 대상에 슬로우를 적용하는 것입니다.
첫 Q 투사체는 몰락한 왕의 검과 같은 적중 시 효과를 적용합니다; 다음 4개는 그렇지 않습니다.
루난은 집중으로 강화된 Q의 매 공격마다 2개의 화살을 발사합니다. 꽤 멋지게 느껴지지요.
Zerglinator스태틱의 단검의 번개 효과에 치명타가 적용되나요? 아니면 둔화에 걸린 적들에게는 치명타 확률이 증가하나요?
RiotRepertoir
패시브 치명타가 발동될 때 언제든 스태틱의 치명타도 적용됩니다 (언제든 애쉬가 대상을 둔화시켰다면요). 하지만 치명타 피해율 보정을 따릅니다.
JushtFinisht
I need some clarification on her passive and Q, specifically as to whether or not they are on-hit effects or one of those rare on-attack effects. Will these effects interact with Runaan's Hurricane?
RiotRepertoir
Passive is just a slow added to her attacks.
The first Q missile will apply on-hits like BotRK; the next 4 on the attack won't.
Runaan's fires 2 bolts for every single attack during a Focus-empowered Q. It feels pretty cool.
Zerglinator
Can she still get Statikk Shiv crits, since the lightning effect of that can crit? Or are those also increased by crit chance on slowed foes?
RiotRepertoir
She is guaranteed to Crit Statikk Shiv whenever her passive crits (whenever she has slowed the target already), but she will do so at her modified passive Critical Damage rate.
JushtFinishtQ의 미리보기 영상에 뜨는 피해량 숫자의 개수에 따르면, 강화된 기본공격마다 3개의 화살을 쏘는 것처럼 보입니다. 이건 2번의 공격만으로 도끼의 최대 중첩을 쌓을 수 있다는 걸 뜻하죠. 이건 꽤... 미쳤네요.
RiotRepertoir
집중으로 강화된 Q의 공격은 매 공격마다 5개의 화살을 발사합니다. 매 화살은 칠흑의 양날 도끼를 적용하므로, 네, 활성화되어 있는 동안 매 공격마다 칠흑의 양날 도끼 5중첩을 쌓을 수 있지요.
http://boards.pbe.leagueoflegends.com/en/c/champions-gameplay-feedback/6BBcWPLy-ashe-update-feedback-thread?comment=00040000JushtFinisht
According to the damage numbers I saw on her Q preview video, it looks like she shoots a barrage of 3 arrows every enhanced auto-attack. This would mean she fully stacks cleaver with 2 auto-attacks. That is...pretty insane.
RiotRepertoir
Focus-empowered Q attacks are 5 arrows per attack. Each arrow applies Black Cleaver, so yeah, she can put 5 stacks of Black Cleaver on per AA while it is active.
iHiddenQ에 대해 제안을 남기고 싶습니다. Q가 포탑과 억제기에는 작동하지 않으면 좋겠네요. 챔피언과 미니언에게만 적용되도록요.
RiotRepertoir애쉬의 Q는 포탑과 억제기에 작동하지만, 구조물에는 중첩이 쌓이지 않고 유지만 됩니다. 예를 들어, 만약 애쉬가 4 중첩 스택을 가지고 있는 상태에서 포탑을 공격하면, 4스택의 유지 시간은 갱신되지만, 5번째 스택을 얻을 수는 없습니다.
1tachi PBE미니언으로 5스택을 쌓은 후 Q를 타워에 쓰면 어떤가요. 공격 속도 증폭은 작동하지만 Q로 인한 추가 피해는 그렇지 않겠죠. 또 치명타가 아니라 (패시브로 인한) 추가 피해라면 포탑에 적용되지 않죠? 아니면 징크스나 트리스타나 둘은 포탑에 적용할 수 있어서 포탑 킬러이듯이 애쉬도 그렇게 만들 계획인가요.
RiotRepertoir
만약 구조물이 아닌 대상으로 스택을 쌓은 후 Q를 사용하고 구조물을 공격하면, 구조물을 공격할 때도 공격 속도 버프를 얻을 수는 있으나 추가 피해가 들어가진 않습니다.
http://boards.pbe.leagueoflegends.com/en/c/champions-gameplay-feedback/6BBcWPLy-ashe-update-feedback-thread?comment=0003iHidden
I want to leave a suggestion about her Q. I'm really hoping her Q doesnt work on towers and inhibs, mostly hoping it applies to champions and minions
RiotRepertoir
Her Q works on towers and inhibs, but Focus cannot be built on structures, only maintained. For instance, if she has 4 Focus stacks and attacks a turret, the 4 stacks will be refreshed, but she won't get the 5th.
1tachi PBE
what about if you get 5 on minions and use q on the tower. obviously the AS steroid works but does the Q bonus damage work and also. i asume the "crits that are not crits" that she has doesnt work on towers does it? or are u going for her to be a late game tower killer like jinx and trist cause that is what will happen if both of those apply to buildings.
RiotRepertoir
If you stack it on non-structure sources and then use Q and attack a structure, you'll still get the flurry on the structure, but it won't crit.
Crett여러분 모두 멈추고 집중하세요말해줘요,
무라마나가 Q에 작동하지 않는다고 말해줘요
RiotRepertoir
본섭에 적용될 때는 작동하지 않을 겁니다. 하지만 솔직히 말하자면, PBE에서는 작동할 수도 있습니다. 만약 그렇다면, 제가 곧 알게 되리라고 확신하죠 :p
Crett
HOLD THE PHONE FOLKS STOP EVERYTHING
Tell me, TELL ME MURAMANA DOESN'T WORK ON HER Q
RiotRepertoir
It certainly won't ship to Live with it working. Honestly, though, it may work in the upcoming PBE build. If it does, I'm sure I'll know very soon :p
Flemman스택 지속에
(스카너 Q처럼) 시간 제한이 있나요 아니면 (애니 Q처럼) 사용할 때까지 유지할 수 있나요?
RiotRepertoir집중 중첩 유지 시간이 4초, Q 버프 시간이 4초입니다.
따라서... 애니와는 다릅니다. 이건 전투 동안 쌓은 것에 대한 보상으로서 의도된 것이지 단순히 누르기만 하면 되도록 한 건 아닙니다. 하지만, 미니언으로 중첩을 쌓을 수 있으며, 단순히 패시브를 적용시키는 것으로 중첩이 쌓이기에, 일제 사격과 마법의 수정 화살로 한번에 다수의 적에게 스택을 쌓을 수 있습니다.
ProfBeefCake패시브로 인한 추가 피해가 다른 둔화(예: 다른 챔피언, 얼어붙은 건틀릿 등의 아이템)에도 작동하나요 아니면 애쉬의 패시브로 인한 슬로우에만 작동하나요?
RiotRepertoir
애쉬 패시브로 안한 것만 작동합니다. 내부 테스트를 할 때, 패시브는 '둔화나 기절에 걸린 모든 대상' 으로 한동안 해 보았는데, 그렇게 했을 때의 게임플레이는 결과적으로 별로 흥미롭지 못한 것으로 결론났습니다.
http://boards.pbe.leagueoflegends.com/en/c/champions-gameplay-feedback/6BBcWPLy-ashe-update-feedback-thread?comment=000bFlemman
Is there a time limit for stack duration (like skarner Q) or do they stay till you use them (like annie passive)?
RiotRepertoir
4 seconds on the Focus stacks, and 4 seconds on the Q buff duration.
So... not like Annie. The spell is intended to have a payout for building it in combat and not just pressing it right away. That said, you can build it on minions, and it is built by just applying your passive, so Volley and ECA can stack it up multiple targets at a time.
ProfBeefCake
Does the bonus damage from her passive work on other slows (ie. other champions, items like IBG) or just the slow from her passive?
RiotRepertoir
Only her own. Internally, the passive was 'all slowed and stunned targets' for awhile, but the gameplay created there didn't ultimately end up being very interesting.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> 점심 시간에 추가 <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Mirfak4초? 농담이죠?
최소한 한꺼번에 사라지는 게 아니라 징크스처럼 하나씩 사라지는 거라고 해줘요
RiotRepertoir
아뇨, 한꺼번에 사라집니다. 하지만 필요하다면 한 번에 하나씩 사라지도록 바꿀 수 있죠. 좋은 제안입니다. 생각해보겠습니다.
Mirfak
4 seconds?? are you joking,are you??
please at least tell me they decay one at time like Jinx's and not all together
RiotRepertoir
Nope, all at once. They may be able to decay one at a time if it's necessary though. Good suggestion. I'll think about that.
Steveman다발 공격(flurry)을 할 때 룰루의 픽스는 어떤가요. 강화된 매 평타마다 5번 적용되나요 아니면 한 번만 적용되나요?
RiotRepertoir
룰루의 픽스는 제가 특수한 경우로 처리하지 않는 이상 다발 공격의 첫 번째에만 작동합니다.
Steveman
How does LuLu's Pix work on her Flurry, will her enhanced AA be applied 5 times per attack or will it be only applied once per attack?
RiotRepertoir
Lulu's Pix will only work on the first of the Flurry attacks unless I special case it.
Crett도란의 방패, 박기, 그리고 꿋꿋함이 애쉬의 Q에 영향을 미치나요?
만약 매 공격마다 60의 피해량을 잘려낼 수 있다면 꽤나 유감스럽겠네요.
RiotRepertoir
5개의 화살 중 첫 번째는 도란의 방패, 막기, 그리고 꿋꿋함에 의한 영향을 받습니다.
나머지 4발은 꿋꿋함에 의해서만 영향을 받습니다.
Crett
Will Doran's Shield, Block and Unyielding affect her Q?
It'd be pretty unfortunate if they could slice 60 damage off of each autoattack.
RiotRepertoir
Damage from the first of the 5 arrows will be affected by all Doran's Shield, Block, and Unyielding.
Damage from the remaining 4 will likely only be affected by Unyielding.
PBE MrLittleThorMoobeat(주: Surrender@20 운영자)님이 제게 패시브의 둔화율과 최대 스택 Q의 피해량 계산을 여쭤봐 달라고 했습니다.
RiotRepertoir
제 기억에 패시브 둔화율은:
레벨 1/4/7/10/13/16때 각각 5/11/17/23/29/35%
최대 스택 Q의 피해량 계산:
매 화살 당 0.23/.24/.25/.26/.27의 총 공격력. 따라서 매 기본 공격마다 1.15/1.20/1.25/1.30/1.35 총 공격력입니다.
PBE MrLittleThor
Moobeat wanted me to ask you about the scaling on the passive's slow and the damage calculation for max stack Q.
RiotRepertoir
Passive slow I believe is:
5/11/17/23/29/35% at levels 1/4/7/10/13/16
Damage calculation for max stack Q:
.23/.24/.25/.26/.27 Total AD per arrow for a total of 1.15/1.20/1.25/1.30/1.35 Total AD per basic attack
처음 번역 시작할 땐 코멘트가 7개였는데 실시간으로 늘어나고 있습니다. 맙소사...
난 여길 빠져나가야겠어 저도 볼일이 있기에 번역은 여기서 끊어야 할 것 같습니다. 죄송합니다.
오역/오타/비문 지적은 언제나 환영합니다.
역자 수정 내역
오후 12:01 - 패시브의 설명을 '쌓인다' 에서 '적용된다' 로 수정했습니다.
오후 01:04 - 점심 시간을 활용해 코멘트를 추가했습니다.
5월 31 오후 1:48 - flurry의 번역을 공식 번역인 '다발 공격' 으로 수정했습니다.