[Hopefully 4.5] Gragas Rework Feedback Thread
submitted about 4 hours ago in Champions & Gameplay Feedback by
RiotSolcrushed
NOTE: GRAGAS’ SKINS WILL BE BROKEN WITH THE NEXT UPDATE, PLEASE PLAY HIM WITH HIS BASE SKIN
Hey Summoners,
Although Gragas in his inception was designed as an AP brawler mixing it up with the enemy, he has historically been played as a mid AP nuke/poker. While we were fine with this, the recent resurgence of Gragas as a top pick has brought to our attention the problems inherent in this playstyle. Gragas currently possesses strengths of long range burst, tankiness and disengage- carried by AP ratios on Q and R being so high that they will effectively two-shot you. This combination of strengths do not make much sense (why do you need tankiness if you are a sniper? Etc.) and are unhealthy for the game.
However, since Gragas was never designed as a sniper, he does not have enough tools he needs to be a valued pick if he is not two-shotting people. Therefore, just nerfing his current damage numbers will ‘Olaf’ him (his win rates are already super low for most players). When we looked at Gragas as a character, it made much more sense to retain the tankiness while hitting the long range burst damage and grant him the tools to succeed while being in the thick of the fight, rather than turn him into a fragile long range sniper, hence the rework. We are attempting to reposition Gragas as more of a bruiser/tank that better reflects the fantasy of being a large drunk dude who gives no @#$@s while ramming into people.
The direction of the important changes are below, along with the points of feedback (both playing as and against) I am mainly looking for!
Barrel Roll
Damage reduced, now slows Movement Speed instead of Attack Speed. Now deals more damage and slows for more as the barrel sits out.
This lowers his effectiveness as a poke mage (since no one will be standing in the barrel radius for any amount of time) and gives more incentive to ‘combo’ his spells to knock people into a barrel.
The coolest play Gragas makes is when he uses Explosive Cask to knock the enemy into a Barrel that has been sitting outside and we wanted to incentivize that. The new effect on Body Slam will also synergize with this ability.
Feedback Point
Do you feel that this ability gives enough payoff for hitting the charged barrel?
Is his prowess as a poke mage too strong for how much cc he brings?
Drunken Rage
Druken Rage will now have a much lower CD and duration, and grant a one time hit bonus instead of AD. Gragas can also move while drinking. No longer restores mana.
The current Drunken Rage is a very dull spell that is simply a chore to upkeep. There are almost no cases where Gragas engages without this buff and there is very sparse gameplay associated with the trigger or the effect.
The new iteration hopes to create a more windowed effect to his DR and damage so there is richer play and counterplay. Also a Gragas who is drinking more often is a more awesome Gragas.
Feedback Point
Does the spell grant appropriate defenses to allow Gragas to function in melee?
Is there a pronounced success/failure case when Gragas uses his W at the right time?
Body Slam
Body Slam now stuns and slightly knocks enemies back instead of slowing them.
We have moved some power from Barrel Roll to Body Slam to give him the tools be valuable without needing to deal tons of damage. Gragas should be able to function as a mid-teamfight brawler that acts like a brick wall for enemies trying to get past him and gum up the fight.
Feedback Point
Does the spell offer a good enough incentive for you to duke it out in melee?
Explosive Cask
Deals less damage.
Explosive Cask is already an awesome ability that requires mastery to use to full potential with amazing payoffs. However, currently it deals too much damage that dilutes its own strengths (You don’t care about where you knock the enemy if he just dies from the explosion).
We wanted the spell to be focused on its cool and unique strength – a huge radius ranged knockback.
[4.5 희망] 그라가스 리워크 피드백 쓰레드
RiotSolcrushed가 4시간 전 챔피언 & 게임플레이 피드백 게시판에 올림
주의: 다음 PBE 업데이트에서 그라가스의 스킨이 깨져 나올 것이므로, 기본 스킨으로 플레이해 주세요
안녕하세요 소환사 여러분.
그라가스는 비록 출시 당시에는 근접해서 전투하는 전사형 캐릭터로 기획되었지만 실제로는 오랜 시간 동안 AP에 기반한 저격수/누커로서 활용되어 왔습니다. 저희 역시 이러한 활용에 대해서 그다지 문제시하지 않았습니다만, 최근 그라가스가 강력한 픽으로 급부상하면서 이 활용법의 근본적인 문제점이 부각되었습니다. 현재 그라가스는 최고급의 장거리 순간대미지, 방어력 그리고 도주능력을 보유하고 있습니다. 그리고 이 강함의 핵심에는 Q와 R의 높은 기본대미지 및 계수가 자리하고 있지요. (방어에 투자하지 않는 캐릭터의 경우 Q-R으로 즉사하는 경우도 드물지 않지요) 이런 장점들은 한 캐릭터가 가지기에는 조화롭지 못하며(저격수가 왜 단단하기까지 해야하나? 등등), 캐릭터의 매력을 죽이고 게임 밸런스에도 악영향을 끼칩니다.
하지만 그라가스는 애초에 저격수로서 기획된 캐릭터가 아니기 떄문에 저격수 빌드를 갔을 경우 Q-R콤보를 통해 과도한 대미지를 주지 못하면 팀에 기여할 수 있는 다른 수단이 매우 부족합니다.이로 인해 저희는 그라가스의 Q-R대미지를 필요한 만큼 낮추게 된다면 그라가스의 활용도가 지나치게 급감할 것이라는 결론에 도달했습니다. (이미 그라가스는 대부분의 실력대에서 매우 낮은 승률을 보유하고 있는 챔피언입니다) 그렇다면 방어력을 낮추면 되지 않느냐? 라고 하실 수 있겠지만. 어차피 스킬들을 재설계하게 된다면 그라가스의 높은 방어력을 유지하고 장거리 공격력을 낮추는 것이 낮은 방어력과 높은 장거리 공격력을 보유한 것 보다 훨씬 캐릭터적으로 어울리며, 그라가스라는 캐릭터에게서 플레이어들이 원하는 모습에 가까울 것입니다. 따라서 이번 재설계를 통해 저희는 그라가스를 그 외모와 설정에 어울리게 적들 한복판으로 두려움없이 돌진해서 난장판을 벌일 수 있는 AP 전사로서 재조정하고자 합니다.
이번 재설계의 핵심적인 변경 방향과 (플레이하는 측과 상대하는 측 양쪽에게서) 제가 피드백을 받고자 하는 점은 다음과 같습니다.
술통 굴리기
피해량이 감소되었으며, 이제 공격 속도 대신 이동 속도를 감소시킵니다. 술통이 오랫동안 유지될수록 피해량과 슬로우량이 커집니다.
이는 그라가스의 원거리 견제 마법사로서의 입지를 약화시키며(다른 요건이 없을 경우 몇초동안 술통 위에 가만히 서 있는 경우는 없겠지요) 숙성된 술통으로 적을 집어넣어서 터트리는 콤보의 보상을 강화합니다
그라가스의 가장 멋진 플레이는 R로 적을 이미 깔아둔 Q 술통으로 이동시켜서 터트리는 것이며 이를 좀 더 부각시키고 싶었습니다. 아래에 서술할 E의 변화 역시 이러한 점을 뒷받침하고자 설계되었습니다.
피드백 포인트
이 기능이 숙성된 술통을 맞추는 것에 대한 충분한 보상을 준다고 느끼십니까?
그라가스가 가진 CC를 고려했을 때 포킹 마법사로서의 기량이 지나치게 강합니까?
취중 분노
취중 분노의 지속시간과 쿨타임이 크게 감소하며 지속시간 동안 공격력을 제공하는 대신 한 번의 강력한 공격을 할 수 있게 됩니다. 또한 움직이면서 술을 마실 수 있습니다. 더 이상 마나를 회복시키지 않습니다.
현재의 취중 분노는 지속적인 유지만을 요구하는 매우 지루한 기술입니다. 버프 효과를 받지 않은 채로 그라가스가 전투하는 일도 없다시피 하며 버프의 발동 및 효과에 관련한 상호 작용요소가 거의 없습니다.
새 취중 분노는 그라가스의 방어와 공격 효과를 영구 지속적이지 않게 만듬으로서 그라가스와 상대 양쪽에게 이를 기반으로 한 공방의 수를 늘리는 것이 목적입니다. 또한 술을 더 자주 마시는 그라가스는 더 우월한 그라가스이기도 합니다.
피드백 포인트
이 스킬이 그라가스가 근접 전사로 기능하기에 적절한 방어효과를 부여합니까?
그라가스가 W를 적시에 사용했을 때 확연히 드러나는 성공/실패의 경우가 있습니까?
몸통 박치기
몸통 박치기는 이동속도 감소 대신 스턴 및 소규모 넉백효과를 부여합니다.
엄청난 피해량을 입히지 않으면서도 스킬이 가치있을 수 있도록 파워를 술통 굴리기에서 몸통 박치기로 조금 옮겼다고 할 수 있겠습니다. 강화된 몸통 박치기의 군중 제어 효과로 인해서 그라가스는 엄청난 대미지를 제공하지 못하더라도 전투의 한복판에서 단단한 벽과 같이 적들을 묶어 놓는 역할을 수행할 수 있을 것입니다.
피드백 포인트
이 스킬이 그라가스가 근거리에서 싸우는 데 충분한 보상을 제공합니까?
술통 폭발
더 적은 피해를 입힙니다.
술통 폭발( R)은 본래 굉장히 사용자의 숙련도를 요구하며 그에 걸맞는 보상을 가져다주는 스킬입니다. 하지만 기술의 대미지가 지나치게 높아서 기술 자체의 특성이 죽어버리고 있습니다. (맞추고 바로 적이 죽는다면 상대를 어디로 이동시킬 수 있는지는 전혀 중요하지 않습니다, 즉 평범한 장거리 광범위 대미지 기술이 되어버리는 셈이지요)
저희는 이 스킬만의 멋지고 독특한 점에 중점을 두길 바랬습니다 - 원거리 광역 넉백 말이죠.