Hey everyone!
안녕 여러분!
A few months ago, we talked with you all about what you loved about Sona, and what you thought could be better. We also had numerous internal discussion about the faults in her design along with the things about Sona that make her a great part of League of Legends. The product of those dialogues, along with many weeks of exploration and testing, is a updated Sona kit that will be hitting PBE very soon.
몇달 전 우리는 소나에 대해 무엇이 좋고 뭐가 더 나아질 수 있는 지에 대한 질의응답을 했다. 우리는 또한 수많은 내부 토론을 거쳤다 - 소나에 대한 잘못된 디자인들, 그리고 소나가 게임 내에서 더 좋은 부분을 가질수 있을지에 대해. 이런 대화의 결과물로서 우리는 많은 테스트와 탐구를 했고 이제 PBE에 소나의 새로운 업데이트를 곧 적용하려고 한다.
However, we are going to be using PBE a bit differently this time. Sona is getting out to PBE much earlier in the development process, with much of her VFX still in progress, and the design still very much in iteration. The main reason for this is to get the maximum amount of feedback on Sona. We know how many people love Sona, and we want to ensure that we give as much of a window for people to check out what we’re doing with her and give us their thoughts.
하지만 우리는 PBE에 소나를 적용할때 현재의 방식과 조금 다르게 적용할 것이다. 소나는 PBE에 현재 개발 단계보다 더 일찍 나올 것이다. 현재 스킬 이펙트는 작업중이고 디자인은 롤백을 거듭하고 있다. 이렇게 하는 주요한 이유는 우리가 소나에 대한 많은 피드백을 받기 위함이다. 우리는 많은 사람들이 소나를 좋아하는 것을 알고 있다 그래서 우리는 소나에 대해 뭘 하고 있는지 유리창처럼 볼 수 있고 그들의 많은 생각을 제공했음을 확인하게 하고 싶다.
This also means that players will get a chance to see a much longer window of development. The good side of this is way more time to absorb and react to the feedback we get, the downside is that there will be more bugs and pre-final game balance, art and audio.
이것은 또한 의미한다 - 플레이어들이 개발 과정을 많이 들여다 볼 수 있다는 것을. 이 방식의 좋은 점은 우리가 얻은 피드백을 더 많이 흡수하고 반응할 수 있다는 것이다. 하지만 단점은 더 많은 버그와 미리 최종 게임 밸런스와 아트와 음향 이 있을 것이다.
As far as the actual kit changes, the gameplay update is focused almost entirely on updating what an aura can be in league of legends. The primary goal is to transform Sona’s auras from giant stat bubbles to high impact “Snuggle Zones.” (Thanks Feral Pony!) Sona’s old auras granted her allies a tremendous amount of power (100 AP/AD on Q for example), but they weren't well communicated, and didn’t create new gameplay. Sona’s allies didn’t play differently with Sona’s auras, they just did everything invisibly better.
현재까지의 라이브 서버 업데이트는 아우라가 리그 오브 레전드 내에 미치는 것에 대해 집중적으로 이루어졌다. 주요한 목표는 소나의 아우라를 엄청난 스탯 거품 대신 높은 영향을 주는 Snuggle(포옹) Zones로 바꾸는 것이었다. 소나의 옛 아우라들은 아군에게 엄청난 양의 힘(Q스킬 용맹의 찬가가 공격력 100 주문력 100을 제공한다는지)을 부여하지만 그들은 알아차릴 수 없었고 새로운 게임플레이를 할 수도 없었다. 소나의 아군은 소나의 아우라와 따로 노는 플레이를 했고 소나의 아우라는 보이지 않게 역할을 다했다.
Sona now gets much smaller zones, and they now grant short duration buffs of condensed power to any ally Sona tags with the zone. This means that Sona players need to care when they give these buffs, and giving these buffs to the entire team requires skilled positioning and more team interaction. It also means that allies can make skillful use of the auras, rewarding teamplay and coordination. The goal was to increase the tactical and strategic choices Sona makes without increasing the mechanical complexity required to play Sona well.
소나는 이제 더 작은 영역을 가지고, 소나의 아군에게 더 짧은 시간동안 더 응축된 버프를 제공합니다. 이는 소나 플레이어가 스킬을 사용할 때 더 신중하게 사용하게 될 것이고, 이런 버프를 전체 팀에게 주는 것이 숙련된 위치선정과 팀의 호흡을 요구하게 될 것입니다.
Hymn of Valor: Zone grants bonus magic damage on the next auto for Sona and any ally tagged.
용맹의 찬가 : 영역이 이제 소나 혹은 지정된 아군의 다음 자동 공격에 추가 마법 피해를 부여합니다.
Aria of Perseverance: Zone grants a short duration shield.
인내의 아리아 : 영역이 이제 짧은 시간동안 보호막을 제공합니다.
Song of Celerity: Grants a short duration % move speed buff.
기민함의 노래 : 이제 짧은 시간동안 #%의 이동속도 버프를 제공합니다.
We’ve also made some changes to Sona’s basic abilities to improve allied and enemy interaction. These changes aim to create some space for the new aura gameplay, and to ensure that Sona has windows of power and downtime, vs the previous patterns that allowed for the fire and forget, spammy spell patterns.
우리는 또한 소나의 기본 능력치에 대한 변경을 주려고 합니다 - 아군에게 유리하거나 적군에게 대처할 만한 여지를 주기 위해. 이런 변경들은 새로운 아우라 게임플레이가 약간의 여지를 가지게 하기 위함입니다. 그리고 소나가 강력한 기회와 단점을 가지게 하고, 이전의 패턴들이 변경된 패턴에 대해 스팸으로 작용하지 않게 하기 위함입니다.
The cooldown on all of Sona’s abilities have changed from 7 seconds to 10 seconds. There are two reasons for this change. The first is that Sona needs more time to use the new auras without having permanent uptime. The second is to give Sona’s opponents windows to interact with Sona. Increasing the impact of all of Sona’s aura gameplay also means that Sona needs to have more downsides to balance so that her choices have weight and meaning.
소나의 QWE 스킬의 쿨타임은 7초에서 10초로 변경됩니다. 이는 두가지 이유가 있습니다. 첫번째는 소나가 계속 한가지 스킬을 사용하지 않고 새로운 스킬을 사용하도록 하기 위함입니다. 두번째 이유는 소나를 상대하는 입장에서 소나를 상대할 충분한 여지를 주기 위함입니다. 소나의 모든 아우라를 상향하는 것은 즉 소나의 스킬 사용이 무게와 의미를 가지도록, 밸런스를 위해 필요로 합니다.
Aria of Perseverance’s base heals have been lowered, but now scale with the target’s missing health. This mean’s that Sona’s ability to get ahead and then erase any damage her opponents do is much more costly for Sona, while Sona’s ability to save her allies with reactive casts on W is much improved.
인내의 아리아의 기본적인 회복 효과는 낮아질 것입니다. 하지만 대상이 잃은 체력에 비해 더 많아질 것입니다. 이것은 소나의 능력이 좋아지고 상대가 가한 피해를 회복하는 것이 소나에게 더 많은 마나 소비를 요구할 것입니다. 하지만 소나의 인내의 아리아를 통한 아군을 구하는 능력은 더 늘어날 것입니다.
Song of Celerity’s cast now grants Sona a big increase in MS that ramps down to the boost she gives her allies. This gives Sona the tools to position herself to get the most out of her Q and W.
기민함의 노래는 이제 소나에게 더 많은 이속 상승을 줄 것이지만 그녀의 아군에 대해 이속 버프가 사라지는 속도는 빨라질 것이다. 이는 소나가 Q와 W를 사용하기 좋게 움직이는 데 도움이 될 것이다.
Along with the gameplay update, Riot Phoenix and BuyFilm have been working to update the readability of Sona’s VFX. The biggest change is making sure that Crescendo has particles that actually show what it does mechanically. So far, Sona players have been very happy to fully understand what their ult actually does, and be able to make better plays from that information. We’d love to hear from everyone on these particles as well.
게임플레이 업데이트와 함께 Riot Phoenix와 BuyFilm이 현재 소나의 스킬 이펙트 명확성을 높이기 위해 작업중이다. 가장 큰 변화는 크레센도가 실제적으로 파티클이 얼마나 보이는 대로 적용되는지 시험중이다. 지금까지 소나 플레이어들은 궁극기를 얼마나 이해하고 그게 얼마나 잘 사용되는지에서 기쁨을 느꼈다. 우리는 언제든지 다른 것 뿐만 아니라 이 부분에 대해 모든 사람들의 의견을 환영합니다.
Normally, we’d give a full change list here, but a lot of numbers are still in flux. We’ll give out more info as we push to PBE and as we dial her it as we approach her release.
We’ll be happy to try and answer any and all questions you all have, but there will be limited information on numbers and balance right now. Questions on Sona’s design goals or development are going to be a lot more easily answered, as we’ve been consistent on those as we’ve been prototyping these changes. Can’t wait to hear from everyone!