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[포럼] [4.5] 판테온 변화

아이콘 한지운
댓글: 346 개
조회: 77826
추천: 1
2014-03-21 15:23:55
PBE 포럼: http://community.pbe.leagueoflegends.com/en/c/champions-gameplay-feedback/FrEbJ3sh-45-pantheon-changes

[4.5] Pantheon Changes
submitted about 3 hours ago in Champions & Gameplay Feedback by   SmashGizmo

EDIT: Updated the changelist below to match the current changes and added some further thoughts in bold.

Hey guys, SmashGizmo here to give some more context and details on the Pantheon changes you've already seen on the PBE today.

Pantheon's one of the biggest benefactors we've seen from the recent spirit stone changes, and while we don't innately dislike him as a jungler, we would like to both add some options for his opponents against his ganks and smooth out his historically lopsided power curve a bit.

The current changelist that's on PBE is still very fresh and subject to tuning before it hits live, but here is the current full list of changes:

Passive - Aegis Protection

  • Now will block the attack of any siege minion or large jungle monster instead of a damage value based on his character level

W - Aegis of Zeonia

  • Stun duration changed to 0.5/0.75/1/1.25/1.5 from 1 at all ranks

R - Grand Skyfall

  • Channel time reduced to 0.5 from 2

  • Landing time (after circle appears) increased to 2 from 1.5

  • Cast range reduced to 2000/2500/3000 2500/4000/5500 from 5500 at all ranks

  • Cooldown reduced to 150/125/100 from 150/135/120

The passive changes are a straightforward modernization of the ability to make it reliably block the minions and monsters that Pantheon wants it to block.

W's changes are aimed at power curve adjustment and I will be monitoring how much this makes his early ganks less brutal to weigh the gains vs. pain to Pantheon players. Ultimately, the W changes weren't accomplishing much for the opponent and felt terrible for the Pantheon player, so I've pulled them from the change list.

R's changes are a bit larger in scope and are trying to address a wider breadth of problems. The range reduction is there to allow opponents to ward more effectively versus jungle Pantheon, while the landing time increase is there to give opponents more time to react to an incoming Pantheon gank. The landing time stuff didn't really seem meaningful, so I've pulled that, and tuned Grand Skyfall's range to get back to the old range by endgame while still keeping it considerably lower at rank 1. The two together may be hurting Pantheon's level 6 ganks too much, but I tend to go overboard with my initial changes and then tone it back with iterations when I get a better sense of what changes are actually accomplishing. The channel time reduction, on the other hand, is aimed at addressing Pantheon's ult usability in teamfights and skirmishes. I'm hoping that this will give Pantheon some stronger options when using his ult more reactively, such as being able to escape dicey situations in enemy territory or quickly repositioning mid-teamfight. With this larger emphasis on mid-fight usability from his ult, I also wanted to reduce the late game cooldown so that he will realistically have it as a play making tool in almost every late game fight.

Just to reiterate, these changes are hot off the presses and are subject to go through some iteration before they hit live, but I didn't want to leave you guys hanging without any context and missing pieces of the changelist.

[4.5] 판테온 변화
SmashGizmo가 3시간 전 챔피언 & 게임플레이 피드백 게시판에 올림

수정: 현재 변경사항에 맞추어 아래 변화 목록을 업데이트하고 추가적인 의견을 볼드체로 표기함

안녕하세요 여러분, 여기 SmashGizmo가 여러분이 오늘 PBE에서 이미 본 판테온 변화에 대한 맥락과 세부 사항에 대해 설명드리려 합니다.

판테온은 최근의 정령석 변화로 인한 가장 큰 수혜자 중 하나이며, 저희가 정글러로서의 판테온을 본질적으로 싫어하는 것은 아니지만, 판테온의 갱킹을 상대하는 측에게 몇 가지 옵션을 더해 주고 한쪽으로 치우친 파워 곡선을 약간 부드럽게 만들려 합니다.

현재 PBE의 변화 목록은 갓 만들어진 것으로서 본 서버 적용 전 조정이 있을 수 있습니다. 어쨌건 지금 당장의 전체 변화 목록은 다음과 같습니다:

패시브 - 방패 방어술

  • 이제 캐릭터 레벨에 비례한 데미지 값 대신 공성 미니언과 큰 정글 몬스터의 공격은 반드시 방어합니다.
    (주: 제 문장이 좀 그런데, 이전엔 일정 값 이상만 막아서 초반 정글링 때 큰 늑대 공격은 방어가 안된다던가 하는 경우가 있었지만 이젠 큰 정글몹 공격은 반드시 막아 준다는 걸로 보입니다.)

W - 제오니아의 방패

  • 기절 지속 시간이 전 레벨 1초에서 0.5/0.75/1/1.25/1.5초로 변경됩니다.

R - 대강하

  • 정신 집중 시간이 2초에서 0.5초로 감소

  • 강하 시간(원이 나타난 후)이 1.5초에서 2초로 증가

  • 시전 사정거리가 전 레벨 5500 에서 2000/2500/3000 2500/4000/5500 으로 감소

  • 재사용 대기시간이 150/135/120초에서 150/125/100초로 감소

패시브 변화는 판테온이 막고자 하는 미니언과 정글몹의 공격을 확실히 막을 수 있도록 해주는 간단한 갱신입니다.

W의 변화는 파워 곡선 조정에 맞추어져 있으며 저는 이것이 판테온의 초반 갱킹을 얼마나 덜 악랄하게 할지를 관측할 것입니다. 판테온 플레이어들의 이득/손해를 저울질하고요. 궁극적으로, W 변화는 상대방에겐 많은 것을 성취하지 못했고 판테온 플레이어들에겐 끔찍하게 느껴져서, 변화 목록에서 뺐습니다.

R의 변화는 약간 범위가 크며 좀더 넓은 범위의 문제를 건드리려 시도하는 것입니다. 범위 감소는 상대방이 정글 판테온을 상대할 때 좀더 효과적으로 와딩할 수 있도록 해 주려는 것이며, 강하 시간 증가도 상대방이 들어오는 판테온의 갱킹에 반응할 수 있는 시간을 좀더 주려는 것입니다. 강하 시간은 그다지 의미있어 보이지 않아 뺐으며, 대강하의 사정거리를 스킬레벨 1에서는 낮게 유지하면서 후반으로 갈수록 이전 사정거리가 되도록 조정했습니다. 이 두 가지가 합쳐지면 아마도 판테온의 레벨 6 갱킹이 지나치게 피해를 입을 수 있겠으나, 저는 초기 변화를 좀 지나치게 주고 제가 어떤 변화가 실제로 성취되는지 감을 잡을 때까지 조정해 나가는 경향이 있습니다. 반면, 정신 집중 시간 감소는 팀파이트나 소규모 전투에서 판테온 궁극기의 유용도를 조절하기 위한 것입니다. 저는 이것이 판테온이 그의 궁극기를 좀더 반응적으로 사용할 때 더 강한 옵션을 가질 수 있길 희망합니다. 예를 들자면 적 지역에서의 위험한 상황을 탈출하거나 팀파이트 도중(mid-teamfight) 재빨리 위치잡기를 다시 하는 것이죠. 싸움 도중 궁극기의 활용성이 좀더 강조되면서, 저는 또한 후반 게임에서의 재사용 대기시간을 줄여서 판테온이 궁극기를 대부분의 후반 게임 전투에서의 플레이메이킹 도구로서 현실적으로 가질 수 있도록 하길 원했습니다.

다시 말씀드리지만, 이 변화들은 이제 막 나온 것으로서 본 서버 적용 전 약간의 변화를 거칠 수 있습니다. 하지만 저는 여러분이 어떤 맥락도 모르고 군데군데 빠진 변화목록을 가진 채 시간을 보내길 원치 않아 이를 알려 드립니다.


날림해석 왔습니다 ㅋ_ㅋ

오역/오타/비문 지적 부탁드립니다.

수정내용
3/25 - 3/25 (북미 3/24) PBE 패치로 인한 업데이트

Lv83 한지운

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