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[포럼] [4.12] 본섭 게임플레이 패치 예보

아이콘 한지운
댓글: 164 개
조회: 84318
추천: 3
2014-07-04 14:07:06

북미 커뮤니티 본섭 게임플레이 게시판:

[4.12] Live Gameplay Patch Forecast
submitted about 3 hours ago in Live Gameplay by   Live Gameplay (NA)

Hey all,

Welcome to another Patch Forecast from the Live Gameplay team! With the World Championships coming up, our focus for the next few patches will be aimed at competitive play - both in increasing the diversity of picks and hitting those outliers who beat down all meaningful choice in champ select.

As a reminder: these are not promises for what will be in Patch 4.12, rather, they're a forecast of what we are currently working on and the problems we see.

ONWARD!

Ahri: Ahri's a cool fox gal that we'd like to see more of, but she's currently sitting just below the top-tier mid picks. We're investigating ways to make Ahri feel better to play without just tipping her into the perma-pick category (hello S3 worlds).

Alistar: OH BOY. We really want to bring Alistar back up as a support, but our big challenge is to make sure he doesn't also become an insane jungling cow god, because that gets obnoxious. Access to what's essentially a mini-Malphite ult at level 2, combined with powerful tower dives and displacement makes for a worrisome combination that keeps us up at night. Worrying.

Kassadin: This guy. Man.

Lucian: Like we mentioned in the 4.11 patch notes, Lucian is still strong and his super well-rounded nature makes him less of a strategic pick and more of a must-pick. We're really exploring ways to give Lucian meaningful weaknesses while also highlighting some of his core strengths. At this point we probably can't bring along all of his advantages, but we're looking to maintain Lucian's mobility / burst while also highlighting his spellslinger archetype. You'll see more as we go!

Them aggro junglers: Depending on who you talk to, there are roughly 3-5 competitive junglers in the 'very strong' category who are outshining entire categories of dudes (see tanky jungler buffs). That said, we're balancing our approach here to make sure we don't just hit one so the others become default picks, but this gang has such high early aggression that they're still inhibitive in the game. Chances are high we won't have anything for these in 4.12 as we're still watching how the 4.11 jungle item changes have affected the scene, but we have a strong inkling that these dudes will still be around.


Up today we've got Riot Hongyou from the Live Gameplay team to answer some of your questions / comments on the forecast.

[4.12] 본섭 게임플레이 패치 예보
 Live Gameplay팀이 본섭 게임플레이 게시판에 올림

안녕하세요 여러분,

본섭 게임플레이 팀의 패치 예보에 오신 것을 환영합니다! 세계 챔피언쉽이 다가옴에 따라, 저희는 다음 몇 개의 패치 동안 프로 레벨 경기에 집중할 것입니다 - 픽의 다양성을 늘리는 것과 챔피언 선택에서 의미있는 선택을 부숴버리는 챔피언들을 타격(hit)하는 것 두 가지에 대해서 말입니다.

상기시켜 드리자면: 이들은 4.12 패치에서 이뤄질 거라는 약속이 아니라, 저희가 지금 작업중인 것들과 보고 있는 문제들을 둘러보는 예보입니다.

갑니다!

아리: 아리는 저희가 더 보고 싶어하는 멋진 여우 여자(cool fox gal)이지만, 그녀는 지금 탑-티어 미드 픽 바로 아래에 위치해 있습니다. 저희는 아리가 (시즌 3 월드 챔피언쉽 때처럼) 고정-픽 카테고리까지 올라가지는 않도록 하면서 조금 더 플레이하기 낫도록 만들 방법을 찾고 있습니다.

알리스타: 이야. 저희는 알리스타가 서포터로서 돌아오는 것을 정말 원하고 있지만, 큰 관건은 알리스타가 미쳐 날뛰는 정글 신이 되지 않도록 하는 것입니다. 그건 몹시 기분나쁜 일이 되기 때문이죠. 미니-말파이트 궁극기를 레벨 2때 갖추고, 강력한 타워 다이브와 강제 위치 이동기가 합쳐진 알리스타는 저희가 걱정으로 밤을 지새우게 하고 있습니다.

카사딘: 하. 이놈.

루시안: 저희가 4.11 패치 노트에서 언급했듯, 루시안은 여전히 강력하며 아주 잘 다듬어진 본성(nature)은 그를 전략적인 픽보다는 반드시 픽(must-pick)해야 하는 것으로 만들고 있습니다. 저희는 루시안의 핵심 강점을 강조하면서도 의미있는 약점을 줄 방법을 탐색하고 있습니다. 이 시점에서 저희는 아마도 루시안의 모든 강점을 가지고 갈 수는 없겠지만, 루시안의 스킬을 뿌리는 챔피언(spellslinger) 원형을 강조하면서 기동성/폭딜을 유지할 것으로 기대하고 있습니다. 일이 진행됨에 따라 더 알려드리겠습니다!

육식 정글러들(Them aggro junglers): 여러분이 얘기하는 것에 따라 다르지만, 다른 정글러들 전체를 가려 버리는 '아주 강력함' 분류에 들어가는 대략 3-5개의 프로 레벨 정글 챔피언들이 있습니다.('탱커 정글러 버프' 게시물을 보세요) 그렇긴 해도, 저희는 이 문제에 접근하면서 하나를 타격해 다른 것들이 대세 픽(default pick)이 되지 않게끔 하려고 하지만, 이 놈(this gang)들은 게임을 저해할 정도로 너무 높은 초반 공격성을 가지고 있습니다. 저희가 4.11 정글 아이템 변화가 어떻게 영향을 미치는지 아직 관측을 해야 하기에 4.12에서 이들에게 어떤 변화도 하지 않을 가능성이 높지만, 저희는 이 녀석들이 여전히 활개칠 것이라고 강하게 짐작하고 있습니다.


오늘은 본섭 게임플레이 팀의 Riot Hongyou가 여러분이 예보에 대해 질문/코멘트한 것에 대해 답변해 드릴 것입니다.

룰루 관련 코멘트

링크: http://community.na.leagueoflegends.com/en/c/live-gameplay/swzG0zaa-412-live-gameplay-patch-forecast?comment=00290000
 Riot Hongyou (NA)   - 21 minutes ago

We are looking at Lulu because she is currently oppressive in top lane. However, we don't want to purely nerf her. Our goal is to make her solo laning worse while making support Lulu better. We are experimenting some changes around wave clear and to give her incentives to have a lane partner.

저희는 룰루를 살펴보고 있는데 이는 룰루가 현재 탑 라인을 억압하고 있기 때문입니다. 하지만, 저희는 룰루를 전적으로 너프만 하는 걸 바라진 않습니다. 저희의 목표는 서포터 룰루를 좀 더 좋게 만들면서도 룰루의 솔로 라인전을 약화시키는 것입니다. 저희는 웨이브 클리어에 대한 변화와 라인 파트너를 가지도록 장려책(incentive)를 주는 방법을 시험하고 있습니다.

 Riot Hongyou (NA)   - about an hour ago

I share your view on a few point so I am going to try to jump off of your post while addressing some questions from other players. I agree that the main reason Lulu in top lane is oppressive is due to her heavy crowd control potential on top of movement speed buff and shield. However, I think these things are what makes a support Lulu awesome. I don't think a support's selling point should be wave clear. Although, it can be a nice thing to have and taking it away might feel bad. Would need to test more to see. We might also look at ratios as some players suggested, but the problem with this route is that the base number coupled with her kit is what is making top lane problematic, so changing ratio might not solve this problem. Changing the base damages on Lulu, on the other hand, would directly impact support Lulu and that is something we would like to avoid.

저도 몇몇 점에서 님의 견해를 공유하기에 님의 포스트에서 몇몇 점은 건너뛰고 다른 플레이어들에게서도 들어온 질문들에 대해 설명하겠습니다. 탑 라인에서 룰루가 억압적으로 되는 중요한 이유는 이동 속도 버프와 보호막에 더해 강력한 군중 제어기를 가지고 있기 때문이란 이야기에 동의합니다. 하지만, 제 생각에 이들은 서포터 룰루를 좋게 만들어 주는 것이기도 합니다. 저는 서포터의 장점이 웨이브 클리어가 되어야 한다고 생각하지 않습니다. 비록, 그게 가지고 있으면 좋은 것이고 뺏어간다면 나쁘게 느껴질 수는 있겠지만요. 좀더 시험해 볼 필요가 있습니다. 저희는 몇몇 플레이어들이 제안했듯 계수 부분도 보고 있지만, 이 방법의 문제는 탑 라인에서 문제를 만들고 있는 것은 스킬의 기본 수치에서 기인하였기에, 계수를 바꾸는 건 이 문제를 해결하지 못할 수 있습니다. 반면에, 룰루의 기본 피해를 바꾼다면, 직접적으로 서포터 룰루에 영향을 줄 텐데 그건 저희가 피하고 싶은 것입니다.


알리스타 관련 코멘트

링크: http://community.na.leagueoflegends.com/en/c/live-gameplay/swzG0zaa-412-live-gameplay-patch-forecast?comment=005f
 TearsofLife (NA)   - about 2 hours ago

Why can't we just let Alistair be a jungle? He could be a top tier jungler.

왜 알리스타가 정글러가 되도록 놔둘 수 없지? 탑 티어 정글러가 될 수도 있는데.

 Riot Hongyou (NA)   - about an hour ago

When Alimoo is a good jungler, he creates an unhealthy gameplay pattern where he can boop you out of turret safety as part of his gank as early as level 2. We would like to avoid this pattern because historically it has been problematic and snowbally.

알리스타가 좋은 정글러일 때, 알리스타는 레벨 2라는 이른 시점에 갱킹의 일환으로 여러분을 터렛 아래에서 몰아내 버리는(boop out) 바람직하지 못한 게임플레이를 만들어냅니다. 예전부터(historically) 이 패턴은 문제가 있으며 스노우볼링이 크기에 저희는 이를 피하고자 합니다.



언제나 그렇듯 괄호()안에 영어 단어를 병기한 것은 번역할 때 단어선택을 올바르게 했나 의심되어 같이 적은 겁니다 ㅠ

코멘트는 제가 옮긴 것 이외에도 많고, 계속 추가되고 있으니 원문 링크로 가셔서 읽어보시는 것도 좋겠습니다.


오역/오타/비문 지적 부탁드립니다.


수정내역

7월 4일 오후 6시 - 룰루 2번째 코멘트, 알리스타 관련 코멘트 추가

7월 6일 오전 09:30
  • "사조비"님의 지적으로 aggro junglers를 '공격적인 정글러' 에서 '육식 정글러' 로 바꾸었습니다. 감사합니다.
  • "Garenlee" 님의 지적으로 historically를 '역사적으로' 에서 '예전부터' 로 바꾸었습니다. 감사합니다.


Lv83 한지운

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