이 글에는 라이엇 게임즈의 공식 입장 또는 코멘트가 포함되어 있습니다.
http://forums.na.leagueoflegends.com/board/showthread.php?p=46798696#post46798696
http://www.reddit.com/r/leagueoflegends/comments/24s06j/why_is_blind_pick_only_unlocked_at_level_10_right/chal9kk
여러분 안녕하세요,
최근 저희는 저레벨 플레이어의 경험에 대한 데이터를 모으기 위해서 편리한 팀 구성에 레벨 25 이후 플레이할 수 있도록 제한을 걸었습니다. 이제 저레벨 경험의 향상을 위해 편리한 팀 구성에서 새로운 경험을 보여줄 준비가 되었습니다.
MOBA를 처음 하는 게이머라면 픽 화면에서 수많은 정보와 마추지게 됩니다. 예를 들면, 플레이어는 어떤 챔피언을 할까, 어떤 능력을 챔피언이 가지고 있는가를 생각합니다. 몇몇 플레이어는 한 챔피언에 숙련되기 전에 다른 챔피언을 해보기를 원하죠. 편리한 팀 구성은 플레이어들이 이러한 일을 친구와 함께 매우 쉽게 할 수 있도록 해 줍니다 (압박 없이도 말이죠!) 저희는 베테랑 플레이어들이 리그 오브 레전드로 새로운 플레이어를 이끌어 줄 때 좋은 픽이라고 생각합니다. 리그 오브 레전드를 원하는 대로, 항상 플레이할 수 있게 해주니깐요.
편리한 팀 구성을 애용하는 저레벨 플레이어에게서 이러한 데이터와 수많은 피드백이 들어왔습니다. 저희는 저레벨 구간에서 큐 개방 시점을 변경하고자 합니다.
아래 내용은 3주간 시행되며, 리그 오브 레전드에서 큐가 개방되는 시점은 바뀔 수 있습니다.
ㆍ레벨 1 : 튜토리얼, 전투 훈련, 봇전 플레이 개방
ㆍ레벨 3 : 편리한 팀 구성 개방
ㆍ레벨 5 : 칼바람 나락 개방
ㆍ레벨 10 : 도미니언 (블라인드, 드래프트 픽), 뒤틀린 숲 (블라인드, 드래프트 픽), 소환사의 협곡 (블라인드, 드래프트 픽) 개방
ㆍ레벨 30 : 소환사의 협곡 (랭크) 개방
다른 경험들을 실행하고, 3주간 데이터들을 평가해 다음 단계를 밟을 예정입니다. 저희는 리그에 처음 참여하는 친구들이 새로운 레벨 경험을 즐길 수 있도록 여러분들의 피드백을 귀담아 듣고 있습니다.
편리한 팀 구성에서 뵙겠습니다.
- Lyte
Hey everyone,
We recently restricted Team Builder to Level 25 after collecting some data on the low level player experience in Team Builder. We're now ready to try a new experiment in Team Builder, specifically for improving the low level experience.
When you're a gamer trying out a MOBA for the first time, there's usually an overwhelming amount of information that you have to pick up; for example, a player might wonder what champion they'd like to play or what abilities a champion has. Some players may want to try mastering one champion before moving on to another. Team Builder helps players accomplish all of these things (without any time pressure!) while making it much easier to play with friends. We believe this is a great way for veteran players to introduce their friends to League of Legends, and allows them to play League the way they want, every time.
In light of this data and the overwhelming feedback that low level players love Team Builder, we're going to change when queues unlock at the low level ranges.
This experiment will run for 3 weeks, and will change when queues are unlocked in League of Legends.
ㆍLevel 1: Tutorials, Battle Training and Co-op vs AI will be available
ㆍLevel 3: Team Builder will unlock
ㆍLevel 5: Howling Abyss will unlock
ㆍLevel 10: Dominion (Blind Pick and Draft), Twisted Treeline (Blind Pick and Draft), and Summoner's Rift (Blind Pick and Draft) will unlock
ㆍLevel 30: Summoner's Rift (Ranked) will unlock
Like the other experiments we've run, we'll assess the data after 3 weeks and determine next steps. We'd love to hear your feedback about how friends who are brand new to League enjoy the new leveling experience.
See you in Team Builder,
- Lyte
동일 포스트에서 편리한 팀 구성이 저레벨 유저에게 복잡하다는 의견에 대한 답변입니다.
말씀하신 것은 정말 흥미롭습니다. 이 이야기는 리그 오브 레전드를 이미 플레이한 사람의 관점이기 때문입니다.
저희 MOBA 장르를 한번도 플레이하지 않은 신규 플레이어들에 대한 많은 테스트를 거쳤습니다. 신규 플레이어들이 생각하는 것들은 정말 많이 다릅니다. 편리한 픽 구성을 해보고 생각하겠죠. "정말 흥미롭네, 내가 팀의 포지션을 정할 수 있다니. 각각 포지션을 이렇게 정하는건가... 아 포지션 하나가 남았네. 이걸 넣어야지"
저레벨 플레이어들은 생각하시는 것처럼 메타에 대해 관심을 가지진 않습니다 (메타에 대해 모를수도 있죠) 편리한 팀 구성은 사실 이해하기 쉬운 경험을 줍니다. 연구에 따르면 신규 플레이어들이 첫 게임으로 일반 블라인드 픽을 한다고 합니다. :) 다른 플레이어들이 "저기, 우리 정글러가 필요한데" 라고 말하면 초보는 생각하죠. "정글러가 뭔데?" 이럴때 매우 두렵게 됩니다.
그래서 만약 신규 플레이어들의 관점에서 편리한 팀 구성 모드를 생각해 본다면, 정말 나은 경험을 제공한다는걸 알 수 있습니다. 메타에 대해 신경쓰지 않아도 되거든요. 단지 임의의 포지션을 정하고 챔피언 설명을 천천히 읽으면서 누가 맡아야 하는지 정하면 되니깐요.
편리한 팀 구성을 베테랑 플레이어의 관점에서 본다면, 저희가 왜 이런 일을 하는지 이해하실 수 없을겁니다.
저희는 적극적으로 큐 시간을 확인하고 있으며, 많은 신규 플레이어에 대해서도 지켜보고 있습니다. 다른 큐와 잡히는 시간이 다르지 않게 하기 위함이죠.
또한 베테랑 플레이어들이 신규 플레이어들을 편리한 팀 구성에 초대할 때 벌어지는 문제들을 조사하고 있습니다.
It's actually interesting that you point this out, because this is the perspective of a player who already plays League of Legends.
We've done a lot of testing on brand new players who have never played MOBAs before, and their thought process is completely different. They try out a mode like Team Builder and say, "Interesting, I can set positions for my team. Guess I'll put some people in each position... oh I have 1 extra position, maybe I'll put them here."
What you end up seeing is that low level players don't really care about the meta (because they don't know one exists), and Team Builder actually is the easiest to understand experience. You should see the research when these new players enter a Normal Blind Pick game as their first game :) It's scary when other players start saying things like "Hey, we need a jungler" and the new player is thinking, "What's a jungler?"
So if you actually think about Team Builder from a brand new player's perspective, it's a much better experience because they don't care about the meta, just choose random positions, and take all the time they need to read Champion descriptions and choose somebody they can play for sure.
If you think about Team Builder from a veteran player's perspective, it doesn't make much sense at all why w would do this.
We're actively looking at queue times, and for most brand new players, it's not that different than any other queue times.
We are seeing issues when veteran players invite new players into Team Builder, or when "new players" actually are smurfs in Team Builder...